loesje166 schreef:@bzoem heel moeilijk, maar ze kunnen hem niet van ijzers afhalen of er alleen van voren opzetten? bij ons deed de hoefsmid als we op kamp gingen en over straat moesten ze wat langer laten staan. wat ik wel raar vind dat ze studeerd geen geld en tijd heeft maar toch een paard, ik heb besloten om tijdens mn studie over een jaar te stoppen met rijden om daarna weer een eigen paard aan te schaffen.. want vind het zielig om het nou zomaar in de wei te laten staan omdat ik geen tijd heb...
Ik heb het haar eigenlijk nog niet gevraagd van z'n ijzers... maar het slijt anders best snel denk ik, omdat je als je níet in de bak wilt rijden wel eerst de straat op moet voor je 'ergens' bent. Ze verzorgt hem nu 9 jaar, waarvan hij 4 of 5 jaar van haar is. Hij was namelijk uit engeland gehaald om een rijpony te worden voor de kleinkinderen van een menhouderij-eigenaar. Maar hij is nooit zo geschikt geweest voor kleine kinderen en is toen als menpony gebruikt. En toen wilde ze 'm kwijt en kocht zij 'm. Heeft al op verschillende stallen gestaan, gedeeld met een manege etc. En toen nog bedacht om hem met pensioen te sturen, maar dat is helemaal niks voor 'm alleen op de wei staan. Is het slim? Nee, maar denk niet dat ze 'm kwijt wil. Overigens heeft ie vorig jaar even te koop gestaan ook, maar daar is ze weer vanaf gestapt.
Ik heb gister heerlijk met 'm gespeeld in de bak, balkjes neergelegd en ondertussen steeds een sponsbeurt gegeven omdat t smiddags nog zo warm was. Maar heb toen wel 'geschreven' dat ik 75 te veel vind, maar dat ik deze keer de hoefsmid wel betaal. Ben benieuwd hoe ze reageert...