Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Re: Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:30

Okeee is goed sanne :D
Maar ik mag jip niet meenemen :')
Maar weetje, hier de straat uit zijn al 2 pensionstallen :+
En manege Eldorado is ook zeeeer dichtbij....

Leuk liedje?
Say ahh,
Clap you hands,
Billonaire

en nu ga ik weer weg :P
Want ga zo rijden !

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:32

Haha ik woon naast de weilanden, daar kunnen ze staan :9
Dus ik wil Jip.
x]

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:36

xSannee schreef:
Hé Claire ik ga met je mee :')
Dan stelen we ze gewoon allebij *D

nee aardig zijn jullie hoor :P

xSannee schreef:
Haha ik woon naast de weilanden, daar kunnen ze staan :9
Dus ik wil Jip.
x]

pas op, hij eet veel :P

ik kon niet meer slapen, en toen ging ik kuil halen met de kruiwagen, en dan moet ik best eind door weiland lopen voordat ik bij me pony's ben, moest wel 100x stoppen omdat steeds alles eraf viel, zo irritant!

ik ga zo denk ik even paardjehobbelen :)

Ben al bezig met me tas voor zondag, haat alles op het laatste moment moeten doen :P
eerst keer toen ik op ponykamp ging
had ik me tas 6 weken van te voren al klaar zowat :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:02

Laatste moment?? Het is pas woensdag!
Al denk ik dat het voor mij ook slim gaat zijn om wat eerder te beginnen te pakken dan echt op de laatste dag :')
Ga daarna namelijk naar een festival dat weekend, de maandag daarna ben ik vrijwilliger bij een huttenbouw-week in een dorp, daarna is er weer een festival. Dat vergt wel heel wat voorbereiding om dat van te voren allemaal in te pakken :=

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:12

xClairex schreef:
ik ga maandag naar Zoetermeer xD

Heeee wat kom je doen dan? :P

Ben trouwens ook wel 's in Soest geweest. Eerste keer met de pabo van de haagse, gingen we daar in zo'n stay okay slapen, alleen onze klas paste niet meer (te veel aanmeldingen ineens) en moesten wij in een hotel in amersfoort, werden we elke dag heel luxe heen en weer gereden door de leraren :P Ben toen ook nog op manege Eldorado wezen kijken met een ander meisje uit me klas toen, waren de enige die van paarden hielden XD En zijn nog naar vosseveld geweest, was wel apart om te zien. Kwam er ineens achter dat dat boek (Evelien en de paarden van Vosseveld) gewoon een soort samenvatting had gemaakt van allerlei dingen die daar door de jaren heen gebeurd waren.
Andere keren waren omdat ik afgelopen jaar in Amersfoort studeerde en een vriendin van m'n moeder in Soest woont en ik daar wel eens bleef eten als we weer eens een achterlijke huiswerkopdracht hadden die 's avonds moest.
Soest is echt cool, het ligt er echt super mooi vind ik met dat bos enzo :P

Maar wat kom je dan in 'mijn' stad doen maandag? :P

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:13

xSannee schreef:
http://94.100.116.140/1017300001-101735 ... _hQ4a.jpeg

^^ MUAHAHA CHECK MIJN HOOFD x] Omg omg omg :o
gehehe, ik lig hier dus op het bovenste stapelbed, en ik had hel óf heel erg warm, óf het was heel erg grappig :')

Wooow Sanne. Wat doet jouw haar daar? :=
Wel echt een heel melige foto!

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:22

ja maar bij mij zou vrijdag al laat zijn, ik vergeet anders de helft xD
en nu bedenk ik me optijd wat ik nou eigenlijk mee moet nemen, ik ben soms nogal chaotisch :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:22

Gehehe nou mijn haar zit in een staart :P
Maar ik hang dus op de kop in een stapelbed, en mijn voorste plukken blijven nooit in een staart zitten.
Dus die hangen zowiezo naar beneden, en die vreemde krul, ik heb geen idee hoe dat komt :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:27

En dan m'n laaatste bericht even, want zit hier in me eentje te praten..
Gister ging ik dus me verzorgpony. Samen met z'n bazinnetje. Maar nu is het dus dat het stalgeld omhoog gaat en blijkbaar ook haar hoefsmid doet de kosten flink omhoog. En ze heeft zelf nogal pech gehad want haar auto is afgekeurd voor de apk dus heeft ze een nieuwe moeten kopen en nu heeft ze dus geldnood. En vraagt ze of ik een bijdrage wil doen voor het verzorgen en in ruil daarvoor krijg ik iig 2 vaste dagen dat ik hem mag rijden.
Nu is het zo dat ik gewoon kom wanneer ik zin heb, of wanneer zij aangeeft dat ze niet kan die dag en ik rijd misschien 1x in de week. Als het warm weer is rijd ik amper, want dat trekt ie niet (al zegt ze nu ineens dat ik strenger moet zijn).
Maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen, want 1) ik heb helemaal geen zin om een bijdrage te betalen, want ik help haar omdat ze te weinig tijd heeft voor hem en 2) het bedrag wat ze vraagt is wel heel veel in eens en 3) ik weet niet hoe mijn rooster er straks uit gaat zien en mijn stage en of ik dan tijd/zin heb in vaste dagen, ik heb ook nog een vriend die in een dorp ver weg woont, waar ze willen dat ik kom hockeyen overigens. Maar t belangrijkste punt is 4) ik heb niet zo veel geld en geef dan bijna al mijn stufi (als ik die nog krijg, ingewikkeld verhaal) uit aan de maandelijkse bijdragen.
Maar het is zo'n lieve pony en het blijft een uitdaging en ik leer zo veel qua rijden met hem. Ookal is ie al 16 en kan hij vrijwil niks, hij reageert soms zo puur op je hulpen dat blijft me verbazen. Maar hij is wel al 16, z'n zadel past niet helemaal (heeft ze nooit geld voor gehad) en hij is heel hyper als je buiten rijdt wat ik in die 3 maanden nu dus nog niet heb mogen meemaken. Dus ik zit echt zo te twijfelen, want als ik haar dus maandelijks ga betalen krijg ik wel meer zeggenschap over 'm, maar ik weet dus niet of ik dat allemaal waard vind. Iemand even enig commentaar hierop? Iets? M'n moeder komt niet verder als "ze moet jou betalen dat jij haar pony wilt verzorgen, niet andersom" . Iemand anders zij dat ik wel gebruik maak van haar pony en spullen, dus dat ze een bijdrage wel logisch vindt.
En als ik er niet help, heeft ze weer een probleem want het heeft heel lang geduurd voor ze eindelijk iemand vond die met hem om kon gaan (eigenwijze donder soms, maar geen greintje kwaad, vergeet soms alleen even dat je aanwezig bent en met rijden is ie dus moeilijk omdat ie snel gaat rennen - stresskip). Maarja ik weet ook niet wat er gebeurd als ik haar niet kan betalen, want veel geld heeft ze zelfs dus ook niet (zelf is ze net klaar met der studie, maar gaat verder studeren). ARGH..
Iemand? :')
(sorry dat ik jullie hiermee lastig val haha, maar om hier nou een apart topic over te openen vind ik helemaal niks)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:28

xSannee schreef:
Gehehe nou mijn haar zit in een staart :P
Maar ik hang dus op de kop in een stapelbed, en mijn voorste plukken blijven nooit in een staart zitten.
Dus die hangen zowiezo naar beneden, en die vreemde krul, ik heb geen idee hoe dat komt :')

OH die foto is ondersteboven! ik dacht dat ie zo hoorde.. dus dat je haar overeind stond.. dat leek me vreemd :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:33

haha jaaa, degene die de foto maakt ligt op het onderste bed, en ik op de bovenste :P
Dus dan lijkt het idd alsof mijn haren recht overeind staan :')

& Dat is echt een rotprobleem... Als je zegt dat je geen zin hebt in vaste dagen enzo. Ik weet niet, ik denk dat ik niet zou betalen, Maar dat is echt heel persoonlijk denk ik.

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:36

pff Eefje
dat is wel even wat.
Je hebt dan natuurlijk wel wat meer zeggenschap, maar je moet eigenlijk voor jezelf afwegen of je het wel waard vind. En kun je niet over het bedrag praten? en wat onderhandelen. Ik weet niet wat ze vraagt natuurlijk. En dat diekosten omhoog gaan is eigenlijk niet jouw probleem. Kan ze geen stal in de buurt zoeken die goedkoper is?
Voor jou is het natuurlijk ook vervelend als je niet meer naar toe kan. Maar als je er toch maar zo weinig op kan rijden, dan kun je tegen betaling vast ook wel ergens anders rijden, met geld kun je zoveel eigenlijk!
Ik heb verder eigenlijk geen advies, vind het een moeilijke situatie.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:40

Nja ik weet van mezelf dat ik niet te veel moet vastleggen, want ik ben echt een gigantiche chaoot. En de ene kant is het dan heel fijn om vaste dagen te hebben, een soort rooster. Maar aan de andere kant ga ik dan echt alles volplannen en heb ik nergens meer tijd voor. Dus dat weet ik nog niet. Ik kan zelf dus echt niet kiezen, want nu ben ik in staat om ja te zeggen tegen der en het te proberen maar over een week denk ik dan echt van he prut het lukt me niet. Het is ook omdat ik heel bang ben dat ik straks met me studie weer in tijdnood kom, omdat ik pown voor laat gaan. Of dat ik hem 'verwaarloos' omdat er iets tussen komt.

Als me studie nou gewoon is een reactie geeft of ik uberhaupt ben aangenomen (kreeg een automatisch mailtje dat me online aanmeldig gelukt was, verder niks) en wat informatie verder.. argh.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:57

suikermeisje schreef:
pff Eefje
dat is wel even wat.
Je hebt dan natuurlijk wel wat meer zeggenschap, maar je moet eigenlijk voor jezelf afwegen of je het wel waard vind. En kun je niet over het bedrag praten? en wat onderhandelen. Ik weet niet wat ze vraagt natuurlijk. En dat diekosten omhoog gaan is eigenlijk niet jouw probleem. Kan ze geen stal in de buurt zoeken die goedkoper is?
Voor jou is het natuurlijk ook vervelend als je niet meer naar toe kan. Maar als je er toch maar zo weinig op kan rijden, dan kun je tegen betaling vast ook wel ergens anders rijden, met geld kun je zoveel eigenlijk!
Ik heb verder eigenlijk geen advies, vind het een moeilijke situatie.

Ik rijd ook op de manege, dat betalen m'n ouders nog steeds :o
En het punt is dit IS de goedkoopste stal van de omgeving, alleen gaat dus nu de prijs ineens omhoog. Het wordt nu 200 p.m. en dat is een stal, 4 a 5 uur weidegang in lente/zomer, biks + hooi/kuil, uitmesten, buitenbak + longeerbakje. Ik zou echt niet weten of het ergens goedkoper kan.
Ik zei gelijk al dat ik het bedrag heel hoog vond en dat ik er serieus over moest nadenken en toen zei ze wel dat we dat wel konden bespreken. Maar ze had het over 75,- En dan denk ik, dat is wat ik haar wel wilde betalen voor de hoefsmid deze keer. En ik vind het ook echt niet erg om zo nu en dan iets te moeten aanschaffen. Maar maandelijks dat bedrag, dan houd ik dus echt niets meer over.
En wat je op t einde zegt, dat besef ik ook wel. Voor dat geld kan ik ook ergens een paard (gedeeltelijk) huren waar ik 'meer' mee zou kunnen. Voor haar is dit trouwens ook heel lastig geweest, want ze biedt mij dit nu aan omdat ze het financieel niet helemaal red, maar hij zou dan wel 2 a 3 dagen van mij 'zijn' en dat vindt ze heel moeilijk. Argh.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:04

@ Thamar,

ik woon geloof ik kei dicht bij jouuu!
Ken je leerdam?
x

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:07

Héé Cait!
heb jij nog iets gehoord van 't Reelaer?
x

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:08

wow thamar ik keek net even op jouw hyves, en die Jip kan echt vet goed springen! Met hem ga je toch op JT?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:09

Oja ik las dat Tommy misschien maar half pk loopt? Want Sander zei dat tommy niet mee liep zondag en maandag. Terwijl Christien maandagavond zei dat ze wel mee liep.. Verwarrend XD

Oeh ik ken Leerdam ook, woont een vriendin van mij :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:10

Ja kloooopt.
Caitlin zij idd dat ze maandag(avond?) meeliep.
Maar dan heeft ze zondag en maadag verder niet meegelopen. Wrs zijn ze aan het kijken of het goed gaat?

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:50

@ eefje
75 is idd wel hoog, helemaal als je al niet zoveel te makken hebt :P
En het scheeld iig wel dat je gewoon rijd op een manege. Maarja is wel moeilijke keuze zo, ik zou er zelf nog echt even over na moeten denken.
Maar als die pony niet langs de weg loopt omdat ze dan gek wordt, waarom kost de hoefsmid dan 75 euro. Heeft ze alsnog hoefijzers oid.?

@ Caitlin
Ja klopt ik ken leerdam wel, dat is denk 20 minuten ofzo met de auto (gok ik zo)
Woon naast Tiel :P

@ Veerle
Ja met Jip ga ik op JT
en dankje :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:53

Neeee, je gaat niet met Jip op JT :9
Want ik kom Jip stelen, en dan ga ik wel met Jip op JT, in jou plaats *D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:02

Pony heeft heel lang voor de kar gelopen en heeft altijd dus rondom ijzers gehad. Maar als je van t erf af gaat moet je hoe dan ook eerst een heel stuk over asfalt voor je een echt ruiterpad hebt. En we wandelen wel buiten. Alleen bij echte ritten wordt ie hyper. Hij doet wel best lang met z'n ijzers, alleen nu zit er eentje weer beetje los en hij glijdt nog wel eens :=

Argh ik ga der nu halsoverkop heen want het gaat hier om een uur of 4 stormen en t wordt niet beter vanavond. Alleen heeft me moeder de auto mee met al m'n rijspullen, nou heb ik wel reserve maar toch. Denk dat ik gewoon lekker ga longeren en prutsen of wat balkjes neer leg. En ik liep net tegen een kartonnen doos aan met allemaal fotoalbums erin, ligt boven op een kast en stak uit.. maar nu doet me kop zeer :')

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:11

haha lekker aardig Sanne, mag ik dan voor jou naar Marokko ?:P
Okee vandaar Eefje, snapte het al niet helemaal :P

Maar ik ga even naar Tiel, even naar uitzendbureau voor vakantie baantje (maak mij nie uit wat het is, zolang het maar geld oplevert xD en niet 20km fietsen is :P)
dagdag

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:12

xSannee schreef:
Neeee, je gaat niet met Jip op JT :9
Want ik kom Jip stelen, en dan ga ik wel met Jip op JT, in jou plaats *D

Grrrrr. Jij kan jip noooooooit stelen!
Tegen die tijd heb ik hem al :+

Eefje, ik ga naar Divoza en volgens mij was dat zoetermeer!

Succes Thamar!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:15

ja hoor Thamar, tuurlijk *D

Echt niet Claire, neem jij Bonny maar :+
Ik wil Jip, vind hem echt zo machtig er uit zien hea!