Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:36

Rotte meren is leuk. Ik heb daar ook een paar keer gereden.

Serada

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:54

moossie schreef:
hallo allemaal! Wat leuk om te horen dat jullie het leuk hebben gehad gister!
Ben wel een beetje jaloers hoor He maar waarom kon Lin niet mee gister?? Wel balen zeker?

Dit was voor Thomas de eerste keer en hij werd naar mate we richting strand kwamen steeds angstiger. Het was de combinatie onbekende omgeving, vliegers, drukte van mensen, harde wind en "vreemde dingen op de grond" waar hij tussendoor moest lopen De genadeslag was een grote gekleurde vlieger die naast hem op de grond belandde...dat was het moment waarin ik besloot terug te gaan. Achteraf gezien was dit ook het beste voor hem (en mij natuurlijk!)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:59

Ik heb foto's op een cd'tje gebrand en die laat ik wel aan iedereen rond gaan. Dan kan je de foto's die je wilt hebben (of allemaal) daar vanaf halen/kopieren. Ik wilde eerst iedereen een cd'tje geven maar dat worden er wel erg veel Het zijn leuke foto's, iedereen staat wel overal op. Ook wel een aantal vanaf de achterkant want daar liep Dave hihi

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:24

gaaf Lin ik ben benieuwd

ik heb ook spierpijn nous hahahahaha echt erg man hahaha
maar goed daar worden me groot en sterk van ja toch??

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:50

ja, dat zeggen ze al geloof ik er niets van!!

Veel succes met Kola vandaag, Renee...

De Rottermere zijn inderdaad leuk, maar ik heb begrepen dat er nu op de helft een woonwijk is gebouwd en daardoor eigenlijk niet zo leuk meer is geworden.... weet niet of het zo is hoor... misschien proberen we het aankomende zondag wel uit

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Jullie kunnen mij ook een leeg cd'tje geven, dat ik het erop brand

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:26

Het was HEERLIJK zondag op het strand, ik was met Renkie nog nooit op het strand geweest, maar hij deed het super, gewoon zoals altijd! Wat heb ik toch een supercoolebejaardeknol!
Ik moest hem alleen even de vrachtwagen inschreeuwen, op de terugweg....och...van nature ben ik nogal dominant..

Iedereen die niet meekon, durfte of moest afstappen...we doen het gewoon nog een keertje! Er zijn genoeg plekkies om te rijden, de vrachtwagen was nog niet helemaal vol, kortom: volgende keer beter!
Het is toch reuzegezellig dat we dit zo onder elkaar kunnen organiseren?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:28

Jetta schreef:
Iedereen die niet meekon, durfte of moest afstappen...we doen het gewoon nog een keertje! Er zijn genoeg plekkies om te rijden, de vrachtwagen was nog niet helemaal vol, kortom: volgende keer beter!
Het is toch reuzegezellig dat we dit zo onder elkaar kunnen organiseren?

Foei Jetje toch, het is durfde toch???

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:34

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:46

JAJA mensen!!!!!!!!!!!! ik heb vandaag mijn eerste tv optreden gehad, IK BEN OP TV GEWEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hahaha

ik heb het zelf helaas net niet kunnen zien, maar ik was bij het programma,
Man bijt hond, voor iedereen die het leuk vind, het programma met mij op tv te zien, kan vanaf morgenochtend kijken op www.manbijthond.nl
en dan onder het kopje, gemiste uitzending!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb mezelf dus nog niet gezien dus ik ga morgen ook kijken!!!!!
ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!

johnvt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:47

GA MORGE FF KIJKE

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:54

ja is goed hoor John, me moeder zei dat ik er bitchy uitzag, maar eigenlijk ben ik heel lief!!!!!!!!!! maar ik vond die meneer een beetje vervelend, dus vandaar dat ik denk ik zo bitchy was, die vent kwam zo dicht bij met die camera, ik wou eerst aan hem vragen of ie rontgenopnames wou maken, haha die vent ging zowat door me heen hahaha

Binar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:04

KiWiKo schreef:

Nix SSSSSSSSTTTTTTTT, aanvalllluhhh

Kim, heb jij toevallig nog mooie witte dressuurdekjes, maat full? Ik had een hele mooie maar die is nu verkleurd dus die kan ik echt niet meer gebruiken

Ik kom zaterdag zeker ff bij je kijken, ik lig om 09.00 voor de deur

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:14

Hoe is het met de schaapjes afgelopen?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:13

Ik heb net allemaal nieuw spul binnengekregen denk dat daar wel wat tussen zit

een schaap redt het misschien niet, als die het vandaag nog doet komt het wel goed.......... kritieke 24 uur zegmaar.

Bij tom en max gaan de ballen er vrijdag af, worden ze wat rustiger en ik mag bij een bevriende schapenboer tom en max effe in het hok zetten van een pas gelammerde ooi. De va zei dat ik daar wat mee uit moest kijken omdat hij wel eens honden meer dood dan levend uit het hok kreeg. Maargoed, so be it, als ze nog een keer achter een schaap aan gaan dan zal ik dat toch ook anders op moeten lossen.

voorals nog hebben ze goed in de gaten dat er ergens iets veranderd is in mijn vrijheidblijheid benadering........ ze gaan ineens niet meer achter het konijn aan en ze hebben de hier, zitten en blijf knop ook op zeer scherp staan. Ik denk dat ik dat maar wat meer uit ga bouwen en kijken of ik een constructie kan maken dat te wel buiten kunnen maar toch vast

naja genoeg denkwerk dus

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:13

Huh schaapies??Heb ik iets gemist?

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:36

KiWiKo schreef:
ik mag bij een bevriende schapenboer tom en max effe in het hok zetten van een pas gelammerde ooi. De va zei dat ik daar wat mee uit moest kijken omdat hij wel eens honden meer dood dan levend uit het hok kreeg. Maargoed, so be it, als ze nog een keer achter een schaap aan gaan dan zal ik dat toch ook anders op moeten lossen.

Vind je dat niet een te harde aanpak voor je honden, straks kan je één van de twee laten afmaken. Ik kan me niet voorstellen dat je dat graag ziet gebeuren

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:17

Ach ja je zou ze ook eens op kunnen voeden ipv de drastische maatregel van hierboven en ze maar gewoon naar buiten te doen en er niet op te letten!!!!!!!!!!!
Sorry hoor maar ik vind dit op deze manier een grote schande dat je zo met je dieren omgaat, maar ik zal er wel weer te hard op reageren. Als je jonge honden neemt moet je ze opvoeden ipv maar los buiten te laten lopen. Erg irritant dit!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:59

mwah, ik denk dat mijn honden beter luisteren dan menig andere hond die los op stal rondloopt terwijl baasje met paard bezig is.

Ze liepen alleen s'ochtends een half uurtje buiten en voor de rest altijd MET mij, als ze loslopen ben ik dus in de buurt.

Alleen gaan ze nu niet meer los terwijl ik met iets anders bezig ben, omdat ik ze dan niet goed genoeg in de gaten kan houden.

Maar mijn honden zijn zeker wel opgevoed, en niet zo zuinig ook.

@ serada, nog een keer achter een schaap aangaan is zeker af laten maken. Ik kan ze beter respect voor het schaap laten krijgen DOOR het schaap zelf. Voorlopig ga ik eerst met de lange lijn het land in (bij die bevriende schapenboer) en kan ik ze zo corrigeren, MAARRR als je het er zo niet uitkrijgt dan is het bij een pas gelammerd ooi plaatsen een laatste alternatief.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:20

ik geloof niet dat het nut heeft hierop te reageren
ik hou verstandig mijn mond haha
anders word ik denk ik een beetje boos en daar heb ik geen zin in
succes en tot straks
doeidoei

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:21

mag best hoor, ik kan een hoop hebben!

Binar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:48

KiWiKo schreef:
mwah, ik denk dat mijn honden beter luisteren dan menig andere hond die los op stal rondloopt terwijl baasje met paard bezig is.

Ze liepen alleen s'ochtends een half uurtje buiten en voor de rest altijd MET mij, als ze loslopen ben ik dus in de buurt.

Ben ik niet helemaal met je eens
Sommige honden op stal zullen missch niet zo goed luisteren als het zou moeten horen maar die blijven wel in de buurt van de stal/eigenaren en gaan niet naar de schapen toe.

Alleen 's ochtends los zonder toezicht??
Ik heb Max van het weekend 's middags nog vast moeten binden aan een paal omdat hij constant in de rijbak liep, het was megadruk met paarden, in de bak, bij de stal, overal en jij was nergens te bekennen hoor Kim!! Ik heb Max zeker een half uur later!, meegegeven aan Sanne die toevallig buiten liep.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:00

Tja, het zijn jonge honden he! Bora is in haar jonge jaren ook eens achter een schaap aan gegaan in het Delftse hout, Dennis maar roepen maar opeens was ze oost-indisch doof. (kan ze soms nog wel eens zijn ) Die boer ontzettend kwaad en terrecht natuurlijk, hij vertelde dat schapen zich ook dood kunnen schikken??? Ik weet niet of dit echt waar is of dat hij ons gewoon bang probeerde te maken.
Hoe goed je ook oplet (met Bora was het voorheen altijd oppassen met andere honden) soms gaat het wel eens fout helaas!
Daarom zat Bora in haar jonge jaren altijd aan de riem!!!!
Maar goed misschien is een cursus wel een idee??
Met Bora hebben we daar zeker veel aan gehad!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:14

Ik was in de opslag bezig en kon ze inderdaad niet goed in de gaten houden, Binar, maargoed hoe vaak komt dat voor?? ik heb ze al 4 maanden en ze zijn toch echt elke dag op stal.

Ik laat ze nu niet meer los lopen als ik met andere dingen buiten bezig ben

Ik heb het idee dat alleen mijn honden in de weg lopen.

Een cursus heeft denk ik geen zin, als ik ze roep komen ze, ze gaan zitten bij de eerste vraag, blijven zitten als ik dat zeg en aan de riem gaat goed. Ik heb zelfs vandaag Sanne naar school gebracht op de fiets MET die twee aan de riem OK was even wennen, maar ging uiteindelijk best goed

zoals ik al zei, zonder goede toezicht gaan ze niet meer naar buiten.

En het spijt me dat jullie zoveel overlast hebben van mijn jonge speelse honden.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:17

Ik geloof inderdaad in een goede hondentraining met sommige jonge honden. Je begint dan bij de basis van de opvoeding. Er zal consequent opgetreden moeten worden, te allen tijde! Wij hebben ook een grote Golden Retriever ( nog een echte reu) thuis en die was vroeger helemaal gek van alles wat in die weilanden bewoog. Dus er was voor 'onze Max' ook maar 1 oplossing, aan de hondenriem