oke dan, ik zal het anders zeggen: ik heb wat volumezones waar ik graag van af wil. Verder is het met mijn conditie slecht gesteld.
marie33
Geplaatst: 17-07-10 21:21
@ Wendy: heb net op FW je foto's bekeken. Zaten erg leuke bij. Mail me even wanneer we gaan rijden. Dan mag je mijn knappe gedaante ook vastleggen . Hang al in de lunchroom in het Kleefse winkelcentrum. Ga binnenkort eens kijken denk ik. Kei lachen.
We kregen vanmiddag een brief van het asiel. Ze zitten dit keer aan hun top wat betreft dieren, terwijl de vakantie nog niet voorbij is en aan hun dieptepunt wat betreft giften en afstandskosten. Mensen zetten hun dieren vanwege de crisis eerder over het hek neer of bij het hek in een transportbox, zodat ze geen afstandskosten hoeven te betalen. Ik vind dat zo sneu... Zeker als ik die drie van mij hier gelukkig en gezond zie zitten.
Juut
Geplaatst: 22-07-10 22:18
Het is ook sneu... Valt me bij mn werk nog mee; dit jaar nog geen enkel gedumd beestje *klopt af*
Ik heb maar meteen een kleine gedeelte van mijn salaris gedoneerd. Ik heb gisteren mijn eerste salaris bij de TNT ontvangen. Nou is het niet veel, dus veel kan ik niet doneren, maar alle kleine beetjes helpen.
Heel erg sneu voor die beestjes, maar ik vind het toch wel van de zotte dat ze jou bellen om geld te schooien hoor Ze kunnen best advertenties plaatsen, briefjes ophangen in de supermarkten, oproepjes doen op de radio, de media ervan laten horen enz... enz... Ik vind het kwalijk dat ze hun klanten op gaan bellen. DIE hebben al genoeg geholpen.
Ja dat vind ik nou eigenlijk ook. Maar wel schandalig dat die beestjes gedumpt worden. Er komt er nou nooit een bij mij aanlopen
Juut
Geplaatst: 23-07-10 11:52
Ze is niet gebeld, dr is een brief rond gestuurd. Is al net wat anders... Op een gegeven moment moet een asiel ook wát; op zoek naar meer giften, of gezonde dieren in laten slapen @ Emy; je eerste salaris
Emytje
Geplaatst: 23-07-10 19:08
We zijn inderdaad niet opgebeld annie. Dat doen ze ook niet, want dat is nog duurder dat wat met de post sturen. De nieuwsbrief was voorheen een boekje, dat is nu een A3tje om te kunnen besparen. We zijn overigens lid van ze, omdat we dieren van hun hebben. Dan ben je automatisch een jaar lid en volgend jaar zijn we ook nog gewoon lid omdat wij het verlengen. Ik vind het asiel eigenlijk wel een erg goed doel om iets aan te geven, daarnaast zijn ze afhankelijk van giften en de subsidie die ze van de gemeente krijgen voor de katten en honden is niet eens genoeg om de dieren onderdak te geven, laat staan eten en medische zorg. Voor de konijnen en knaagdieren krijgen ze niets en daarvoor is hun subsidie aanvraag afgewezen. Dit was een rekening van ruim 50.000 euro.
Overigens kosten flyers, advertenties en dergelijk een hele boel geld. Ik zie liever dat ze dat geld in de dieren stoppen. Er staat nu ook een oproep in de nieuwsbrief. Of mensen hun mailadres kunnen doorgeven zodat contact via mail kan gaan en ze daar weer op kunnen bezuinigen.
Ik vind het trouwens niet raar dat ze aan leden vragen om iets meer te geven. Dat doen ze altijd rond kerst en de zomer. Dit zijn de drukste periodes voor een asiel. Daarnaast organiseren ze een paar keer per jaar een boekenmarkt, waarbij gedoneerde boeken verkocht worden en de opbrengst voor het asiel is.
@ Juut: Dieren inlaten slapen die gezond zijn mag niet meer. En ja, mijn eerste salaris weer sinds een hele lange tijd!
Juut
Geplaatst: 23-07-10 19:18
Nee, maar als een asiel helemaal kats vol zit, zullen ze wát moeten, en er zullen best katten tussen zitten zoals de boskat met een dieet Ik vind het wel slim van ze, om mensen die daar een dier halen gelijk lid te maken. Is bij het asiel hier niet
Ik denk niet dat ze de noorse boskat in laten slapen. Ze is wel een soort van parade paardje namelijk. Er zit ook diabeteshond, al een hele tijd (zeker een jaar), en die is er ook nog. Dus wees gerust. Ga je nog een keertje mee kijken naar de katten?
Juut
Geplaatst: 23-07-10 19:34
Tuurlijk, het knaagdierhok op wieltjes wordt ook voor ze bewaard. Maar een tweede kat gaat nog even niet; eerst Sky in de hersft laten steriliseren Het is wel een uithangbord ja, wij hebben een Noorse Boskat in de aanbieding...tja, als ik nou gewoon de koninginnedagloterij had gewonen, had ik nu mn eigen pensionstalletje (met personeel), was ik lekker de hele dag aan huis en dan mocht ze meteen bij mij komen wonen. Maar nee...
Ze hebben mij wel eens gebeld van het WNF of ze mijn maandelijkse donatie mochten verhogen. Vind ik niet zo gek aangezien alles duurder wordt. Ik vond het wel prima.
Die is inderdaad ook geniaal. De vertaling van het filmpje dat jij aanhaalt is gemaakt door dezelfde persoon als de vertaling die ik aanhaalde. Hij heeft nog meer leuke filmpjes. Deze is ook al zo leuk. Nice pink shirt you got...
Juut
Geplaatst: 25-07-10 22:04
Ik had gedacht dat vechthamster voor camera zn neus zou gaan
marie33
Geplaatst: 31-07-10 11:54
@Wendy: wat was het leuk gister met Stier. Was echt zo lang geleden dat ik paard gereden had. Spierpijn valt mee, alleen mijn armen wat. Ben benieuwd naar de foto's. Ben ze nog vergeten te kijken. Week van de 9e kom ik ook nog een keer hoor.