zal zo foto toevoegen
maar ik vind geen leuke naam
eerst had ik dinges
maar dat roept niet lekkertoen kees
maar vind ik ook niet echt wat dus wie heeft er een idee
ts een reu hij is mooi van lelijkigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar dat roept niet lekker
maar vind ik ook niet echt wat 

) xenalee schreef:Zoi2003 schreef:Danny helpt je wel over de hindernissen
oihhhh jammer dacht jij helpt mijn xeentje wel![]()
![]()
ligt er meer aan of ik die dag vrij kan krijgen ivm veel zieken
maar doe me best

pris moet om 12.34 uur en 13.02 uur en lis moet om 17.06 uur en 17.41 uur
de laatste is om 19.50 uur
)
ik kan haar jullie ook aanraden 
SuperRoos schreef:profiel: lichte bult onder de ogen:
laat zien dat ze star en koppig zou kunnen reageren wanneer ze onder te veel druk staat
kaken: groot:
intelligent en cooperatief
snuit: schuin aflopend:
deze paarden hebben de neiging nieuwe mensen/ruiters uit te proberen om er achter te komen wie de leider is en waar grenzen liggen
mond: medium:
duidt niets bijzonders aan
lippen: verfijnd:
nieuwsgierig, expressief en nadenkend
neusgaten: groot, open en verfijnd:
intelligent, tevens geinteresseerd, enthousiast en actief
kin: vrij vlak:
zie je vaak bij hele slimme paarden
ogen: in verhouding met de rest van haar hoofd wat kleiner:
laat zien dat ze inflexibel kan reageren wanneer ze onder te veel druk staat, toch, als ik kijk naar de uitstraling van haar ogen en de vorm bij het vooraanzicht dan zie ik een heel geinteresseerd en hoopvol paard
van voren gezien zijn haar ogen mooi zichtbaar, dit maakt haar zelfbewust
het brede vlak tussen haar ogen geeft haar een intelligentie waarmee ze onervaren mensen kan overtroeven
oren: bovenaan erg ver uit elkaar:
evenwichtig, in verhouding met de rest van haar hoofd zijn ze wel vrij kort, dit wijst weer op eigenzinnigheid
kruinen: 2:
70% van de paarden met 2 kruinen kunnen sterker en emotioneler reageren dan gemiddeld, ze kunnen zonder enige reden compleet van streek raken en kunnen vaak minder goed tegen stress. vechten maakt alles alleen maar erger en heeft totaal geen nut. rustig kalmeren lijkt vaak de beste optie
Dit was het eerste gedeelte van de analyse van Banjer.
Banjer heeft een prachtige intelligente persoonlijkheid. Afwisseling is dus erg belangrijk voor haar, zowel in haar dagelijkse leven, als in de dingen die met haar gedaan worden.
Wanneer ze veel buiten staat met soortgenoten voorziet dit haar in de behoefte aan afwisseling omdat het haar lichamelijk en geestelijk erg bezig houdt.
Zou ze meer op stal staan, dan is nog meer afwisseling extra belangrijk omdat er anders een verhoogde aanleg kan ontstaan voor het ontwikkelen van ondeugden als weven, kribbebijten en luchtzuigen.
Ook in het werk is afwisseling erg belangrijk. Het houdt haar geinteresseerd, enthousiast en actief. Zou het werk namelijk te eentonig zijn en niet meer motiverend voor haar dan wordt ze eigenzinniger en kan ze veel meer haar eigen weg gaan. Ze leert je als het ware creatief en vernieuwend te zijn en dan is ze ook het prettigst om mee samen te werken.
Banjer is een paard dat een goede leider nodig. Wanneer stabiliteit ontbreekt, en dat is vaak bij nieuwe mensen, dan kan ze grenzen opzoeken en kijken of ze het leiderschap kan verleggen. Dit is niet gemeen bedoelt maar ze heeft gewoon behoefte aan een goede leider en dit zoekt ze dus op.
Ben je eenmaal die goede leider voor haar dan zal ze niet overal meer grenzen gaan verleggen maar wanneer je een paar keer bij hetzelfde minder consequent bent dan ziet ze snel in dat ze de grens weer kan verleggen. Misschien levert het juist wel grappige situaties op maar ze kan dus zowel onervaren als ervaren mensen enorm overtroeven.
Ze is verder een mooi nieuwsgierig en expressief paard, ze denkt heel wat af!
In de omgang met haar zijn eerlijkheid, rust en respect erg belangrijk. Veel poeha en stress kan ze als druk ervaren en dan kan ze wat koppiger en onwilliger reageren. Mocht je in een situatie komen waarin dit gedrag de overhand neemt dan is het waarschijnlijk het beste even een rustpauze in te bouwen. Even kroelen op haar lekkere plekjes en haar weer een beetje comfort laten voelen zeg maar. Soms kan het net iets te veel zijn waardoor paarden aan hun verkeerde hersenhelft gaan denken. Met zo'n rustmoment zorg je dan vaak dat dat weer goed komt en kan je of na een tijdje verder, of je maakt de keuze te stoppen voor die dag. Veel 'traditionele' mensen zullen zeggen dat je een gevecht verliest of opgeeft maar van je paard krijg je alleen maar enorm veel respect, vertrouwen en begrip terug!
Banjer is over het algemeen vrij evenwichtig, geinteresseerd en hoopvol. Ook is ze mooi zelfbewust en dit is een hele fijne eigenschap!
Als laatste heeft ze dan 2 kruintjes. Zoals je ziet kunnen deze paarden soms sterker of emotioneler reageren dan gemiddeld maar als je reageert met sterk leiderschap en voor de juiste afleiding/begeleiding zorgt dan kom je door deze situaties heen. Je moet ze alleen juist weten in te schatten. Verder kunnen de 2 kruintjes ook echt iets extra's geven. Enkele van Linda's beste wedstrijdpaarden hadden namelijk 2 kruinen. Het lijkt er dus op dat wanneer je er positief mee omgaat je juist een stukje extra vechtlust stimuleert en dat paarden zich net dat stukje verder kunnen geven wanneer je hun vertrouwen echt voor je hebt gewonnen.
De extreme 2 kruinenpaarden houden vaak rodeo's, zijn soms moeilijk op stal te houden en geven enorme problemen bij het trailer laden. Zo schat ik Banjer niet in maar je hebt misschien soms wat meer complicaties in situaties met stress of veel druk.
Als laatste kijk ik naar de foto's van haar bouw. Hetgene dat me opvalt is dat haar schoft vrij hoog ligt. Dit heeft geen negatieve invloed op de persoonlijkheid maar kan wel problemen geven wanneer een zadel niet lekker zou liggen en daar drukkingen zou veroorzaken. Ik heb vaak paarden gezien die bokten of steigerden en er vandoor gingen en wanneer er een beter zadel op werd gelegd dat dit probleem verdwenen was. Ik ken je een klein beetje via bokt en weet dat dat wel ok zit bij jou maar mocht je ooit tegen dergelijk gedrag aanlopen wat ineens anders is dan kan het zijn dat door spierveranderingen ofzo het zadel minder prettig ligt.
Verder lijkt ze me een sterk dier waarvan de persoonlijkheid dus niet beperkt wordt door haar bouw.
Banjer is een prachtig dier. Ze is een paard waarmee je echt moet communiceren en waaraan je onmogelijk je wil kan opdragen. Ze is een paard dat respect en eerlijkheid wil en wanneer je haar vertrouwen helemaal hebt gewonnen zal ze erg ver voor je gaan. De factoren in haar leven die erg belangrijk zijn, zijn de afwisseling en het goede leiderschap, biedt je haar dit heel stabiel, en ben je tevens haar echte maatje dan beleef je de meest mooie dingen met haar en kan je ook nog eens enorm veel van haar leren.