Ik denk dat je dat beter in een ander topic kunt vragen. De meesten die hier actief zijn, rijden al jaren niet meer bij Bergemo. Was er niet een topic over ponykampen?
Ik had een topic gemaakt over Ponykamp van Bergemo.. maar. die is nu een beetje dood xD
Juut
Geplaatst: 04-07-10 16:42
...sterkte...
J en ik hadden de zon op zien komen tijdens een rit, nu wilden we de zon ook eens onder zien gaan tijdens een rit. Dus gister samen met nog een paar anderen 9 uur s'avonds op de paarden en dikke ander half uur gaan rijden. om 10 uur gaan de dazen slapen, is gebleken We hebben nog een goede daad verricht ook nog; twee schapen zaten met hun koppen vast in het gaas. Die zijn met wat moeilijk doen bevrijd en terug in hun wei gedumd. Drie anderen liepen los, maar dat hebben we bij gebrek aan mobiel en weten wie de schaapherder is maar zo gelaten. Ze zullen vast niet ver van de kudde afgegaan zijn. Het laatste stukje reden we met z'n drieën voorop, merrie in het midden. Zonder enkele waarschuwing besloot ze ineens maar eens een flinke trap te geven, gericht op Ascot maar opgevangen door mij. De trut. Het scheelde dat ze geen ijzers had, en me op mn kuitspier raakte. Beetje stijf en pijnlijk, maar verder niks. Ascot was alleen even geschrokken en daarna diep beledigd. Ze moest nu achter ons blijven, en Ascot blééf haar in de gaten houden De troost was dan wel weer dat we vuurvliegjes en vuurwormpjes hebben gevonden
Nou ik sta ook echt niet om vier uur op om te gaan rijden hoor, dus ik deel je mening Maarie. RB mag lekker rustig aan doen nu. Carmen heeft vanmorgen even gereden, toen was het nog niet zo warm.
Oh oh die man van mij...zit hier net boven achter de laptop bovenstaand berichtje te typen en hoor ineens enorm harde muziek. Wij hebben sinds gisteren een nieuwe surroundset en ik zat met het geluid te etteren dus had Roger gevraagd eens te testen. Pakt meneer van een hele berg dvd's die we hebben een live DVD van Take That eruit. Dus ik loop naar beneden om hem mede te delen dat het volgens mij wel gelukt is met het geluid, betrap ik meneer er op dat hij mee zit te neuriën! Ik lag volledig in een deuk. Zegt hij met een grijns op zijn kop: "hier waren wij vorig jaar schat...was gaaf he?" Hihi wat een vent.
Inderdaad Hoor je niet veel, mannen die met Take That mee neuriën (ok, muziek is wat volwassener geworden, maar toch) Dat sterkte sloeg dus op de buren, had die ponykamp-posten gemist Blauwe plek valt mee, gelukkig.
Het gaat bij mij niet alleen om de warmte; Ascot vind die dazen écht helemaal niets. Maar goed, nog 2 maanden en dan zijn we er weer vanaf.
marie33
Geplaatst: 05-07-10 20:34
Eergister was onze Mickey kei ziek. Gewoonlijk is hij altijd heel vrolijk en druk smorgens maar ik hoord ehem helemaal niet in de keuken. Ik ging kijken en toen zag ik dat hij kei erg had gespuugd. Hij lag zelf wat suffig en slap op de deurmat. Echt zo zielig. Hij voelde ook erg warm en daarom heeft Rob de dokter gebeld. Wij daarheen en hij heeft Mickey een antibioticaspuit gegeven en een kuur die hij moet afmaken. FIjn want daar is hij zooooo zol op! Hij heeft ook de temperatuur opgenomen: 40,9! Gewoonlijk zit een poes tussen de 38,5 en de 39,5 dus Mickey had echt koorts. HIj heeft ook een middel wat zijn maagje kalmeert. Gister was hij nog erg hangerig maar wel alerter dan eerst. Gelukkig. Al was hij gister nog steeds bij tijd en wijlen erg warm. Vandaag even naar buiten geweest maar nog steeds hangerig. Hij is echt nog niet helemaal lekker want hij had afgelopen nacht weer gespuugd. Ik hoop dat hij snel beter is. Lief klein mannetje...
Ahhh, sneu... Was het wel duidelijk wat hij heeft/had?
marie33
Geplaatst: 05-07-10 23:31
nou, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Een muis die iets te lang in de ozn had gelegen terwijl hij al dood was ofzo. Moet er niet aan denken daar mijn tanden in te zetten maar vroeger deed hij dat ook wel eens. Ik noemde dat altijd tweede hands cadeautjes. Gelukkig voelt hij zich een stuk beter.
deedee19
Geplaatst: 06-07-10 17:22
Aggosie arme Mickey. Hopelijk heeft hij dan geleerd van zijn avontuurtje. Je kunt beter eerstehands eten eten Wij hebben onze woonkamer opgeknapt en langzaamaan begint het ergens op te lijken. Meubels staan er al weer in.
marie33
Geplaatst: 06-07-10 18:36
Leuk zeg, ben benieuwd. Heb zin in donderdagavond. Van wie kwam dat idee eigenlijk? Vind het zo leuk. Hebben jullie de trouwfoto's al? Staan we er allemaal leuk op? Kan haast niet anders want we zijn zo knap Ga vanavond weer zumbaaien. Is alweer even geleden dus ben benieuwd of ik de pasjes nog kan bijhouden. ha, hoor zojuist dat je er drie kilo lichter uitziet als je een bruine kleur van de zon hebt. Is niet motiverend voor sporten...
Juut
Geplaatst: 10-07-10 19:05
Wilde vanavond met de koets op stap, maar toch maar niet....d'r komen een paar heftige buien aan, zegt Buienradar
Oh, iets eerder dan vannacht, want hier onweert het.
Juut
Geplaatst: 11-07-10 04:03
Hier heeft het ook toch wel geonweerd, maar het verkoelend effect is uitgebleven. Heb boek uit en zit nu op sociaal verantwoord tijdstip te wachten dat ik naar de paardjes kan (zonder dat J en M denken dat er een inbreker rondsluipt )
Hier is het ongeveer een uur noodweer geweest. Heel veel wind, regen, flitsen en donder. HEt laatste kwartier reed de brandweer af en aan (die zit hier in de buurt). Tijdens het noodweer was het wel lekker koel, maar zodra het voorbij was, was het gewoon weer warm en nu is het dus weer zweetweer.
Annie, misschien dat jij het weet. Jerry was nieuwsgierig naar op hoeveel servers Bokt draait. Weet jij dat?
marie33
Geplaatst: 11-07-10 11:51
Jeetje, Judith, is dat wel gezond om midden in de nacht steeds op te staan om te gaan paardrijden? Wanneer slaap jij in hemelsnaam?
Vannacht dachten wij dat er een inbreker was in ons huis. Rond vier uur maakte Rob mij wakker. Hij pakte zijn grote jagersmes uit het nachtkastje (wist niet eens dat hij dat daar had, ook best luguber) en samen zijn we het hele huis doorgelopen. Ik zonder wapen maar altijd voorzien van mijn fantastische vechttechnieken. Was niets natuurlijk. Denk dat de poezen (= onze eigen Mickey en logeetje van moeder) samen kattenkwaad aan het uithalen waren.