manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:40

haha, ja ik denk dat je me morgen ochtend wel weer op t station ziet. Mag jij even bepalen of ik er heel veel moeier uitzie dan normaal op de vroege maandagmorgen. Zo niet, kunnen we wel weer vaker gaan stappen Vork haha
Citaat:
1 Safari te veel? Ik voelde me al wat onvast op mijn benen na die 1 1/2 uur op het terras! Was echt erg moe. Zijn jullie nog lang op stap geweest? Nog spannende mensen ontmoet?

Nou toen ik nog niet Clown na nog 2 mixjes en een safari (en de helft van de safari van marieke) voelde ik me wel iets minder vast op mn benen. En een vloer die golfde? hoe kom je daar nu aan Marieke? Tong uitsteken
Mwah lang, kon langer Knipoog Ik stapte om 3 uur in mn bed, dus denk dat we tot half 3 in de stad waren? Zoiets? En nee geen spannende mensen. Wel een paar héle lange, een paar héle korte, een paar irritante en een paar wanabe-ubervriendelijke Vork haha, was wel gezellie dus. Én Marieke en ik weten dé mode voor het stappen dit seizoen: ruitjes! En voor de échte hippe lui: mét kraagje Tong uitsteken

Agosh.. Daniel ziekjes.. Vervelend zeg! Tis zonde! Beterschapjes!

Jeuj! Go jij! Go jij! super Bar! Weet je inderdaad zeker dat t nu allemaal wel goed is? Nouja, begin je gwoon nog een keer vrolijk in de M Tong uitsteken kunnen vast niet veel mensen zeggen: ik maak nu mijn 2e M debuut!

Haha, nu al thirz? Kan nie hè: morgen mag je je pas jarig voelen! Knipoog Jaaaa, heb ook al zo'n zin in zondag Hyper! hihi

Eerlijk mariek? Ik vind het echt een super tof paardje qua koppie enzo, maar ze is zo groen en als ik der zie lopen.. Ik weet niet. Ik zelf zou haar in ieder geval niet kopen. Ik weet dat zo'n paard net niet mijn ding is. Ik heb gwoon niet het verstand (en de motoriek Clown benen stil is al lastig Tong uitsteken) om een paard door te rijden. Nu zou ik zeker niet de tijd hebben, maar ook al had ik wel meer tijd.. Ik denk dat ik dan liever een paardje heb waar ik gewoon vertrouwen van kan winnen, aan mij laten wennen en dan gewoon al snel relaxt naar buiten, in de bak rijden en naar t strand enzo. Ik zou dan geen zin hebben in een groen beestje wat ik (of iemand anders) eerst nog zó veel moet leren. Ikzelf zou daar het 'geduld' niet voor op kunnen brengen denk ik..
Tuurlijk heerlijk om dat paardje vanaf t begin af aan te hebben en naar je eigen hand te zetten, maar toch vind ik dat ook wel iets engs hebben. bang zijn om het te verprutsen ofzo? Verward En buitenritten en heerlijk wat in de bak rijden is wat ik zou willen met een eigen paard. En dat mag best met een wat wakkerder paardje en met zo nu en dan een wegspring actie of wat dan ook, maar dit paard.. ik weet niet. Ikzelf (en ik weet natuurlijk niet precies hoe dat bij jou zit) zou haar niet willen hebben, hoe lief en leuk ook.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:01

Nel, wat zei de dokter nog over Daniël?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:54

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:15

ja bar die had ik ook al gezien, maar durf niet eens te mailen voor vraagprijs.......

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:59

Hoi! Er is er een jarig... hoera!! Haha! Haha! Eet maar veel taart Thirz, is goed voor je ogen! Heb je ook worteltjestaart hihi
Vind het echt een tof paardje Marieke! Kan me voorstellen dat je meteen weg bent van zo'n koppie. Weet je al wanneer je van de week terug wilt? Woensdag (al is dat wel je verjaardag) en vrijdagavond staan bij mij nog open; donderdagavond moet ik helaas werken.
Euh en Bar, die Z Haf is vast niet goedkoop Knipoog
Kims, tof dat de buitenrit zo leuk was! Tsja en die trekkerangst... kan me voorstellen dat je daar niet zo overheen bent! Veel trekkertraining dus Haha!
Nel hoe is het nu met Daniël?
Ik werk nog lekker een halve middag en ga dan weer fijn naar school... moet nog even veeeel zin creëren!!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:53

Whoe, mn lensjes zijn van mn ogen af...dat scheelt een hoop pijn, wat een mooi verjaardagskado Go jij! Go jij!
Zie nu nog maar 70 %, maar dat moet de komende dagen verbeteren. Uiteindelijk kan het wel 2/3 maanden duren voordat je helemaal 100 % ziet. Dus dat duurt nog wel ff.

Ik stuur je een stukje taart Bianz, voor de succes en zin voor school Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:22

Gefeliciteerd met je verjaardag Thirz! Hieperdepiep... HOERAAAA!
Fijn dat je ogen minder zeer doe nu!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:33

Gefeliciteerd Thirz! Kusje
Fijn dat je ogen een stuk minder zeer doen! En hopelijk zie je wat sneller 100% dan die 2-3 maanden!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:09

GEFELICITEERD THIRZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En nog vele jaartjes!!!!
Wat fijn dat het al beter gaat met je ogen!

O Mariekje, wat een leuk paardje, aan de ene kant jammer dat je het groene niet zo ziet zitten, maar aan de andere kant, als hij/zij een braaf karakter heeft, dan kan je hem/haar nog veel leren en lekker helemaal naar jou hand rijden.
Je kan natuurlijk altijd iets regelen met 2 maanden proef ofzo en dan wil ik je best helpen (als je dat wil natuurlijk) en dan kan je zien of het een leuk paardje wordt...!

Met Daniël gaat het nog niet veel beter.
Wilde gisteravond zn melk niet.
Is vanacht veel wakker geweest, moest heel veel hoesten.
Vanochtend ook zn fles niet helemaal leeg gedronken.
Bij het kinderdagverblijf vonden ze hem niet actief en hij wilde niet veel slapen.
Gelukkig is ie nog wel lekker vrolijk!!!
Morgenochtend om half 9 naar de huisarts, even naar zn longetjes luisteren.
We zullen zien, of het meer is dan alleen verkoudheid...!?

Nou heb wel zin om morgen lekker op Nous te rijden.
Ga vooral de galop oefenen....we zullen zien hoe dat gaat....
Gerlien gaat op voice rijden, dus kan ik gezellig samen rijden in de bak.
Ik kan ook lekker overdag rijden want wilco heeft 2 weekjes vakantie dus kan Daniël thuis blijven.

Nou ga nu omkleden want moet nog even ergens een lesje gaan geven!

Doei doei!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:27

Nel ze willen haar niet op proef, krijg wel inruil garantie dus als het echt niet klikt mag ik een ander uit komen zoeken....
Wist niet dat jij Nous ging rijden, Thirz had mij gevraagd, maar had van Kim nog steeds niks gehoord wanneer ik nou eens moest gaan....Sterkte met Daniel, ik hoop dat het niks ernstigs is...

Thirz tot straks.....

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:35

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:15

hey Bar, Thirz heeft gister even gebeld naar die mensen van dat paard, maar ze willen 2500 euro voor haar en dat is me echt te veel....Helaas, is wel echt een leukje inderdaad!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:37

Ik ben tot nu toe zelf iedere dag geweest Mariek Lachen Alleen voor dinsdag zocht ik nog iemand en Nel zou ook al op stal wezen. Maar misschien wil je van de week een keer? Je mag altijd hoor.

Zonde voor Daniël Nel! Wat heeft de dokter nog gezegd? Misschien heeft het met zijn allergieën te maken. Hoest hij sinds de katten in huis zijn? Het kan ook een flinke griep wezen natuurlijk, ik ben zelf ook al een week aan het hoesten.

Gisteravond werd ik ineens opgebeld en blijk ik een hele dag vrij te hebben vandaag! Wat een luxe om een dagje niet naar Rotterdam te moeten! Dus sorry Anne, ik had geen zin om vanmorgen met jou te reizen Clown

Thirz een leuke dag gehad gisteren?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:24

Ik had eigenlijk voor mezelf het besluit genomen, (gisteravond toen ik bij Thirz was,) om het hele paardenverhaal even op de lange baan te schuiven......Zoals jullie weten heb ik dat verschrikkelijke busongeluk gehad en heb daar nu best veel last van, ook al wil ik er voor mezelf niet aan toegeven, je denkt misschien, aahhh dat is al n jaar geleden bijna, is nu toch wel over, nee helaas niet. Zodra ik er nog maar aan denk dat ik ergens heen moet raak ik al in de "stress" ga me veel te druk maken, wordt misselijk enz...echt heel vervelend. Kan me nu bijvoorbeeld al druk maken dat ik eind van de maand naar Loon op Zand moet om te gaan paardrijden. Niet omdat ik daar ga paardrijden, maar wel omdat ik daarvoor 1,5 uur in de auto moet zitten, ga echt veel liever met de trein!
Maar nu keek ik toch stiekem nog even op http://www.bmstables.nl en daar staat toch wel een heel erg leuk paardje op, Yade, een heel rustige merrie van 5 jaar oud, stokmaat 1,55. En dan begint het toch wel te kriebelen....Maar ook hierom maak ik me al weer druk, krijg pijn in mn buik enzz.....oh zo vervelend.... Wil toch eigenlijk wel graag gaan kijken...Beetje cru is wel dat de stal waar die Valentine staat er precies rechttegenover is, en ik denk dat zij het toch maar niet gaat worden.
Sorry voor mijn zeurverhaal, maar moest het even kwijt.....Als blijkt dat deze pony, als ik ga kijken ook niks is, laat ik het voorlopig even rusten allemaal....

Oh ja Kims, ik hoef niet per se op Nous te rijden hoor, maar omdat Thirz het had gevraagd dacht ik, ja wanneer moet ik nou, zou wel handig zijn als ik t van te voren weet, en niet ineens, ja eh ga jij vanaaf naar Nous want ik kan niet....
Nel, hoest met Daniel?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:53

Thanx voor jullie felicitaties! Heb een erg leuke dag gehad gister met leuke kado's Haha!

Lekker Kims, zo'n dagje onverwachts vrij, lekker van genieten Lachen (of moet je huiswerken?) Maar ik vind dat je best ff met Anne mee kon reizen om dr gezelschap te houden Clown
Nel: al gereden? Ben benieuwd naar jouw bevindingen, misschien heb je nog tips?
En hoe gaat t met Daniel? Echt vervelend als ie zo ziek is!
En Marieke, zoals ik al zei: je moet t ongeluk niet je leven en je lichaam laten beheersen, das echt niet tof. Dus misschien toch nog eens hulp ervoor zoeken Ach gut . En het paardje is idd echt heel leuk, precies wat je zoekt als ik t zo zie!

Morgen ga ik met Bianz de stal weer onveilig maken Vork . Vind best dat dat kan! Moet toch ook weer eens een beetje in actie komen aangezien ik donderdag weer een hele dag aan t werk moet! Ging Jud nog mee Bianz?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:05

Ik snap het goed dat je wat meer tijd ervoor neemt Marieke! Er staan nu duizende paarden te koop en over n half jaar nog steeds...!
Wanneer heb je zin om op Sharon te komen rijden? Ik moet heel de week overdag werken, maar misschien is s avonds een optie?
Echt balen dat je nog zo veel last van het ongeluk hebt... hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:26

Hoi!
Wat zielig voor Daniël Nel, hoop dat hij snel weer beter is! Hoe is het vandaag met hem? En hoe was het rijden op Nous?
Mariekje, hebben net al gebeld; praat wat makkelijker Knipoog Vind ook dat als het te veel je leven gaat beheersen je eens met de huisarts moet gaan praten, want het is echt een serieus probleem ondertussen. Zeker als je nu al zenuwachtig kunt zijn voor eind van de maand! Spreken elkaar nog wel Knipoog
Lekker Kims, een dagje vrij! Nog wat spannends gedaan vandaag?
Bar, hoe bevalt het werken? Heb je het erg druk?
Hoe is het met Anne? Moeten we nog even een msndate regelen?
O ja, ik stem op Yade hahaha!
Zo pauze is weer voorbij, ga weer eens aan de slag. Heb nu trouwens 2 weken geen school!!! Jippiieee!!
Nog een edit: Jud is morgen 9:00 uur op stal, dus dat wordt toch echt vroeg ons bed uit Thirz Lachen

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:29

Nou ik ga als het goed is a.s vrijdag met Thirz, Bianz en Chris bij Yade kijken....wordt dat niks dan laat ik de paarden echt even voor wat ze zijn.....
tja wanneer op Sjaar rijden.....ehm, zit best volgepland van de week, en t weekend naturulijk mn verjaardag vieren, en het feestje van Thirz en mij, denk dat t deze week niet wordt, volgende week?

Ja t is echt zo vervelend, wil gewoon alles blijven doen, dwing mezelf ook om het te doen, maar t is soms zoooo lastig!!!!! Misschien toch maar langs de huisarts...oh ja, ik heb ook pilletjes, om rustig te worden, misschien maar innemen voor k naar loon op zand ga, hopen dat ik niet te suf wordt hihihi...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:39

Volgende week moet vast wel lukken, spreken we zondag dan wel even af oke?
Ik ga nu eens even Yade bekijken Knipoog

@ Bianz: deze week erg druk met werken, elke dag van 8uur/ half 9 tot 5 uur ofzo... maar vanaf volgende week krijg ik t weer wat rustiger. Ik probeer toch zo veel mogelijk uren te maken aangezien ik nooit kan voorspellen hoeveel uur ik de weken erna ga maken...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:42

ja komt goed zondag? Wat vind je van Yade?

komt er trouwens aanhang mee naar ons feestje? zo ja laat het ff weten, kunnen we er rekening mee houden.....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:48

Hoi hoi,

Nou met Daniël gaat het nog steeds wel hetzelfde.
De dokter zei dat hij last heeft van bronchitus...(hoe schrijf je dat?)
Ik heb een kuurtje gehad voor 7 dagen en dan moet het minder zijn.
Als het steeds terug komt krijgt ie een puffertje.
Het zou ook kunnen zijn dat ie allergies voor de katten is, maar hij heeft het nog maar 2 weken en Elmo is er al langer.
Maar had ik nog niet over nagedacht.

Sterkte Mariekje!
Er komt misschien vanzelf wel een leuk paardje op je pad...

Nou heb net lekker op Nous gereden.
Gerlien ging op voice rijden en kreeg gelijk les van Carolien.
Ik heb er gewoon bijgereden.
Ze was in het begin heel loperig en schrikkerig.
Misschien een paar dagen vrij gehad....?
Maar na lekker losrijden in stap, ging het daarna erg goed.
Heb lekker veel oefeningen gedaan, vooral veel stelling, voltes.
Ze liep lekker, alleen als mevrouw het te moeilijk vond worden probeerde ze weg te lopen.
Maar gelukkig hield ik haar goed bij me en bleef ze weer netjes lopen.
Overgangen gingen wat minder... maar dat wisten we al....
Galop ging super ook met aanspringen, ze bleef na veel oefenen netjes rond en sprong rustig aan.
Af en toe wilde ze een sprintje trekken, maar na een aantal keer dat geprobeerd te hebben, wist ik hoe ik haar voor kon zijn.
Ik heb nu al weer zin om je les te geven thirz, misschien kom ik morgenochtend, maar ik kijk nog even of dat uitkomt.
En misschien een keer afspreken samen met kims, dan hoef ik het niet dubbel te vertellen.
Heb nog wel wat tips voor jullie.

Wilco heeft dus lekker vakantie, dus die kwam nog even foto's maken...

Afbeelding
in het begin nogal fel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
even op adem stappen...
Afbeelding
Afbeelding
Heb heerlijk gereden, vondt het erg leuk!

doei doei

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:57

Tof Nel, foto's zien er erg goed uit! Hoop echt dat je morgenochtend nog komt, kan ik er gelijk mee aan de slag. En dan idd een keer samen met Kims Lachen Haha, Nous: beware Extreme duivel
Hoop dat de kuur snel aanslaat bij Daniel!

Ik ga nog een taart maken, ditmaal voor mn werk Doei!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:09

En Bianz: wat fijn dat je 2 weken niet naar school hoeft zeg, ff bijkomen Lachen
Hoe is je nieuwe kapsel Kims?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:16

Leuke foto's Nel! Rijden ziet er goed uit!
Ik hoop dat Daniel snel weer beter is, tis zonde dat kleine ventje!

@ Marieke: vind jade een leuk paardje. Vind dat schimmeltje Rooky ook erg gaaf! En dat terwijl ik eigenlijk niet van schimmels houdt!
Ginny is ook mooi, maar wel gelijk best groot!

Frans komt niet mee zondag, dus dan weten jullie dat Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:11

@ Marieke: Ik heb op mijn 16e een zeer zwaar auto ongeluk gehad waardoor ik ruim een week in het ziekenhuis lag. Mijn nekwervel was verschoven, verschijdene ribben gebroken & gekneusd, sleutelbeen/schouder/knie ook gekneusd. Hierdoor ben ik ook blijven zitten in klas 4 van de havo. Ik dacht eigenlijk dat ik geen moeite zou hebben met het in de auto zitten, maar niets was minder waar. Ik kreeg buikpijn, hoofdpijn, diarree en ging hyperventileren als ik wist dat ik weer de auto in zou moeten. Ik ben toen door slachterofferhulp (die mij opbelden) doorverwezen naar emergis waar ik gesprekken heb gehad met een psycholoog en psychiater. Na een jaar lang therapie ben ik nu zo goed als van mijn auto-angst af. Het is nog niet helemaal over, ik durf nooit bij een vreemde in de auto te stappen. Ook durf ik lange afstanden niet naast iemand te rijden. Maar als ik zelf rijd heb ik helemaal nergens last van.
Bel de huisarts op, hij/zij kan je dan doorverwijzen. Ze vinden dit verhaal helemaal niet gek ofzo hoor Lachen Zijn jullie trouwens niet benaderd door slachtofferhulp?
Ohja, ik slik nu nog steeds wel eens rustgevende pilletjes hoor, als ik een eind weg moet als ik niet zelf kan rijden bijvoorbeeld. Valdispert ExtraRust werkt dan prima.

Leuk Nel dat je zo fijn hebt gereden! Kan je me misschien binnenkort les geven?