manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:07

O die is wel leuk ja!
Wat gaaf mariekje!
Wanneer ga je voor t eerst rijden?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:09

wat een leuk ding marieke! echt een lieverd op het eerste gezicht! Je past echt goed bij haar! Lachen
veel plezier drmee!
grtz michelle

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:46

dankjullie wel ben zelf ook erg blij met haar, tis nog wel wennen hoor......
Kim, dankjewel voor het zoeken, die eerste site had ik ook gevonden, nog niet echt iets heel spectaculairs gezien eigenlijk....had toch beter een ruin kunnen nemen, daar had ik zat namen voor.... Bloos

Vandaag is Yade lekker buiten geweest, eerst lekker rennen in de roundpen NOT, mevrouw wilde wel een klein drafje doen omdat ik dr op joeg, maar verder niet...nou dan maar in het weitje... Dat vond ze wel lekker, dr dekentje op, die volgens mij van geen kanten past, zakt enorm naar achter, ligt half op dr rug met dat bont wat normaal op dr schoft ligt...nou ja ze doet t er maar ff mee. Als hij echt niet paste wilde Lenie m wel overnemen geloof ik...Morgen nog eens ff met Bianz naar kijken wat die er van zegt. Zag wel dat ik veeeeel te veel heb betaald voor de deken. Op internet staan ze voor 50 euro.... Boos!
Ohja, Bianz, Lenie wil die stal best voor ons samen vrijhouden, als we dat graag willen, weet je wel. die grote van Saskia, moeten we wel eerst kijken of Orson en Yade elkeaar wel leuk vinden. Echt leuk trouwens, toen ik weer met Yade in de stal kwam, nadat we een rondje terrein hadden gewandeld, hinnikte Iris heel lief naar dr, echt schattig!
Nou morgen voor het eerst lekker rijden, Bianz komt me steunen hahaha...vandaag peesbeschermers en een zweetdekentje gekocht, dus morgen zal het daarmee wel goedkomen.....
Als er nog meer mensen zijn met leuke naam ideeen, laat ze horen, had tot nu toe zelf........: Dior, Parel, Rosa, Prada, Amber, Luna, Mila, Muis (zo heette mn tante dr kat ook)...... Kan dr ook gewoon Knackebrod noemen, zoals Ivon voorstelde hahaha....... Haha! Haha! Haha!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 20:45

whahaha, ow mariek dat Knackerbröd hadden Kim en ik t nog over in de trein Tong uitsteken
Ikzelf vind Mila echt een leuke naam Ja Zat al te bedenken wat ik vond passen: iets korts, vlot en iets met een i --> Mila vind ik wel leuk dus Haha!
Ze klinkt echt zo leuk hè! Ben benieuwd hoe ze t morgen doet. Wel een leuk verslag hè! Wil wel op de hoogte gehouden worden Ja En vrijdag kom ik even écht kennismaken met der *wordt dan ook wel tijd.. * Ben zo benieuwd hoe ze is! Hyper! Tot nu toe klinkt ze helemaal super!
Hè balen van die deken zeg.. Beetje vreemd ook.. Nouja, stel dat deze inderdaad niet past, dan weet je waar je ze goedkoper kan vinden! Heb je al een leuk dekje ook trouwens? een leuke blauwe ofzo? Knipoog
Gelukkig voel je je al wat beter Nel. Er heerst ook echt weer vanalles geloof ik Scheve mond in de trein ook weer een hoop gesnif en gekuchel..
Voice de brave pony, zo goed naar iedereen luisteren! *braaf* Ze lijkt zo op Nanda Tong uitsteken

Phoe, bij jou de kids ook zo Hyper! stuiter Thirz? Dacht dat t aan mij lag, maar ik vind de kids ook al een poosje flink stuiterig bij ons Tong uitsteken Vorige week dinsdag was t ook zo erg: 2 klassen school ondersteuning, en maar eigenwijs zijn en niet willen luisteren en elkaar willen kleuren ipv de papegaai Clown En smorgens een ventje wat met een geweldig stoute grijns zijn boterham bleef snijden op de plank en vervolgens op tafel. Vandaag waren er op de gangen ook duidelijk weer tikkertje spelers en renners en vliegers. Zal koud worden morgen?

vast een hoop vergeten nog, maar ben lichtelijk een zeef Vork mááár: nog 2 daagjes en dan lekkr vakantie Haha! en nu lekkr House! Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:11

Komt omdat de vakantie eraan komt Anne! (dat denk ik ten minste) Ze zijn al volop aan het fantaseren wat ze in al die vrije dagen moeten doen... Phoe, voor ons wordt dat weer hard werken met de hele dag die kids om je heen! (fijn dat jij vakantie hebt Lachen )
Haha, Voice had er helemaal zin in vandaag! Net Nanda idd Tong uitsteken Vond het echt wennen hoor, ze is zo anders dan Nous (en de andere paarden waar ik dan nog weleens opstap) Maar vond het heel leuk!
Fijn dat Jade het vanmiddag naar dr zin had in de wei. Heb je ook je peesjes in het blauw? Rijdt ze morgen!

Ik ga nu nog wat laatste dingen doen hier en dan zoek in mn bedje hier lekker op!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:15

nee mn peesbeschermers zijn olijfgroen ofzo...ze hadden alleen stomme kleuren, of roze of zwarte met glitters, nou nee....
en mn zweetdeken in lichtblauw met donkerblauw....chris is net nog ff wezen kijken, ging bij iemand even een ander tv ophalen, en ze stond er goed bij, alleen had ze gerold, met deken, dus die is nu lekker vies hahaha

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:40

he mariekje, hoelaat ga je morgen rijden?
Vindt het wel leuk om te komen kijken!

Voor bianz en thirz ben ik er morgen om half 1.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:17

Balen marieke dat je te veel voor die deken hebt betaald en dat hij ook nog niet goed past!
Welke maat is het en hoeveel grams? En is ie waterdicht?
Misschien heb ik namelijk wel interesse Knipoog

Fijn dat ze al een beetje gewend is... hopen dat ze snel een beetje afvalt. Ik denk dat ze dan ook wel wat vlotter zal worden!
Ik vind Jade een leuke naam, maar vind Dewi ook wel bij dr passen...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:22

de deken is 185 en volgens mij is hij waterdicht, kan het niet vinden op de verpakking, maar op internet wel...200 grams
Ik ga morgen de veearts bellen voor een afspraak, dan laat ik ook kijken of ze nou drachtig is of niet, zijn er al een aantal die denken van wel......of ik daar nou zo blij van wordt!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:46

Aan dr buik te zien denk ik eerlijk gezegt ook dat ze drachtig is... maar ik zou er idd ook niet blij mee zijn als ik jou was!
Een veulen brengt altijd extra kosten met zich mee en ook extra risico's voor je pony. Verder kun je natuurlijk een tijd niet rijden en heb je niet eens zelf de vader van het veulen uitgezocht. Dan is het nog de vraag of de vader van het veulen een goedgekeurde hengst is of niet...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:59

Als je het nu al ziet dat ze drachtig is dan is ze zeker vroeg gedekt, want normaal zie je dat nu toch nog helemaal niet.... Scheve mond
Bij voice zag je nog niks...
Anders kan ze toch gewoon een beetje aan de dikke kant zijn...? Tong uitsteken
Weet het ook niet heb het paard nog niet in het echt gezien. Knipoog

Ga zo Thirz en Bianz lesgeven en dan ga ik eens even de hand schudden met je pony. Doei!

Kan helaas vanavond niet komen kijken als je gaat rijden, has het wel leuk gevonden.
Maar komt vast nog wel...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:48

Nou dinsdagochtend komt van Dijk langs om Yade te keuren, en om te kijken of ze drachtig is of niet....Ik ben benieuwd!
Hoop dat het een beetje droog weer is vanavond, heb echt geen zin om in de regen te rijden..BAH!!!!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:37

Nou, Bianz en ik hebben de regen getrotseerd (En Nel ook met dr kapotte jas Clown ) Het was echt koud! Maar het rijden ging erg goed naar mijn idee Lachen Daarna heb ik Nous even een sportkapsel aangemeten, staat haar toch leuker dan die langere manen!

En nu ga ik Vlinder en Bloem ff pesten Haha!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:00

heb je straks in plaats van 1 pony, ineens zomaar 2 pony's!!! Bloos! Klinkt bijna als een gelukje, maar ik zou er zelf ook niet zo happy van worden. Zo'n veulen zal je waarschijnlijk wel willen/moeten verkopen dan? Ik kan nooit zo tegen iets van mezelf verkopen/wegdoen Scheve mond Maar wie weet is ze gewoon heel simpel te dik! Laten we daar maar op hopen! Wel spannend!
En Marieke blijft ze gewoon Yade heten? omdat je haar nu steeds al zo noemt?

Haha, dus Nous mag vrijdag met haar nieuwe sportkapsel op de foto (zonder regen als t even kan Schijnheilig) Hoe en wat spreken wij trouwens af vrijdag Thirz? Ben ook wel benieuwd hoe t nu met Nous gaat Lachen klinkt allemaal ook erg positief. Én natuurlijk Janis meeten Tong uitsteken
Had inderdaad ook een buitje op mn kop vanmorgen. Ineens een heel schip met sinaasappelen net voorbij Dort, hè Kim ROFL En dus meteen weer nacht..

Hoe ging je presentatie Kim? Was de vrolijke groene achtergrond goed? of hadden ze hele andere ideeen? Was je de eerste groep? En geniet van je vrije dag morgen *grmmbbl, wil ook* Máár na morgen Hyper!

Ben zo benieuwd hoe ze t doet vanaaf. Zal wel loslopen waarschijnlijk, maar gewoon benieuwd! Lachen
*kijkt even op de buienradar* Zo rond half 6 een kleine bui (duurt maar eventjes), maar daarna ziet het er mooi droog uit hoor Ja Maarre, ik ben geen weermeneer hè en de buienradar wil nog wel eens er nét ff naast zitten.

En Marcelle is deze week op werkweek met school. Belde ze maandag al op: Hee mam, ik heb een wurgslang om mn nek gehad en een vogelspin over mn hand laten lopen! *LOL* leuk hè!
Mams ook weer gerustgesteld Vork

En waren Vlinder en Bloem blij dat je ze kwam plagen? Tong uitsteken Heb je nog leuke foto's van ze trouwens? Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:30

Haha, ik ging Vlinder en Bloem pesten met de stofzuiger Clown Vonden ze niet zo leuk! Ik zal binnenkort eens foto's van ze plaatsen, Cis wilde ze graag ook nog eens meeten (via bokt!) Die Marcelle vermaakt zich wel Haha! Die is ook nergens bang voor he!
Nou, nog maar 1 dagje en jij hebt lekker vrij Anne! Voor vrijdag: half 4 bij de Shell? Kan je alle paardjes meeten! Moet ik mijn fototoetsel ook nog meenemen?

En en Marieke: hoe was het om zo in je eigen omgeving op dr te rijden? Was ze braaf?

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:34

haai haai

oh egt een leuke pony past leuk bij je en idd anne Mila is best een mooie naam:D Haha!
ene anne als marieke dan 2 pony's heest dane jij 1 ervan... Tong uitsteken
grapje hoor maare

kus

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:01

ja ze was echt superbraaf, heeft geen stap verkeerd gezet. Heb maar 20 minuutjes gereden, en alleen stap en draf, en toen kon ze al niet meer, arm beest, heeft echt geen conditie....vandaag maar met zweep rijden, snap echt niet dat ze zo langzaam is, met al dat voer wat ze krijgt zou ze toch bijna moeten exploderen haha....En Lenie blijft t maar over knackebrod hebben hahaha....Denk dat het Yade blijft, zou het anders niet weten..

fijn dat het rijden met Nous zo goed ging, en dr portcoupe is best ok, ben zelf meer van de lange manen...maar t staat dr goed!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:55

Wat fijn mariekje dat het zo goed ging met rijden.
Wil zo graag een keer komen kijken! Ja
Hoelaat ga je vrijdag?

Jeeh mag een nieuwe jas kopen dus dan hoef ik niet meer kou te lijden bij het lesgeven. Go jij! Go jij!

Heb vanacht echt verrot geslapen, of bijna niet beter gezegd, Daan lekker veel wakker. Slapen
Op het kinderdagverblijf vonden ze dat ie niet zo lekker in zn vel zat.
Maar denk dat het komt omdat ie zoveel leert ineens.
Kan soms los zitten en probeert veel te staan, hij kletst ook een stuk meer en heeft zn tong ondekt waar die nou alsmaar mee spuugt. Vingers aflikken
Dus we denken dat ie door al dat leren een beetje moe is.
Maar eigenlijk ook wel weer leuk, want dan zie je dat ie al groot wordt.
En eindelijk begint zn haar goed te groeien...! Go jij! Go jij!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:34

Thirz schreef:
Haha, ik ging Vlinder en Bloem pesten met de stofzuiger Clown Vonden ze niet zo leuk! Ik zal binnenkort eens foto's van ze plaatsen, Cis wilde ze graag ook nog eens meeten (via bokt!) Die Marcelle vermaakt zich wel Haha! Die is ook nergens bang voor he!
Nou, nog maar 1 dagje en jij hebt lekker vrij Anne! Voor vrijdag: half 4 bij de Shell? Kan je alle paardjes meeten! Moet ik mijn fototoetsel ook nog meenemen?

En en Marieke: hoe was het om zo in je eigen omgeving op dr te rijden? Was ze braaf?

JAAAA, vakantie!!! Gelukkig wel zeg... Ben ook net een 3 kwartiertjes thuis, dus heb t een beetje gehad Clown Gelukkig heb ik nu vakantie Go jij! Go jij!
Half 4 bij de Shell is prima! *pakt agenda uit de tas* Had mezelf net beloofd dat die agenda en de rest van de schoolspullen in mn tas bleef zitten tot morgen, maar dit kan wel Ja Wil ik wel een beetje proberen om rond half 6 thuis te zijn. Kan ik een keertje wel mee eten 's avonds Lachen Zal morgen de camera legen en meenemen, dus dan hoef jij die van jou niet mee te nemen.
Zeg Nors opkijken zal jou eens pesten met de stofzuiger, zien of jij dat leuk vind! hihi, maar wat was de reactie? keihard wegrennen? Of de stofzuiger boos aanvallen? Tong uitsteken

Ja Marcelle vermaakt zich duidelijk idd (of iig dat denk ik Vork ze heeft ook alleen die maandag gebeld nl Knipoog ) Maar ze komt morgen thuis, dus dan zullen we t wel horen Lachen Nee, en duidelijk nergens bang voor! Of nouja, op een duin staan is doodeng! (een hoog duin dan, en dan vooral een duin met een trap!) Maar dit soort dingen: "Jahoor, doe k wel" Mn pa zei al: Had jij vast ook wel gedaan Annemijn? Uhm.. ik gok zomaar van niet Nagelbijten / Gniffelen

haha, tuurlijk Esra, dan neem ik die 2e pony Vork

AH! Super mariek dat t zo braafjes ging. Beetje zonde van die conditie, maar dat komt vanzelf wel goed Ja Opsich, je went ook wel aan zo'n naam natuurlijk (moet eigenlijk niet eens meer meteen aan ANTM denken. maar ik blijf erbij dat ik Mila wel een leuke naam vind Knipoog )

En Daniel krijgt praatjes en haartjes! *LOL* Zou best kunnen dat hij daar wat moe van wordt, logisch ook wel. Ik wordt ook moe van leren Clown En misschien zelfs ook wel gewoon nog net niet lekker? Op de mytylschool ook wel een aantal kids ziek.

En nu ga ik me voor House installeren Lachen

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:04

Hallootjes,
zouden deze 2 dekens warm genoeg zijn van de winter???
Ja Thirz, denk dat het toch dezelfde wordt, gelukkig heb ik n ander kleur paard Haha!
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2806&selopties=14217
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=148&selopties=12114

Ik heb echt gewoon te weinig verstand van al dit soort dingen, heb het gewoon nooit geleerd bij Paardoes, en t lastige is de een zegt weer dit en de ander dat, en ik weet het zelf ook niet precies..... Bloos Bloos Bloos
zo'n zweetdeken bijvoorbeeld, moet die nou ook helemaal over dr kont liggen of niet? Bij Jade komt hij tot aan dr staart, maar op foto's op die website van Ooteman zijn ze allemaal veeeel langer...

Lekker Anne dat je nu vakantie hebt, geniet er maar van....Denk dat Thirz morgen al eerder op stal is, ze ging voor mij Jade nog ff longeren....
Al die spinnen en slangen is ook niks voor mij, griezel alweer bij de gedachte aan al die beesten die ze in Tunesie lieten zien ieeeuuuwwww....

Nel, hoop dat je vanacht beter slaapt....Wel leuk dat Daniel steeds meer kan, nu wordt hij echt groot!!!!!
Ik ga morgen niet rijden, heb een bruiloft. Moet gelijk door van mn werk, dus moet iets aan morgen wat naar een bruiloft kan, maar ook naar mn werk.....dat is erg lastig!!
Laatst bijgewerkt door Mariekje22 op 18-10-07 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:21

Je zweetdeken moet niet te krap zijn, als hij tot dr staart komt past hij gewoon goed!
Toen Sharon nog niet geschoren was had ik een ongevoerde regendeken, 200 grams staldeken en 330 grams staldeken. De regendeken deed ik dan gewoon over de staldeken heen als ze naar buiten ging.
De 330 grams ging er pas op als het echt koud was, dus wanneer het snachts vriest en overdag rond de 8 graden is...

Bij piafferuitersport.nl hebben ze een "dekendump" waar je goedkoop allerlei dekens kunt vinden, misschien is t een idee om daar eens te kijken?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:55

Fijn dat Yade zo braaf is! En Nous en zij moeten dan maar echt vriendjes worden, kunnen ze Lenie (en vooral Bram!) lekker verwarren met dezelfde dekens Clown

Nou Anne, wij spreken dus iets eerder af als dat bij jou ook kan. Anders zie ik je gewoon op stal hoor. (Krijg net je pb, geregeld dus! Lachen ) En nu lekker genieten van je vakantie!!!!!
Nel: snel kopen die wnterjas voordat het niet meer mag Tong uitsteken Nog ff en je kan coole kapsels aanmeten bij Daniel, hihi! Maar wel vervelend als hij zoveel huilt 's nachts, hopelijk wordt het snel beter!

Vandaag lekker ontspannen op buitenrit geweest met Nous, ze mocht lekker scheuren van me, geniet ze dan echt van! Ging naar het springveldje, maar grond was daar echt te drassig helaas. Dus toen ging ik maar weer terug Clown Ach, ook prima hoor!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:10

nou mn dekens zijn besteld, hoop dat deze wel passen...
Bar, als je nog interesse hebt in mn andere deken?
Ga nu lekker slapen....trusten allemaal!!!!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:26

Ben ik ook weer! Mijn oom en tante zijn net weg; zijn nog even voor een verlate house-warming geweest!
Hoop ook voor je dat Daniël weer wat beter gaat slapen Nel! En die jas moet je idd maar snel inslaan, je weet nooit wanneer hij zich weer bedenkt Tong uitsteken
Echt fijn dat Yade nu goed wakker werd van de zweep Mariek; dan heeft 'ie zeker het gewenste effect Lachen Thirz morgen van de afdeling beweging, ik van de afdeling voer Knipoog Tof dat Nous weer eens lekker uit d'r naad kon gaan Haha!
Heb er al zin in om morgen weer te rijden! Hopen dat het weer meezit en Anne een paar leuke foto's kan schieten: dan heb ik eindelijk ook foto's van Janis! Thirz, moet gewoon tot half 4 werken, dus blijft toch 16:00 uur op stal. Zie ik jullie daar!
O ja, nog ff over zaterdag! We (Marieke en ik, en Thirz wilde ook als ze het zag zitten na d'r werk) om weer eens in Vlissingen op stap te gaan. Nu hoorde ik net van mijn vader dat hij graag met z'n 4-en uit eten wil zaterdag. Gaan we natuurlijk doen, maar dan ben ik dus al in Vlissingen, dus meeten we elkaar daar ergens dan? Anne, Kim ook mee?
Nou, nu ga ik dan ook maar eens slaapje doen. Morgen lekker kort dagje werken en dan is het alweer weekend!
PS: Ik heb seizoen 3 van Grey's!! Haha!:D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:05

@ Marieke: nee sorry, geen interesse in je deken, ik heb al n waterdichte deken van 230 gram...