Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:36

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:38

Ik zeg niet makkelijk meer iets hier maar nu ga ik toch echt linda gelijk geven, ze kunne beter dan b.v. 2 paardenpony's verkopen en er 1 goede voor terug nemen dan dat er zo maar wat gekocht wordt.

Er moeten meer dingen tegelijk geregeld worden op de manege en alles kost geld. Het is niet meer zo makkelijk om aan een braaf paard/pony te komen waar ook nog alle knoppen op zitten.
Als je er een gevonden hebt dan is daar ook de prijs naar en niet elk paard/pony is geschikt voor een manege.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:42

Nee da's ook zo, dat is de afgelopen maanden een paar keer gebleken. Het probleem is dat men ook weet dat iedereen het perfecte manegepaard zoekt en ze schromen dan ook niet om er heel veel geld voor te vragen:(

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:51

Erg leuke foto's jolien en elk paard is anders in gangen, als je eraan gewend bent dan komt het zitten ook wel goed.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:03

leuk dier jolien :) maar wat iemand zei over dat je houding op elke foto bijna anders is, dat viel mij ook op! Vind je beugellengte op de laatste foto's mooier, miss zelf 1tje te lang? :Y) Maar erg leuk dier :)

Lies; ik vind inderdaad overkomen alsof je er véél te makkelijk over denkt... Ik ben allang blij dat That's naar een eigen baasje gaat... Dan hoef ik er niet meer op :Y) Maar ook vooral dat dat voor hem beter wordt...

Jo; Denk je niet dat ze m af en toe een uurtje zullen laten lopen? Dat deden ze eerder wel vaker met manegepaarden die naar pension gingen :) Je weet het niet ;) Paris is trouwens ook een erg leuk dier.. Denk dat die ook best wel in de buurt van een igor komt :)

Ik heb vanavond weer les, heb er zin in :D Weet nou dat ik niet meer op Vincent of That's hoef, dus mij kan niks gebeuren :P Hoogstens eentje die ik 'niet echt leuk vind' maar das dan jammer :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:16

Achja.. getypt komt natuurlijk altijd anders over :) Ik bedoel helemaal niet dat het makkelijk is om een goed manegepaard te vinden, en ik begrijp ook heel goed dat het ontzettend moeilijk is om een manege rendabel te maken/houden. Inderdaad.. alles kost geld, en de gewone manegelessen leveren niet genoeg geld op om echt winst te maken.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat het voor mijn gevoel niet logish is om, terwijl er al een overduidelijk tekort is aan paarden, een paard gaat verkopen. Als het paard echt verkocht wordt en niet meer in de lessen gaat lopen is er dus een paard minder, waar op dit moment niks voor terugkomt. Daarbij is Cocktail ook net weer vertrokken, dat maakt 2. Dat betekend dat de andere paarden NOG meer moeten gaan lopen, en dan is het volgens mij wachten tot er daar ook nog 1 of 2 geblesseerd van raken zodat je helemaal niks meer overhoud :P

Als That's in eerste instantie gehuurd wordt en daarnaast gewoon nog lessen blijft lopen, of wordt verkocht maar wel lessen blijft lopen is het al anders. Er zijn namelijk genoeg mensen die wel met hem overweg kunnen, zoals Jolien. Natuurlijk is het voor That's fijn om eigen paard te worden, en het is ook beter denk ik.. alleen er is al zo'n vreselijk tekort aan paarden.. kleine pony's genoeg, maar daar pas ik, en met mij nog een heleboel mensen helaas niet op :P

En ja.. ik snap ook heus wel dat je niet zomaar containerboxen gaat plaatsen, maar ik neem aan dat die er straks toch moeten komen als alles plat gaat? Als dat uberhaupt nog gaat gebeuren. Anders, zolang stands nog niet verboden zijn zou het best een opties zijn om wat kleintjes tijdelijk op stand te zetten als er wel een nieuw paard/grote pony gevonden wordt, dat kost niks extra's :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:43

Nog even, voordat mensen dat gaan denken := Ik wil absoluut niet zeggen dat ik denk dat ik het beter weer ofzo hoor!! Ik vind het dus alleen niet logisch dat er een paard vertrekt (cocktail) om wat voor reden dan ook :), en er ook nog 1 verkocht wordt zonder dat er enige vervanging komt.. maarja, misschien kunnen ze met het geld van Grant wel een leuke nieuweling kopen :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:48

haha kom ik weer :P (sorry ik verveel me :P ) Ik vond het eigenlijk ideaal hoe het ging toen Paul er nog was (kwa paardenbestand dan) er waren namelijk regelmatig paarden voor de handel, die dan vooral in gevorderdenlessen meeliepen, en die daardoor ook leuk bleven :) Jammer is dan wel dat het paardenbestand regelmatig wisselt, maar daar leer je natuurlijk wel meer van dan elke week op je lieveling rijden :) Mja, misschien is dat nu wel geen optie meer.. zeker nu met de recessie enzo.. staan paarden genoeg te koop.. maar er zijn misschien wel minder kopers nu..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:51

Er zijn zeker wel minder kopers lijkt me!

En je zegt wel dat je niet wil doen lijken alsof je alles beter weet... Maar zo komt het op mij wel over ;) Zeker nu je al euh 2x ofzo in een flink verhaal je punt duidelijk hebt... We hebben het er al vaker over gehad, en wij als manegeklanten kunnen daar niks aan veranderen :) Ik ben uberhaupt al blij dat ik paard mag rijden... Mijn ouders hebben het niet makkelijk, maar dat ze zoiets dan wel voor mij willen doen waardeer ik enorm... Dr zijn paarden waar ik niet mee kan/bang voor ben... Dat ik daar dan niet op ingedeeld hoef te worden is voor mij al genoeg zo :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:29

Ik ben ook heel blij dat mijn ouders paardrijden voor me betalen.. Ik begin me alleen wel steeds meer af te vragen of ik paardrijden op de haerst nog wel leuk vind.. Ik wordt namelijk praktisch elke week ingedeeld op een paard waar ik of bang voor ben, of een paard waar ik niks mee kan. En ik vind het prima als ik daar EEN keer op moet.. maar niet al minstens 6 weken achter elkaar.. Maarja.. aan de andere kant heb ik ook weinig keus, want ik kan nu wel op stage paardrijden, maar dat is na de zomervakantie helaas ook over :( Ik blijf gewoon nog even hopen dat het binnen niet al te lange tijd allemaal beter wordt :) En anders moet ik toch maar op zoek naar wat anders.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:13

je kan ook op ritsaert gaan rijden... :roll:

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:47

Hahaha ja bijvoorbeeld Anne.. Ook een goede optie!
Ik denk dat je eens goed moet gaan kijken waar je een leuke manege paard/pony vind voor redelijk weinig geld! Helaas zijn de blikken met die paarden/pony's leeg!!! En wat ik dus niet begrijp is dat als ik een paar bladzijdes terug lees Grant toch niet een leuk paard is om te rijden waarom wordt er dan nu gezeurt over het feit dat hij een pensionpaard wordt? Gun het hem en wees blij voor hem dat hij een eigen baasje krijgt..En jij kunt het niet logisch vinden dat Cocktail weer vertrekt (om wat voor reden dan ook) denk dat je eens goed moet gaan nadenken wat je hier tikt! Er kan wel een reden zijn waarvan jij achteraf zegt owh oke was dat de reden?? Dan snap ik ook waarom ze ineens weg was! Vind Bokt heel leuk hoor om te lezen maar vind dit een klein beetje zeur topic worden! Over paarden waar we niet op durven en bang voor zijn zijn bijna twee bladzijdes!! En wees eerlijk daar kom je hier toch nog uit want ieder heeft zijn eigen mening! En sorry maar ik zou zo zijn of je probeert het of je gaat maar koffieleuten in de kantine!! (En dat... is geleerd van Paul ds..) Ik moest mijn "klantjes" ook eerst erop zetten en a;ls ze daarnanog gilden dan kon ik kijken maar miepen vooraf vond ook paul niet leuk!! En wat betreft dat het paarden bestand bij Paul wel goed was.. Je zegt zelf al toen waren er leuke paarden voor de gevorderden maar de beginners dan?? En op die ietwat groenere paardjes durven we dan wel op????

Sorry dat dit nu lang is gworden maar begon me te ergeren aan het gezeur!! Sorry als ik boze gezichten heb gemaakt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:34

Ik ga met je mee Cil....

Sorry lies als ik je kwets of weet ik wat... Maar als er zó veel allemaal neit goed is.... Niemand zegt dat je hier moet blivjen rijden....

Ik heb gister buitenritje gemaakt :D Op de fjord van Ingrid, wat een maf beest :P Toen ie gezadelt was kreeg ik m de stand niet meer in :P Dus heb voor de les een kwartier in het gangpad gestaan :') Galop kreeg je m in door alleen je binnenbeen aan te drukken :oo :P Maar buiten issie echt stoer :) We gingen op een gegeven moment een paadje in... Ingrid was mee op de fiets... Zegt ze; ja volgens mij is het dit paadje... Maar dat was t dus niet want na 10m liep het dood :') Moesten we allemaal om gaan draaien :roll: Maar verder heel leuke drafjes gedaan :) Eerst had ik nog best wel druk op de teugels, maar toen we weer bijna terug waren had ik lekker boogje in de teugels, fjord liep toch wel :)

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:25

Ik ga ook helemaal met cil mee, en ben blij dat wij niet hoeven te zeuren met ons eigen paard en pony.

Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken op een manege zeker niet wat paarden/pony's betreft ieder heeft zijn eigen voorkeur en dat maakt het er niet makkelijker op.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:27

kunnen jullie allemaal ff op het *klikje* in mijn onderschrift klikken? Sta nu namelijk nog op de eerste plek :) En wil dat wel zo houden :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:27

Priscilla: ik zeg nergens dat ik het raar/vreemd vind dat Cocktail weggehaald is hoor! Ik heb wel gevraagd waarom hij wegging, verder niks. Ik zei alleen dat ik het "vreemd" vind dat er een manegepaard verkocht wordt wanneer er zo'n paardentekort is :) Maargoed.. ik weet ook niet wat er achter de schermen op de manege allemaal gebeurt dus ik ga er ook gewoon niks meer over zeggen :) Doe maar net of mijn voorgaande berichten niet geplaatst zijn :P

En Annelotte, ik weet dat ik daar niet MOET blijven rijden :) Probleem is alleen dat ik wel graag wil rijden, en ik niet naar ritsaert wil omdat ik het daar niet leuk vind (heb er meerdere malen voor de gezelligheid met een (toenmalige) vriendin lesjes meegereden. En op dit moment is een bijrijdpaard of eigen paard voor mij helaas geen optie..

Ik vind het ook heus nog wel leuk hoor op de Haerst.. vind vooral de groep in mijn zaterdagles ontzettend gezellig :) Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd omdat ik nu al minstens 6 weken op paarden wordt ingedeelt waar ik bang voor ben, of niks mee kan.. En dat ik een keertje op een paard wordt gezet waar ik niet zoveel mee kan vind ik niet erg.. maar na 3 keer is er ook weer eens iemand anders aan de beurt voor dat paard :) Maargoed.. hebben dat nu met de groep ook aangekaart boven, en ze gingen er een beetje beter op letten :) En tja.. geen excuus ik weet het, maar ik zit op dit moment zowiezo niet lekker in mijn vel.. dus heb me hier een beetje afgereageerd zie ik nu ik mijn berichtjes teruglees ;) Excuus hiervoor :)

@ Annelotte: Urnie is leuk he? :D Vind het zo'n gaaf beest :) Helaas loopt ie op zaterdag vaak in de les na ons mee..

En en en, ik ben vandaag bij Paul de Leeuw geweest :) Was echt heel leuk! :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:33

En vanaf nu zal ik weer leuk en gezellig doen over de manege :P
Morgen ga ik weer een lesje inhalen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:34

Ik geef je ook helemaal gelijk Cil. Wat ik alleen nog wel wil zeggen: volgens mij heb ik als enige aangegeven dat het jammer is dat That's weggaat en heb ik niet gezecht dat hij niet leuk is...Maargoed, dat kan natuurlijk een misverstand zijn in het lezen:) Ik denk dat je overal ontevredenheid hebt, ik heb nog nooit een manege meegemaakt waarop iedereen tevreden is. Als het je niet bevalt, moet je ergens anders heengaan. Zo heb ik dat ook met ritsaert gedaan. Ik vond het een lastige keuze op dat moment, maar nu ben ik blij dat ik ben overgestapt op de Haerst.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:36

Ik heb vandaag lekker op Urnie gereden :D Eerst buitenritje en daarna nog in de buitenbak :D Ik ben echt verliefd op dat beest :D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:25

Heey dames..

Even een paar fotootjes van mij en Vroni..

Afbeelding
Jaaa zelfs een sprongetje hahaha

Afbeelding
Moet wel mijn handen gaan dragen :roll:
En polsen rechter..

Afbeelding
Mijn handen is soms echt een ramp.. maar hier vroeg ik iets meer stelling want als ik dus iets meer vraag van achteren denk mevrouw weleens dat als ze vasthoudt ze een eigen leven kan lijden! En ik vraag dan iets meer stelling en buiging zodat ze los gaat lessen..

Ik vind het verder wel redelijk gaan!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:46

Wel redelijk? Da's gewoon een andere Vroon. Ziet er goed uit hoor;) Tja Vroontje en springen...hihi

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:13

Ze is idd erg verandert vanaf dat ik haar rij.. En ze heeft zoveel plezier erin... gewoon een heerlijke madam.. :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:23

Ziet er goed uit zeg! Enige puntje wat ik zo kan vinden is inderdaad je handen :) Rechtop houden en niet je polsen zo knikken :) Verder echt netjes! Geel staat ook goed op Vroni :D

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:29

Vroontje :D Wat doet ze t toch lekker ;)
Ze heeft vandaag lekker buiten gestaan in de zon :P

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:45

Ja van mijn handen weet ik.. :P Maar ja heb ook al jaren geen les meer gehad dus en zelf denk ik nu steeds van cil je handen!! Maar ja als lin weer een keertje tijd heeft moet ze maar eens een lesje gaan afbeulen... Hahaha

@ Lin dank je wel.. ze zal wel genoten hebben!! Morgen ben je vast weer weg ..:( Vind het wel gezellie hoor zo op stal!!