Heb vandaag weer heerlijk 'gereden' op Undercover!! Heb gedraafd op links en rechts, beetje gestuurd enzo en beetje overgangen gereden!! Ging echt super goed!!
Joyce, wil je ook een keer foto's van mijn knollie maken ???
wat een onwijs cool paardje claire!! echt een poepie om te zien lopen!
wat goed louise, dat je al gedraaft hebt enzo! in de longeerbak of al los? echt fijn dat het zo goed gaat!
mick/joyce, leuk paard en vette foto's!!
maaruhm passen wij nu nog wel in de wei met ons tentje tijdens jullie weiland-warming-party?? of hebben de paardjes die nu in beslag, ik heb er overigens geen bezwaar tegen om hun gezelschap te houden
We weten nog niet hoe het gebeurd is. In de nacht van zondag op maandag heeft ze het hele huis ondergespuugd en gepoept, en sindsdien ging het steeds slechter met haar.
Het ging gistermiddag bij de dierenarts heel slecht, maar later werd ze weer beter en mochten we haar 's avonds ophalen. Vannacht ging ze ook wel goed. Vanochtend werd ze weer heel slecht en zijn we weer naar de dierenarts gegaan. Daar is ze weer een tijd in levensgevaar geweest maar later werd ze weer stabiel. Toen zijn we met de dierenambulance naar Utrecht gegaan, en vlak voor we daar aankwamen was ze overleden.
Ze is nu bij de kliniek in Utrecht, daar gaan ze autopsie doen. Ik vind het heel vervelend dat ze dan in haar gaan snijden, maar we moeten het doen want we moeten het weten vanwege de andere hond en de kat, en de paarden. Dat zij niet hetzelfde krijgen. Dus dat is wel erg moeilijk... En ook zo zwaar poedersuiker dat het Balou haar leven kostte.
We kregen net bericht van de kliniek. En ze denken dat dit is gebeurd: Er is een bacterie die iedereen in zn darmen heeft, en zij heeft stomme pech gehad dat dat helemaal is uitgebarsten. Die bacterie heeft haar van binnenuit helemaal kapot gemaakt. Ook had ze nierfalen waardoor ze zichzelf vergiftigde. En door de bacteriën had ze veel inwendige bloedingen waardoor er minder bloed in de bloedvaten komt te zitten, waardoor de bloeddruk daalt en het hart steeds harder moet werken. Uiteindelijk kan het hart dat niet meer aan. Ook had ze veel bloedingen in haar hersenen.
Ze had dus echt niet gered kunnen worden, ook niet als we eerder naar de dierenarts waren gegaan. Dus we zijn erg opgelucht dat wij er niks aan hebben kunnen doen dat ze dood is gegaan.
Maar het is natuurlijk nog steeds heel erg dat ze is doodgegaan, zeker omdat ze zo jong was...
jemig... dat is niet niks... wel raar dat zoiets "zomaar" kan gebeuren. was ze toevallig al eerder niet helemaal lekker? verlaagde weerstand? echt heel sneu voor t beesje, maar wel fijn dat jullie weten dat jullie er toch niets aan hadden kunnen doen. en fijn dat het nu niet iets besmettelijks is...
Ja ze zou een verlaagde weerstand moeten hebben gehad eigenlijk, maar ze was juist superfit. Het is echt heel raar om haar nu niet meer hier te hebben, ze hoort gewoon bij ons.
Duo Penotti heeft een kleine naamsverandering ondergaan. Ik wilde graag al een extra letter achter haar naam plakken, maar ik wist niet welke. Het is de B van Balou geworden. Nu is het dus Duo Penotti B