Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:50

skyline schreef:
Ja dat van lijnteelt heb je wel gelijk maar dat is opzich wel verweg, ik heb foto's in mn profiel :) . ik zou moorlands bodygaurd ook wel een geschikte hengst vinden denk ik :)

Die foto's in je profiel kan ik niet op beoordelen hoe de merrie er uit ziet in haar exterieur. Betreft de lijnteelt dat zit inderdaad dan verweg, maar ik vraag me af waarom je dat zo graag zou willen. Dat is toch iets wat je beter aan de echte fokkers kunt overlaten in mijn ogen. Gekke vraag misschien, maar kies je op kleur, aangezien zowel Bodygaurd als Wynton zwart zijn?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:00

Flevolander schreef:
skyline schreef:
Ja dat van lijnteelt heb je wel gelijk maar dat is opzich wel verweg, ik heb foto's in mn profiel :) . ik zou moorlands bodygaurd ook wel een geschikte hengst vinden denk ik :)

Die foto's in je profiel kan ik niet op beoordelen hoe de merrie er uit ziet in haar exterieur. Betreft de lijnteelt dat zit inderdaad dan verweg, maar ik vraag me af waarom je dat zo graag zou willen. Dat is toch iets wat je beter aan de echte fokkers kunt overlaten in mijn ogen. Gekke vraag misschien, maar kies je op kleur, aangezien zowel Bodygaurd als Wynton zwart zijn?

Nee ik kies niet echt op kleur , want een goed paard heeft geen kleur t' was gewoon toeval :)
ik heb niet echt een goede duidelijke stand foto op mn computer , Hier heb ik wel 2 foto's die duidelijker zijn
Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Re: Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:12

Als je je paard zelf kritisch beoordeeld, waar zou je dan zelf willen verbeteren aan je paard? buiten de lengte in de rug en het karakter?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:33

hmm , Haar gangen zouden nog beter kunnen , en wat meer looplustig heid :)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:36

Flevolander schreef:
skyline schreef:

Ik snap niet wat je bedoeld met aan de echte fokkers overlaten..
Advies vragen bij het fokken van een veulen of helemaal geen veulen fokken?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:45

Kirsten_D schreef:
Flevolander schreef:

Ik snap niet wat je bedoeld met aan de echte fokkers overlaten..
Advies vragen bij het fokken van een veulen of helemaal geen veulen fokken?

Ik doelde meer op het toepassen van lijnteelt. Dat doe je vaak met een bewust doel aangezien je de genen van de desbetreffende hengst versterkt door deze terug te laten komen in zowel vader- als moederlijn. En dit zie je vaak wel gebeuren in de fokkerij-wereld onder de grotere bekende fokkers. De kampioen op de hengstenkeuring afgelopen weekend in Den Bosch is daar een goed voorbeeld van deze nakomeling van Zizi top(Tango x Ferro) werd gefokt uit een Kennedy(v. Ferro). Het nadeel van lijnteelt is echter dat buiten goede eigenschappen die versterkt worden, ook slechte eigenschappen versterkt worden. Vandaar dat het voor menig hobbyfokker met slechts beperkte kijk op de fokkerij niet altijd even verstandig is.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:49

skyline schreef:
hmm , Haar gangen zouden nog beter kunnen , en wat meer looplustig heid :)

Wat is het gene wat je aan haar gangen zou willen verbeteren, want alleen het willen verbeteren van de gangen is een ruim begrip. Het ene paard mist bijvoorbeeld de kracht in het achterbeen, terwijl een ander wellicht aan de voorkant meer vanuit de schouder zou mogen bewegen. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je niet alles kan verbeteren aan je merrie. Daarom is het belangrijk er overna te denken wat de minste gang van je merrie is, zodat je in de hengstenkeuze hier specifiek op kan verbeteren bijvoorbeeld

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:51

Flevolander schreef:
Ik doelde meer op het toepassen van lijnteelt. Dat doe je vaak met een bewust doel aangezien je de genen van de desbetreffende hengst versterkt door deze terug te laten komen in zowel vader- als moederlijn. En dit zie je vaak wel gebeuren in de fokkerij-wereld onder de grotere bekende fokkers. De kampioen op de hengstenkeuring afgelopen weekend in Den Bosch is daar een goed voorbeeld van deze nakomeling van Zizi top(Tango x Ferro) werd gefokt uit een Kennedy(v. Ferro). Het nadeel van lijnteelt is echter dat buiten goede eigenschappen die versterkt worden, ook slechte eigenschappen versterkt worden. Vandaar dat het voor menig hobbyfokker met slechts beperkte kijk op de fokkerij niet altijd even verstandig is.

Ja precies.. Het gebeurt dus wel?
Wel lastig dat je niet van ten voren weer of het inderdaad positief uitpakt..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:53

Kirsten_S schreef:
Ik wil niet nep overkomen door een 'blijer' gezichtje te gebruiken terwijl ik wat ik net
berichtte in mijn achterhoofd heb. Ik wil er gewoon graag duidelijkheid over want volgens mij
zitten jou ook dingen dwars door ons bezoekje? ik kan niet in jou hoofd kijken dus ik
weet niet wat er aan de hand is. Je mag het via pb doen of wat dan ook, maar probeer
alsjeblieft niet te doen of er niets aan de hand is?
Ik wil graag vriendinnen blijven melis maar zoals je nu doet lukt me dat niet echt ..

Wat voor dingen zitten dan in jou achterhoofd? Die zou ik ook graag willen weten.
En ik heb eerlijk gezegd niet echt meer dingen die mij dwars zitten na jullie bezoekje..
Denk dat het meeste wel aan bod is gekomen eigenlijk... En als ik wat weet horen jullie het ook gewoon!
En tuurlijk wil ik ook vriendinnen blijven. Dat is wel het liefste wat ik wil. En dit geld ook voor Noortje.

Pebbs schreef:
Ik wil er helemaal niet urenlang over discussieren, maar dat jij zegt dat je met niemand wat uit te praten hebt klopt niet.
Natuurlijk hebben we besloten dat we mekaar even de tijd hebben gegeven, maar het word er alleen maar erger op, vervolgens hoor ik van jennifer nog wat dat jij gezegd heb over mij. Ik hoor alleen maar slechte dingen die jij van mij vind.
Daar ben ik echt helemaal klaar mee. Ik hoop dat je dat ook kan begrijpen

Nee tuurlijk heb ik met jullie een hoop uit te praten. Dat zowieso maar weet even niet zo goed waar ik moet beginnen.
En ja het ging gewoon niet echt goed dus dan overheersen de negatieve dingen. Omdat we gewon anders gaat tussen ons.
Geen idee waar het allemaal aan ligt enzo... En tuurlijk begrijp ik het als je er helemaal klaar mee bent.
Maar denk dat we beter het even onder 4 ogen uit kunnen praten en niet nog met bijv Jennifer als tussenpersoon.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:57

Kirsten_D schreef:
Flevolander schreef:

Ja precies.. Het gebeurt dus wel?
Wel lastig dat je niet van ten voren weer of het inderdaad positief uitpakt..

Het gebeurd idd wel.. en bij bovengenoemde is het inderdaad erg positief uitgepakt doordat er een paard uit komt wat kampioen wordt van zijn jaargang. Echter zijn dat wel de grote namen die deze dieren fokken of al dan niet aankopen. Ik denk dat je erg veel kennis moet hebben wil je dit goed kunnen toepassen. Denk hierbij niet alleen aan exterieur maar ook aan karakter en de medische kant van het verhaal.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:58

Astor schreef:
Wat voor dingen zitten dan in jou achterhoofd? Die zou ik ook graag willen weten.
En ik heb eerlijk gezegd niet echt meer dingen die mij dwars zitten na jullie bezoekje..
Denk dat het meeste wel aan bod is gekomen eigenlijk... En als ik wat weet horen jullie het ook gewoon!

Dat sloeg op het berichtje wat ik net (en eerder) had geplaatst over het negeren ervan,dat
hield ik in mijn achterhoofd bij het reageren op jouw berichtje.

Indd het meeste is aan bod gekomen tussen jouw en Noortje. En dat heb je mij niet
verteld ,.. En volgens mij kwam het erop neer dat de reacties en 'gedrag' van noortje
allemaal door mij zou zijn gekomen ? Dat snap ik niet..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:00

Ik heb blijkbaar alleen maar slechte eigenschappen :+ Snap niet dat iemand vrienden met mij wilt zijn :+

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:00

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:01

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:02

Kirsten_S schreef:
skyline schreef:
@ flevolander , daar zal ik overnadenken :)
ik weet wel dat er al 2 wynton x 00sevens zijn waarvan er 1 op bokt ik [EA-TK-PP] Wynton x OO Seven - Merrieveulen :)

Zooo die lijkt heel erg op Sens zeg!

beebje is alleen bruin :+

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:02

Ja eigelijk wel een beetje , vooral op die eerste foto op de 2de wat minder ,
er kan dus wel echt iets knaps uitkomen *D

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:05

Ik ben benieuwd idd..

Er zijn wellicht genoeg mensen die deze combinatie maken. En het blijft natuurlijk jou keuze, al twijfel ik of Wynton de juiste keuze is in jou geval. Aangezien je aangeeft het karakter van je merrie liever anders te zien. En ik daarom twijfel aan het Jazz bloed wat je toevoegt met Voice. Dat zijn pittige jongens namelijk..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:10

naja het karakter van deze hengst is goed , hij is nu al super braaf op 4 jarige leeftijd .
Wel is jazz inderdaad niet echt het makkelijkste bloed .
Maar er staat ook nog niks vast :) ,

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:13

Kirsten_S schreef:
Astor schreef:

Dat sloeg op het berichtje wat ik net (en eerder) had geplaatst over het negeren ervan,dat

Indd het meeste is aan bod gekomen tussen jouw en Noortje. En dat heb je mij niet
verteld ,.. En volgens mij kwam het erop neer dat de reacties en 'gedrag' van noortje

Maar Kirsten ook jij reageert niet overal op.. En dat is logisch, aangezien in de snelheid een bericht leest en iets leest waar je gelijk op wilt reageren.
Ik denk dat Melissa haar aanbod iets is waar jullie op in moeten gaan(als jullie dit probleem willen oplossen).
Dat jullie dit in persoon zelf uitpraten schieten jullie meer mee op, nu gaat alles via internet heen en weer, wordt verkeerd geinterpeteerd enzovoort.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:17

Nou volgens mij heb ik wel in deze situatie op de berichten gereageerd? De berichten daarbuiten (en dus
een andere onderwerp ) kan het wel kloppen indd. Ik wil het best hierbuiten uitpraten hoor , geen probleem

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:17

Pebbs schreef:
Ik heb blijkbaar alleen maar slechte eigenschappen :+ Snap niet dat iemand vrienden met mij wilt zijn :+

Wil je zelf nog dat het goed komt tussen ons? Of is het allemaal 1 grote grap voor je? Beetje respectloos.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:19

Jij roept alleen maar negatie SJIT over mij, nog achter me rug om ook! wie is hier nou respectloos!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:20

Kirsten_S schreef:

Nou het was niet mijn bedoeling om het berichtje te negeren. Zal het vast wel gelezen hebben maar vergeten erop te reageren.
Wat zou jij dan bijvoorbeeld nog willen weten van mijn kant? Of iets waar je duidelijkheid over wilt hebben?

En ik heb nooit gezegd dat Noortje haar gedrag door jou komt? Dat maakt Noortje er schijnbaar van?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:21

Pebbs schreef:
Jij roept alleen maar negatie SJIT over mij, nog achter me rug om ook! wie is hier nou respectloos!

Ja tuurlijk nu heb ik het allemaal gedaan :D En alsof jij zo lief over mij praat achter mijn rug om.
Dus je doet dat zelf net zo hard. Maar ik ga niet meer in het topic het er over hebben.
Als je wilt dat het goed komt moeten we het maar ergens anders uitpraten. Maar niet hier.
Laatst bijgewerkt door Astor op 06-02-11 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:21

Je hebt zelf gezegd dat Kirsten mij beinvloed