Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:21

D.A is geweest, het was gelukkig Julia......en mijn vermoeden is bevestigd. Het komt omdat hij veel te dik is........maar ikwilde voor de zekerheid alles uitsluiten. Spetter mag voorlopig alleen nog 's nachts in het land het liefst en ik ga een graaskorf bestellen voor hem. Alleen zo mag hij nog het land op.

Verder mag hij gewoon bereden worden en moet juist lopen ook als hij loopt te puffen en te hijgen. Dus Xenia maak gewoon lekker je buitenritje vrijdag, maak het natuurlijk niet te gek. het moet wel binnen het redelijke blijven natuurlijk.
Dus Kim ........ ik zou zeggen als je nog eens een ritje wil maken, meid veel plezier........
Ik weet dat het ook wel gedeeltelijk mijn eigen schuld is dus dat hoeft niet meer gezegd te worden Knipoog

Weet iemand toevallig waar ik die kan kopen deze graaskorf of kan ik hem alleen bestellen bij de paardendrogist?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:48

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:01

De greenguard van de paardendrogist zou ik niet doen Kaar, heel veel paarden krijgen die makkelijk af en vaak hoor je ook dat paarden er wondjes van krijgen!

Bij http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl hebben ze er eentje met veiligheidssluiting, maar die is wel duurder dan anderen.
Als je op marktplaats graaskorf intypt krijg je ook een paar advertenties van internetwinkels, de onderste verkoopt ze ook in het roze Schijnheilig Daar zijn ze 21,50 en ook in ponymaatjes.

Verder heb je nog wat sites, maar de meesten hebben maar 1 maat en dat gaat spettertje niet passen denk ik Knipoog

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:40

Komt helemaal goed hoor Karin,ik ga heel streng worden voor Spetter en een longeerlesje nemen bij Hellen,volgend jaar is het gewoon een slanke den! Haha!

Nu staat hij nog eventjes alleen in de paddock,maar we vinden wel een vriendje voor hem!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:55

Arme Spetter Ach gut Gelukkig is het "alleen" maar het overgewicht en is hij niet bevangen ofzo!

Diddle mag er af en toe wel bij, maar niet de hele dag Bloos

leeeuuukkk een roze graaskorf Haha! Haha!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:57

Hoi hoi

Heb net even vlug gekeken maar die van divoza is idd een heel stuk goedkoper. Ga morgen even op mijn werk op mijn gemak kijken op mijn werk, ik kom zo naar stal.......
Xenia is zo lief geweest om aan te bieden om spetter op de dinsdag en zaterdag nog te gaan rijden. Ik weet dat het veel is maar het moet gewoon, het is zoveel beter voor hem.....

Marion heel heel erg bedankt dat je gebleven bent vanmiddag......Je bent een (zoals wij hagenesen zeggen) een topwijf!!!!!! Afgod

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:01

Ach joh, hij is al 4, toch? Spetje kan wel wat hebben hoor (behalve die dikke buik dan Tong uitsteken ) Diddle wordt nu ook meer bereden, en die vindt het ook hartstikke leuk. En rijden hoeft niet altijd toch, longeren of 'meefietsen' kan hij ook Pling

Ben vandaag met Val en Ko & Ko op stap geweest, hebben gereden van Kijkduin naar Wateringen, was een lekker en gezellig ritje Lachen Ben nu wel behoorlijk gaar en Biz moet ik nog doen (nog liefhebbers Tong uitsteken )

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:19

hee nous ik moet ook nog naar stal.. hahaha

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:53

sybje schreef:
hee nous ik moet ook nog naar stal.. hahaha

helaas ik ben nu net binnen. Clown heb maar ff gewandeld met Biz en op de terugweg ben ik erop geklommen Bloos Ga nu lekker benkhengen Dromen Haha!

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:24

hoi ben ik ook weer is alles goed hier Haha!
heb het gehoord van spettie en toen ik diddle vanuit het land haalde stond spettie in de losgooibak te hinniken en diddle terug hinneke echt lief Lovers

marieke gefeliciteerd met je 8 Go jij! Go jij! OK dan!
nou doeiii Doei!

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:02

zo saar ben je verliefd!

als ik tijd heb en niemand anders doet wat met spetter zal ik hem ook longeren of rijden hoor kaar! heb je een schriftje waar we het allemaal in bij kunnen houden? dan weten we of hij al gedaan is of niet!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:15

Gefeliciteerd met je 8 Marieke! Had er net overheen gelezen Haha!

Een keer spettertje beweging geven vind ik ook wel leuk Kaar, als dat nog eens nodig is! Ik weet alleen niet of ik nog kan rijden Knipoog over een paar maanden is het alweer een jaar geleden dat ik echt met Evita buitengehobbeld heb volgensmij!

Ik heb net een hele mooie digitale camera besteld Bloos Ik was eigenlijk al een tijdje aan het sparen voor een echte spiegelreflex, maar die zijn toch wel erg duur.. Nou is onze andere aldi-camera dood en heb ik een soort bijna-spiegelreflex voor een deel voor mijn verjaardag gekregen Haha! Dus binnenkort lekker foto's maken van de paardjes *LOL*

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:01

Ja, Spetter heeft een nieuwe verzorgster waarscheinlijk voor een paar dagen Haha!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:47

Ireentjuh schreef:
Gefeliciteerd met je 8 Marieke! Had er net overheen gelezen Haha!

Een keer spettertje beweging geven vind ik ook wel leuk Kaar, als dat nog eens nodig is! Ik weet alleen niet of ik nog kan rijden Knipoog over een paar maanden is het alweer een jaar geleden dat ik echt met Evita buitengehobbeld heb volgensmij!

Tijdje geleden heb je nog een keer buitenritje gemaakt op Bizzie en Marieke met fiets Clown das nog niet zo heel erg lang geleden hoor Tong uitsteken

Xeen schreef:
Ja, Spetter heeft een nieuwe verzorgster waarscheinlijk voor een paar dagen Haha!

o... wie dan Lachen
enneh het is waarschijnlijk Knipoog niet met ei Cool

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:52

Irene, je kunt best rijden. Op Mos zag het er laatst ook heel netjes uit hoor Ja En Biz ging ook goed. Als je niet steeds roept dat het raar is, lijkt het alsof je nog dagelijks rijdt Knipoog

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:53

Marieke_ schreef:
Irene, je kunt best rijden. Op Mos zag het er laatst ook heel netjes uit hoor Ja En Biz ging ook goed. Als je niet steeds roept dat het raar is, lijkt het alsof je nog dagelijks rijdt Knipoog

ja idd Mos heb je ook nog gereden..was ik alweer vergeten... Bloos tttts ons proberen voor te liegen he Duivel

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:22

Goedemorgen

Allemaal heel erg bedankt voor de aangeboden hulp met spetter. Ik ga vandaag even op mijn gemak op zoek op het net naar een graaskorf voor spetter en ik heb een flauw vermoeden dat het voortaan iedere zomer voor hem een graaskorf moet worden aangezien zijn hele leven bestaat uit "eten".
Xenia gaat Spetter op de dinsdag en zaterdag nog extra doen dus dat komt helemaal goed.
Kim extra beweging is helemaal niet erg en er ligt een schriftje in mijn kastje waar je wat in kunt schrijven. dat geldt trouwens voor iedereen.

Irene als je wilt en het leuk vindt mag je heus wel een keer op spetter gaan rijden hoor en je hoeft niet bang te zijn dat je op hem niet kan rijden want volgens de meiden is hij heel heel erg vlak zowel in de galop als de draf.

Het is nu niet gelijk de bedoeling dat hij constant in het zweet gereden moet worden maar "bewegen". Dus dat kan idd een wandelingetje zijn (zonder eten onderweg).
Verder mag hij absoluut niets maar dan ook niets meer hebben. Het moet er echt zo snel mogelijk vanaf.
Als Spetter de graaskorf heeft mag hij gewoon weer het land op en als hij dan nog in combinatie met meer bewegen niet afvalt mag hij alleen maar 's nachts het land op!!!!!!

Marieke ook nog gefeliciteerd met je 8!!!!!!!!!!!!!

Irene we kunnen jou dus binnenkort ook gaan charteren voor mooie paardenfoto's!!!!!!!

Anoush heel erg bedankt dat Diddle af en toe een paar uurtjes bij spetter mag staan in de paddock......

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:03

Ben aan het snuffelen geweest en ik heb ervoor gekozen om de graaskorf van natuurlijk ruiterschap te bestellen. Hij is idd bijna twee keer zo duur maar ja.....ik heb er idd goede berichten over gelezen. Zo'n roze dingetje is hartstikke leuk maar duurt min. 10 dagen en dat is echt te lang. Ga vanmiddag maar even geld storten dus hoop hem zeer binnenkort binnen te hebben. Heb voor Spetter maar een ponymaat besteld, kan hem geloof ik nog wel stellen dus dat komt wel goed........

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:37

spettertjuh schreef:
Ben aan het snuffelen geweest en ik heb ervoor gekozen om de graaskorf van natuurlijk ruiterschap te bestellen. Hij is idd bijna twee keer zo duur maar ja.....ik heb er idd goede berichten over gelezen. Zo'n roze dingetje is hartstikke leuk maar duurt min. 10 dagen en dat is echt te lang. Ga vanmiddag maar even geld storten dus hoop hem zeer binnenkort binnen te hebben. Heb voor Spetter maar een ponymaat besteld, kan hem geloof ik nog wel stellen dus dat komt wel goed........

je kunt beter een wat duurdere kopen en dat die goed past. Dan een goedkope die schuurt en/of niet goed past. dan moet je uiteindelijk missch weer een nieuwe gaan kopen en ben je alsnog duurder uit. Knipoog Wel jammer dat het geen roze is geworden Clown
Kun je ze niet mailen dat je de korf met spoed nodig hebt?

Beter op het land met graaskorf dan alleen maar binnen staan zonder graaskorf Ach gut Hoop alleen niet dat hij zijn grote zwarte vriend aanmoedigd om te helpen dat ding af te doen Bloos

Begin september komt er trouwens een paard bij, een ruin van 9 jaar. Hij komt in de groep van Blando en Champ, hij schijnt ook wel aardig speels te zijn dus ik denk dat hij wel goed past in die groep Knipoog Weet alleen ff niet precies wanneer die komt Bloos

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:39

ow dat is fijn kaar *LOL*
nou ik zal straks nog wel even met spetje wandelen ofzoo Lachen
en je hebt PB Knipoog
xxx

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:45

ik heb mijn gebruikers naam veranderd Clown
ik was pumbaa_nr_1 en nu Paradox_ Tong uitsteken

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:55

Binar schreef:
spettertjuh schreef:

je kunt beter een wat duurdere kopen en dat die goed past. Dan een goedkope die schuurt en/of niet goed past. dan moet je uiteindelijk missch weer een nieuwe gaan kopen en ben je alsnog duurder uit. Knipoog Wel jammer dat het geen roze is geworden Clown
Kun je ze niet mailen dat je de korf met spoed nodig hebt?

Beter op het land met graaskorf dan alleen maar binnen staan zonder graaskorf Ach gut Hoop alleen niet dat hij zijn grote zwarte vriend aanmoedigd om te helpen dat ding af te doen Bloos

Begin september komt er trouwens een paard bij, een ruin van 9 jaar. Hij komt in de groep van Blando en Champ, hij schijnt ook wel aardig speels te zijn dus ik denk dat hij wel goed past in die groep Knipoog Weet alleen ff niet precies wanneer die komt Bloos

He leuk dat er een nieuw paardje bij komt, ben benieuwd hoe die doerakken erop gaan reageren......... Ik ga vanmiddag als ik thuis kom gelijk even geld over maken en een mail erachter aan sturen..........

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:11

he idd leuk een nieuw paardje ik las er overheen maar ik denk dat de groep het ook leuk vind zullen ze wel weer lekker gek gaan doen Tong uitsteken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:17

Binar schreef:
Marieke_ schreef:

ja idd Mos heb je ook nog gereden..was ik alweer vergeten... Bloos tttts ons proberen voor te liegen he Duivel

haha neee dat was ik niet vergeten hoor! Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon regelmatig rijden met Evietje (zonder daarna 4 dagen spierpijn te hebben Tong uitsteken ).

Ik heb ook nog een keertje op vesra gezeten tussendoor Knipoog

Ik ben benieuwd of die graaskorf handig werkt Kaar! Dit seizoen zal Evita waarschijnlijk niet meer veel op het land staan, maar ik wil er volgend jaar ook 1 voor haar kopen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:57

Ik hoop ook van ganser harte dat de graaskorf gaat werken bij dikkoppie...... Tong uitsteken

Vergeet helemaal te vertellen dat ik gisteren Blando weer zijn bit in had gedaan maar had ditmaal de dubbele neusriem er even vanaf gehaald want dan past het beter onder het halster. Het was weer hap slik weg.....hahaha.....even gelongeerd en linksom gaat goed, hij was veel aan het draven maar oke dat geeft niet......alleen rechtsom is een probleem maar goed daar komen we wel weer doorheen.....daarna heb ik het aangedurfd om met hem de laan op neer te gaan........met al die zwarte balen in het land, de berg in het zicht en een hele enge Ilona met kruiwagen 100 meter verder Tong uitsteken maar we hebben het overleefd met een heleboel gesnuif en een hoop kwijl van het bit wat hij natuurlijk met de regelmaat van de klok even aan mij moest afvegen (bahhhh) Nog een auto tegen gekomen en dat ging wel heel goed. Eigenlijjk was hij erg braaf voor zijn doen Knipoog Nu nog even afwachten of hij zich morgen bij de hoefsmit ook kan gedragen?