Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:18

Oeehoeee, wij waren vanmiddag nog even naar Hernen toe om wat te huppelen en iemand heeft een hele mooie foto van mij gemaakt:
Afbeelding
Ik spring een punt, echt een lastige sprong, maar oh zo gaaf! :D Je ziet aan mijn houding ook dat ik hem moeilijk vind. Ik trek dan meteen mijn schouders omhoog en naar voren en lijk Vies omhoog te willen tillen met mijn handen. Als ik ontspannen ben kan ik veel mooier mee, maar ach. Het is gewoon een stoere foto :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:04

Dat is het zeker :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:32

Gave foto Anne! Vies springt mooi :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:18

Ascot en ik zijn met schriktraining+ bezig :+
Morgen ga ik met kennis Ottersum verkennen. Aangezien ik daarvoor een stuk langs de Siebengewaldse weg op moet, leek het mij een goed plan ons beiden weer eens wat verkeer te laten zien. Dus gister, dappere ik, 500 hele meters langs de Rijksweg op. (waar héél veel berm was en een mooie rij bomen) Kwam een dikke vrachtwagen aan achter ons, hoorde ik wel, maar met de ruimte had ik er wel vertrouwen in. Was herrie vrachtwagen met dubbele aanhanger, dus tuurlijk sprong Ascot op de plek, maar vrachtwagen was sneller dan Ascot sprong. Dus meneer was eigenlijk meteen weer relaxed. Niet op gereageerd, mooi overgestoken en verder gereden.

Vandaag richting Heijen even checken hoeveel tijd ik moet rekenen voor de heenrit morgen (aangezien we gaan verzamelen bij de Niersbrug) Vanwege irritante dazen een stukje langs de Siebengewaldse weg, met prachtig brede fietspad. Tuurlijk ook nu vrachtwagens van achteren, maar meer als kijken deed Ascot niet. Weer niet gereageerd, mooi doorgestapt. Viaduckt was dan toch wel even spannend; normaal zet ik Ascot bij viaduckten midden op. Nu op het fietspad moesten we wat dichter langs de reling, en oei, dan zijn die auto's die ineens onder je verdwijenen, en onder je tevoorschijn komen toch wel spannend, aldus Ascot. Maar hoef voor hoef en met het nodige gesnuif en geblaas wisten we dan toch de overkant te bereiken :P Daar kwamen 2 tractors ons tegemoed, wat een beetje teveel voor mijn zenuwen was. Toch maar afgestapt, maar ook nu geen aandacht aan Ascot geschonken. Door het kleine bos richting hoefsmid. Daar kwamen we een scouting-camping tegen, pal aan het ruiterpad. Tja, dat waren toch wel héle rare 'struiken' Het viel mee dat het lunch tijd was; gehele groep kinders zat braaf te wezen aan tafels. Later nog eens een sjoffel met aandrijf problemen gepasseerd, en dan zou je denken dat de rit morgen toch wel aardig moet gaan lukken :+ In ieder geval ben ik nu op een punt het gevoel te hebben dat ik paard en mij heelhuids voorbij weet te krijgen, wat we ook tegen komen. *D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:24

Als je nog een keer richting kleine bos gaat dan geef even een gil. Kunnen we samen ritje maken. RB is tegenwoordig stoer bij tractortjes :D Trouwens dat kamp zit daar ieder jaar. Heb ik al zo weinig ruiterpaden poten ze er ook nog een kamp naast.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:28

Trouwens Judith jij had het toch over Rhythm beads laatst? Ik heb eindelijk een foto van de mijne gemaakt (tegen RB's wil in zoals je ziet O:) ) Heb er nog niet mee gereden trouwens. Heb hem ook al een aantal keren aangepast, maar zo blijft hij nou
Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:50

Die grotere kralen er tussen vind ik leuk :) Wil je het laten weten hoe het staaldraad het gehouden heeft met rijden? (nog niets besteld, heb de komende maand toch geen tijd voor crea uitspattingen)

Fijn, zo'n jaarlijks kamp. Vooral die balspelletjes die ze gewoon midden op het pad laten liggen }:0 Mischien dat ik volgende week vrijdag weer richting Heijen ga, maar is beetje afhankelijk van wat ik dan nog aan voorbereidingen van jaarfeest menclub heb ;)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:39

He, we zijn weer terug van de vakantie. Mickey ligt na zijn twee weken pension lekker op het vloerkleed te snurken. Klein liefje...heb hem zo gemist... <3
Wendy, de 11e moet kunnen. Echt Penny-weekend. Foto's maken?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:46

Was Mickey niet boos omdat je weg was geweest? Waar ben je heen geweest?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:30

Mickey is een van de weinige katten ter wereld die niet boos is als we weg gaan. Hij heeft het altijd naar zijn zin in het pension en hij is alleen maar heel blij om ons weer te zien. Veel knuffelen enzo. Vroeger hadden we een kat die ons ging negeren als we een dag weg waren geweest. Die was echt boos maar Mickey niet. <3 <3 <3
We zijn naar Normandie geweest. niet zo ver en maar 13 dagen maar toch even lekker om eruit te zijn. Zeker als je maar een keer per jaar met vakantie gaat.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:53

13 dagen vind ik toch wel een flinke vakantie. ;) Wij zijn 8 dagen naar Zuid-Engeland gegaan.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Zijn wij een aantal jaren terug ook geweest.Mooi gebied he? Welk stuk zijn jullie geweest?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:22

De omgeving van Bournemouth. Is inderdaad erg mooi. :)) Maar Engeland is ook gewoon erg mooi. :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:55

Mimir onze oude stoere rode kater is niet meer fysiek bij ons... Vanmiddag rond half 1 is hij bij ons thuis ingeslapen door de dierenarts en om half 7 is hij opgehaald door een medewerker van het crematorium. Onze stoere jongen...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:13

Wat sneu voor je Emy, maar nu heeft hij eindelijk geen pijnlijk en ziek lijf meer :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:16

Nee, dat weet ik wel en ik weet ook wel dat dit beter is. Bovendien was hij erg slecht geworden en had hij het vanacht waarschijnlijk al niet meer overleefd, hij heeft vanochtend zelfs nog een epileptische aanval gehad, maar gewoon dat hij weg is daar ben ik verdrietig om. Niet meer zijn mooie groene oogjes vragend naar me kijkend om hem naar buiten te laten of op te pakken of een koekje te geven of aandacht te geven....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:29

Tuurlijk ben je daar verdrietig om! Het zou wel heel raar zijn als je dat niet was. Afscheid nemen is altijd moeilijk, ook al zit het er al lang aan te komen en ben je gewaarschuwd. :(:) Het is en blijft een afscheid, iets of iemand missen is gewoon heel naar.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:53

Wat zielig zeg, gecondoleerd. Het blijft inderdaad toch moeilijk als je beesje gaat overlijden, ook al wee je dat het gaat gebeuren. Heb er ook ervaring mee. Heel veel sterkte :(:)
Weet wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik kon het niet bij mijn oude cavia en die is vanzelf doodgegaan maar ik had er spijt van dat ik het zo lang heb laten duren. _-:(

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:20

Zojuist lag het kaartje van het crematorium op de mat. Een heel mooi kaartje. Hij is donderdagochtend om vijf voor 10 gecremeerd.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:27

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:15

En hier nog Mimir voor het laatst ITP: Hierzo

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:30

Gisterochtend heeft Eva, zusje een ongeluk gehad op dr werk, daarbij zwaar verbrand. Gisteravond is ze gelukkig veel sneller als de artsen verwacht hadden overleden... Eva was 95 % 3e graads brandwonden, alleen haar voeten niet. Pijn heeft ze nauwelijks gehad, en is in slaap gebracht en gehouden.

(damn, dit topic wordt er wel steeds vrolijker op...)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:51

Nogmaals heel veel sterkte Juut...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:19

Mijn God, Judith, wat erg zeg. Ik heb er geen woorden voor. Wat vreselijk dat je zus er niet meer is.
Heel veel sterkte, ook voor de hele familie natuurlijk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:18

Judith heeel, heeeeel erg veel sterkte. *grote virtuele knuffel*
Dat wens je echt niemand toe.