Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jane_ schreef:Melanie_B schreef:Mooi kleurtje zo met de zon een beetje melis!! Leuk, en d'r mooie koppie..
Ahh.. jammer Jane!
Eerder beetje dom haha
Jane_ schreef:
Jane_ schreef:Astor schreef:Het is ook niet een fototechenische foto want ik wilde gewoon een leuke foto van haar maken
En ze stond er mooi bij!
Neee maar dat maakt toch niet uit!
Ik vind het een hele mooie foto
Ze ziet er idd heel goedd uit

Iriis_ schreef:Jane_ schreef:![]()
Ik zou je kader persoonlijk alleen niet wit doen![]()
Daardoor lijken de foto's juist iets donkerder, en ik weet niet, de boven kant loopt bij deze foto nu ook zo door![]()
Maar dat is mijn smaak hoor
Jane_ schreef:Nee dikke oen man
Was me memorykaart vergeten uit de pc te halen
Dus Jane staat heel leuk met der cam .. geen kaart ..
Kirsten_D schreef:Jane_ schreef:Nee dikke oen man
Was me memorykaart vergeten uit de pc te halen
Dus Jane staat heel leuk met der cam .. geen kaart ..
doos..!

Jane_ schreef:
Flevolander schreef:Zo mensen.. het is weer veilig op de nederlandse wegen, want ik ben thuis
Astor schreef:Thanks Kirs!
jane hoezo JB shot btw?
je heet toch janve van schaik?

!
!
Astor schreef:Okee mooi Jane!
Ik ben er ook nog steeds niet achterop ik het wel wil houden op Melissa Bouwman Fotografie.
Maar er zijn wel al heel veel namen die al bezet zijn helaas
Emma jou fotografienaam is echt geniaal!
Emmaa_ schreef:Kirs zo moet je echt niet denken.
Want jij bent een van de weinigen/de enige die ik ken die hem zo aan het lopen heeft!.
En het kan niet altijd goed gaan, maar als je kijkt hoe erg ik met hem loop te worstelen elke keer.
Vorige keer heeft hij mijn schouder helemaal kapot getrokken, daar heb ik nog steeds last van.
Ik heb namelijk een aantal maanden geleden en behoorlijke blessure aan mijn schouder gehad, had ik een poosje geen last van maar door Vic speelt het weer op
En het zag er echt niet zo verkeerd uit!.
Hij accepteerde je hand echt super goed!.
Als jij hem de ruimte gaf, dan zakte hij echt super netjes, alleen als je hem wat korter pakt, dan gaat hij sterrenkijken.
Dat komt denk ik ook omdat hij zo gevoelig is.
Maar mensen gaan gewoon niet goed met die gevoeligheid om.
Want hij is super fijn te rijden, als je het op de juiste manier aanpakt.
Ik verwacht dat ik er vandaag weer op zit, zal ik sporen omdoen?
Annie_ schreef:Emmaa_ schreef:@ Anna; Niet voor de snelheid. Hij hoeft van mij echt niet als een gek door die bak te scheuren, als hij maar fijn aan mijn been is.
En zo'n discussie kan EEUWIG doorgaan, net als cap of geen cap.
Ik wil het gewoon graag een keer proberen. Maar ik denk ik vraag het even omdat anders kan hij er misschien niet tegen
Dan is sporen niet de oplossing maar veel overgangen rijden,
Niet ana je been is dat hij je been negeerd dus waaorm zou die met spoor wel reageren,
omdat het pijn doet ?
Kirsten_S schreef:Nou het voelt gewoon helemaal niet fijn. Ik heb gewoon geen impuls. Of hij is echt zwaar tegen de hand en loopt omhoog, of als hij aan de 'teugel' is dan loopt hij achter de hand. Dus de impuls knop moet ik nog vinden. Ik houd er gewoon niet van om het strak te houden, ik wil van achter naar voren rijden en niet andersom. maarjaah volgens frans kan dat ook, maar op mij komt dat over op pushen want je moet het zowel voren als van achter strak houden. En ik vind die opmerking van twee weken terug nog best wel vervelend. hij zei echt van: jaah hij kan best aan de teugel, want om half 8 loopt die wel aan de teugel.
Zelfs die methode van je handen breed zetten helpt ook maar voor een bepaalde tijd, ten eerste je zet hem vast en ten tweede heeft hij het op een gegeven moment door en zit dan pas echt vast. Nu snap ik wel, het zijn manege paarden en dat je niet alles volgens de goede manier kan doen (zei frans ook) , maar zo wil ik gewoon niet rijden. Ik heb serieus gisteren gedacht om te stoppen, met pijn in me hart, maar ik kan dit gewoon niet. Ik heb zo'n gevoel van dat ik het paard nog meer verpest. Dat wil ik gewoon niet op me geweten hebben. Als ik een verzorgpaard of eigen paard heb en die loopt sterren te kijken, dan weet ik dat het niet aan andere mensen kan liggen, en dan kan ik nog dingen met hem gaan doen om dat te verbeteren, longeren , cursussen, les, enz.. Het enige wat je van een manege leert is hoe je op een paard moet zitten, hem moet laten doen wat jij wilt, maar de manier waaarop is gewoon niet goed. Ik heb gisteren echt laten zien hoe ik absolúút niet moet rijden, ik heb hem meer gedwongen dan dat ik dacht hij loopt op ze eigen benen. Tuurlijk het zijn je vrienden niet, maar ik ga ze niet als grof vuil behandelen. Respect moet je verdienen en niet afdwingen.
Ik houd van victor, en het is me maatje, maar op deze manier word ik alleen maar ongelukkiger. Het doet zo'n pijn om te zien hoe anderen en ook ikzelf op hem moet rijden en aan de binnenhand trekt om hem aan de teugel maar te krijgen zodat het er mooier uit ziet. Maar bestaat er niet zoiets als rechtrichten?? Moeten we dat maar vergeten omdat we een manege zijn? Aangezien het manegepaarden zijn kunnen we niet op de juiste manier rijden?! Ik snap echt niet waarom we dáárover geen les krijgen. Ik kan het wel vragen of we dat kunnen doen, maar dat hoort toch niet? Dat klinkt zoo raar, uhh frans kunnen we vandaag les krijgen hoe we nou op de goede manier een paard aan de teugel rijden?
) of je handen nou breed hebt of niet. Ik leer van mijn instrutrice om eerst een goed en fijn tempo te krijgen, om takt te krijgen. Dit mag best wel een behoorlijk tempo zijn, als je paard dan nou eenmaal niet anders kan, is dit een punt uit te werken. Je paard moest eerst op zijn eigen benen gaan lopen. Daarna moet ik op twee teugels evenveel druk heb en daarna pas kan ik verder gaan werken.Astor schreef:Iris leest ff bij
Broccoli schreef:Pebbs schreef:of ze willen alleen sex
Ik had juist een vriend die hééél afwachtend was. Die niets durfde te ondernemen.
Ook niet leuk hoor.
Kortom: het is gewoon nooit goed![]()
![]()