Oké en het was vandaag weer tijd om paardje te rijden. Toen ik aankwam met mijn stalen ros kon ik eerst niemand vinden. Ik parkeerde mijn ros bij zijn vrienden en ging op zoek naar Fenna en Iris. Toen ik al een heel rondje had gelopen kwam ik ze tegen bij de privéstallen, lekker aan het poetsen (Stond je goed Fen ) Ze waren net klaar dus ik hoefde al niet meer te helpen (wat een timing ) Maar goed we gingen het lijstje eens halen en ik was ingedeeld op Goes! Het poetsen was wel gezellig, Guus was in een beste bui en stond me de hele tijd nogal lief aan te kijken Een beetje kroelen vond hij ook heerlijk en toen Fenna hem ook nog een aaitje gaf was hij helemaal in de zevende hemel Maar ik heb heerlijk gereden, het weer wat lekker, Guus reed fijn. Echt wel een lekker paardje buiten! Verder heb ik een heel gesprek met Irma gehouden over de Northgo dus echt veel heb ik verder niet gedaan. Maar toch wel heel lekker gereden. Hij rijdt bijna net zo lekker als Koos!
Koos stond buiten lekker uit te waaien, maar toen ik hem gedag zei bleef hij stug de andere kant op kijken. Alleen toen ik op mijn fiets stapte keek hij nog een keer vriendelijk om...
Volgende week weer op Pabla..... geweldig dat beest!
Zoals Sas al vertelde was ik druk bezig met poetsen in de privéstallen samen met Iris. Sponzen en emmers in de aanslag, we waren voer en drinkbakken aan het schoonmaken. Die waren smerig. Iris en ik konden onze poetshartjes weer ophalen.
Daarna dus een lijstje halen en ik mocht op Manda, maar ik mocht ook ruilen. Alleen Sas wilde ruilen, maar ja, ik had dan ook wel weer zin om binnen te blijven, en sorry Sas, jij rijd elke week al binnen. Al had iemand het gevraagd met wie Iris binnen rijden leuk vind en die bijna nooit binnen blijft had ik wel geruild. Manda poetsen was zoals altijd feest, maar ze was bijzonder goedgemutst vandaag. Dus lekker gekroeld, ik ga nu altijd via haar kont naar binnen en als ze wil trappen, dan geef ik haar een duw of een mep en dan is het meestal weer goed. Ik heb haar nu wel door en ze is gewoon wel leuk. Met rijden lekker aangeklooid. Veel overgangen, af en toe wat meer vragen, in de gallop reed ze heel lekker aan de teugel en in stap en draf had ze goede momenten, maar meestal deed ik te weinig. Ze reageerde in elk geval op het einde goed op m'n been (en lekker stelling vragen enzo)
Alleen was het heel lastig dat de klok verkeerd liep. Iris en ik hadden geen flauw idee hoelang we bezig waren en we deden dus maar wat. Lastig toch
Ik rijd elke week al binnen Pas 3× hoor (Koos, Manda en Pabla) en jij volgens mij ook als ik het goed heb Het is niet eens echt zo dat ik het binnen veel geweldiger vind, buiten gaat het nu ook wel, maar ik vind Manda en Pabla gewoon leuk en Djol en Koos rijden niet vaak meer mee dus....
Puh, niemand die naar me vraagd, ik wordt gewoon vergeten...
Nou, omdat jullie zo aandringen hierbij een verslag van mijn fantastische weekend!!
Zaterdagochtend om 08.15 zijn wij naar Cumbrian vertrokken om de CLydesdales te gaan rijden, helaas ben ik altijd snel wagenziek en kon ik ook niet zelf rijden omdat ik barstende koppijn had.. Het resultaat was dus dat ik 5 keer over heb gegeven in de auto (heerlijk als je zakjes gaan lekker, ik zal niet in details treden). Eenmaal 4 uur later in Cumbrian aangekomen ben ik in de b&B op bed gaan liggen en na een uurtje ging het ook al weer beter. Snel een ibruproven ingenomen en toen naar de paarden vertrokken. Ik wilde ivm mijn dufheid en koppijn niet zelf rijden dus Gijs reed en hup daar ging ik weer (wederom laat ik de details weg). Toen we bij het riding centre aangekomen waren werden we bijzonder hartelijk verwelkomd en stonden onze paarden al gezadeld klaar. We moesten een formulier invullen en daarop aangeven wat we allemaal konden. Ik mocht op Max (ook wel Maximus) en Gijs op Ben (ook wel Benjamin genoemt). De omgeving is echt schitterend en adembenemend. Heuvels die in de mist opdoemen, verre uizichten uitgestrekte velden, klaterende beekjes en niemand die je onderweg tegenkomt in 1 1/2 uur tijd. heerlijk. Max was behalve een heel lief paard ook een heel sterk paard dat graag voorop wilde lopen en ondanks de stang en trens kreeg hij toch zijn zin. In het begin durfde ik niet voorop (zeker niet in galop wat ik deze dag ook niet gedaan heb). In stap en draf wel, held ben ik he . Galop vond ik ook best moeilijk omdat ze zulke grote sprongen maken (de stokmaat was dan ook 1.85 dus dan mag de sprong ook wel wat groter zijn) maar ik heb wel gegalopeerd! 's avonds zijn we uit eten geweest (mijn lege maag begon te knorren) en 's avonds om 09.30 lagen we uitgeteld in bed.
De volgende dag zouden we een halve dagtocht gaan maken en de White Combe beklimmen. Dat is 1 van de 2 hoge heuvels die ze in dat gebied hebben. Nou dat was echt schitterend. Eerst deden we een rondje velden om bij de heuvels te komen waarbij ook een galopje gedaan werd. De gids adviseerde mij voorop te gaan zodat ik het tempo kon bepalen (en Max waar ik wederom op zat wist zijn weg toch wel te vinden) maar dat durfde ik uiteraard niet, verassend he?? Wat er toen gebeurde geloven jullie NOOIT!! We gingen in galop en Max werd weer heel sterk, ik heb hem naast het voorste paard gestuurd, ik had zoiets van laat maar gaan.. Hij nam een paar grote sprongen tot hij voorop was en toen kon ik hem rustig terugnemen en heerlijk verder (alleen voorop) galoperen!!! Ben ik een held of ben ik een held ?? We hebben een tocht van 3 uur gemaakt en hieronder wat foto's van de rit:
Ik op Max en Gijs op Ludge (tweede dag)
Wat een uitzicht..
Black Combe gezien van het strand (waar wij niet gereden hebben)
Wow, leuke foto's en wat een reuzen! Doe mij toch maar maatje Bowie Zo te lezen hebben jullie een super weekend gehad (op de autorit na dan). En die omgeving daar, echt mooi.
Wauw Antoinetje, wat ziet het er daar gaaf uit en die paarden zijn ook prachtig (staat je goed zo'n groot paard ) En je bent zeker een held dat je met zo'n tanker gewoon even vooropgallopeerd Echt stoere beesten.
Theorie ben ik deze week pas mee begonnen omdat ik altijd heel erg stress met toetsen en dus eerst m'n tenames goed wilde maken.. Maar het is wel heel veel, ook alle ziektes enzo.. Bah! Maarja, vanmiddag moet ik werken dus ga dan wel leren ook nog.. en heb al op de computer veel geoefend, ook al 2 proefexamens gemaakt waarvan bij beide maar 1 foutje!
Owwww dat wordt een makkie voor je dus Ziektes zijn inderdaad niet zo leuk om te leren, maarja je moet het toch maar weten, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren onderweg... Maar het is toch ook veel met verkeersregels enzo?
Ik moest toen ook echt verschillende rijtuigen leren voor mijn koetsiersbewijs, echt irri, de rest is best te doen! En veel van die examens maken, dan weet je hoe ze de vragen stellen volgens mij komen er van die examens ook nog wel eens vragen in je theorie voor.
en ik heb nog nooit examen hoeven doen (oja wel, ik heb met mijn F-proefjes op de andere manege diploma gereden in de F2, daar moest je het tuig voor leren )
Trouwens, over de Efteling, er moet wel even een datum staan zeg maar. Ik wil ook nog andere dingen doen en er vallen dus steeds meer datums weg. Wendy, wanneer weet jij of je wel of niet kan 11 juli?
Aangezien half europa slecht weer is, weten we het nog niet, we zouden naar Luxemburg gaan, maar misschien willen we nu wat verder richting zuid-oostenrijk, daar is het beter weer. Maar wat er gaat gebeuren weet ik dus niet.
Het weer is mij goedgezind de laatste paar dagen. Steeds als ik naar buiten ga is het droog en zodra ik binnen ben gaat het regenen (Meestal is het andersom )