Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:41

wanneer gaan de 1sten weer beginnen met een deken op snachts? Ik steek net even mijn neus buiten de deur, en ik moet zeggen dat ik het toch best al wel flink fris vind. Abdul begint stiekem ook al een heel klein beetje haartjes te kweken. Vanmiddag leek het wel een teddy toen ik hem uit het land haalde, hij had het toen blijkbaar koud want even later was het veel minder, dus blijkbaar had ie zn haren opstaan.

Eigenlijk wil ik niet al te vroeg beginnen, want zijn huid is zo gevoelig. Hij heeft nu al strepen op zijn borst van de vliegendeken en die heeft hij echt niet vaak op gehad. Maar goed een dikke teddybeer wil ik ook niet.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:46

Het is nu een nachtje koud Mariek, maar daarna weer een aantal dagen s'nachts ruim boven de tien graden. Dat ze de haren overeind hebben staan op zo'n dag als vandaag is niet vreemd, dat wil niet zeggen dat ze het koud hebben, maar dat ze een isolatielaagje maken om te voorkomen dat ze het koud krijgen....
Bij mij is eind september zo'n beetje het vroegst dat ik dekens op doe, denk bij Esmee dit jaar nog wat later, die hoeft nog niet helemaal strak in pak, beetje haar mag nog.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:18

Eind september is bij ons ook zo'n beetje de tijd alhoewel Maestro vorig jaar ook niet veel vacht kreeg. Wel makkelijk hoor, een paard met een wijvevachtje en niet hoeven te scheren. Thom kon ik in oktober en januari scheren...

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:07

Naat gaat over een week of 3 kaal, want die is nu al bijna niet meer normaal te rijden. Iedereen loopt steeds te piepen dat ze zo hard aan het werk moet ;) Nee hoor, maar ze heeft al onwijs veel vacht. Het weekend van de 22e gaat ze dus kaal. Ben alleen nog aan het dubben welke deken ze dan op krijgt. 200 gram klinkt nl als zoveel.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:59

Linda van Harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:24

Gefeliciteerd Lin!!!!!!!!

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:21

Lin jij zegt ook niks, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/*

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:50

Dubbel feest bij Lin thuis! Gefeliciteerd!

De mijne krijgt idd pas eind september zijn zomerdeken op. Dan 100 en dan naar 250 en als het heel koud is 350. Maar kijk het altijd even aan qua temperatuur en hoe lang het per dag licht blijft.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:25

Die van mij moet zijn eigen deken maar laten groeien ....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:04

Georgy schreef:
Lin jij zegt ook niks, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/*

Haha gekke Chris. Ik moest gister wel lachen om ons gesprekje, wat herkenbaar sommige dingen... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:15

Bedankt voor al jullie felicitaties, erg lief allemaal! :D

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:27

Vond het ook erg fijn ons gesprekje, ben ik gelukkig niet de enige :D

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:36

Gefeliciteerd Linda! *D

Nou ik ben benieuwd hoe het Blando kind zich vandaag gedraagt. Straks even met vriendje naar stal even wandelen ofzo :))

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:27

Hmm de uitslag vd longspoeling van vera is binnen..gelukkig nog niks ernstigs. Een allergie voor iets waardoor dr longen continu geprikkeld blijven en een hoestprikkel afgeven wat weer al die slijm en snot aanmaak op gang brengt. Ze moet nu een pretnisolonkuur van 6 weken en dan zou t weg moeten zijn. Alleen die allergie is een blijvend iets en daarom moet ik ook dr hooi gaan spoelen, geen stof of vegen als ze binnen staat enz enz enz. Ben blij als ze nr dr nieuwe stal kan.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:52

Esther28 schreef:
Hmm de uitslag vd longspoeling van vera is binnen..gelukkig nog niks ernstigs. Een allergie voor iets waardoor dr longen continu geprikkeld blijven en een hoestprikkel afgeven wat weer al die slijm en snot aanmaak op gang brengt. Ze moet nu een pretnisolonkuur van 6 weken en dan zou t weg moeten zijn. Alleen die allergie is een blijvend iets en daarom moet ik ook dr hooi gaan spoelen, geen stof of vegen als ze binnen staat enz enz enz. Ben blij als ze nr dr nieuwe stal kan.

Ik heb je smsje gehad Es. Da's niet zo lekker aan de Prednisolon want dat is echt een paardemiddel en je zult nu enorm moeten uitkijken met het land. Heeft Hein daar nog iets over gezegd?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 01:01

Ja heb ik gevraagd maar omdat ze sochtends vroeg door dr voer krijgt is er geen risico voor bevangenheid zegt ie. Ze mag zowiezo niet op een vet land maar dat mocht ze zowiezo niet meer. Tja heb weinig keus..t zal toch opgelost moeten worden. Ik ben dr ook niet gelukkig mee maar ja..tis niet anders op dit moment.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:00

Met Daily zitten we inderdaad met hetzelfde probleem. Maar het land is nu zo kaal dat ook Daily weer (grotendeels) zonder masker kan, als het goed is.. Dat scheelt!

Maar Esther: echt fijn dat het niet echt heel erg is. Hopelijk dat ze snel van de irritatie af is!

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:17

King is gelukkig net van zijn prednisolon kuur af. Dit had hij voor zijn slokdarm toen.
Mijn dierenarts zei ook inderdaad als je de pillen voor 9 uur s'ochtens geeft dat de kans klein is op bevangenheid. Alleen moet je ze niet op een te vet land zetten. Maar die is er in deze periode toch niet meer.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:42

Beterschap voor VeertiePeertie dan maar weer! Gelukkig is het land niet meer te vet en idd...een stal met buitenluik knappen ze zo van op! Gelukkig is dat straks mogelijk voor haar. Geniet nog van je holiday, Esther !

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:53

Nog meer mensen zin om met Kim en mij mee te gaan naar de Kandelaarsplas zaterdagavond? Hte wordt het weekend nog mooi weer! We willen rond 6 uur wegrijden van stal....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:20

Nou.... laat ik eerst maar eens blijven zitten op mijn oliebolpaard!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:34

Dames van stal Langelaan, zaterdag 15 september heb ik dan eindelijk mijn afstudeerborrel. Jullie zijn allemaal van harte welkom om een drankje te komen drinken. De borrel vindt plaats op de studentensociëteit Tyche van de Delftsche Studenten Bond, aan de Oude Delft 123, vanaf 21.00u. Laten jullie even weten als jullie van plan zijn te komen?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:51

Dan zit ik in Limburg, maar ik zal aan je denken :)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:31

Super leuk en bedankt voor de uitnodiging :), maar heb al een afspraak die avond.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:21

Leuk Elize, ik zal even kijken of ik dan kan....

Vandaag les gehad met Storm aan de lange lijnen. Heeeeel leerzaam voor mij geweest en ik kan weer even flink oefenen. En Storm ook...die zag er indrukwekkend uit en zweette al van het nadenken.