Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:56

Nee, ik bedoelde voordat je gaat werken. Maar je moet al bijna weg zeker?
Dat je tijdens je werk niet gaat liggen snap ik wel. Heb je maar vier patiënten die je moet bewaken?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:09

Nee, kan nu geen uurtje meer gaan liggen. Begin om 22.45u en ga over ruime 5 minuutjes weg.
We hebben nu 4 bedden open, per verpleegkundige doen we ip max 2 patiënten. Heel wat luxer dan op een verpleegafdeling, maar doorgaans zijn de patiënten bij ons vaak veel zieker dan op de afdeling.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:32

Hmm ja, ook wel logisch. Als ze wel wakker worden, kun je er moeilijk 10 tegelijk doen.

Werk ze maar weer dan!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:00

Zo even bijlezen hoor, wat gaan jullie snel!
Milou weer aan het werk, ik hoop dat de tijd snel gaat en dat je pantienten lief voor je zijn!
Ik zag dat je gebeld had, we hadden visite en nu is het te laat om terug te bellen.

Sas de groep hield zeker rekening met de situatie hoor. Ze begrepen het allemaal en we hebben na het rust momentje ook weer gedraafd en gegallopeerd. Ik ben zeker niet met een vervelend gevoel afgestapt maar ik denk alleen maar 'wat nu als dit op het strand was gebeurd'.. Naja is niet gebeurd en ik moet niet doemdenken!

Vamos zat niet te dicht achter Arko, Arko schrok van een fietser en het was op een stuk waar ze vaak galloperen, we wilden net galop oppakken dusja dan komt van het een het ander.

Het verhaal met de stijgbeugels (zucht heel hard :') ). Degene die voor mij op Tsjimme reed neemt altijd zijn eigen stijgbeugels met scheve blokjes mee. Hij had 1 blokje niet vervangen en dat moest natuurlijk vervangen worden (zucht nog eens :') ). Aad zei tegen me, je moet helemaal naar links leunen met je voet uit de beugel. Waarop ik dus zei van kan ik niet beter even afstappen, is voor het paard ook fijner. Uiteindelijk zo gezegd zo gedaan _/-\o_ .

Eind goed al goed! Milou als je dit nog leest werkze!
Wen nog met de kar weggeweest?
Sas leuk gehad met de mafkezen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:43

Hahaha, ja was leuk!

Gelukkig ben je wel met een fijn gevoel afgestapt! Heb je Arko niet even op zijn flikker gegeven, dat hij je niet meer zo mag laten schrikken? Hij vindt het gewoon niet leuk dat je hem hebt ingeruild voor Zonnetje :+

Wat een gedoe met die beugels, is dat om een speciale reden, dat die man zijn eigen beugels meeneemt?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 03:21

Geeft niet hoor Antoinette! Wilde gewoon nog ff kletsen, haha! Maakt verder niet uit! Zag dat jullie ge-bbq'd hadden! Was het gezellig?
Fijn dat de groep rekening hield met de situatie. Waren volgens mij best wel wat ruiters van buitenaf ook en ook wat mensen die al wat langer niet gereden hadden geloof ik.
Fijn dat je je na het rustmomentje hebt kunnen herpakken en dat de draf en galop daarna goed ging. En inderdaad, niet gaan doemdenken hoor! Dan zou je bij wijze van al bij elk grassprietje en elk boomstammetje gespannen worden..... (nogmaals, bij wijze van hè?!!!!!!).
En je zou denken dat Arko ondertussen wel gewend is aan de fietsers, haha!

[quote="antoinetje"]Zo even bijlezen hoor, wat gaan jullie snel!
Milou weer aan het werk, ik hoop dat de tijd snel gaat en dat je pantienten lief voor je zijn!
Ik zag dat je gebeld had, we hadden visite en nu is het te laat om terug te bellen.

Sas de groep hield zeker rekening met de situatie hoor. Ze begrepen het allemaal en we hebben na het rust momentje ook weer gedraafd en gegallopeerd. Ik ben zeker niet met een vervelend gevoel afgestapt maar ik denk alleen maar 'wat nu als dit op het strand was gebeurd'.. Naja is niet gebeurd en ik moet niet doemdenken!

Fijn hoor, dat ie z'n beugels niet had gewisseld.....maar het zag er handig uit, met 3 man om Tsjimme heen, jij er nog op.....

en ja, ik benijd ze niet op de gewone verpleegafdeling. Daar kon je het 's nachts soms beredruk hebben als er meerdere patiënten wakker waren (dan had je er 15 samen met een leerling). Nu kan ik ook mijn handen vol hebben aan 2 patiënten hoor! Zeker als ze gekke dingen gaan doen....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:23

Sas, ik heb echt geen idee waarom hij zijn eigen beugels meeneemt!

Milou ja we hadden gebbq'd was wel gezellig!
Dus de Medium Care is dan wel rustiger als de normale afdeling? Valt het tegen of is het alleen dat de nachten rustiger zijn?
15 patienten met zijn 2en lijkt me wat veel ja, kijk als ze allemaal slapen is het nog te doen maar moet er niet aan denken dat er een aantal dingen gebeuren zeg..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:28

Ze moeten dan zeker niet allemaal tegelijk wakker worden. Dan weet je toch ook niet waar je moet beginnen...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:20

Minder patienten is wel fijner, zeker als ze intensievere zorg nodig hebben. Vannacht je laatste nachtje werken?

Wel jammer Antoinette dat het even niet ging. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen en je hebt er niet naast gelegen. Dus eigenlijk toch weer 'leerzame' ervaring dat je het prima opgelost hebt zo. En dan is een stukje extra stappen alleen maar fijn om weer even te ontspannen. Dat snap ik heel goed en gelukkig je groep ook. In ieder geval goed dat je daarna alles weer gedaan hebt en met een goed gevoel afgestapt bent.

En eigen beugels, ik vind het ook vreemd. Ik snap ook niet waarom. En persoonlijk vind ik die scheve blokjes alleen maar heel erg irritant.

Ik heb gisteren lekker gemend met Mazzel, het was gisteren nog best redelijk weer. Lekker rondje Noordwijk gedaan en toen richting Noordwijkerhout gereden en weer naar stal. Mazzel was echt super braaf. Ik zag Antoinettes auto nog staan bij Smit, ik dacht nog aan je wie je zou hebben en hoe het zou gaan.

En vandaag heb ik nog een rondje strand gedaan. Helaas redelijk druk met paarden en slecht strand. En Mazzel liep op het strand enorm te etteren om achter andere paarden aan te mogen, keren enz, zwaar irritant. Uiteindelijk heb ik hem maar stil gezet zodat de andere paarden voor me en die passeerde een end weg waren. Mazzel was het niet geheel met me eens, maar helaas :Y) Toen werd hij gelukkig wel wat beter te rijden. Ik heb maar minder strand gedaan (voor mijn doen), nou ja van meeuwenoord naar de golf en daar lekker de lange lus door bos gereden. In het bos begon het te regenen en dat ik net bos uitreed ook nog, maar de rest lekker droog kunnen rijden. In duin en bos en langs de weg was Mazzel weer echt super te rijden en gaf hij niets om andere paarden. Ook hele stukken dat hij heerlijk op stem en zit te rijden was, super en de rechtergalop doet het ook nog (meestal pakt hij linkergalop).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:13

Bluh....ben al wakker. Ga me zo nog even proberen om te draaien en verder te pitten!
Antoinette, de mc is niet per definitie rustiger, zeker niet als je een instabiele patiënt hebt. Maar nu hebben we redelijk stabiele patiënten en is het gewoon rustig.

In ieder geval......nog maar 1 nachtje vanavond en dan zit het er op!!!!

De mazzel toch weer.....lekker eigenwijs achter andere paarden aan willen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:55

Het is en blijft een pony hè :)

Slaap je al Milou? :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:07

Helaas Sas! Ik slaap nog niet.... -O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:31

Kijk eens naar buiten milou, daar zou je toch van in slaap moeten vallen, dat *&^#$%^ weer. Het heeft wel weer genoeg geregend. Weltrusten nog even. Gelukkig nog maar 1 nachtje.

En tja Mazzel en eigenwijs en een pony }:0 :+ Wel leuk in duin de kinderen roepen: paard paard, kijk paard. Dat is wel weer leuk. En man met kindje achterop die even stopte om Mazzel te bewonderen en Mazzel loopt er ook echt op af.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:52

Ja, vanmiddag met de honden naar het bos geweest, lekker nat zijn we geworden. Bah!

Als je nu nog niet slaapt, gaat het waarschijnlijk niet meer lukken ;)

Haha, Mazzel is wel een lieverd!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:06

Nou Wen klinkt alsof je de situatie met Mazzel eigenwijsje goed hebt aangepakt! Hij leert het vast wel een keer toch?
Milou nog maar 1 nachtje en dan ben je van je nachtdiensten af *\o/* kijk je vast naar uit :-)
Hopen dat het vandaag ook rustig is! En dan morgen weer lekker rijden, Gijs en ik komen even koffie drinken op de manege.

En morgen weer werken -O- bleeeeeeeeh!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:12

Ja, kan er nu al naar 'uitkijken' ahum. Gelukkig wel een kort weekje!
Maar ondanks dat, kijk ik altijd uit naar de avonden :=

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:17

Ja me too, en de weekenden.. Al heb ik volgende week maar 1 1/2 dag weekend want zondag reisik naar Frankfurt voor een vergadering maandagochtend -O- wat een *** planning zeg!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:39

Hmm balen! Ook wel jammer dat je voor een vergadering helemaal naar Frankfurt moet. Kun je niet gewoon meedoen met skype of zo?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:44

Had je berichtje nog gelezen Saskia en ben daarna toch nog weggezakt! Was wel ff lekker!
Nog 1 nachtje idd en dan morgen paar uurtjes pitten, naar perla en naar de manege!!! Hoop dat de regen ophoudt nu ik morgen klaar ben met mijn nachten! Het was heerlijk slaapweer, maar morgenavond wil ik graag droog rijden, haha!
Gezellig dat jullie morgen nog koffie komen drinken!
Ik hoop morgen te horen dat ik vrijdag toch nog vrij ben....anders heb ik vrijdag nog een losse avonddienst! En dus maar kort vrij na mijn 8 diensten totaal....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:00

Dat is wel een hele ruk ja.

Gelukkig heb je voor nu nog even kunnen slapen! Helaas voor jou, ziet het weer er nog niet beter uit voor de rest van de week...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:01

Nou ik zit net jet weerberichten kijken, de temperaturen dalen en het weer wordt zeer wisselvallig en morgen blijft het grijs....
Is er nog kans dat je kan ruilen Milou? Of heb je de meeste opties al gehad?

Meedoen met Skype voor deze vergadering gaat helaas niet omdat dit een hele belangrijke voorbereiding is voor een grote beurs in oktober waar alle partijen bij aanwezig moeten zijn. Ik snap alleen echt niet dat dat op een maandagochtend plaats moet vinden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:06

Heb morgenochtend nog een kans.....verder heb ik alle opties gehad, helaas!

Pffffff, fijn hoor, zo'n vergadering op maandagochtend ver weg....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:22

Nou dan hoop ik voor je dat je succes hebt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:23

Heb het overleefd! 8 diensten, waarvan 6 nachtdiensten!!! Nu nog ff duimen voor vrijdag. Wordt vandaag gebeld. Duimen jullie mee?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:34

Ik duim mee Milou, hopen dat je die dienst kan ruilen. Nu dus wel lekker uit je nachtdiensten. En vandaag dus een lekker paardendagje met Perla en vanavond naar de manege. Ik hoop ook dat het beetje droog wil zijn en ook overdag tussen uur of 11 en 4 dan ben ik ook weer blij. Ik ben helemaal klaar met dit koude en natte weer, ik zou denken dat het inmiddels herfst is.

Balen Antoinette, dat je halve dag van je weekend op moet offeren om richting Frankfurt te gaan. Kon die vergadering niet dichterbij? Jammer dat het dan inderdaad op maandagochtend is en niet doordeweeks.