Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:11

Dat is idd wel balen altijd als het zo druk is.... Ik ging met Atlas altijd heel vroeg rijden of laat 's avonds Lachen. Dan had ik geen last van andere Tong uitsteken.

Maar ja ik gaat nu maar mezelf voorbereiden op wat komen gaat: Atlas binnen halen in dit pokkeweer! Ik gaat niet te vroeg naar stal toe, want dan weet ik het alweer... Dan gaat ie echt niet mee. Wordt een beetje gek van m nu!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:30

Ja, ik was vrij op tijd, maar dan had ik nog vroeger moeten zijn. Er reden er 2 en daar kwam ik bij rijden en het werden er daarna alleen maar meer.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:21

Wat een watjes zijn jullie zeg! Clown

Ik heb me net "heerlijk" geprobeerd te verdiepen in culturele verschillen in organisaties en de effecten ervan. Lekker oninteressant, dinsdag tentamen Scheve mond

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:31

Veel suc6, Sas.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:11

Ja bedankt, gelukkig is het mijn enige tentamen Lachen (Dus eigenlijk moet ik niet zeuren!)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:13

Ja natuurlijk laat ik jullie alleen de goede foto's zien haha, wat denk je dan! Nou vooruit omdat jullie het zijn en om te laten zien dat je met een eigen paard echt hard moet werken!

Afbeelding

Vind jij Xandra niet leuk Esther? Dat vond ik altijd een fijn paardje, het is gewoon lastig omdat aad paarden moet hebben die buiten ook braaf zijn en wat van dresuur moeten kunnen en ja elke keer een ander op de rug is voor geen enkel paard bevorderlijk...

Major zonder sokken is inderdaad erg makkelijk, en veel fijner voor hem, ik zei vandaag tegen gijs dat ik het gevoel heb dat hij veel lekkerder in zijn vel zit.

En wat betreft de baan, ik wordt restaurant manager en heb er zin in!

En Sas succes met je tentamen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:17

Nou ik heb ook wel slechter als die foto gezien hoor Clown Maar goed, ik zal je gelijk geven, het andere geeft een fijner beeld. Ook fijn dat je het idee hebt dat hij beter in z'n vel zit! Lachen

Restaurant Manager, dat klinkt leuk Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:35

Echt fijn dat je het zo goed aan Major kan merken Haha!
En ik vind de foto's er ook nog niet heel slecht uitzien. Major is gewoon een leuk paard om naar te kijken Knipoog

Ik vind dat er bij Smit best leuke paardjes tussen staan, maar ook paarden waar ik niets mee kan (zoals Bo en Guus).
Met Bowie kan ik lekker rijden, Manda was vorige week ook goed te doen. Met welke paarden je wel of niet lekker kan rijden is ook een kwestie van het klikt of het klikt niet.

KLinkt erg enthousiast over je nieuwe baan, waarneer mag je beginnen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:36

Ja wat meer info had ik wel mogen geven Knipoog Ik wordt Rest mngr bij Coombe Abbey, een hotel gevestigd in een oude abdij, www.coombeabbey.co.uk

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:38

Ziet er erg leuk uit, hopen dat je het daar naar je zin hebt, maar zo te lezen moet dat wel goed komen Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:51

Om alle paarden bij smit niet leuk te vinden is ook wel erg kort door de bocht. Er zit zeker wel iets leuks bij Ja Ik ben het alleen zat om zoveel paarden te rijden. Ik vind het gewoon lekker om met een paardje bezig te zijn.

Bowie, Paco, Jack, Fox, Manda, Alex en Prins vind ik leuke paarden. Maar eigenijk meer in de omgang, dan dat ik er zo persé op wil Nagelbijten / Gniffelen Bowie en Jack zijn waarschijnlijk de paarden waar je alleen nog het meeste mee kan. De rest is volgens mij te schijterig om een stap te verzetten in z'n eentje Vork Jack lijkt me trouwens een heerlijk paard om voor jezelf te hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:59

Dat vind ik van Manda Tong uitsteken. Lijkt me ook leuk om zelf te hebben, alleen jammer dat je dr niet mee naar buiten kan Boos!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:29

Welja, dat went wel weer. Ze gaat immers nu ook weer dagtochten mee. Al blijft het natuurlijk een merrie.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:07

evdpanne schreef:
Dat vind ik van Manda Tong uitsteken. Lijkt me ook leuk om zelf te hebben, alleen jammer dat je dr niet mee naar buiten kan Boos!.

Met heel veel geduld een hele kalme en goede ruiter en een groep bomprove paarden eromheen kan Manda prima naar buiten! Ze is met ons ook meegeweest naar het waterleidingduin, was in het begin erg beverig maar zodra ze achter Tsjimme zijn dikke kont liep was er niets meer aan het handje. Dit was trouwens niet langs de weg!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:23

Ze is volgens mij ook al wel weer een paar keer langs de weg geweest Ja

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:46

knappe pony!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:24

Ze leert het ooit nog wel. Gewoon met veel rust en vertrouwen, dan moet het goed komen.

Doei! Goedemorgen allemaal
Deze komende 2 weken proefdierkunde, ik ben benieuwd.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:39

En ik heb de komende 2 weken dus tentamen(s) Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:38

Ik heb de komende twee weken bijna niks te doen Tong uitsteken. Moet twee opdrachten inleveren en dat was het Knipoog.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:31

Ja dat heb ik ook wel, er moet nog een project af, waar ik weinig zin in heb. Nouja het moet maar.

(Een project is in elk geval wel af, nu hopen dat het voldoende is)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:13

en ik heb het over een week ook weer druk Clown

Hoi iedereen, jullie hebben lekker wat afgekletst. Ik ben een weekend weggeweest, langs gegaan bij bokker Annemarie. Ook nog paardgereden op een bonte (drie kwart) Fries. Dat was me wel een paard zeg, maar fijn om daar in de buurt weer te rijden Ja

Vrijdagavond reed ik op Guus en ik kreeg van Bianca al de melding dat hij alleen maar druk was geweest. Toen zei Aad nog ongeveer het zelfde en verder heb ik geen commentaar meer gekregen Huilen van het lachen Opzich heb ik niet eens zo heel verschrikkelijk gereden, maar ik was alleen maar bezig met rust en rustig rijden. Dat ging goed, tot we na de eerste gallop in gallop van hand moesten veranderen om dan op de hoefslag te gaan stappen. Het ging voorin wat mis (wel in gallop, niet in gallop enz.) en daarna is het met Guus en mij niet meer goedgekomen: stuiter stuiter stuiter. Ook was ik erg bezig Bowie te ontwijken Vork Waar Guus niet rustiger van werd, maar verder, nah, ging best aardig Ja Lachen

en overdat je bij manege paarden anders moet rijden. Tja, waar. Sas ik vond jouw betoogje heel mooi. Wat het vooral is: paarden die je vaker rijd en die door minder personen gereden worden kan je meer instellen op jou. Jij weet de trucjes van t paard en het paard weet waar het bij jou aan toe is en alle foutjes in het paard zijn jouw schuld en daar kan jij aan werken. Op een manege hebben paarden zoveel ruiters dat ze afgestompter worden en ook hun eigen trucjes krijgen. Wat wel een voordeel is: ze hebben structuur. Paard dat door één slechte ruiter wordt gereden leert heel veel slechte dingen. Op een manege wordt dat afgewisselt, maar goed, op een gegeven moment is het goede er ook minder uit te rijden natuurlijk Knipoog

En op Smit vind ik elk paard wel best, uberhaupt wel.

O en Wen, wat jij zegt: zo gaat het bij mij ook, maar ik blijf meppen en boos worden voor hij braaf is en dat ben ik beetje zat. Ga ik liever lekker naar buiten.

en Antoinet: nog gefeliciteerd met je nieuwe baan Lachen en ik vind Majors benen zonder sokken beetje ielig over komen (en dat voor een paard met zulke enorme kastelen van hoeven), maar gelukkig is het beter voor het paard en daar gaat het om. Niet dat hij een modeshow kan lopen Knipoog

volgens mij waren dit alle mededelingen Lachen Oja, ik heb over een week tentamens (om dat ook nog te melden)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:00

Ow ligt dus niet aan mij. Af en toe tussendoor even tot 10 tellen en dan weer verder gaan, werkt soms ook. En was af en toe even de overgang, maar ik wilde niet te veel draven, omdat hij weer naar buiten mocht. Onder zijn zadel was hij gelukkig nog lekker droog, alleen beetje nat op zijn borst.
Ik heb in de bak ook verder vrij relax in en uitgestapt, meeste van de tijd, gezellig gekletst en tussendoor beetje gewerkt met hem. Van mij mag Mazzel kaal Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:34

Leuk Fen, dit waren natuurlijk jouw laatste vakantiedagen. Volgens mij beleeft Guus zijn tweede jeugd ofzo Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:07

Wat is het weer rustig hier Tong uitsteken. Gister ben ik weer even bij Atlas geweest en heb een rare bult op zijn buik ontdekt. Heb maar Eline gebelt en die is ook komen kijken, maar die had ook geen idee wat het was... Het zat een beetje aan de linkerkant achter zijn oksel (zo noem ik dat maar even). En het was best groot en heel hard... Dus als iemand een vermoeden heeft Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:09

Ik wordt trouwens helemaal gek van dat nummer van de lama's, ik geloof dat ik hem in één middag wel 5x gehoord heb. Maar niks verslaat beyonce met haar if i were a boy (ofzo). Die bleef maar voorbij komen... Echt het woord afwisseling kennen ze niet op TMF...