Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:29

Haha zoo herkenbaar! En het op zaterdag de héle dag op de manege rondhangen. En dat was op mijn oude manege zo leuk, in de zomer als de bak te stoffig was gingen we altijd op het land rijden en aangezien dat niet afgezet was, werd het soms een cross wie er het snelste aan de andere kant was:D Tussen de paarden welteverstaan, wij konden het niet tegen houden haha

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:31

_O- prachtig!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:09

Glamour Boy.... Ik was op het strand op hem toen hij kreupel werd.... Is daarna niet meer goed gekomen....... Vond ik toen echt heel erg!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:35

idd.. ik heb daar ook heel wat mee gemaakt in dat half jaartje dat ik bij poelenburgh zat..

Ben benieuwd hoe dat komend jaar in dronten gaat worden op het hbo met stage's enz

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:43

corazon heb ik als laatste nog gereden.. olympic moest ik proberen toen die net kwam..
Karthoem was ook altijd erg leuk.. ging toen naar denis..
kennen jullie k'tje nog? die zwarte merrie..?
en oxford.. daar was is verliefd op!! Hahaha

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:49

Ja zo heette die! K'tje ofzo.. ik heb met Caro een keer een uur zitten brainstormen hoe die ook alweer heette!

En snoepzakjes maken!!! :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:56

K'tje???? Die ken ik niet?
Ik wist niet dat Khartoem eerst van de manege was, die jongen kon volgens mij ook wel aardig rijden zeg.
En OJ, die van brigitte?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:00

Ja die kon inderdaad pittig rijden!

OJ weet ik ook nog wel ja.
En Sjoert, het eerste veulen van Fokje. Die liep als hengstje mee in de lessen. :') Halen ze nu ook niet meer in hun kop denk ik. :+

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:05

haha serieus? jeetje

En jarina dan?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:06

Koliek he..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:09

jaaa snoepzakjes maken!!
hahaha!! de goede oude tijd!! Mis het soms wel hoor!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:13

:')

En dan stiekem een snoepje in je mond douwen met een schuin oog naar de bar kijkend of ze het niet zagen haha.
En Boj deed ons altijd betrappen. _O-

:oo Ik heb morgen 7 paarden en ben daarnaast de hele dag alleen op stal.
Drie rijden, twee longe en aan twee lesgeven.
An die arbeid dus. ~~}>

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:21

Wooowww drukdrukdruk Maaike! :)

Jarina zal ik nooit vergeten....
Weet nog wel dat we toen les hadden van René, en we reden in de buitenbak en ik moest op Olivier... Geen goede combinatie, Merel-Olivier-buitenbak.... Week erop moest ik op Jarina, en toen maakte René ook meteen de opmerking dat dat een veel betere combinatie was.
Sindsdien reed ik ook zo vaak op haar! :) Heb ook m'n eerste proefje op haar gereden, was een echte hit op de galop na! :D
En het afwenden bij A of C was ook erg leuk, moest een bordje achter haar hangen met "zwenkt uit"!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:36

Rytm schreef:
Ja als we zo gaan doen kan je alles wel opnoemen haha..
Djips, Joppo, Sophietje, Liesbethje, Misty, Klodder, Karin, Barrel, Moonlight, Twilight, White Shadow.. uuhhh.. :D

Nosta en Wardo mag je niet vergeten. Die waren echt zó lief. Vooral Nosta, daar heb ik nog buikpijn van dat die niet goed kwam. En Marscha en Jaguar. Zal maar niet gaan opnoemen, kom ik hier niet meer weg...
Sorry stille heel af en toe meelezer, kon het niet laten.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:40

Sybelle, gezellig dat je meeleest :) .

Toch heel leuk om zo al die paarden weer omhoog te halen. Het zijn er best een hoop.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:45

Marscha en Jaguar inderdaad! Merrit was altijd gek van Marscha geloof ik.
En Wardo ja..
Ik heb thuis zo'n boekje van de Penny (?) waarbij je elke week moest opschrijven op wie je reed en hoe het ging enzo. Moet dat eigenlijk eens opzoeken. En zo grappig, voorin moest dan je lievelingspony. Zie je zo 100 namen staan, elke keer 1 doorgekrast en een nieuwe neergezet. :')

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:38

Brecht had bijna 65% gereden vandaag! En 23e van de 36, nog best goed! Zaten wat foutjes in dus de score kan nog omhoog. We hopen morgen op een plek bij de eerste 20!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:56

netjes maaik

OJ ken ik ook nog volgens mij... Aan wie moet je lesgeven? Pensionklanten? wel leuk zo beetje afwisseling

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:16

Hallo hallo!
Hier weer eens een reactie van mij, door alle ponykamp en verhuisdrukte is het er een beetje bij ingeschoten!
Aan alle zieken, zwakken en misselijken: Beterschap!
Maaike, super van Brecht en veel succes dan morgen!

Ik baal heel erg, www.ringrijden.nl voor meer uitleg, maar goed ik moest vandaag sjezenrijden. Dus ik keurig in m'n klederdracht op naar Vlissingen. Het waaide wel maar verder droog. Maar het ging steeds harder waaien en we reden precies aan de kust, op een park dus heel winderig. Vervolgens gingen de dranghekken, geluidsboxen wegwaaien en waaiden elke keer alle 4 m'n rokken omhoog.. Ging het nog stortregenen, hebben we maar besloten om het vroegtijdig te stoppen.
Maar het ergste van deze dag: Ik win nooit wat, maar ik heb heel de dag aan kop gestaan en toen we het aflasten stond ik nog 3 ringen los van de nummer 2 en stond ik nog aan kop voor de pollepel.. En nu heb ik geen beker omdat we geen prijsuitreiking hebben gedaan :'( Voor meer uitleg kun je altijd vragen..

Ohh volgende maand trouwens starten denk ik....

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 08:49

Hoe was je kamp Maartje?
Wat balen van die ringgedoe.. snap er niet veel van maar snap iig wel dat je baalt.
Spannend volgende maand! Gaat je lukkennnnn. :D

Ik heb lekker uitgeslapen tot half 8. :') En toen nog op het gemak een paard gereden die gister niet meer gelukt was. Acht was toch iets teveel van het goede.. Maar hij ging wel fijn, rijd hem pas sinds deze week dus het is nog wat zoeken maar komen fijne stukjes zo af en toe.
Nu even douchen en op naar Weert. :D Heb er echt zin in, ben benieuwd hoe zo'n concours eruit ziet en volgens Paul kun je superveel leren als je aan het losrijring staat tussen alle trainers dus dat wordt weer zien, horen & zwijgen. :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:05

Buhhhh ik ben echt niett blij :(
Ik weet echt even niet meer of ik nog wel wil paardrijden, iig niet bij poel....
Zal wel even vertellen waarom.

Ik moest gister op partner en het was echt vreselijk. Het is een superpaard hoor alleen ik vind niet dat paardrijden inhoud dat je je paard naar voren moet drijven, schoppen en slaan omdat je anders stil staat. Gun dat paard gewoon zijn pensioen, lekker op het land en zo nu en dan een buitenritje. Anyways ik heb ongeveer het hele uur mijn tranen in moeten houden omdt ik het echt niet leuk vond.

En ik weet dat niet elk paard zo is, maar momenteel zijn er naar mijn mening zo weinig 'echt' leuke paarden, ik zou ook niet weten wie ik wel leuk vind, misschien een stuk of 4 maar daar houdt het ook wel mee op.
Ik mis gewoon heel erg dat je niets kan opbouwen en ook niet echt ergens aan kan werken met je paard omdat er tussen les 1 en les 2 50 anderen erop hebben gereden.

En wat ook niet meewerkt is dat ik gister even op de startlijst voor de proefjes van vanavond keek, zag ik dat cynthia op omara der proef gaat doen, dus ze zal haar nu wel bijrijden denk ik. En ik vind het gwoon echt heel pijnlijk en helemaal niet leuk.
Ik mis haar gewoon echt heel erg en baal er zo erg van dat ik niet de kans heb gehad om nog verder met haar te werken :(:(

En nou zit ik dus met een dilemma, ik heb nog 3 lessen op mijn kaart en dan een instructieweekend en dan ga ik denk ik beslissen wat ik doe. Ik weet het gewoon echt even niet meer.

Sorry voor mijn lange verhaal maar moet het even kwijt aan mensen uit de paardenwereld want mijn omgeving kan het niet echt begrijpen wat nou het probleem is :+

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:42

Wanneer doe je instructieweekend Fabienne?

Jaa.. Ik zou er anders als ik jou was een tijdje tussen uit gaan met de paarden.. Of iig opzoek gaan naar een bijrijdpaard ergens bij jou in de buurt..
Jaa. ik weet eigenlijk niet hoe ik je kan helpen ofzo.. :) Kan je niet motiveren ofzo..

Vandaag heerlijk gereden ! Ik ging springen! :) Vet gaaf ! Vind/vond het helemaal leuk! Joyce en Gayle gingen ook springen, was erg leuk! :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:35

Tja, Fab.. Idd heel moeilijk en niet leuk. Misschien kun je idd wel zoeken naar een heel leuk bijrijdpaard en kun je je weer motiveren!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:47

Op zoek naar een bijrijdpaard Fab! Heel simpel, dat waar jij nu mee zit komt iedereen tegen, ben je gewoon simpelweg de manegelesjes ontgroeid.
Van Omara is k.lote maar dat ga je vaker tegenkomen, het is gewoon een beetje vriendjespolitiek. :n

Ben net terug uit Weert. Het was super leuk!
Zaterdagmiddag de individuele proef Young Riders gekeken, Brecht had ruim 64% gereden. Goed voor de eerste keer natuurlijk! En meteen een selectie voor het EK gehaald dus dat was mooi meegenomen.
Diederick en Lotje natuurlijk ruim op kop, maar die rijden ook echt ijzersterk!
Toen begin van de avond een borrel met het hele Belgische team want de bondscoach was jarig. Daarna nog het einde van de proeven wezen kijken en de soundcheck voor de kur en toen wat gedronken met Alex, Diederick en Lotje.
Daarna nog chinees wezen eten en toen slapen.
Vanmorgen vroeg gevlochten en weer aan de bak want Brecht moest 10 voor 10 starten. Hij liep eigenlijk het best van de 3 dagen maar zaten wat fouten in de proef wat de score omlaag haalde. Toch nog 64% over dus we waren wel tevreden als je bedenkt dat je zonder fouten dan al op 67% zit en als ie dan nog meer gaat lopen zit je op 70% en rijd je al bovenin mee. Mooi streefdoel dus.
Toen nog kur van de pony's, junioren en Young Riders gekeken, wederom genoten! En daarna naar huis...moe maar voldaan. :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:23

Klinkt helemaal super, Maaikk!