stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 00:17

Dabo schreef:
sjorsie schreef:
ik neem het zadel binnenkort mee naar stal dan weet ik hoe goed of slecht het zit, Ellen welke maat is de blauwe boom? ik heb er nu de smalste boom in die ook nog eens smaller is gemaakt door de zadelmaker, weet jij hoe je die boom zelf kunt verwisselen?
Ja, ik sloopt mijn zadel regelmatig uit elkaar om te kijken of alles nog goed zit. Is al een paar keer gebeurd dat een schroefje los zat, en dat is natuurlijk niet goed. Ik weet niet welke maat de blauwe is, maar hij is in elk geval breder dan de zwarte! de zwarte is medium. Ik heb er zelf nu een groene in, en die is 1 maat smaller dan de zwarte. Volgens mij is de blauwe 1maat breder dan de zwarte..?

Mooie laarzen Shirley!! echt wowie! Haha!

Zo te lezen heb jij al een nwe tandarts gevonden! Gelijk aanmelden maandag! Haha!
Was je wel verdoofd?

nee was niet verdoofd

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:40

sjorsie schreef:
naadje24 schreef:
Heb je al een zadelte voor hem cin? meestal hebben haflingers toch een moeilijke maat kwa rug?

ik heb 2 dressuurzadels waaronder een wintec en ik hoop dat die wintec met een andere bredere boom hem zal passen, als hij wat meer is uitgegroeid, koop ik dan wel een lederenzadel voor hem, maar inderdaad omdat ze zo rond zijn is het wat moeilijk een goed zadel te vinden, nu heeft Abel wel wat schoft dus ik hoop dat dat scheelt

edit: Ellen, ik ben ook erg blij dat ik nu wat meer met hem kan doen en idd ook voor de afwisseling voor hem, alleen los in de paddock wordt ook zo saai

Ik ben bij Gilles ook begonnen met een Wintec zadel. Heb twee keer de boom laten verwisselen. Je moet wel goed in de gaten houden of het zadel goed blijft zitten. Mijn ervaring met Giel is dat hij heel snel veranderde (ze zijn natuurlijk ook breder gebouwd dan de doorsnee kwpn'er) en dan moet het zadel natuurlijk ook mee veranderen. Helaas dacht ik dat ik op dat moment een goede zadelmaker had, maar hij had er een te smalle boom ingezet, waardoor Giel (gelukkig) in de staak ging. Zo kwam ik erachter dat het zadel te smal zat. Toen heb ik daarna een zadel bij Tweespan laten maken. Echt super zadels! Mocht je ooit een leren zadel voor je haflinger willen kopen,dan kan ik je zo'n zadel echt aanraden! De zweetbladen liggen ook wat meer terug, zodat ze meer beweging hebben voor hun benen.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:44

ShirleyA schreef:
Mijn laarzen staan op de foto. Ze zijn in t echt donkerder, echt kastagne bruin zijn ze. Op de foto vd bovenkant is t onderin wat donkerder dat is ong de kleur vd laarzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poepie chique laarzen hoor! Ze lijken een beetje op mijn zwarte Petrie Fieldboot laarzen. Die hebben ook veters aan de voorkant, maar die heb ik laten vervangen door elastieken veters. Ik heb er namelijk toendertijd geen rits in laten zetten... Baal ik nu wel een beetje van. Door die elastieken veters is de instap wat makkelijker. Mooie kleur bruin zijn je laarzen. Kleur is altijd lastig te fotograferen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 00:47

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:47

[/quote] Ja Haha! Haha! (wel mooie cap trouwens, vind alleen dat paneeltje aan de voorkant dan niet zo mooi kleuren bij dat bruin... Hadden ze dat nou ook niet gewoon mooi bruin kunnen maken dan..? Tong uitsteken [quote]

Ja, maar ik vind dat zwart weer mooier aan de voorkant dan dat zilver bij de HH cap. Wat een getut eigenlijk om die kleuren he? Tong uitsteken Bruine laarzen, bruine cap, het maakt het paard niets uit hoe we eruit zien als we erop zitten... Maar vind al die kleurtjes zo leuk... Op mijn nieuwe stal is dat ook heel erg. Er blijken dus mensen te zijn die nog erger zijn dan ik met setjes en kleurtjes... Bloos Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:53

Nee Eshter, KAN dat dan!? hahahaha (grapje Tong uitsteken) hihi

Over zadelmakers.. Weet jij (Esther) nog dat je eens een zadelmaker bij Gilles had, die ook wel even naar de mijne wou kijken? Het was toen heel rommelig op stal weet ik nog wel, Bella stond even vast in jouw straatje, en ik had het zadel er zonder dekje opgelegd... Hij vond het prima liggen, en ik blij.
Later bleek het inderdaad helemaal niet prima te liggen! Er moest een smallere boom in, want hij kiepte naar voren Verdrietig Daar heb ik dus een half jaar mee gereden, voor ik daar achter was. Dat zal die zelfde zadelmaker dan wel geweest zijn.... (die 'goede' waar je het net over had, NIET tweespandus!) Tong uitsteken

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:54

zo ik ben ook weer thuis, ga meteen door naar bed maar wilde toch nog ffies van me afschrijven.

heb vanaf kwart over zeven in het ziekenhuis gezeten met mijn kleine jongen (kevin van 4)
hij had pijn in zijn buik en bij zijn ribben
nou heeft hij nooit wat en dit hield echt aan en hij werd bleekjes en stil.

nou ik heb het geweten,
bloed afgenomen
foto gemaakt
echo gemaakt
nog een foto gemaakt

luisteren kloppen luisteren
en hij moest maar zuchten maar dat wilde hij niet want dat deed pijn.
nog een bloedonderzoek
urineonderzoek

en de uitslag, hij heeft een longontsteking
en een lichtgekneusde rib

hij mocht mee naar huis omdat zijn ademhaling voldoende was, heeft antibiotica meegekregen
en morgen om 16:00 moeten we weer terugkomen in het ziekenhuis.

Boos! arm ventje

maar goed dat is dus ook meteen de reden dat alleen mijn bijrijdster vandaag is geweest, ik zou vanavond nog komen maar helaas ik denk dat piet nu het hek wel op slot heeft Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:05

ohh Karin, wat vervelend!! Arm ventje! Ach gut
Veel sterkte met hem hoor!
Ik denk dat Piet het hek inderdaad wel op slot heeft.. en dat is maar goed ook!

Ik ga ook slapen, welterusten! Doei!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:11

Dabo schreef:

Over zadelmakers.. Weet jij (Esther) nog dat je eens een zadelmaker bij Gilles had, die ook wel even naar de mijne wou kijken? Het was toen heel rommelig op stal weet ik nog wel, Bella stond even vast in jouw straatje, en ik had het zadel er zonder dekje opgelegd... Hij vond het prima liggen, en ik blij.
Later bleek het inderdaad helemaal niet prima te liggen! Er moest een smallere boom in, want hij kiepte naar voren Verdrietig Daar heb ik dus een half jaar mee gereden, voor ik daar achter was. Dat zal die zelfde zadelmaker dan wel geweest zijn.... (die 'goede' waar je het net over had, NIET tweespandus!) Tong uitsteken

Klopt Ellen. Dat was die foute zadelmaker. Volgens mij kwam hij toen voor een zadel van Brenda. Hij heeft toen ook meteen naar het zadel van Volmer gekeken en dat zadel bleek later ook veel te smal te zijn voor Volmer. Hij vond het toen prima liggen en heeft het zelf nog wat opgevult, waardoor het zadel nog smaller kwam te liggen... Heeft hij al drie paarden een verkeerd zadel aangemeten... Heel slordig! Boos!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:12

Welterusten!!!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 01:19

Gieltje2002 schreef:
Dabo schreef:

Klopt Ellen. Dat was die foute zadelmaker. Volgens mij kwam hij toen voor een zadel van Brenda. Hij heeft toen ook meteen naar het zadel van Volmer gekeken en dat zadel bleek later ook veel te smal te zijn voor Volmer. Hij vond het toen prima liggen en heeft het zelf nog wat opgevult, waardoor het zadel nog smaller kwam te liggen... Heeft hij al drie paarden een verkeerd zadel aangemeten... Heel slordig! Boos!

maar mij zadel had hij WEL goed opmaat gemaakt
en menige zadel maker zijde van wow wie heeft dit zadel zo op maat gekregen op de rug van je paard.hij lach als een zonnetje en heb nu een ander zadel een hulzebos Haha! en ligt ook als een zonnetje op de rug van pascha en hoop ook over 3 jaar dat ie goed lgt bo Tong uitsteken

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:17

goedemorgen allemaal,
dank je wel ellen, hij houd zich overal maar sterk onder
doet alles wat de dokter vraagt dus dat is wel makkelijk Lachen

we hebben redelijk geslapen al ga je toch om de minuut even kijken of alles goed gaat en 2 keer eruit voor de kleinste..nou ja rustig aan deze morgen Haha!

veel plezier allemaal deze zondag, vakantie is weer om na vandaag Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:21

Jee kakaro dat was even schrikken. Als zo'n kleine hummel ziek is vind ik dat altijd zo sneu en lijken zo nog kleiner. En dan naar t ziekenhuis..... spannend (iets te spannend). Longontsteking, hoe komt ie daar nu aan? Was al een poos aan t hoesten?
Ik hoop dat ie snel opknapt!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:28

Hulsebos kan er ook wat van hoor die heeft op 1 dag ook een aantal zadels verprutst. Edith had m laten komen voor Erik en dat zadel heeft hij totaal verpest er moest een nieuwe voor komen! Ik heb m helaas ook naar mijn zadel laten kijken, hij heeft t toen opgevult en 3 dagen later zei Luc tijdens de les dat ik mijn zadel eens moest laten doen....... tssssssss. Bleek hij mijn zadel scheef opgevuld te hebben: lekker voor Ilion die net daar ks heeft! Heeft veel geld voor jan doedel gekost dus want ik moest t zadel opnieuw laten doen maar wilde niets meer bij Hulsebos laten doen. Het is een fijn zadel hoor maar de service vind ik zwaar k u t! Ik heb, uiteraard, een bruin zadel en op t zweetblad laat t bruin los????? Raar niet? En dat was binnen n half jaar al, de kan t er zo aftrekken lijkt n dun plastic laagje. Maar als je er over belt willen ze dat je 'even' langs komt met t zadel want ze komen er niet voor naar stal.......... heel fout vind ik dat want zij maken een fout en ik moet dan maar dat hele eind rijden (ligt niet naast de deur). Nee ik vind t echt n K U T bedrijf!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:55

Goedemorgen dames.Het is altijd moeilijk om een goede zadelmaker te vinden.Karin dat was schrikken zeg wat een harde ie die kleine van jou.Brenda je moet maar even aan Chantsl vragen hoor. Vandaag is ze erniet en dinsdag heeft ze autorijles.Gaat het wat beter met je kies?En met je pols?
Nog eventjes en dan gaat bo lekker de opfok in.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:58

Gieltje2002 schreef:
Zou jij mij trouwens via pm de naam van deze zadelmaker (verprutser) kunnen geven? Dan weet ik in elk geval als ik er eentje nodig heb weer, wie ik NIET bellen moet.
Ik heb trouwens Stubenitsky toen laten komen, in het voorjaar, en die zei dat een smallere boom erin moest. klaar Haha!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:59

mogguh allemaal!

Esther: Rijden op Volmer ging super waarschijnlijk komt Thimo vandaag even kijken! Moet hem vandaag namelijk weer doen Haha!

Ellen": Ik ga zo naar stal Bella ook rijden Haha!

Kekaro: Vervelend van je kleine man gelukkig doet hij alles wat de dokter zegt Haha!

Mayo: Heel veel succes met je selectie! Ik mag over 2 weken hehe!

Shir: Hele mooie laarzen maar dat had ik al gezegd aangezien die van mij hetzelfde zijn hahah Bloos

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:07

Echt niet Willie die v mij zijn bruin Knipoog hihi
Maar die v jou vind ik idd ook heel mooi!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:07

Karin, dat is even goed schrikken zeg, je zoontje is wel hard voorzichzelf geweest zeg, hopelijk gaat het nu snel beter met hem, sterkte
Willemijn ik zie je zo op stal Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:08

Ellen :stubenitsky vind ik zelf ook heel goed en Labieb doet het ook netjes

edit: nu ga ik echt, doegies!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:38

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:46

ShirleyA schreef:
Hulsebos kan er ook wat van hoor die heeft op 1 dag ook een aantal zadels verprutst. Edith had m laten komen voor Erik en dat zadel heeft hij totaal verpest er moest een nieuwe voor komen! Ik heb m helaas ook naar mijn zadel laten kijken, hij heeft t toen opgevult en 3 dagen later zei Luc tijdens de les dat ik mijn zadel eens moest laten doen....... tssssssss. Bleek hij mijn zadel scheef opgevuld te hebben: lekker voor Ilion die net daar ks heeft! Heeft veel geld voor jan doedel gekost dus want ik moest t zadel opnieuw laten doen maar wilde niets meer bij Hulsebos laten doen. Het is een fijn zadel hoor maar de service vind ik zwaar k u t! Ik heb, uiteraard, een bruin zadel en op t zweetblad laat t bruin los????? Raar niet? En dat was binnen n half jaar al, de kan t er zo aftrekken lijkt n dun plastic laagje. Maar als je er over belt willen ze dat je 'even' langs komt met t zadel want ze komen er niet voor naar stal.......... heel fout vind ik dat want zij maken een fout en ik moet dan maar dat hele eind rijden (ligt niet naast de deur). Nee ik vind t echt n K U T bedrijf!

Ik heb toendertijd ook getwijfeld tussen een Hulsebosch zadel een een Fryso zadel. Ik ben toen op internet gaan speuren en ontdekte heel veel nare berichten over de service van Hulsebosch. Deze bleek inderdaad ronduit slecht te zijn. Scheef opvullen, scheve bomen, verkeerde maten etc. Daarom heb ik toen besloten om voor een Fryso zadel te kiezen en ik kan het iedereen aanraden! Ze hebben daar niet alleen zadels voor friezen, maar ook voor kwpn'ers, haflingers, tinkers, arabieren, kortom, voor ieder paard kunnen ze een zadel op maat maken. Je kunt het zo gek niet bedenken, een zwart zadel met bruine zweetbladen, een geheel bruin of zwart zadel. Heel veel mogelijkheden. En het opvullen doen ze ter plekke op stal als je een afspraak met ze maakt. Ik moest eerst even rijden, zodat ze kon zien hoe Giel zijn bewegingen zijn. Daarna opvullen en weer erop om te kijken hoe het er toen op lag. Kortom, echt super! Ook de service is heel goed. Ik wil geen andere zadelmaker meer!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:47

kekaro schreef:
zo ik ben ook weer thuis, ga meteen door naar bed maar wilde toch nog ffies van me afschrijven.

heb vanaf kwart over zeven in het ziekenhuis gezeten met mijn kleine jongen (kevin van 4)
hij had pijn in zijn buik en bij zijn ribben
nou heeft hij nooit wat en dit hield echt aan en hij werd bleekjes en stil.

nou ik heb het geweten,
bloed afgenomen
foto gemaakt
echo gemaakt
nog een foto gemaakt

luisteren kloppen luisteren
en hij moest maar zuchten maar dat wilde hij niet want dat deed pijn.
nog een bloedonderzoek
urineonderzoek

en de uitslag, hij heeft een longontsteking
en een lichtgekneusde rib

hij mocht mee naar huis omdat zijn ademhaling voldoende was, heeft antibiotica meegekregen
en morgen om 16:00 moeten we weer terugkomen in het ziekenhuis.

Boos! arm ventje

maar goed dat is dus ook meteen de reden dat alleen mijn bijrijdster vandaag is geweest, ik zou vanavond nog komen maar helaas ik denk dat piet nu het hek wel op slot heeft Knipoog

Heel veel sterkte vandaag! Wat zal je geschrokken zijn.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:49

Azzaro schreef:
mogguh allemaal!

Esther: Rijden op Volmer ging super waarschijnlijk komt Thimo vandaag even kijken! Moet hem vandaag namelijk weer doen Haha!

Shir: Hele mooie laarzen maar dat had ik al gezegd aangezien die van mij hetzelfde zijn hahah Bloos

Geef je Vol een dikke knuffel van mij en Giel?! Het is zo'n leukertje!

Willemijn, jij hebt toch ook Petrie's en geen Rectiligne? Of heb je je nieuwe laarzen al besteld?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:16

Willemijn heeft haar Rectiligne al vanaf de zomer, als ik t goed heb.