Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:41

Hihi, hij word steeds fanatieker. :)) Het is en blijft een leuk paard. :) Hoe hoog was die rood/blauw/witte oxer?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:54

Hij wordt inderdaad fanatiek. Af en toe heb ik zelfs moeite hem bij me te houden :') zeker na de sprong duurt het even eer ik hem terug in draf heb en de galop kan corrigeren. Dat wordt nog flink werken om dat goed te krijgen!

Die laatste oxer is 90cm

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:14

Zo hey, netjes!

Daarnet telefoontje gehad van de DA. Hij had het bloedonderzoek gedaan en daar kwam nog het 1 en ander uit. Mimir heeft verhoogde schildklierwaardes waardoor bepaalde organen overuren maken waaronder zijn linkernier. Hij word alsnog geopereerd, aangezien hij minder eet en als hij stopt met eten is het natuurlijk helemaal afgelopen. Het bloed word vanavond opgestuurd voor verder onderzoek wat betreft zijn schildklier. Het is wel zo dat als hij voor zijn schildklier word behandeld, dat ook moet voor zijn nieren. Hij moet waarschijnlijk een pilletje voor zijn schildklier dan en een pilletje voor zijn nieren met daarnaast nierdieet... Tja het is was zo'n oude kat, maar zolang hij nog vrolijk rond huppelt gaan we wel door.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:33

Ze zijn nog bezig... Maar volgens de assistente ging het goed met Mimir. De dierenarts belt zo weer terug.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:53

Beltegoed is bijna op, maarre...fijn dat jullie in ieder geval meer duidelijkheid hebben gekregen! En dat Mirmir hier zielig en wel toch maar mooi door gekomen is; kranig oudje :D

@Anne; jullie gaan netjes! Wel handig, hindernissen die zichzelf opbouwen :+

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:46

Mimir is op dit moment een beetje een gevaar voor zichzelf. Hij wil graag opstaan, maar zn poten doen het nog niet. Dus hij valt steeds naar voren. Dit herhaalt hij tig keer. Ik heb em dus in een zooplus-doos gedaan (een doos van 100 cm) en de randen opstaand gemaakt met plakband. Daarin dekens, kruikje en een pluche mandje. Dan maakt hij zichzelf niet zo kapot. Hij probeert nog steeds wel op te staan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:47

:(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:50

Ondertussen is het niet meer poging tot opstaan-vallen-poging tot opstaan-vallen en dan keer 100. Hij ligt nu wat rustiger gelukkig. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:33

Fijn dat Mirmir opknapt! :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:41

Na al die jaren blijkt Ascot nog praatjes genoeg te hebben. Meneer stond siësta te houden in zijn stal, tot een vreemde hond 1 poot in zijn Heilige Wei zette... vol sprint die stal uit, hoofd hoog, staart hoog, helemaal in de zenuwen...jammer voor hem was de wei dicht, en gelukkig voor hem besloot hond toch maar weer de andere kant op te gaan :+

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:55

Hahahaha, Ascot is goed afgericht. :)) Handig met inbrekers. ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:23

Hoe oud is Ascot nou Judith. RB is vorige week alweer 14 geworden. Ulvy begin van de maand 6. Tijd gaat hard.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:39

Ik kan me nog herinneren dat ik een cavia had die ook RB heette die even oud was als jou Bully. Die cavia is 7 jaar en twee maanden geworden, moet je nagaan hoe lang geleden dat wel niet is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:21

@ Emy; moeten die inbrekers wel langs het heilige gras gaan, over de inrit intresseert meneer niet :+
@ Wendy; 15 alweer...toe aan een midlifecrisis geloof ik :+ Fjord op mn werk is nu 25. Toen ik daar kwam had ie een mooie rechte rug. Ziet er nu meer uit als een ravijn :(:) Tijd gaat inderdaad hard :=

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:08

Als we daar over gaan beginnen, Mickey wordt in september (de 26e) 3. Natuurlijk heb ik nog nooit op hem gereden en dat komt niet omdat hij pas twee is. ;)
Bij gebrek aan paarden moet je het maar ergens over hebben. Nouja, mijn tijd komt wel weer. Al mis ik het wel. Met name op voorjaars of herfstochtenden als het een beetje nevelig is en het bos lekker ruikt.... Eerst die studie af zien te krijgen volgend jaar (juni of augustus, ik kan het haast niet geloven) en dan kunnen we weer beginnen met leven. :D Eerst gereanimeerd worden want een studie van vijf jaar (oke, twee studies die in totaal 5 jaar duurden) gaat je niet in d ekoude kleren zitten. :r Heb er echt zat van. Maar...aan alles komt een eind, zeggen ze tenminste.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:29

He Gatsie marieke, vijf jaar! Maatschappelijk werk en...?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:37

Ik ben ook al 5 jaar bezig. Gaat nog wel langer worden ook :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:47

Persoonlijk moet ik er dus niet aan denken. Alhoewel, als het korte opleidingen achter elkaar zijn die parttime te doen zijn met daarnaast een baantje, klinkt minder erg. Maar ik vond die voltijd apothekers assistente al te lang en te druk (2 jaar).

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:32

Ik heb eerst drie jaar maatschappelijk werk gedaan toen ik tot de conclusie kwam dat er geen baan te krijgen is hier in de omgeving. Ze vroegen af en toe iemand maar dan met minstens vier tot vijf jaar ervaring. Daarom ben ik na lang wikken en wegen overgestapt naar de HBOV (hbo verpleegkunde) Hier zou ik eigenlijk in anderhalf jaar klaar zijn (duurt eigenlijk twee en een half jaar maar omdat ik kon bewijzen dat ik al heel veel gedaan had in mijn werk kon ik in het tweede jaar instromen) maar omdat ik helaas de verkeerde medestudent trof voor het afstudeerproject :( moet ik dat opnieuw doen waardoor er een half jaar bij komt. Ik kon haar wel schieten _-:( maar ja, daar doe ik nu niets meer aan. Nu nog een jaar en dan eindelijk klaar.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:41

Was dat een combi werken/leren of echt alleen school?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:34

Houd moed Marieke, komt inderdaad overal een eind aan...vroeg of laat :(:)
AB opleiding vond ik niet overdreven druk, en eigenlijk is die 3 jaar ook wel heel snel gegaan. Maar ja, toen kwam ik ook net van de vp, zat al helemaal in het ritme van leren en stages. Nu een opleiding naast mn werk...de enige opleiding die ik heb overwogen is dus écht bar weinig werk in te vinden (paardrij instructrice voor gehandicapten) Vragen ze enkele uurtjes of vrijwillig :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:30

maar je zou toch wel je instructiediploma kunnen halen en privelessen geven? Verdient leuk bij. Heb het ook nog overwogen, maar dan moet je eerst weer starten en daar heb ik (met RB) geen zin in.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:41

Mijn opleidingen heb ik altijd gedaan naast een baan die variarrde van 20 tot 28 uur in de week op contract en daarnaast nog alle andere uren. Bij mijn vorige werkgever waren dat soms in extreme gevallen 65 uur in de week) Maatsch. werk heb ik alleen met periodes heel druk gevonden maar hbov is het hele jaar kei hard pezen en dat naast het werk, huishouden en boodschappen. Gelukkig heb ik geen sociaal leven want dat zou er echt niet bij kunnen. :+
Je begrijpt: ik ben het zat!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:43

Oke, ik heb echt een gek woord geschreven...ik bedoelde natuurlijk niet 'variarrde' maar 'varieerde'. Pfff...het is al laat... :z

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:33

Eeeeemmyyyyy zorg eens dat jouw baardgeval volle eitjes legt en zet die dingen dan eens uit in het bos hier. Wie weet vreten ze de dazen dan wel op :roll: Gek word ik ervan!
Ik kan niet eens meer een normaal rustig rondje rijden want dan komen die beesten en denk maar niet dat Vies dan nog kan stappen of heel rustig met lange teugel kan draven :n Poepoe! Viesje is ook wel een aansteller, ik heb nu de buikflap van mijn eczeemdeken om (anders gaat hij bokken, ook leuk *not*) én de uitrijdvliegendeken op en nog vindt hij zichzelf heel zielig.

[edit] Het voordeel is trouwens wel dat het goed voor zijn conditie is. Hij kan met een dazenzwerm achter zich aan km's doorlopen zonder af te remmen :P Daar wordt de conditie vanzelf wel beter van! Haha