Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:19

Bij tom en max gaan de ballen er vrijdag af, worden ze wat rustiger en ik mag bij een bevriende schapenboer tom en max effe in het hok zetten van een pas gelammerde ooi. De va zei dat ik daar wat mee uit moest kijken omdat hij wel eens honden meer dood dan levend uit het hok kreeg. Maargoed, so be it, als ze nog een keer achter een schaap aan gaan dan zal ik dat toch ook anders op moeten lossen.

voorals nog hebben ze goed in de gaten dat er ergens iets veranderd is in mijn vrijheidblijheid benadering........ ze gaan ineens niet meer achter het konijn aan en ze hebben de hier, zitten en blijf knop ook op zeer scherp staan. Ik denk dat ik dat maar wat meer uit ga bouwen en kijken of ik een constructie kan maken dat te wel buiten kunnen maar toch vast

naja genoeg denkwerk dus[/quote]

Weet je wat nog het ergste hiervan is Kiwiko. De honden kunnen er nog niet eens wat aan doen want die weten niet beter. Het is ten alle tijden de verantwoording van het baasje wat de honden wel of niet uitspoken. Jou honden lopen met de regelmaat van de klok los over het terrein vuil en smerig tegen iedereen op te springen en ik ben gek op dieren, dat weet iedereen, maar ik vind je hier echt te ver ingaan. Toen wij zondag de paarden gingen laden aan de kant van de weg was er ook weer vrolijk een van je honden meegerend en dwars door de paarden aan het rennen en zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken. We hebben toen gevraagd of Elgar die hond van je terug wilde brengen en zo gebeurd het wel vaker dat ze gewoon aan komen stormen en dat jij echt nergens te bekennen bent. Het is vreselijk irritant en ja er lopen meerdere honden los op het terrein maar daarvan is het baasje idd altijd in de buurt en als er wordt gevraagd of de honden even aan de riem kunnen dan gebeurd dat ook.
Ik hoop echt dat het schaap het gaat redden want ook dat is jou verantwoording dat dit is gebeurd en dan je honden er op die manier voor gaan straffen!!!!!!
Waar zit je verstand!!!!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:25

ik heb van mijn 20 ste tot 24 ste honden getraind Een rottweiler gehad die van onhandelbaar, levensgevaarlijk dier binnen een jaar op niveau 4 zat. Daar deed ik ook de voorbeeld trainingen mee.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:35

spettertjuh schreef:

Weet je wat nog het ergste hiervan is Kiwiko. De honden kunnen er nog niet eens wat aan doen want die weten niet beter. Het is ten alle tijden de verantwoording van het baasje wat de honden wel of niet uitspoken. Jou honden lopen met de regelmaat van de klok los over het terrein vuil en smerig tegen iedereen op te springen en ik ben gek op dieren, dat weet iedereen, maar ik vind je hier echt te ver ingaan. Toen wij zondag de paarden gingen laden aan de kant van de weg was er ook weer vrolijk een van je honden meegerend en dwars door de paarden aan het rennen en zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken. We hebben toen gevraagd of Elgar die hond van je terug wilde brengen en zo gebeurd het wel vaker dat ze gewoon aan komen stormen en dat jij echt nergens te bekennen bent. Het is vreselijk irritant en ja er lopen meerdere honden los op het terrein maar daarvan is het baasje idd altijd in de buurt en als er wordt gevraagd of de honden even aan de riem kunnen dan gebeurd dat ook.
Ik hoop echt dat het schaap het gaat redden want ook dat is jou verantwoording dat dit is gebeurd en dan je honden er op die manier voor gaan straffen!!!!!!
Waar zit je verstand!!!!!!

Zondag heb ik mijn honden binnengehouden, ik was trouwens al heel vroeg weg! Elgar was in de opslag bezig en misschien is er een daardoor ontsnapt.

Ja mijn honden zijn erg enthousiast als er iemand aankomt......... errug!!!

Ik ben ook altijd in de buurt als de honden los lopen, ik ben in iedergeval NOOIT van het terrein af!

Ik straf mijn honden niet door ze te castreren, die zat al langer in de pen, alleen gebeurt het nu sneller. Ik castreer ze omdat ze overal mee naar toe gaan.

Ik hoop ook dat het schaap het gaat redden, en geloof me ik neem mijn verantwoording wel hoor!

Ik vind dat je een beetje heel erg overdreven reageert.

Citaat:
Jou honden lopen met de regelmaat van de klok los over het terrein vuil en smerig tegen iedereen op te springen en ik ben gek op dieren, dat weet iedereen, maar ik vind je hier echt te ver ingaan.

Euh, welke honden lopen niet met de regelmaat van de klok los over het terrein, ennnuh blijven ze allemaal brandschoon dan??? KNAP!

Ze hebben het tegen mensen opspringen al zo goed als afgeleerd, deden ze toen ze nog echt pup waren wel veel, maar eigenlijk tegenwoordig niet meer.......

Als ik naar buiten ga met de honden en ik laat ze uit, lopen ze geen halve meter bij me vandaan.

JoYcE1982

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:21

iedereen mag voor zijn mening uitkomen. Toen ik er gisteren was vond ik ook dat je heeeeel erg laconiek reageerde, en dan het feit dat er wordt gezegd "het zijn toch maar offerdieren"!!!!!!!! HET ZIJN OOK LEVENDE WEZENS HOOR!!!!!!!!!! wie beslist er of een dier aangevallen mag worden of niet..... een beest is een beest, ik rij jouw honden toch ook niet aan met de auto, met de gedachte van, oh ze lopen toch los, dus het zullen wel zwerfhonden zijn!!!!!!!!!

Echt heel erg zielig dit, hoe laconiek er mee om wordt gegaan, ik vind het echt heel zielig voor die schaapjes en hoop dat het ene schaapje het zeker gaat redden, toen IK gisteren die schaapjes uit het land zag komen liepen de rillingen over mijn lijf heen, zo erg zag het eruit.

Binar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:51

Eefje23 schreef:
Die boer ontzettend kwaad en terrecht natuurlijk, hij vertelde dat schapen zich ook dood kunnen schikken??? Ik weet niet of dit echt waar is of dat hij ons gewoon bang probeerde te maken.

Dit is echt waar, schapen zijn erg stressgevoelig, als ze worden opgejaagd dan kan het hartje het soms niet hebben. Bovendien verwerpen ze de lammetjes als ze drachtig zijn.

laten we maar ophouden over die hondendiscussie, want daar worden we het verder toch nooit eens met elkaar.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:52

Ik heb nooit gezegd : het zijn toch maar offerdieren" Wat ik wel heb gezegd is dat hij het aan de VA moet melden dat het offerdieren zijn

wat wil je dan van me, Dat ik in huilen uitbarst, dat ik mezelf ophang aan een touwtje??? Ik kan niks meer aan de situatie veranderen. Ik kan er slechts voor zorgen dat het niet nogmaals gebeurd EN dat ik deze zaak zo netjes mogelijk voor eigenaar EN schapen oplos

En weet je, Een is er erg aan toe, als de eigenaar van die schapen hem gisterenavond zonder behandeling af had laten maken, dan had ik dat schaap van hem overgenomen en had ik het dier zelf wel op laten lappen!. Dan had ik dat dier ter plekke van hem gekocht!

Citaat:
wie beslist er of een dier aangevallen mag worden of niet..... een beest is een beest, ik rij jouw honden toch ook niet aan met de auto, met de gedachte van, oh ze lopen toch los, dus het zullen wel zwerfhonden zijn!!!!!!!!!

Ik heb ook niet ergens mijn honden de opdracht gegeven die dieren aan te vallen dus OF ik begrijp die zin niet goed OF je hebt het ongelukkig geformuleerd

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:56

Binar schreef:

laten we maar ophouden over die hondendiscussie, want daar worden we het verder toch nooit eens met elkaar.

Ik wil het graag uitgepraat hebben, Beter met mij erbij over praten dan achter mijn rug om Want zoals blijkt wordt er nogal wat af gelalt door mensen onderling zonder dat ze de moeite hebben genomen om hiermee naar mij toe te komen........

Ireen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:08

KiWiKo schreef:
Ik heb het idee dat alleen mijn honden in de weg lopen.

Ehh, dat is niet waar helaas! Maar ik heb me er maar bij neergelegd dat veel paardenmensen nou eenmaal hun hond mee naar stal nemen, maar niet de verantwoordelijkheid er voor (willen) nemen en er zelf het hardst om lachen als de hond iets flikt bij een ander. (sorry )
Maar er zijn ook honden waar ik totaal geen last van heb en die gewoon netjes luisteren!

Ben het verder wel met de andere reacties eens, en ik hoop dat het schaapje het gaat redden..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:00

hoi,

Zo stop nu ander onderwerp??
Ga maar met z'n allen pb'tjes sturen.

De les met verna ding heerlijk gisteren. ze was zo super braaf.
alleen die vreselijk grote TOR zat me in de weg. verna liep er ook met een boog omheen en als ze wel in de buurt kwam ging ze met haar hoofd schudden.
Wat een mega tor was dat zeg bah en ik maar bukken als ik langs die kant ree hihi, hij vloog ook zo laag.
verder ging de les super.

ZO en allemaal uitgerust van de strandrit?
Nu op naar de wedstrijd succes alvast allemaal.

gr shir

Owens_hartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:35

[quote="KiWiKo"]Ik heb net allemaal nieuw spul binnengekregen denk dat daar wel wat tussen zit

een schaap redt het misschien niet, als die het vandaag nog doet komt het wel goed.......... kritieke 24 uur zegmaar.

Bij tom en max gaan de ballen er vrijdag af, worden ze wat rustiger en ik mag bij een bevriende schapenboer tom en max effe in het hok zetten van een pas gelammerde ooi. De va zei dat ik daar wat mee uit moest kijken omdat hij wel eens honden meer dood dan levend uit het hok kreeg. Maargoed, so be it, als ze nog een keer achter een schaap aan gaan dan zal ik dat toch ook anders op moeten lossen.

voorals nog hebben ze goed in de gaten dat er ergens iets veranderd is in mijn vrijheidblijheid benadering........ ze gaan ineens niet meer achter het konijn aan en ze hebben de hier, zitten en blijf knop ook op zeer scherp staan. Ik denk dat ik dat maar wat meer uit ga bouwen en kijken of ik een constructie kan maken dat te wel buiten kunnen maar toch vast

naja genoeg denkwerk dus[/quote

Ja goed doen hoor, want ze maken je honden nog sneller af dan je denkt, ik hoop alleen wel dat het voor je gaat lukken. Als ze eenmaal bloed hebben geproefd heb je een gigantisch groot probleem. Maar ik zou ook maar eens gaan denken aan een goede muilkorf als ze buiten lopen, dat wil ook vaak wel helpen. En zelf kan je hier nog veel aan doen, ga gekorfd met ze lopen tussen de schapen, en straf ze zodra ze er maar naar kijken. Je hebt 1 geluk en dat is dat ze nog zo jong zijn. Corigeren zou moeten lukken. Heel veel succes.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:51

Ireentjuh schreef:
KiWiKo schreef:
Ik heb het idee dat alleen mijn honden in de weg lopen.

Ehh, dat is niet waar helaas! Maar ik heb me er maar bij neergelegd dat veel paardenmensen nou eenmaal hun hond mee naar stal nemen, maar niet de verantwoordelijkheid er voor (willen) nemen en er zelf het hardst om lachen als de hond iets flikt bij een ander. (sorry )
Maar er zijn ook honden waar ik totaal geen last van heb en die gewoon netjes luisteren!

Ben het verder wel met de andere reacties eens, en ik hoop dat het schaapje het gaat redden..

Irene, ik hoop dat als jij (of iemand anders) last van iemand zijn hond heeft dat tegen de desbetreffende persoon zegt. Dat geld voor iedereen, ik probeer altijd goed op te letten maar als bijv. Bora in de weg loopt of op een andere manier (over)last veroorzaakt dan kan je dat gewoon zeggen hoor want dat wil ik zeker niet!!!!
Maar goed, ik hou er ook over op!!!

Goh, arme schaapjes, niet echt stressbestendig dus!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:47

jarno schreef:
De les met verna ding heerlijk gisteren. ze was zo super braaf.
alleen die vreselijk grote TOR zat me in de weg. verna liep er ook met een boog omheen en als ze wel in de buurt kwam ging ze met haar hoofd schudden.
Wat een mega tor was dat zeg bah en ik maar bukken als ik langs die kant ree hihi, hij vloog ook zo laag.
verder ging de les super.

Blijft opletten met die jonge paarden, die denken overal spoken in te zien.
Ik had gister tijdens mijn les het geluk dat ze brandweeroefening gingen houden. Ter hoogte van ons buitenbak werd er een auto met pop in de vaart gedropt, en vijf minuten later kwam de hele club van brandweerauto's, politie en ambulance met gillende sirenes aanzetten. Vervolgens zo'n grote schijnwerper die recht de bak in scheen aangezet (vreselijk grote enge schaduwen die op je af komen volgens Vienna), rennende mensen, walkietalkies, duikers, een hoop geplons, enz.. Werd dus niet echt een relaxd lesje, ik kan nu wel hele mooie grote voltes galopperen (aangezien ik niet veel verder de bak door kwam).
Op zich bleef ze nog wel braaf, gezien de tijd dat ze onder het zadel is, maar het leverde wel flink wat spanning op. Tegen het eind van mijn les was het "lijk" uit de auto gered en werd de auto opgetakeld. Toen ik afstapte ging de schijnwerper uit en vijf minuten later was het hele spul weer verdwenen. Wat een planning!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:55

Pff...daar gaat je lesje? Wel blijven zitten de hele les?
Op deze manier went ze er wel aan, maar leuk is anders.

Bam heeft het weer voor elkaar om overal wondjes te krijgen.
Phantom en Bam waren altijd super lief tegen elkaar in de bak en negeerde elkaar een beetje, maar nu is het echt stoeien en dat gaat er ook echt hard aan toe. Elke dag komen ze wel met een nieuw wondje de bak uit . Wat kunnen we hier aan doen?

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:16

hallo allemaal,

zo ik heb heerlijk op Hekuras gereden vandaag
ik heb geloof ik nog nooit zoveel paarden gereden als afgelopen week
vrijdag kola en Biz zondag Biz maandag Kola en Biz en vandaag Hekuras morgen ook en vrijdag weer op Kolatjuh!! hihihihi echt grappig
en tussendoor ook nog ergens een keertje op POko gezeten hihihi zo rij je niks en zo rij je der 4!!
wel leuk hoor ik vermaak me prima zo in deze laatste week voordat ik afgemat word door Loes!!! hahahaha
en heb maar vast een cursus koffie zetten genomen anders overleef ik het niet volgens mij!! hihihi
nou tot morgen voor de gene die er morgen ook zijn
doeidoei

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:43

Eef, van Bora heb ik absoluut geen last hoor!! Helaas gaat het vaak niet om er wat van te zeggen, omdat sommige eigenaren het nogal eens verkeerd opvatten, hoe aardig je het ook zegt maar die discussie is al eens geweest, dus ik laat het er lekker bij, de wereld vergaat er niet door Ik vind honden ook hardstikke leuk, maar sommigen zijn niet zo handig in combinatie met paarden/paardenspullen.. zeg maar..

nouja genoeg over de honden, nu weer over de paarden

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:10

Die kever/tor heb ik ook gezien, hij liep in de paddock. Hij was zeker 5 cm lang en was helemaal glimmend..brrr hij was wel een beetje eng
Verna reageerde er verder niet echt op toch?
Shir hoelaat heb ik nou donderdag les?

Als iemand last heeft van Devil dan hoor ik het ook graag.
Als het erg druk is, zoals bijv. afgelopen zaterdag, dan gaat Devil ook naar binnen en komt pas weer naar buiten als het rustig is.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:32

ieh.. torren!

ik heb m'n rooster van de aankomende weken, en er zitten gewoon dagen bij dat ik van 8.30 tot 20.00 naar school moet! 's ochtends stage en 's middags en 's avonds colleges/lessen op school >;) Dat mag toch niet? Dan moet ik de trein om 7.17 en ben ik (als ik geluk heb) om 21.00 thuis lekker handig als je ook nog een paard hebt!

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:33

Devil is lieeeef, haha hij piept alleen een beetje veel!!!!!!!
En hebben jullie me nog gezien op TV, haha ik heb echt veel reacties gekregen vandaag op mijn werk.

EN IK HEB MIJN 2E SOLLICITATIE GESPREK GEHAD VANDAAG!!!!!
IK BEN ERDOOR!!!!!!!!!!!!
JIPPIEDEPIPPIE, nu nog een psychologische test en een rollenspel, en dan heb ik waarschijnlijk een nieuwe baan!!!!!!! maar voor die 2 laatste ben ik niet bang, dat redt ik wel.....................................

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:13

Pff..ireen, hoe hou je dat vol? Je hebt niet alleen een paard, maar ook nog je vriend? Neem je die mee naar school/paard?

Joyce: gefeliciteerd...op naar je nieuwe plekje dus!

Morgen mijn laatste tentamen en dan heb ik er weer 8 gehad.
Ben het nu wel zat hoor, 2 weken lang. Bio en geschiedenis ga ik herkansen (daar ging ik al vanuit omdat het zo veel was).

johnvt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:56

BIJ DEZE DE HONDEN DISCUSSIE AFGELOPEN

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:56

poeh poeh.... ik voel me toch wel ongelofelijk aangesproken..... aangezien ik de hond heb die het minste luisterd geloof ik... nu dacht ik altijd dat de mensen wel wisten dat ze gewoon naar me toe konden komen en dat ik hem dan zou (proberen) te pakken... maar goed als Dino zo veel last veroorzaakt..... dan houd ik hem wel thuis hoor

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:57

oepsie Jhon, we waren tegelijk.... sorry

Voelde me verpicht op toch ook wat te melden hierover

johnvt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:58

jOYCE fijn dat je door bent, GEFELICITEERD

Dus binnen kort zien we jou in een politie pakkie over het erf lopen.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:02

duckie schreef:
poeh poeh.... ik voel me toch wel ongelofelijk aangesproken..... aangezien ik de hond heb die het minste luisterd geloof ik... nu dacht ik altijd dat de mensen wel wisten dat ze gewoon naar me toe konden komen en dat ik hem dan zou (proberen) te pakken... maar goed als Dino zo veel last veroorzaakt..... dan houd ik hem wel thuis hoor

Val,

Ik denk dat het niet specifiek over Dino gaat hoor. Maar in mijn belevenis meer ALGEMEEN

Er zijn inderdaad momenten dat er veel honden los lopen over het terrein of bij de stallen waar niet iedereen blij mee is. |Dus bij deze voor de mensen met honden, Let er zelf op dat anderen mensen geen last hebben van je hond

EINDE HONDEN DISCUSSIE HIER OP DIT TOPPIC

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:09

ik heb ook ooit in een ver verleden bij de pliesie gesolliciteerd....... procedure ging goed, lichamelijke test goed, rollenspel goed (denk erom ze gaan dohoooor doohooor en doohoor, halen het bloed onder je nagels vandaan ) alleen de psijg vond mij te impulsief en ik toonde te weinig emotie, ik heb het rapport nog wel ergens, als je geintresseert bent. TOen was ik het natuurlijk helemaal niet met haar eens, nu wel ik ben bang dat ik een vent die net zn vrouw in elkaar geslagen heeft met twee huilende kindertjes in de gang, nou net effe niet zo correct zal behandelen en ik reageer inderdaad altijd erg impulsief......... dus uiteindelijk had ze gelijk

heel veel succes met de verdere procedure