stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:32

[quote="Zirano"de wind blijft echt stormachtig,dus paardenwandelaars heel veel sterkte,alhoewel Ilion gewoon weet dat zijn bazin het voor zijn bestwil doet en liever zelf die dagelijkse wandeling van 1 uur ook liever niet heeft.
[/quote]

Wat een slim paard he!
Ik ben zelf ook erg verbaasd dat hij zo braaf blijft en ik merkte gister dat zelfd als ik er met mijn hoofd niet bij ben (ivm Traver) hij daar geen misbruik v maakt en gewoon braaf naast me loopt.
Ik zag er vorig jaar wel elke dag tegenop omdat ik bang was dat hij los brak wat hij ook 3 x deed. Nu heb ik daar een heel ander gevoel bij denk er eigenlijk niet zo heel erg over na: hij straalt zo veel rust uit!
Zaterdag komt de osteopaat voor Ilion: ben benieuwd!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:33

Dat is het bekende praatje hoor Brenda wat ze moetn doen,maar in mijn praktijk heb ik nog nooit meegemaakt dat het fout gegaan is zolang ze zich maar aan de afspraken houden.
Het kan alleen wel een week of 6 duren.

AnneOmie

pascha7 schreef:
zie je wel dit wrdt me jaar ook niet Boos! zal het dan onze paarden hun jaar worden
we hopen het maar Tong uitsteken

Positief blijven denken ladies Haha! Ik weet niet wat ik heb maar ik ben opeens zo positief over alles Tong uitsteken Ik heb echt zo'n gevoel gekregen van, op de een of andere manier komt altijd alles wel weer op zijn pootjes terecht en er zijn altijd ergere dingen in het leven!

Balen van je polsen Brenda, even rustig aan doen en denk dat de baas er wel begrip voor zal hebben Bren, en anders heeft hij pech gehad Knipoog Zorg dat je rust neemt dat het kan genezen!

Zirano

Ik ga er nu vandoor tot later

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:34

Doei, doei marjan Lachen
tot laterrr

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:35

marjan kan ik er dan niet voor alle zekerheid een steunverbandtje om doen als ik aan het werk ga en ofik paard ga rijden :S

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:37

AnneOmie schreef:
Positief blijven denken ladies Haha! Ik weet niet wat ik heb maar ik ben opeens zo positief over alles Tong uitsteken Ik heb echt zo'n gevoel gekregen van, op de een of andere manier komt altijd alles wel weer op zijn pootjes terecht en er zijn altijd ergere dingen in het leven!

Balen van je polsen Brenda, even rustig aan doen en denk dat de baas er wel begrip voor zal hebben Bren, en anders heeft hij pech gehad Knipoog Zorg dat je rust neemt dat het kan genezen!

ehm niet alles Tong uitsteken
maar er zijn altijd ergere dingen daar ben ik het op zich wel mee eens,
hoewel het natuurlijk voor de persoon in kwestie op het betreffende moment
wel het ergste kan zijn wat hem/haar kan overkomen.

positief zijn is altijd goed toch Haha!
goed idee, gaan we ook proberen!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:38

Zo raar ik blijf ondanks dat ik dat levenloze lijfje v Traver heb gezien gister, toch nog steeds naar buiten kijken of ie er al eens is. En als ik iets hoor hoop ik heel even dat hij t is... terwijl ik heel goed weet dat dat nooit meer kan.
Voel me ook zo schuldig dat ik vd week nog zei dat vd 3 katten ik Traver t minst zou missen als hij er niet meer zou zijn.... Traver was gewoon niet zo gesteld op mensen en was meestal buiten. Ik mocht m aaien, vooral niet te lang, dat onderging hij dan maar zodra ik stopte was ie weer weg! Hij was gewoon heel erg op zichzelf, terwijl die andere 2 heel aanhankelijk zijn.
Maar t was natuurlijk niet de bedoeling dat hij dan ook maar binnen een paar uur daadwerkelijk dood zou zijn! het was nl wel mijn ventje met al zijn malle dingen. Het meest zal ik nog die grote stoere kat missen die elke dag op de tuintafel zat/lag te wachten tot het voedertijd was, heel rustig zat hij dat aftewachten om daarna hard mauwend binnen te komen om te eten.
Zijn broertje Piaf trekt nu heel erg naar Primo, die hebben elkaar gelukkig.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:40

nou shir gelukkig hebben zij elkaar nog
sterkte

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:41

Aaaah Ellen goed man van je fiets! Dat ze die na al die jaren hebben teruggevonden zeg!

Karin, gecondoleerd met je ratje Ach gut

Marjan wat belachelijk zeg dat je schriftelijk moest opzeggen! Nu nog 2 wkn... pfff nou ik zou idd ok spontaan ziek worden *LOL*

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:42

kekaro schreef:
nou dat gaat lekker....1 van mijn 2 ratten is dood !
(staan in de schuur en gisteravond kwam hij nog gewoon zijn broodje halen, ik ga ze net brokkies brengen en helaas....)
hij is 2 jaar en 3 maanden geworden.
eerst de poes nu de rat Boos!

He wat sneu! Ondanks dat t n mooie leeftijd is voor een rat vind ik t altijd weer naar.
Is een schuur niet te koud?
Sneu ook dat die ander nu alleen zit, ga je er een bij halen? Bij een opvag hebben ze ook vaak wat oudere ratjes zitten dan gaan ze gelijk op zeg maar. Ik weet wel een aantal opvangen (als je t zelf niet allang weet want dat weet ik dus niet v je Knipoog )

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:45

ik ga doei
moet over een uurtje werken Vork

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:48

jee zeg na jaren je fiets gevonden? ben benieuwd of t nog een beetje knappe fiets is dan.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:49

ik ga zo eens even bellen naar de rattery waar ze vandaan komen, misschien hebben ze nog een leukerd zitten, het is idd wel een mooie leeftijd vor een rat maar toch Lachen
de schuur is heel keurig opgeknapt hihihi geisoleerd en een verwarming aanwezig, speciaal voor mijn beestenbende waar niets meer van over is nu (2 konijnen en 3 ratten zijn er in een jaar tussenuitgegaan, allemaal op leeftijd gelukkig)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:50

Doei! doeggg brenda ! werkze

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:53

Ik vind het echt heel erg voor jullie. Arme Traver. Was die sukkel nou maar lekker onder de bank blijven zitten Verdrietig maar je doet er nu niets meer aan en krijgt hem er niet mee terug. Ik kan goed voorstellen dat je telkens het gevoel hebt dat hij terug komt, dat zal nog wel een tijd aanhouden.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:56

kekaro schreef:
ik ga zo eens even bellen naar de rattery waar ze vandaan komen, misschien hebben ze nog een leukerd zitten, het is idd wel een mooie leeftijd vor een rat maar toch Lachen
de schuur is heel keurig opgeknapt hihihi geisoleerd en een verwarming aanwezig, speciaal voor mijn beestenbende waar niets meer van over is nu (2 konijnen en 3 ratten zijn er in een jaar tussenuitgegaan, allemaal op leeftijd gelukkig)

Klinkt warm genoeg ja Knipoog
Van welke rattery heb je ze vandaan? In deze omg ken ik er niet zo veel alleen in Hoorn.
Ik haal mijn ratjes vaak vd opvang, hebben die ook weer een kans. Zeker als je andere ratje wat ouder is is een ritten niet handig, voor de een te druk voor de ander te saai. Klein jaartje terug had ik t zelfde als jij nu: haalde er 2 rittens bij en toen kreeg ik de kriebels en heb nu 18 ratten hahahaha, dus je bent gewaarschuwd Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:04

ohjee hahahaha dat zijn er wel een heleboel Haha!

ik heb ze van rattery ratteneiland in alkmaar.
als hummeltjes opgehaald en het zijn behoorlijke mannen geworden Lachen

www.ratteneiland.nl

ik zit nu natuurlijk weer bij de kleintjes te kijken en die blijven toch wel erg aantrekkelijk hahaha
ik wil er eentje op leeftijd bij de opvang vandaan halen (rattery heeft geen oudjes meer die weg mogen) .....misschien 2 kleintjes erbij..moet manlief maar even lief aankijken Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:35

Ratteneiland ken ik wel ja.
Bij een opvang kan je ook kleintjes halen hoor Knipoog
http://www.ratslife.nl/
Hier staat Rex tussen die ziet er zooooo lief uit! Hij is: 2jaar en 3 maanden... Hij is v stichting ratjetoe. En zit in Leusden maar Ineke (uit leusden) komt vaan naar Annie en die zit in Zaanstad: hint hint.
Dat geld natuurlijk voor alle ratjes in leusden
Dus als je toch een wat oudere rat zoekt vind ik hun een heel fijn adres.
Eneh wel foto's plaatsen he als je er 1 of 2 bij hebt!
Wat heb je nu voor ratje?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:50

ShirleyA schreef:
jee zeg na jaren je fiets gevonden? ben benieuwd of t nog een beetje knappe fiets is dan.
Ik ook!

Ik had jaren geleden een spiksplinternieuwe Gazelle. Die werd na 3 weken gejat Boos! Maar verzekerd, dus ik kreeg weer een nieuwe. Die werd na 1 jaar ook gejat! Boos! Maar ja, verzekerd enzo.... dus ik weer een nieuwe! Die heb ik nog steeds Haha!
Word ik een paar maanden geleden gebeld, dat ze de heler van de (2e gejatte) fiets gepakt hebben, en of ik daar verdere info over wil, en naar de rechtbank wilde ofzo, weet ik veel. Nou heb ik niet veel zin om die crimineel in de ogen te kijken, en mijn fiets kreeg ik er toch niet mee terug, dus ik had gezegd dat ik er verder niets mee te maken wilde hebben. Maar nu blijkt de verzekering die fiets niet te claimen, dus... krijg ik hem terug! Ik heb wel gevraagd in wat voor staat hij is... zou hij in slechte staat zijn, ga ik er niet eens voor naar Almere. Maar de agent zei dat hij er nog knap uitzag! Dus.. ga ik hem wel ophalen, opknappen, en misschien verkopen. Misschien hou ik hem ook wel, en keilen we die rammelkast van Ton eruit, want dat kan je haast geen fiets meer noemen... Toch is Ton er op de een of andere manier aan verknocht, want hij rijd liever op dat barrel, dan op een knappe Gazelle! (of zou dat komen dat het een DAMESfiets is...?) Haha! Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:52

ik heb nu nog 1 berkenkleurige japanner met dumbofactor in zich dus lieve rondige oortjes Lachen

ik zie alweer een hoop troeteldieren staan (3 mannetjes gevonden in een park ?!?!?! wie doet zoiets....)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:58

echt heel grappig dat ze ineens je fiets hebben gevonden ellen! ik zou hem idd ophalen dan hoor, misschien beetje opknappen en verkopen (je man gaat vast niet op een damesfiets Tong uitsteken )

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:27

kekaro schreef:
AnneOmie schreef:

ehm niet alles Tong uitsteken
maar er zijn altijd ergere dingen daar ben ik het op zich wel mee eens,
hoewel het natuurlijk voor de persoon in kwestie op het betreffende moment
wel het ergste kan zijn wat hem/haar kan overkomen.

positief zijn is altijd goed toch Haha!
goed idee, gaan we ook proberen!

Uiteindelijk, of het nou op een positieve of negatieve manier is, komt er voor alles wel een oplossing Knipoog Geloof mij, ik ben zelf door een hel gegaan na de zelfmoord van mijn broer (wat je waarschijnlijk niet weet)... Voor mij was dat een van de ergste dingen die ik in mijn leven mee heb gemaakt. Bij alles wat nu gebeurd flip ik in 1e instantie maar daarna ga ik nadenken en denk dat ik dat heb ik ook 'overleeft'. Ik ben uit die hel gekomen en er sterker uitgekomen! Wat niet wil zeggen dat ik al over mijn verdriet en gemis heen ben want in feite heb ik gewoon levenslang gekregen.

Vandaar in mijn onderschrift: What doesn't kill you makes you stronger!! Daar ben ik heilig van overtuigd!

Voor iedereen is het persoonlijk idd een eigen groot verdriet wat ze dan ook meemaken. Ik had het trouwens niet over de kat van Shirley of over jouw ratje Knipoog Ik bedoelde tegen Brenda om niet zo negatief te denken en meteen te zeggen dat het haar jaar niet wordt Knipoog Hup schop onder Brenda's kont en posisitief denken! Rust nemen en over 6 wkn gaat het zeker weten weer beter. Een verlies aan de dood van een dierbare (mens of dier) is iets anders en dat duurt gewoon even voor je dat voor jezelf een plekje kunt geven.

Maar nogmaal Kekaro, jij kent mij niet goed genoeg dus dit soort persoonlijke dingen weet jij niet van mij Knipoog Lastig oordelen dus Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:04

ohh... ik hang nu in de wacht met het KNHS..... wat een drama!!

Mijn hemel! Ik sta wel als persoon in hun systeem, als paarden eigenaar, maar niet als lid van welke rijvereniging dan ook!! Boos!
Nu moet ik WEER alle papieren faxen (ja duh, ik heb geen fax, dus mag gelukkig ook per email) en de RV maar ff bellen eerst dan.... 'zucht'........
Laatst bijgewerkt door Dabo op 04-01-07 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:07

ik begrijp wat je bedoelt! mijn eerste stukje was min of meer grappig bedoelt stond zo toepasselijk dat alles weer op zijn pootjes terecht komt Knipoog

en ja uiteindelijk is er voor alles een oplossing, daar ben ik het zeker mee eens !

en wat voor de een moeilijk te verwerken is is voor een ander een eitje, mensen verschillen nu eenmaal, ook dat is waar Lachen
als je iemand niet persoonlijk kent, of in ieder geval niet goed in dit geval, heb je van sommige dingen geen idee....dan geef je antwoord op het geen je leest zonder dat je weet wat er achter zit en als ik het nu teruglees slaat het kant nog wal zeg maar.....
dus heb ik zojuist je hele profiel gelezen (uit interesse laat ik dat voorop stellen)
wat moet dat vreselijk voor jullie zijn zeg....kan me daar dus inderdaad niets bij indenken,
je hebt het wel goed opgeschreven, je weet je gevoel goed te beschrijven
en je komt echt ontzettend krachtig over!
heel veel sterkte en
petje af voor hoe je je hier doorheen weet te slaan, kan niets anders zeggen.

-
-
-
en dan even heel iets anders, die leuke rat rex mag niet weg! die kun je alleen adopteren door geld te sturen, hij gaat niet naar een nieuw huisje.