Mn zus werkt in belgie bij een buitensport bedrijf op een camping. Daar zou ik eigenlijk vorige week heen gaan, maar toen moesten mn zus en haar vriend terug voor een crematie. Dus nu ga ik alsnog daar naar toe.
Weet eigenlijk ook niet zeker of ik het hier wel verteld heb xD
Veel plezier met je buitenrit Simone! Dat is inderdaad een lange zit Lucy, Hoelang blijf je daar? Is je school nog niet begonnen of hadden jullie laat vakantie?
Ik ga zo nog even naar de winkel om nieuwe plantjes voor m'n aquarium te halen, alleen 1 van m'n vissen is niet helemaal goed meer, schuifelt nog een beetje over de bodem van de bak... En ik moet nog een agendatje voor Ferro voor op stal om dingen in te schrijven wat ik gedaan heb en wanneer de hoefsmid komt enz. Vanmiddag ergens nog naar Ferro, meer heb ik niet te doen vandaag
Had ik trouwens al verteld dat de scheiding van m'n ouders over ongeveer een maand officieel is en mijn moeder en ik dan opzoek gaan naar een huisje voor ons samen? Mijn moeder krijgt dan een bepaald geldbedrag en dan is het huis verder voor mijn vader en moet hij de verkoop regelen. Dat geeft mijn moeder de kans om gewoon zelf al iets te gaan zoeken en dan ga ik bij haar wonen. Waarschijnlijk ga ik dus in de herfst verhuizen. Het is bij mijn moeder ook niet alles maar wel veel beter dan bij mijn vader, ik vind het wel spannend hoor, ik woon mijn hele leven al in dit huis..
Wij hadden laat vakantie, ik moet 3sept weer beginnen. Ik blijf daar denk ik tot maandag of dinsdag. Even kijken wanneer ik weer naar huis wil :p
Oeh spannend maar ook leuk Ella! Hoopelijk vinden jullie snel wat leuks! En wordt het zoveel beter als je hoopt! Maar bij je moeder wonen zal denk ik wel heel anders zijn dan bij je vader en broer.
Leuk simone, have funn ! Ooh altijd lekker he buiten rijden suus ? ^^ Ik moet echt weer wennen na een week fp.. klinkt echt stom, maar is echt zo haha ;p ! Fave funn lucy!
Ohh wisten jullie dat ook nog niet? Mijn broer heeft een apartement gekregen in een gebouw voor begeleid wonen. Hij heeft alles daar in zitten om op jezelf te kunnen wonen en elke dag komt er een begeleider langs. Dan gaan ze bijvoorbeeld een weekplanning maken, of leert hij de was doen, of gaan ze samen koken, of helpen in het schoonmaken etc. Het is dan de bedoeling dat hij over een tijdje (kan een paar maanden of zelfs een paar jaar zijn) 'geslaagd' is en voor zichzelf kan zorgen. Wat dus betekend dat ik hier alleen met mijn vader woon die 5 dagen per week lang werkt en ik dus amper zie. Schoonmaken moet ik doen want daar heeft hij 'geen tijd voor'. Mijn moeder werkt 3 dagen per week dus dan is er veel meer gezelligheid in huis, bijvoorbeeld vroeger als ik dan uit school kwam gingen we samen even thee drinken ofzo, als ik nu thuis kom is er niemand.
_Lucy
Geplaatst: 23-08-12 12:33
(Wist ik nog niet idd, maar kan aan mij liggen) Oh wat goed voor je broer! Teminste, uit jou verhalen lijkt dat hij dat goed kan gebruiken. Maar dat zal wel raar zijn voor je vader zometeen.. Opeens helemaal alleen wonen. Maarja jij moet aan jezelf denken natuurlijk
Haha en ik herken het hoor patries! Na kamp moet ik weer helemaal wennen thuis.
Zoo nu in de trein naar maastricht. Gaat al redelijk rap Alleen is het natuurlijk druk en zit ik op de zijkant van de trein deur (daar is zo'n buis). En ben ik natuurlijk net ongesteld geworden -.-
Pff wat is het hier (maastricht) veel warmer dan groningen zeg! Pff Moest rennen voor de trein naar luik, maar gelukkig gehaald. Mooi uitzicht hier zeg!
Nog gefeliciteerd Patries! Wij hadden hier 2 dagen geen internet (of iig niet op de momenten dat ik hier boven was) dus moest nu best wel wat bijlezen.
Gister ben ik met Elske een stoeterij wezen bezoeken, waren erg veel mooie PRE's! Met me heimwee gaat het wel wat beter, maar ik weet denk ik wel dat ik hier niet de volle 3 maanden ga zitten. Ik moest mezelf sowieso een maand geven omdat je dan echt goed in het ritme zit en die maand is aankomende woensdag. Dus vanaf dan zie ik wel verder.
Ooh ik dacht dat ik zag staan: ik ben jaarigg. En nee ik vind het niet zonde, als het gevoel niet goed is waarom dan blijven, daar wordt je uiteindelijk alleen maar ongelukkiger van. Ik kan mezelf niet dwingen om te blijven omdat mensen vinden dat het zonde is om al naar huis te gaan.
Ik heb vanmorgen terwijl ik op Daphne naar boven reed besloten dat ik deze 3 maanden gewoon vol ga houden! Deze eerste maand is echt heel snel gegaan, het lijkt wel gister dat ik in het vliegtuig hierheen zat, dus de komende 2 maanden moet ik ook nog wel vol kunnen gaan houden. Ik leef gewoon van dag tot dag en werk naar me vrije dagen toe (zondag weer jeej!). Komende week wordt een stukje rustiger omdat het toppaard van stal op concours gaat, dat paard vergt echt wel 2 uur van je tijd per dag. En Dani komt volgende week dan ook niet dus we hoeven ook voor hem geen paarden klaar te maken, we moeten dan wel elke keer die paarden gaan longeren maar dat maakt niet uit. Dus komende week kan ik het denk ik lekker rustiger aan gaan doen. Ik ga het gewoon volhouden! Wel wil ik eigenlijk 27 oktober weer thuis zijn want dan zijn mijn moeder en stiefvader 12 1/2 jaar getrouwd. Als ik 3 maanden bleef kreeg ik me vliegticket terug, dus ik hoop dat ze dan niet moeilijk gaan doen over die 3 dagen ofzo...
Er was vanmorgen trouwens een ongeluk op stal! Seamus, een man die hier werkt en meer met natural horsemanship en de trekpaarden bezig is, was op 'buitenrit' 'training' geweest. Hij zat op Zizzi en Nimue liep op dat moment achter Violetta aan een soort van lange lijnen. Daarvoor had ze er buiten even opgezeten geloof ik. Seamus wilde de stalgang inrijden (vraag me niet waarom, super stom want op- en afstappen doe je buiten de stal en niet in de stalgang.) Waarschijnlijk pakte die een stalen buis vast waar die onderdoor reed, die buis kwam los, kwam tegen zijn hoofd aan waardoor denk ik Zizzi schrok en hij achterover van het paard knalde, zo op ze achterhoofd. Of hij viel er al af door de buis zelf. Ik was een paard aan het klaarmaken voor Dani en hoorde opeens: somebody call an ambulance!! Dus ik haal heel snel dat zadel van dat paard af (ik was bezig met de singel vastmaken en dat paard kon niet met een los zadel op ze rug blijven staan) en ren die kant op. Ligt Seamus daar op de grond, Elske was er al bij en Nimue ook nog. Uiteindelijk besloten om hem toch zelf naar de dokter te brengen, daar moest die door naar Ronda had ik begrepen om foto's te laten maken. Het bloed wat eruit kwam kwam wel van de achterkant van ze hoofd vandaan hoewel wij eerder daar geen wond zagen, maar wel dus..... ik heb enkel in films enzo een plas bloed gezien en nu dus ook in het eggie. Later moest ik die buis even wat verplaatsen omdat ik er met de kruiwagen langs moest en dat ding was echt mega zwaar!!! Hij heeft toch best wel geluk gehad.... hoe het nu met hem is weet ik niet, er was nog geen nieuws. Wel zal die een poosje uit de running zijn denk ik. Ik merk dat ik het zelf ook moet verwerken, is toch best een impact op je.
Ik heb nu het juiste verhaal. Hij zag dat die stalen buis los hing en die wilde die dus proberen goed te doen (vanaf het paard, dat is gewoon echt super dom!). Die buis kwam helemaal los en kwam rond zijn buikstreek terecht waardoor hij achterover van het paard werd geworpen en toen kwam die buis op ze hoofd en knalde hij met ze hoofd op de grond. Hij heeft nu een scheurtje in zijn linkerschouder en heeft nu een mitella om. In ze voorhoofd heeft die 4 hechtingen en achterop zijn hoofd 3. Schijnbaar heeft die geen hersenschudding ofzo. 2 vrienden van hem blijven dit weekend bij hem om hem te 'verzorgen'.