Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:20

RB geeft helemaal niks om die dingen gelukkig. Ik moet wat harder met hem aan het werk, want hij is momenteel moddervet O:)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:45

Pfff, ben ik ook... Mag niets meer snoepen.:x
Ik ga morgen weer voor het eerst sinds een week of vijf naar de sportschool om te fitnessen. Geen zin maar vanwege bovenstaande helaas nodig. ~~}>

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:08

@ Anne; als die agamen werken wil ik ze ook! Heb een geneusde voet omdat Ascot de zenuwen kreeg van die dazen (en ik te lui ben om af te stappen voor die stomme poortjes bij de wiltroosters...Ascot schoot iets te vroeg door een iets te kleine opening waardoor mn voet gemangeld werd tussen pony en paal) Is dit jaar zo erg dat ik morgen om 6 uur wil gaan rijden

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:17

Is het zo erg al? De legperiode van Falkor is voorbij, al een tijdje geen eitjes meer. ;) Maar om volle eitjes te produceren zou ze toch echt eerst een mannelijke baaragame moeten ontmoeten en die komt ze niet tegen in haar terrariumpje. :P Misschien zoeken op MP voor volle eitjes? Worden er vast wel aangeboden. :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:25

Ja, het is echt erg. Nu heb ik een goed middel en een goede deken, maar Ascot wordt al naar van het gezoem om hem heen. :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:48

Het is inderdaad weer erg, maar dat had ik ook niet anders verwacht met deze hitte.
Ik heb de uitrijdeken op, buikflap en zzzimply vliegenspray. Ik wil ook mijn hoofdkap nog een keertje uittesten met het rijden, want ze gaan steeds op zijn hoofd zitten. Ik ben alleen bang dat een hoofdkap of de eczeemkap zijn zicht zal belemmeren tijdens het rijden, dus dat test ik eerst in de bak uit.

Vies is echt een bommetje als de dazen op hem gaan zitten. Sowieso zijn de dazensteken niet goed voor hem, dan schuurt hij weer meteen en dat zou zonde zijn.
Ik moet zeggen dat ik zelf ook helemaal gek word van die beesten. Ook al prikken ze me niet ik word helemaal kierewiet van die beesten om mijn hoofd en kan me dan ook heel goed in Vies inbeelden. Als ik een paard was ging ik dus ook écht niet in stap door zo'n zwerm heen! :n

Ohja, ik ging gisteren pas om half 9 de deur uit. Was om kwart voor 9 in het bos denk ik, het was flink afgekoeld, windje erbij. Hielp allemaal niets!
Volgende week ga ik 'sochtendsvroeg testen. Kijken of er dan minder zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:25

Vanochtend om 6 uur waren de dazen helaas ook al wakker, om 8 uur was het niet leuk meer. Maar goed, om 6 uur waren in ieder geval wel wat minder dazen, was Ascot ook wat rustiger.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:31

marie33 schreef:
Pfff, ben ik ook... Mag niets meer snoepen.:x
Ik ga morgen weer voor het eerst sinds een week of vijf naar de sportschool om te fitnessen. Geen zin maar vanwege bovenstaande helaas nodig. ~~}>

Oh men wat sportief.
Anne even over de hoofdkap. Ik laat RB's hoofdkap wel eens om met rijden, maar dan niet zo'n eczeemding, maar de kap van Buces met oren. Scheelt toch wel :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:39

Zo kap als jij bedoeld heb ik niet wendy, daarom wil ik het met de eczeemkap proberen, maar dat is toch wel een heel ander ding...

Ik heb een nieuw topic gemaakt [SPR-ITP] Cross en springen (met & zonder hoofdstel) met meneer Stip

Ik moet nog even bedenken wat ik vandaag doe qua rijden. De dag na een intensieve crossles moeten de spieren wel losgewerkt worden, maar pfoe, in die hitte doe ik niets!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:00

Mijn beestjes hoeven niks vandaag. Ik vind ze wel een beetje zielig en dan Ulvy in haar dekentje. Heb de SIH verwisseld voor de gewone eczeemdeken die is net wat dunner van stof.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:09

@Annetje: wat gaaf zeg die filmpjes. Als ik ooit weer een paard heb (op dezelfde tijd dat ik een boerderijtje heb met mijn eigen weiland) dan ga ik ook crossen. Lijkt me vet leuk. Succes met de dazen allemaal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:09

Die van mij staat alleen onder een halsdeken, maar zal het ook wel warm hebben. Ik denk dat ik er vanavond even opkruip en alleen in de stap een beetje loswerk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:26

Ik heb mezelf wel even voor gek verklaard, maar ben vanochtend om 4 uur opgestaan om te gaan rijden... :+ Met de menvereniging staan we hier in de wei tegenover Ascot te kamperen, en clubgenooot wilde ook wel vroeg rijden. Alleen werd dat dus heel vroeg; het was gewoon nog donker! Precies om 5 uur zaten we er op, raar maar waar; daasloos *\o/*

Morgen willen we een late rit gaan proberen, is toch wat praktischer voor onze nachtrust :P

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:07

@juut: jij bent echt fanatiek he? Ik ga echt niet om 4 uur opstaan om op een paard te kruipen. Dan maar een paar dagen wat minder rijden. Knap hoor dat je de discipline hebt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:53

Lijkt me wel super mooi om op dat tijdstip te rijden. :)) Ik heb ook weleens een strandwandeling gemaakt om dat tijdstip. Zo mooi om te zien hoe de wereld nog in rust is en alles langzaam wakker word. De straat was het eigendom van de katten en de vogels zaten me aan te staren op de lantaarnpalen. In de duinen liepen de konijntjes nog die zich overdag nauwelijks lieten zien. ;)

@ Annie: Super van jouw en Visent! :)) Moet ik al met spandoeken aan komen zetten of zet ie het dan op een rennen?

Edit: De buren hebben weer 1 van hun rare feestjes... Net een soort van kinderfeestjes, alleen dan de dronken-versie. Wij hadden net vanwege de warmte de gordijnen dicht. Waren ze aan het voetballen en dus ging de bal tig keer bij ons over de schutting. En dan natuurlijk niet aanbellen, gewoon ongevraagd de schutting over om de bal te pakken... *zucht* Dus na een paar keer heb ik de gordijnen open geschoven zodat ze konden zien dat we gewoon thuis zijn, daarna is het gelukkig niet meer gebeurd. Alleen ging er net nog eentje op de schutting staan om onze buren aan de andere kant uit te schelden.. ;( En daarna volgde de van hen aan de andere kant (er werd serieus tegen een donkere man gezegd dat hij zich moest gaan wassen...) Ik had net nog zoiets van, ik zeg dat ze nu wel vaak genoeg in onze tuin zijn geweest, maar ik denk dat er dan een raam ingegooid gaat worden hier...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:38

Emy kom maar op met die spandoeken! :P
Nee even serieus. Mocht ik volgend jaar echt eventing gaan starten, dan verwacht ik wel dat jullie me allemaal aan komen moedigen en je over het hele parcours verspreiden zodat ik bij elke hindernis een beetje support heb hoor O:)

Gezellig mensen daar :) Hmm... heerlijk dat soort kinderen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:46

Als de wedstrijd te bereiken is met het openbaar vervoer of dat ik het laatste stuk met iemand kan meeliften, wil ik wel graag kijken ja. :)) Leuk joh!

Inderdaad erg leuk die kinderen. We konden gewoon letterlijk merken wat er in de voetbalwedstrijd gebeurde en dat terwijl we daar totaal niet geintresseerd in zijn en niet eens een tv-abo hebben... Maar daarnet vond ik het wel serieus eng en ik heb dan ook het telefoonnummer van de politie opgezocht (112 vind ik wel een beetje overdreven). We hebben ook nog een perenijsje tegen het raam gekregen en leuk dat ze dat vonden... Ik hoop dat ze het vanavond niet al te laat maken, want morgen gaan we naar Jerry's mutti (heb ik veel energie voor nodig).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:49

Zijn de ouders niet thuis? Anders even een belletje doen en zeggen dat je dit een beetje storend vind en geen ijsjes tegen je gezeemde ramen aan wil hebben.

Lawaai mag nu nog. Zeker met het voetballen enzo ga je dat toch niet tegen. Ik reed rond die tijd in de buitenbak en kon het vuvuzela geluid gewoon knoerthard horen door het hele dorp.

Eventingwedstrijd duurt nog zeker wel ene jaar hoor :P dus tegen die tijd....
8 aug heb ik wel een BB springwedstrijd (80-90) maar dat is niet zo spannend om te zien gok ik. Doel is om rond te komen. Of alles er dan afligt maakt niet uit, gewoon elke sprong in een keer springen is het belangrijkste.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:56

Hahaha, de ouders. ;) Het is hun eigen huis. Er woont een stel dat iets jonger is dan wij, alleen het tegenovergestelde van ons. Gamen met flink wat lawaai tot 7 uur s' ochtends, bepaalde wedstrijden met de winterspelen kijken om 3 uur s'nachts met het bijbehorende lawaai, feestjes waarbij de glazen kapot worden gegooid op straat en nu hebben ze een zwembad in de tuin staan dat even breed is als de tuin zelf. Ze hebben dus een soort van after-voetbal-beachparty met veel drank, hard geroep, harde muziek en veel gescheld. Als de buurvrouw niet meer bij de feestjes aanwezig is - lees met haar vriendinnen het huis in vlucht - weet ik al hoe dronken de mannen zijn... Soms is het net een cafe hiernaast.

Lawaai met de wedstrijden vind ik ook niet zo'n punt hoor, maar het gaat wel uuuuuuuren na de wedstrijd door en dat vind ik dus heel wat minder.

Wat is BB? Is dat nog voor de B?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:04

Vervelende mensen dan...

BB is nog voor de b ja. Dat is 'nieuw' en bij de eventing bestaat het ook. Je moet er lid voor zijn van de KNHS maar hoeft niet perse een startkaart of een winstpunt te hebben. Verder is het iets makkelijker (10 á 20 cm lager, ook bij de cross) maar daar komt wel bij dat je bij het inrijden al uitgesloten mag worden omdat ze je niet bekwaam genoeg vinden en dat de regels verder gewoon hetzelfde zijn als op een gewone wedstrijd. Je krijgt strafpunten, mag na de derde weigering gewoon het parcours verlaten enz...

Je hebt ook nog de oefencross en het oefenspringen. Daarbij mag je hindernissen overslaan, of nog een keertje rijden. Je mag na de derde weigering gewoon nog een keer proberen, of doorrijden enz... dat is echt helemaal niet officieel en meer voor de recreatieruiter of voor iemand die een keertje wil proberen.
Vorige week hebben wij een oefencross bij Alice Naber gereden in Biddinghuizen. Ik had wat moeite op de grindbak O:) en heb hier en daar wat sprongen niet gedaan, maar verder ging het lekker. Ook een hindernis OP een heuvel (dus landing is iets lager) en die ging zomaar.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:08

Biddinghuizen? Dat is toch bij Walibi?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:15

Nee joh, dat is bij Lowlands! *\o/*
en walibi ver weg dus! Was volgens mij twee uur rijden, we kwamen in elk geval te laat voor de les. We zouden eigenlijk een uur les hebben, maar hebben uiteindelijk zo'n 30 minuten les gehad en daarna het oefenrondje gedaan.
De dubbele afsprong ging daar super trouwens! Die gaat nog wel eens twijfelend bij Rob, maar in Biddinghuizen was de tweede minder hoog en ging het soepeler. Ik heb hem ook gewoon vanuit galop kunnen nemen ipv vanuit draf.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:24

Die plaatsen haal ik altijd door elkaar. Dus jullie hebben 2 uur gereden voor een half uurtje les. ;) Heppie daar nog foto's van?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:38

Nee. We waren maar met zijn tweetjes.
Misschien dat ik toevallig op de achtergrond van een van de andere oefencrossers sta :P maar ik heb nog geen foto's van die dag op internet gevonden. Er stonden wel veel mensen met camera en ik weet dat iemand mij op de foto heeft gezet met het water. Zij vond mijn paard zo stoer en maakte een foto toen ik stond te prutsen met de afsprong het water in.

De hindernissen zelf waren op zich makkelijk. Ik neem aan dat een B-cross veeeel hoger en breder is. Alleen waren er twee hindernissen die ik niet mocht met het rondje (de trakhener en de afsprong het water in) en twee die ik liever niet deed en daarom ook maar niet moest doen van Meneer Naber. De ene was iets geks met een coniveer erboven en de ander was een hek dat in een lijntje stond met een andere hindernis. Ik wilde best die hindernis apart springen, maar daar hadden we geen tijd meer voor omdat we zo laat waren. Ik vond die hindernis iets té om zo gelijk vanuit het lijntje te springen, daarvoor keek hij al teveel naar die hindernis tijdens het losrijden.

Ik heb ook nog iemand voor mijn neus zien vallen :P Ik ging een emmertje water halen, kwam terug en er viel zo een ruiter *boef* op de hindernis omdat het paard weigerde. Het was even schrikken en brullen, maar daarna ging ze er heel dapper weer op en reed het rondje gewoon weer verder.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:12

Anne, als je hier in de buurt een wedstrijdje gaat rijden wil ik wel komen kijken :j
@ Emy; fijn, zulke buren! Zijn ze in niet-dronken-toestand wel aanspreekbaar of eigenlijk ook niet?
(zwembad ben ik dan wel weer jaloers op; wil ik ook!)