Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Degene die voor mij op Tsjimme reed neemt altijd zijn eigen stijgbeugels met scheve blokjes mee. Hij had 1 blokje niet vervangen en dat moest natuurlijk vervangen worden (zucht nog eens
). Aad zei tegen me, je moet helemaal naar links leunen met je voet uit de beugel. Waarop ik dus zei van kan ik niet beter even afstappen, is voor het paard ook fijner. Uiteindelijk zo gezegd zo gedaan
.
Toen werd hij gelukkig wel wat beter te rijden. Ik heb maar minder strand gedaan (voor mijn doen), nou ja van meeuwenoord naar de golf en daar lekker de lange lus door bos gereden. In het bos begon het te regenen en dat ik net bos uitreed ook nog, maar de rest lekker droog kunnen rijden. In duin en bos en langs de weg was Mazzel weer echt super te rijden en gaf hij niets om andere paarden. Ook hele stukken dat hij heerlijk op stem en zit te rijden was, super en de rechtergalop doet het ook nog (meestal pakt hij linkergalop). 
Wel leuk in duin de kinderen roepen: paard paard, kijk paard. Dat is wel weer leuk. En man met kindje achterop die even stopte om Mazzel te bewonderen en Mazzel loopt er ook echt op af. 
kijk je vast naar uit 
bleeeeeeeeh!
wat een *** planning zeg!