Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:33

Bedankt :)
Yade is nog niet zo goed verkeersmak, hoe druk is het bij jou Marion met verkeer? Loop je er echt tussen of is het meer door de snelweg? Wat lastig toch dat ze hier op vrijwel alle stallen zo veel binnen staan.. dat wil ik echt niet (meer). Aan de oostveenseweg zijn ook veel stallen natuurlijk, maar ik denk dat dat ook al lastig wordt als ik wil gaan wandelen zo met die sloten en er wil iemand passeren. Ze zal het vanzelf wel leren, in Santpoort staat ze aan een woonwijk en direct daarna bos, ze is het dus ook niet gewend.
Het gaat redelijk met Yade, ze heeft heel lang last gehad van die blessure en ze draaft nu 10 min en dat gaat goed, heb er alleen nog niet opgezeten weer.. denk dat ze min of meer opnieuw ingereden moet worden (ze was nog maar kort onder het zadel toen ze die blessure kreeg) en dat wil ik niet zelf doen. Had een hele fijne instructrice die dat zou willen doen en die ik dat ook wel toevertrouwde, maarja die zal ook niet hier komen.. Denk dat ik haar nu eerst lekker het land op moet doen, Yade heeft helaas veel last van verhuizingen..

amandaaa

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:19

Morge weer mooi weer dalijk de tuin afmaken laatste plantjes halen heb nog een paar gaten en ook nog een de ruitjes boven de andere helft

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:41

Jeetje ireen, rottijd voor je :(

Hoop dat je een beetje een leuke stal vindt, volgens mij is bij ons (stal Zeeuw, heb je ook gestaan, toch?) ook een plekje vrij binnenkort, het is weideseizoen, dus kun je eventueel daarna verder zoeken?

tja, of bij aad maat, op het boerderijtje?, is ook wel te fietsen vanaf Tanthof...

succes iig!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:55

Ja ik heb ooit (zo'n 10 jaar geleden) 2 zomers bij zeeuw gestaan!
Ik dacht dat ze daar alleen weer in vrij grote groepen buiten stonden..? Yade is een beetje een watje, ben erg bang dat ze als nieuwe in een grote groep opgejaagd wordt, is wel een risico met die blessure.. Ik ga zo even rondbellen maar..

Aad maat, waar is dat?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:09

Hoogerbrugge staat vol helaas, Olsthoorn stables ook.. Zeeuw niet dus is een optie, toch geen hele grote merriegroepen begreep ik.
Heeft iemand een telefoonnummer van t einde toevallig?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:33

guten abend
Bisschen spät.
Viele arbeit heute.
30 graden en warm

Ireen ik weet dat het einde ook kleine landjes heeft voor paarden die apart staan, maar of die plek heeft?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 05:57

Hoi hoi

Hier ben ik weer terug van weggeweest.
Blando is wel op de vrachtauto geweest maar ging zitten en liggen toen hij geladen was en is er gelijk weer uitgegaan, hij was echt heel bang. Uiteindelijk is hij vrij makkelijk de trailer opgegaan maar het was wel, klep dicht en gelijk gaan rijden want hij werd heel erg onrustig. Onderweg hebben wij Blando en de trailer ingehaald en stond hij vrolijk om zich heen te kijken en lekker hooi te eten.Afijn, Blando ook aangekomen in Otterlo, stond hij dus gewoon los in de trailer. :D . Lekker op het land gezet en heerlijk gereden. Het is daar echt heel mooi en Blando was fantastisch in de bossen, echt super braaf. Alle paarden trouwens. Heerlijke ritten gemaakt van ruim twee uur. Paarden moesten soms echt hard werken door het mulle zand maar ze hebben het allemaal voortreffelijk gedaan......

Tsja en toen terug :( Blando natuurlijk niet meer te laden in de trailer....... We hebben er een uur overgedaan. Uiteindelijk een soort van trechter gemaakt zodat Blando geen keus meer had dan alleen nog maar de trailer in. Iemand van de stal heeft dat voor mij gedaan (ik was sowieso niet aanwezig omdat ik veel te gestresst ben om Blando te laden) die veel ervaring heeft met paarden die moeilijk te laden zijn.... :D Eenmaal op de trailer dan staat hij wel rustig, zolang je blijft rijden tenminste.......

Maar goed, het zijn wel fantastische dagen geweest maar of ik het nog een keer zou doen, dat weet ik nog niet........

Irene, wat rot om te horen dat het na zo'n lange tijd uit is met Frank. Bij ons op stal is geen plek, wij werken met een wachtlijst en pas als de nieuwe stallen er zijn dan zou er plek zijn bij ons maar dat is pas rond oktober

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:16

guten morgen
18 graden en bewolkt.
eigenlijk wel even lekker met al die dagen dat het 30-35 graden was.

Kaar met Joepi hebben we wel eens 3 uur gestaan met laden hoor en die stond altijd in de trailler op de plaats te galoperen als we niet reden hihi, nou hij doet maar, alles went.Heerlijk dat je zo fijn gereden heb.

Nou moet zo nog een koetsritje maken met gasten en vanmiddag moet Max de labrador weer een spuit hebben voor zijn ed-poot en mag ik de B&B weer schoonmaken.
Onwijs druk maar gezellig weekeinde gehad met Romana, Shary-An en haar mama, zusje en broertje, en vannacht weer in mijn eigen bedje geslapen i.p.v. in de caravan.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:00

Fijn Kaar, ff lekker wat anders.. :)
Balen Ireen... :(

Jaa Aniet dat is wat anders, ik heb een heerlijk rustig weekend gehad, o.a. op het balkon van Romy haha ;) Pff, kan voorlopig even geen bbq meer zien, na 4 dagen op rij ;) Maar wel heerlijk weer gehad!

Net lekker impulsief een lang weekend weg geboekt naar Parijs.. *oeps* :o
Gelukkig pas in augustus!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:13

Lekker parijs is leuk je kan mijn boekie lenen, en laat je nog eff weten voor buitenrijden in sms,

Lekker kaar dat je het leuk heb gehad

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:41

hoi allemaal,
wat leuk kaar dat je het naar je zin hebt gehad en dat je heerlijk buiten hebt gereden.
ben nu met chess een beetje aan het opbouwen en ga mogelijk aankomende donderdag mijn eerste echte buitenrit maken samen met een vrouwtje van stal. heb afgelopen zaterdag een lesje gereden in wassenaar. was wel weer leuk om de meiden daar te zien. heen ging goed met laden maar terug had hij niet zoveel zin. veel te warm denk ik. iig het duurde even voordat hij weer op de trailer stond. al met al toch weer thuisgekomen. het zijn en blijven dieren en je kan niet in het koppetje kijken wat erin omgaat.
vanavond was ireen op stal ben benieuwd wat ze gaat doen. zou het wel gezellig vinden als ze komt. ben ook heel benieuwd naar haar paardje.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:03

Leuk regien dus binnenkort kan ik je ook ophalen,

lekker gelest dus.
morge trouwens allemaal

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:01

guten morgen.
15 graden en bewolkt.

Zo de rust is wedergekeert.
Gasten zijn weer weg en heb heerlijk in mijn eigen bedje geslapen hihi.

Lekker hoor Regien om buiten te rijden.

Kaar misschien moet je toch eens gaan denken over trailertraining.
Maar dan niet zelf aanklooien, maar echt met iemand van buitenaf die daar les ingeeft, anders kun je er meer aan verpesten dan goed aan doen.Dan leer je zelf ook om minder gestrest te zijn en is toch altijd wel handig, je weet nooit wat er kan gebeuren en er kan altijd iets zijn dat je echt naar een kliniek moet, omdat er iets is wat niet op een stal te behandelen is.

Nou hoop dat er nog wat zon komt straks

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:05

Chess schreef:
vanavond was ireen op stal ben benieuwd wat ze gaat doen. zou het wel gezellig vinden als ze komt. ben ook heel benieuwd naar haar paardje.

Ik denk dat dat ook de beste optie is.. voor alleen land zijn wel andere mogelijkheden, maar als het dan weer zo'n zomer wordt als vorig jaar is dat wel lastig als ik dan nergens een stal kan vinden waar ze binnen kan. Verder staat gewoon letterlijk alles vol in de omgeving :+ Wordt wel weer even wennen zo'n grote/drukke stal (voor Yade vooral, die voelt zich beter op een rustig plekje), baal heel erg dat ik weg moet van het privestalletje waar ik nu sta, maar is niet anders..

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:49

Ja dat snap ik maar je vind vast wel weer een geschikt plekje toch,

net overleg gehad nu weer gauw verder met mijn werk heb nog heel veel te doen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:20

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:28

leuk foto's kaar, die van jou en blanco is errug leuk en die van het bordje ruiterpad -het mooiste pad wat er bestaat - vind ik ook heel leuk.

Leuk Ireen als je komt. persoonlijk vind ik het wel meevallen met drukte op stal, het is er m.i. ook niet rumoerig of onrustig, maar goed dat moet je zelf ervaren, iig vind ik het leuk als je komt. Dus wanneer?? ;)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:37

Ergens rond dit weekend waarschijnlijk ;) Ik moet het vervoer nog even geregeld krijgen. Geloof dat ze dan in een groepje met 2 merries met veulen en een ander arabisch merrietje komt, klinkt wel leuk. Ik denk dat het gisteravond ook gewoon even spitsuur was toen ik er was :) 30 paarden is niet zo heel veel, vorige stal hier en SMD waren qua aantal paarden groter.

Leuke foto's Kaar! Wil ik ook nog eens doen, met paardje op vakantie :)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:46

Ziet er gezellie uit kaar,

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:21

wat leuk gedaan Kaar.
Echt leuk om naar te kijken.

Als iemand nog een haflinger wil kopen, de oude eigenaar van Aiko heeft een halfbroertje van hem te koop, ook een flink aan de maat.
Als die hetzelfde werklustige en lieve karakter van Aiko heeft moet die ook super leuk zijn.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:48

Je hebt toch nog een stal vrij Anita????? Niks voor jou dan????

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:46

guten morgen
bijna 16 graden en bewolkt.

Haha die Kaar, ik heb geen tijd om nog een paard de goede verzorging te geven hihi en moet ik ook nog wat meer gaan verdienen hoor met B&B, maar ik moe je eerlijk zeggen, als ik een haflinger erbij zou willen,zou ik zeker bij deze gaan kijken.

Straks komen de stenen voor mijn nieuwe parkeerplaats en dit weekeind of in de loop van de komende week wordt dat voor ons in orde gemaakt, zal wel een heel ander gezicht zijn.

Dan ga ik zo maar eens met Joepi een bosritje maken, hoop wel dat het gaat regenen, anders moet ik weer gaan sproeien.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:20

jippie het regent en ga dan wel later met Joepi op stap

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:21

Leuk ireen!!! Half smd staat er, hihi, gezellig!!!!! En wystan wil heel graag buitenrijden! Je komt dan denk ik bij eveline met ydel en haar veulen te staan idd :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:29

nou heb zo goed als 2 uur droog gereden en nu regent het weer