Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:09

Het lijkt wel weer een soap hier Haha! Komt vast allemaal wel weer goed Ja

Ik heb vandaag al een hoop gedaan, maar ben nog lang niet zo ver als ik zou willen dus ik ga jullie weer verlaten Clown

Niekie: had jij de zadelmaker nog gebeld?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:59

was vandaag van plan om te gaan rijden ben ik net aan het draven breekt me beugelriem Boos!. Nou had ik van Daan kunnen lenen maar na een paar rondjes had ik geen zin meer. Ook omdat de beugels veel ste lang waren en ik geen zin had om verder te gaan met het verstellen ervan.
Ben trouwens al een aantal keer in me uppie met laaf door de duinen gegaan goed he.
Heerlijk is dat gewoon alleen jij en je paard.
(hoef je je tm ook geen zorgen te maken over iemand anders waarmee je rijd. dat je bv niks te vertellen hebt ofzo Knipoog )

Niekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:58

ja gomir, tnx

Ik was met ukkie en daan met sjon naar mn huisje geweest en dat vonden de buurt katten wel heel spannend! (met name onze kleine)
Ukkie vond de waslijn wel tof dus ik kan opnieuw wassen Lachen

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:21

Lachen is dat he niekie, ik was laatst ook met Luc langs mijn huis geweest en dat vond ik wel dapper van mijzelf en Luc vond t ook reuze spannend inderdaad.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:31

Toch wel jammer dat ik dat niet kan. Op Noorderlicht deed ik dat wel altijd maar dat was een stuk dichterbij, stond ik met m'n ponytje in de achtertuin Ja

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:32

Hallo allemaal!

Omdat niemand meer iets post en dit topic anders helemaal dood bloed, zal ik even een uitgebreid verslag plaatsen.

Ten eerste was het bij ons deze week vee-arts week. Maandag kwam ie om te enten, donderdag op bloed af te nemen bij Precious Paloma. Vrijdag voor een Tinker met koorts en gisteren nog voor een veulen met een opengescheurde lip Boos!

Ik heb deze week een verzorgtinker. Mensen zijn op vakantie naar Turkije. Ik dacht vrijdag: "nou, zal hem eens even lekker poetsen". Nou, niet vooruit te branden. Ik moest haar echt de stal uit takelen. Zwalken op de benen. Superlenie heeft er ook nog even haar licht over laten schijnen en keek ook nogal vertwijfeld in het rond. Maar toen de thermometer uitsloeg tot 39,62 graden, hebben we de veearts maar gebeld. Twee enorme spuiten antibiotica erin en een antibioticakuur voor vijf dagen met van die orale injectoren. Afwachten dus maar. Beestjes temperatuur lijkt nu goed te blijven. Veearts wist ook niet precies wat het was, hij dacht aan de keel die erg dik was (ja, dat zie IK niet bij een Tinker) en/of aan de benen die onder het behang warm, papperig en ontstoken aanvoelden. Eigenlijk zou het behang er af moeten en die benen gewassen moeten worden met Biotex of Betadine shampoo, maar ja het is mijn paard niet. En de ene helft van mijn pensionstal genoten zeiden dat ik de benen moest scheren en de andere van niet. Ik heb maar besloten het niet te doen. Als het goed is komen ze woensdag(nacht) thuis, dus dan moeten zij het maar beslissen. Helaas heb ik ze niet te pakken kunnen krijgen, dus dat vind ik wel een beetje jammer...

Bobonant kwam gisteren het land uit met een gescheurde onderlip. Moest gehecht worden en wel operatief. Beestje moest dus met zijn mama de vrachtwagen op en naar Slootdorp gereden. Zielig hoor en zonde, want het was (is) een heel mooi veulen en nu moet je nog maar zien hoe het af komt.

Met Precious Paloma heb ik driftig geoefdend met de trailer. De eerste keer ging ze in 20 minuten er 3 keer op, de tweede keer in 10 minuten 4 keer en van de week heb ik s'morgens geoefend. Eigenlijk gingen ze toen net het land op en had ze niet zoveel zin, maar ze deed het toch. Zo langzamerhand moeten we gaan oefenen dat ik de stang achter haar dicht kan doen en haar vast kan zetten en de klep dicht. Dan wil ik haar dan zo een tijdje laten staan, zodat ze leert dat ze er gewoon zo af en toen een tijdje op moet staan/ moet staan wachten. En ik moet mijn E rijbewijs halen, want nu mag ik er niet mee rijden, tenzij ik een hele zware auto heb, dan mag het weer wel. Vreemd he, op zich ?

Nou, ik zit dit bericht te schrijven terwijl ik bij Llover zit. Llover ging de oppas oma's en opa's mee uit eten nemen om te bedanken, dus ik had op Bink gepast. Eerst ging ik met hem spelen. Hij is nogal van het slapen, dus gingen we in het grote bed televisie liggen kijken. Daarna gingen we naar beneden en nog wat spelen, maar hij sloofde zich best wel uit. Toen moest ie eten en daar had ie niet onverdeelde zin in, maar uiteindelijk ging alles toch netjes op. Toen zijn we samen in bad gegaan, dat was ook wel grappig en toen naar bed. Hij bleef eerst nog wel een tijdje babbelen, maar op een gegeven moment was het toch stil. Gelukkig maar. Vroegah, zo van mijn 16de tot mijn 20ste ofzo heb ik echt mega veel opgepast en wist ik het allemaal wel, maar na jaren sta je toch zo te kijken van: eh, een kind, hoe werkt dat ook al weer ? Nou ja, paardrijden en fietsen schijn je ook nooit te verleren (hoewel mijn fiets inmiddels echt (denk ik, want ik zie hem nooit) duimendik onder het stof zit), dus kinderen ook niet echt ?

Met dit warme weer heb ik de afgelopen week bijzonder weinig animo gehad om wat met Precious te doen. Beetje af spuiten, inspuiten met vliegenspray en haar stal doen en dan pufte ik het ook wel uit. Dinsdag heb ik nog een klein stukje les meegepikt, maar toen dreef ze ook al in no time, dus toen heb ik haar achter op de dijk drooggelopen. Nou en toen heb ik pas zaterdagavond weer eens gereden. Wij zijn nog in de opbouwfase (mogen van de veearts lichte tot matige arbeid doen, en in mijn perceptie hoort daar heel veel rust bij...), dus na 20 minuten hadden we het ook wel weer gezien. Ook weer rondje om. Precious kan ook nog immer buitenrij trainig gebruiken, merkte ik al weer, want als er ergens iets staat wat er niet hoort, dan staat zij alweer 180 graden omgekeert... Vanmorgen nog wat gelongeerd en dat was het dan wel weer. Maar moet zeggen: het humeur van Precious Paloma is aanhoudend zonnig, ze voelt zich echt toppie.

Maandagmorgen eens even bellen over de uitslag van de bloedtest...

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:11

Zoo mega verhaal!! Wat een gedoe met die tinker dan ..en zonde van t veulen.
Ja uit eten was heerlijk bij * kruimeltje* en we waren blij met het verlossende smsje dat het allemaal goed was en dat Bink sliep. Dus dan ben je het vast niet verleerd!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:41

Waarom moest er bloed afgenomen worden van Paloma?

Het was het weekje wel bij jullie op stal zo te horen Clown Geef al die arme paardjes maar een knuffel van me Ach gut

Ik heb met dat warme weer juist fanatiek getraind(otje had strafkamp Tong uitsteken ), maar wel heel vroeg in de morgen of juist 's avonds laat. Weinig last van de warmte gehad eigenlijk Haha!

Vandaag wedstrijd gehad, M Hc ging niet superfijn het eerste stuk, maar Z liep wel weer goed. Was eerste met een balkje *LOL*

Verder weinig te melden vandaag Clown

Is er nog iemand die me gespot heeft in de nieuwste bit? Haha!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:50

Ik heb de bit niet, veels te duur. Mss kan je het scannen?

Ik ga dan ook maar wat leuks vertellen. Ik ben net naar het strand geweest, doe ik wel vaker maar met deze wind is Flair altijd lekker fris. Tong uitsteken Eerst kreeg ik een soort van rodeo bij het water, op de terugweg ging ze heel braaf het water in, zelfs bij vliegers met zo'n surfgeval eraan. Geen idee wat het voorstelt eigenlijk. Daarna ging ik gezellig met Debby door de duinen terug, Debby op de fiets. En ik kon dr zelfs terugnemen uit galop en galopperen wanneer ik wilde en niet wanneer Flair wilde. Eerst was het alleen dribbelig stappen of keihard galopperen. En nu ben ik dus heel trots. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:31

Ik heb hier geen werkende scanner Clown

Je herinnert me eraan dat ik ook nodig het strand weer eens op moet Bloos

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:25

Nou dat wordt niks met dit weer geloof ik Tong uitsteken Ik ga vanavond als het droog blijft, maar dat zal wel niet helaas. Ik kijk straks in de winkel wel ff of ik je zie, ik weet niet eens waarmee ofzo maar zal toch ff kijken Haha!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:16

En Hasten is helaas weg van de manege, verkocht aan manege Noot als manege paard. Gisteravond ging ie weg, hebben er veel mensen van de manege ook eens een andere kant van mij gezien geloof ik.. Tong uitsteken Niet dat ik Hasten nog verzorgde maar evengoed vind ik het erg, ook voor Geertje. Weten jullie dat ook weer, voordat er weer verhalen komen ofzo. Knipoog

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:07

Jep en wie komt er nu in die stal te staan??
Lucasje. Ik vind t wel erg voor Geertje trouwens.
Wat heb jij gedaan dan Kimberley?

Niekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:16

Hij gaat niet naar noot hoor

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:38

Ooh dat hoorde ik. Ik dacht even de waarheid te gaan zeggen zodat er geen roddels komen, is het niet eens waar ook. Nagelbijten / Gniffelen Waar gaat ie dan heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:04

Gut welke kant hebben ze van je gezien dan? Je rechterkant? Clown

Wel sneu voor geertje dat het beestje weg is Ja

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:14

hoe sarcastisch Rolleyes

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:09

Nou dat snap je dus toch goed.
Mevrouw B zei trouwens tegen mij ook dat hij naar manege Noot ging in de manege? Nouja mischien heeft geertje dat wel gezegt om 1 of andere reden. Ben nog steeds benieuwd wat je dna hebt gedaan hoor kimberley, drama queen uitgehangen??
Luc bevalt t wel in zijn stal, alleen de wind tegen zijn deurtje vindt ie iets minder geloof ik.Straks kan ie niet slapen van de herrie?? ik zet hem maar half dicht denk ik vannacht. Kim krijgt zo met Luc les van die stenfert van de BMC stables. Dat vindt ik wel even erg leuk om naar te kijken. dus ik ga straks heen. Wel vet stoer natuurlijk! Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:13

waarom is ie weg dan? sprak haar vorige week nog en toen heeft ze er niks over gezegt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:14

is me trouwens niet eens opgevallen dat er een ander in de stal stond en ben er net toch een aantal keer voorbij gelopen :S

Niekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:26

Ja les van jurgen was stoer Lachen ik krijg zowaar nog een echt springpaard!
ik heb je niet gezien be...

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:45

Ik dramaqueen hoe kom je erbij. Maar ik blijf gelukkig wel interessant voor jullie Clown *wat een spanning*

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:06

Vergis je niet: totaal niet.
Verwar interessant niet met irritant.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:54

Hahahahaha. Dan moet je het niet lezen. Lees ik jou berichten niet meer, goed?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:01

heb nog steeds geen antwoord op me vraag :S .