manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bianz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:27

Ok! Veel plezier met rijden en wassen! Ik hoop dat ze een goede nieuwe cap voor me hebben en handschoenen. Mariekje kan alvast goede ideeën opdoen voor hoe ze d'r pony aan gaat kleden Lachen
Hoe was de buitenrit, Kims en Nel?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:48

Jippie, mn i-met doet het huis!! Haha! (waar was ik zonder mn broer)
Ik heb nog erg veel last van mn ogen, behandeling zelf is goed gegaan, duurde maar een kwartiertje. Echt ongelofelijk dat t zo snel gaat. Maar de napijn is dus niet erg fijn, voelt net alsof er een bijtende stof in mn ogen zit. Dus het is ff doorbijten. Maandag moet ik weer terug en dan gaat het beschermende lensje eraf en zou de pijn veel minder moeten zijn. Heb nu weer een oude hobby opgepakt: namelijk scoobie-douben Clown Dat doet geen pijn aan mn ogen zoals tv kijken en anders verveel ik me zo! Nog iemand een sleutelhanger?

Leuk paardje die van markplaats Marieke, binnen je prijsklasse?
En leuke dingen kunnen vinden bij de Kroo? Ben beneiuwd wat ze allemaal hadden.
Nou Nel en Kim, volgens mij hebben jullie genoten van t strand Lachen Leuk dat je dinsdag Nous gaat rijden Nel, ben benieuwd!
Bar: succes alvasy voor morgen!

Ik ga weer ff mn ogen laten rusten, doei!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:55

Super Thirz dat alles zo snel is gegaan! Snap dat het nog pijnlijk is, maar straks lijd je een brilloos leven! Super!
Ik ben nu net thuis, heb lekker gereden en sharon netjes gewassen, hopen dat ze morgen nog schoon is!

En meiden, wat hebben jullie allemaal gekocht?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:11

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 16:25

*kwijl*
ook zeker wel mijn type paard! Die is leuk! (én er past gwoon een blauw dekje op mariek, omdat hij niet oranje is Knipoog Hihi wel bont, dat dan weer wel Vork)
Humz, balen van je ogen thirz. Hopen dat t snel beter gaat! Auwie ogen is zó rot. Die beweeg je ook gwoon altijd en je kan er zo weinig mee... (omhoog houden ofzo Tong uitsteken) Nouja, beterschap iig!

Wel tof dat je eindelijk internet hebt! Haha! kan je weer lekkr msnen!
Wij hebben ook sinds donderdag deze comp Lachen En vandaag dacht ik: laat ik er ook eens achter gaan zitten nu Word er ook op staat Haha! *niet dat ik dat al open heb gehad, maar t idee van iets nuttigs doen was leuk Clown
Ben benieuwd wat jullie nu geshopt hebben Lachen was zeker ook wel druk daar?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:50

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:13

Ja Bar die laatste had bianz ook al voor me gevonden, maar die staat in Friesland, vind ik toch wel erg ver weg, of jij moet r voor me gaan halen, zie het namelijk echt niet zitten om uren in de auto te moeten....

We hebben nog wel wat dingetjes gekocht, ik handschoenen en sokken, en Bianz handschoenen, een cap en stalschoenen voor 10 euro, spuuglelijk, maar voor 10 euro waren ze geweldig, helaas niet meer in mijn maat, en ook niks wat daar in de buurt kwam, de kleinste was 42 hahaha......
Heb ook een paar leuke dekjes gezien, maar aangezien ik geen paard heb durfde ik nog niks te kopen....hadden ook hele mooie dekens he bianz, maar ja, geen idee wat voor maat ik nodig heb, lastig weer dit, vooral als ik me bedenk dat ik nu gewoon Magic thuis had kunnen hebben... Huilen
Thirz, balen joh dat je zoveel last hebt van je ogen, is idd nog ff doorbijten en dan hopen dat het maandag beter gaat.....fijn dat je nu ook internet hebt, kun je ff wat anders doen..
voor die merrie vragen ze 1700, dat is zeker binnen het budget....Had naar die mensen gemaild dat ik wel interesse heb, en kreeg het volgende terug, brengt me een klein beetje aan het twijfelen of ze wel iets is, maar bedenk me er wel bij dat ze pas 3,5 is.....
Dit is wat ze mij mailden:
valentine is een pittige dame die goed voorwaarts loopt maar wel makkelijk te stoppen stil staan vind ze maar niks
ze wil graag werken en veel werk vind ze allemaal prachtig. ik ben er al mee een keertje na buiten geweest dit ging prima gewoon wel vlug dat is haar looppas maar niet bang.
ze is niet graag alleen buiten dan wil ze wel eens uitbreken. opstal heel lief en rustig met meerdere paarden.
vind knuffelen ook heerlijk, ze is pas onderhet zadel dus moet nog veel leren maar pakt het aardig op. het vlugge zal er ook wel uit gaan na mate ze meer getraint wordt.
als je meer vragen hebt stuur ze ik beantwoord ze met plezier en ik zou het ook neit fijn vinden als je voor niets komt.

wat denken jullie ervan?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:38

Ik vindt het wel leuk klinken!
Als het niet te ver is, zou ik een keer gaan kijken.
En zoals je zegt, ze is nog jong, dus na veel trainen en leren kan dat er zo allemaal uit zijn!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:41

De buitenrit was trouwens leuk!
Voice en Nous zijn erg aan elkaar gewaagd, zodra de 1 een pasje harder deed, ging de ander er al bijna van door...
Lekker door het water gedraaft en gegalopeerd, we waren nogal nat...
Maar zelfs de buikjes van voice en nous zijn gewassen want ze wilden allebij nog al diep in het water.

Nou ik ga lekker op mn bed liggen...

He Thirz, Sterkte met je ogen, lijkt me niet heel lekker, maar volgende week is het vast over!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:42

ja dat zou kunnen, maar ik weet dus niet als het echt een rengeval is, of ik daar dan de durf voor heb om daar elke dag weer op te klimmen, snap je? Heb gemaild of het idd is dat ze met je wegrent, en je het gevoel hebt dat je dr kwijt bent, of dat ze bedoelen dat het is dat ze geen zweep en sporen nodig heeft....kijk wat wij onder pittig verstaan kan voor hun heel anders zijn....kijk maar naar mij en thirz, ik vind nous te pittig, maar thirz weer niet....

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:47

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 10:51

hee en dat is michelle Lachen die rijdt in de les van marcelle op Scheldestad Ja Leuk hoor!
en myra! Haha! moet eigenlijk linda eens een mailtje doen.. zien of zij nog iets weet van der, ben wel benieuwd *lampje* vanaaf ff doen

En mariek? heel thuis gekomen? op tijd? geen lampen controleurs of ineens erg bochtige wegen? Clown hihi En Bianz ook nog veilig thuisgekomen zonder plots overstekende olifanten of giraffen? Vork

Ja, als het 'vluchtig' onder je vandaan rennen is, weet ik idd ook niet of t wel helemaal je paardje is Mariek. Vind der verder wel echt leuk! Even afwachten of ze meer info willen geven Lachen benieuwd

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:13

ja hoor Anne ik ben veilig thuisgekomen....geen enge mensen gezien of bochtige wegen,al vond ik dat bij ons thuis de vloer wel erg veel golfde hahaha.....volgende keer 1 safari minder denk ik...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:03

Ga straks met chris bij die merrie kijken, spannend!!!!!!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:20

O spannend Mariekje!
Veel plezier!

Echt grappig die foto's, toen was ik ook nog klein.. haha 15 jaar, schattig hoor!

Ahh ons kleine Daantje is een beetje ziekjes, hij moet al een tijdje hoesten maar het wordt nu steeds erger, dus ga toch maar naar de dokter.
Vanmorgen in de creche (van de kerk) heeft ie alleen maar gehuild.
Gelukkig slaapt ie nu lekker, maar hij ziet er niet fit uit.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:50

Ahh arm ventje... hopen dat ie snel weer beter is Nel!

@ Marieke: (beetje laat) veel plezier!

Ik had vandaag weer wedstrijd. Eerste keer weer sinds 6 weken. Moest natuurlijk weer in het L2. Ze liep fijn, de bak was wel erg zwaar, dus ze moest echt hard dr best doen...
Maar ik was 2 keer 1e Haha!! Ben echt zo blij!
Had mn eerste proef 190 en tweede proef 189!!!
Op naar het M1...

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:50

agosh wat zonde voor hem zeg Ach gut
ene egt spannend marieke !!!!!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:36

Nog wat foto's (alleen maar stappen, was tussen mn 2 proeven in en de binnenbak was super zwaar...)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:10

Ah tis zonde voor Daniel! Hoe is het nu met hem? Nog naar de dokter geweest?
Gefeliciteerd Bar! Nu echt op naar het M1 dan, wij hebben al een voorproefje gehad Knipoog
1 Safari te veel? Ik voelde me al wat onvast op mijn benen na die 1 1/2 uur op het terras! Was echt erg moe. Zijn jullie nog lang op stap geweest? Nog spannende mensen ontmoet?
Hoe is het vandaag met Thirz? Nog lekker gemsnt met m'n paps Lachen
Ik wacht vol spanning ff je foto's af Mariek... Ga nu weer ff gezellig naar de family; zie ze misschien later op de avond nog wel en anders morgen. Doeidoei!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:13

@ Bianz: Nel en ik hebben lekker gereden hoor! Ik moet alleen zelf nog van mn trekker-angst af zien te komen Bloos Maarja, wat wil je! Ben je bijna helemaal boven bij de steile opgang, staat er ineens een HUGE trekker op de top! En dan in een inimienie-inhammetje met een doodsbang paard staan en dan hopen dat mn paard niet in volle galop naar beneden gaat Clown
Maar voorderest was het super! Haha! De paarden hadden het erg naar hun zin, en Nous soms iets té, maar dat was alleen maar grappig.

Nou Mariek, ik ben benieuwd of je de merrie nog gaat doen! Hij klint toch wel een beetje te snel hoor, en ze is ook nog zo jong! Dan kan je niet direct heerlijk buitenritjes maken e.d.

Goed hoor Bar! Ik zie dat t bij de zwaanhoek was. Is t zand uit de binnenbak vervangen dat t zo zwaar was?

Anne, zie ik je morgenochtend weer op t station??!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:15

Ja er ligt nieuw zand in de binnenbak. Gelukkig is er een paar weken geleden ook nieuw zand bij ons in de bak gestort, dus opzich was ik wel redelijk gewend aan een zware bak...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:20

Gefeliciteerd Bar met je wedstrijd....Heb je wel gecontroleerd of het nu wel echt goed is doorgegeven allemaal????

Ben net bij de merrie wezen kijken, ze heet trouwens Valentine....Vind haar echt helemaal super hoe ze eruit ziet, echt een plaatje, alleen over het rijden ben ik nog niet overtuigd...Ze is pas 4 weken onder het zadel, dus ze is nog super groen, moet echt alles nog leren. Daarvoor heeft ze een jaar lang op de wei gestaan zonder dat er naar haar om is gekeken. Ze is dus ook best schuw, echt wel een paard waar flink wat tijd in gaat zitten qua aandacht geven, dat ze leert om je te vertrouwen. Want ik dreef aan, en ze spoot gelijk die bak door, dat kent ze dus helemaal niet. Ik zit nu heel erg te twijfelen, want ik vind haar erg leuk, maar heb geen idee of ze wat voor me is, of ik de tijd en aandacht die ze nodig heeft wel aan haar kan geven.
Er stond ook nog een ruin, die me toch ook wel heel erg aansprak nu ik hem in het echt zag, denk dat ik daarvoor nog een keer wil gaan kijken van de week. Zal nog ff foto's plaatsen, en let asjeblieft niet op mn houding, zit er echt verschrikkelijk op, ingezakte schouders, benen naar voren, kijk naar beneden, pianohandjes, maar ja dat is ook wel een beetje de spanning, ineens op een supervoorwaarts paard, terwijl je manege pony's gewend bent die je ongeveer vooruit moet schoppen..........oh vreselijk om zo geconfronteerd te worden......hihihi Eerste paar foto's zijn van een meisje wat er eerst ff op reed, daarna mocht ik......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou wat zeggen jullie er van?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:22

Ik vind het een leuk paardje Marieke... denk dat er zeker veel tijd in gaat zitten, want een goede basis is erg belangrijk!
Dus dan zul je toch wel geregeld moeten lessen e.d. want om dat allemaal alleen te doen is best lastig.
Het leuke van zo'n jong groen paard is dat je dr helemaal naar je eigen hand kunt zetten!
Ik zou niet te snel beslissen en gewoon even verder kijken nog, zoals je zelf als zegt!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:25

Toppie Bar, wanneer heb je je 2e M-debuut? Clown ! Ik weet nog wel dat toen ik wedstrijdjes reed vroeger dat die bak bij de Zwaanhoek ook altijd zo zwaar was!
Haha, dacht ik eens gezellig met Bianz te msn-en, is het dr vader! Maar we hadden een goed gesprek hoor Knipoog
Beterschap nog met Daniel Nel!

Ik begin nu een beetje in de verjaardagmood te komen, heb al zin in volgende week Haha!

Edit: de foto's stonden er al!! Ik vind t een heel gaaf paard, maar idd jammer dat ie nog zo groen is.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:31

Mijn tweede M1 debuut gaat waarschijnlijk 21 oktober plaats vinden... weer bij de zwaanhoek is het dan wedstrijd!