Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xindy

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:44

Wat spannend allemaal zeg!! Leuk djoon je verslagjes, ook leuk om je maandag een keer 'echt' gereden te zien hebben! Kom niet meer zo vaak in Vught maar voel me er altijd weer thuis als ik dat doe! DIe nieuwe zwarte is best een leuk paardje trouwens! Beetje lomp nog maar beetje trainen en die buik is zo weg ;-)

Ik ben inmiddels voorzichtig aan het verder kijken naar stallen die wel mooie uitrij-mogelijkheden hebben. Merk dat ik het erg jammer vind dat ik alleen het dorp in kan. Weten jullie nog echte aanraders op het gebied van stalling omg Den Bosch (max 20 km, dus berlicum, drunen, schijndel, vught, sint michielsgestel, die regio ongeveer)? Ik zoek wel een stal waar de paarden elke dag buiten komen of in ieder geval los worden gegooid, het liefst dus bij bos/natuur in de buurt, en een open, vriendelijke sfeer op stal. Zelf zat ik te denken aan Paardrijk in Berlicum of Schijnselse Woud in Schijndel, hebben jullie daar ervaring mee? Dat zijn beide maneges want ik kan op internet weinig info vinden over pensionstallingen helaas.. Jullie ideeën?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:52

De Leijehoeve in Cromvoirt is een pensionstal met genoeg uitrijmogelijkheden en ze gaan iedere dag naar buiten toe.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:15

En stal van Rooy in gestel, maar weet niet of die nog plek hebben..
uitrijmogelijkheden zijn er wel, mooi gebied daar

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:03

Leuk veulen Joyce, echt een schatje!
Afgelopen maandag had ik vette mazzel: ik mocht op de nieuwe merrie. Nieuwsgierig gaan poetsen en dat vond mevrouw allemaal heel gezellig en ze heeft flink staan genieten van het kriebelen op haar hals en schouders. Daarna even gewacht tot Paris uit de voorgaande les weer op stal stond want ik had zijn spullen nodig voor op de merrie. Daarna lekker gaan losstappen. Ze stapt lekker ruim iets wat mij al snel aan Odaymie deed denken. Ik moest heel zwart-wit gaan rijden: druk erop als ze zich sterk maakte en druk eraf zo gauw ze nagaf. Ik had een grote smile op mijn gezicht tijdens het gehele uur. Het is echt een vriendelijk dier, dat totaal geen kwaad in de zin heeft, en je tijdens het rijden ook echt een fijn gevoel geeft. Ze wordt vooral in de buigingen nogal gauw sterk en dan gaat ze in de giraffemodus, maar ik kreeg haar steeds sneller weer uitgenodigd naar de ontspanning en ik heb er toch aardig wat stukken met een goede lengtebuiging uitgekregen. Ook nog galop op beide handen gedaan, ook op rechts, waar een simpele bocht al een hele uitdaging was :D. Maar ik ben helemaal verkocht <3 , dit is echt een superdier :D. Ik neem aan dat lesgenootjes haar ook eens willen proberen, maar eigenlijk hoop ik stiekem van harte dat ik er maandag weer op mag O:)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:20

Even heel kort mijn rijverslag van mijn extra les van vanavond. Ik had echt supermazzel: ik mocht weer op de nieuwe merrie, die Zaggy is gedoopt. En wat een superles heb ik gehad zeg: met losrijden nog 2 giraffe-acties gehad en daarna een mooie, rustige aanleuning. Heerlijk relaxed en ontspannen gereden <3 . Ben bang dat de grote smile die nu nog steeds op mijn gezicht geplakt zit er ook voorlopig nog even niet afgaat :D

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:08

Hoop voor je dat je er vanavond weer op mag djoon!!! Ben benieuwd naar het verslag ;-)

Na wat navraag en rondneuzen heb ik besloten per 1 mei paard te verhuizen naar Berlicum, Paardrijk. Motto: "waar het paard het paard mag zijn, en jij jezelf". Echt wat ik op dit moment even nodig heb. Paardje komt 5 uur per dag buiten, en er is een mooi bos direct aan het erf. De mensen komen erg aardig en behulpzaam over, dus ik denk dat het goed gaat komen! Vind het wel spannend hoor!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:27

Hoop dat je je draai snel zult vinden op de nieuwe stal. In ieder geval goed dat je de stap ook gezet hebt.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:52

Ik denk dat het een hele goede stap is Cin, zal zowel jou als Cava goed doen! Zo maar eens naar de huisarts om alle opgespaarde klachten eens na te laten kijken en dan vanmiddag door naar een kennismakingsgesprek in Lelystad. En rond 17:00/17:30 (lekker in de spits -O- ) weer snel terug naar huis want wij rijden normaal om 19:00 al naar stal. Nu maar hopen dat het fileprobleem vanavond spontaan is opgelost :')

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:25

Klinkt heel goed Cindy, vooral dat buiten staan is belangrijk, merkte toen bij olympus ook meteen verschil..

Hier is t nog maar bij 1 veulen gebleven, Bar laat op zich wachten

Rowan heeft wel een veulen gekregen vanochtend *\o/*

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:31

Dankjewel!!

En joyce: Gefeliciteerd!!! Foto's foto's!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:51

Rowan = Dustinlover....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 05:45

Jaaaaa en een merrieveulen voor Barcardi!!!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 07:37

En ook hier nog een keer gefeliciteerd :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:34

Gefeliciteerd! Foto´s....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:47

We beginnen bij het begin..
Afbeelding
Afbeelding

Lange benen dat ze heeft, het is trouwens zoiezo een groot veulen
Afbeelding

En samen uitrusten
Afbeelding

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:10

Wat een scheetje zeg! En wat een mega lange stelten. Heel veel plezier ervan. Is het veulen nu ook van jou, omdat Barcardi ook van jou is?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:17

Nee het veulen is niet van mij..

Tis een muisgrijze, dus word later een zwarte

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:34

Wauw Joyce gefeliciteerd! Mooie foto's zo van de geboorte, en inderdaad een veulen met megalange stelten. Heeft Barcardi goed haar best op gedaan!

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:47

Oh haha verkeerd begrepen! Dustinlover gefeliciteerd! En Joyce nu alsnog haha! In de wei geboren zo te zien, wat fijn voor mama en veulen dat ze lekker buiten kunnen zijn!

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:04

Omdat het hier zo rustig is, nog even wat Cava-spam!!

Lekker chillen in haar nieuwe onderkomen:

Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 00:02

Die ligt er lekker bij :)

HIer alles goed hoor.. Veulens alles goed..

Ook op 29 april 8 pups gekregen van de mechelse herder op stal..Dus druk druk met jong spul bekijken he ;)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:26

Zo ik zal ook weer eens een berichtje plaatsen.
Een paar weken terug ging M. 2 weken op vakantie, Zaggy kreeg een eigen hoofdstel en het rijden ging in 1 klap helemaal prut. Ik kon maar niet vinden wat ik verkeerd deed, en Zaggy bleef maar tegenstribbelen en protesteren. Bah wat voelde ik me naar toen richtig Zaggy. Toen M terug was vond er gelijk een andere leuke gebeurtenis plaats: Zaggy kreeg een eigen zadel en dan nog wel het beste zadel dat je maar kunt krijgen: het 'oude' dressuurzadel van Unzipped. Man man man wat is dat een heerlijkheid zeg! Gelijk het probleem en vooral mijn onzekerheid voorgelegd. M liep heel droog naar de zadelkamer, pakte een sperriem (zat ook om het hoofdstel wat eerst gebruikt werd voor Zaggy), hup riempje vast en rijden maar. En wat blijkt: weg probleem!! Schijnbaar heeft ze zonder te veel ruimte voor haar bit en dan weet ze er niet zo goed raad mee. Grote opluchting dus en ik heb 2 weken lang echt hemels gereden.
Afgelopen maandag was echter weer een dipje. Ik kwam recht uit mijn werk, moest om 19:00 van de Limburgse heide, net voor de grens bij Duitsland, naar Vught rijden en dan proberen daar op tijd te zijn. Het verkeer reed ook nog eens niet door op de snelweg dus ik was 1 bonk drukte en stress toen ik aankwam. En dan denk je nog 'zo en nu even lekker ontspannen'. Maar blijkbaar kun je niet zo goed paardrijden als je gestresst, druk en oververmoeid bent :+ . Ik had gehoopt dat ik juist kon ontspannen op Zaggy, omdat zij de rust zelve is. Maar blijkbaar laat ze zich flink beïnvloeden door mijn bui (iets wat bijvoorbeeld niet zo snel gebeurde bij Paco of Raffinee) en dus was het een les wat qua rijtechnische prestaties van mijn kant om te huilen was. Teleurgesteld paard op stal gezet, hoefjes behandeld en zo snel mogelijk naar huis gegaan voor een warme douche en wat extra slaap. Ik zit dan ook te twijfelen of ik niet eens een paar lesjes op zaterdag moet meepakken, dan heb ik geen last van een vol hoofd van alle nieuwe dingen op mijn werk. Maarja dan komt het 'probleem', ik ben 100% Zaggy-verslaafd :D. En ik denk dat zij op zaterdag haar vaste schare fans heeft gevonden. En ik twijfel of ik op een ander paard rijden wel net zo leuk vind dus of het dan uiteindelijk de moeite is om te doen :P. Ik wacht komende maandag even af, dan werk ik gewoon tot 16:30 als het goed is en dan ben ik ook gewoon in Roermond, dus dan zit ik ook iets ruimer in mijn tijd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:46

Bslen Yoni, dat je t nu allemaal drukker krijgt en dus doordeweeks moet haasten, gewoon aan M vragen of er een vast iemand op zaterdag op rijd..

T zijn 2 leuke paardjes die nieuwe..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:11

Afgelopen maandag heb ik weer op Zaggy gereden. De les was verdeeld qua wensen en dus gingen er 4 met M naar het bos, 2 gingen in de buitenbak rijden, en Liek, ik en Ivy bleven met zijn 3en binnen. Heerlijk om al die ruimte om je heen te hebben en ook wel eens fijn om helemaal zelf naar oplossingen voor rijtechnische probleempjes te gaan zoeken. Zaggy vind het bijvoorbeeld lastig om gesloten te blijven in de overgangen, zeker als je haar later in het uur wat hoger in gaat stellen en dus nog meer vraagt om op de achterhand te komen. Dus allereerst eens goed gaan slingeren door de bak heen, slangenvoltes 10m, kwartwendingen, 8jes, de meest rare kronkels verzonnen om maar goed te rekken en te strekken en aan mijn slecht rechter-lengtebuiging te werken. Door veel af te wisselen met bochtjes naar links en niet constant op haar moeilijke punt te hameren merkte ik dat ze veel enthousiaster mee bleef werken aan die rechter-lengtebuiging. Daarnaast veel overgangen gereden, en ook daar er niet gelijk er bovenop gezeten dat die perfect gesloten bleven. Toen ze op een gegeven moment goed los (en nog steeds happy :D) was ben ik haar meer gaan verzamelen en ook in deze verzameling veel gaan slingeren. Toen ze ook verzameld beter door de wendingen kwam, en ook constanter bleef in tempowisselingen ben ik pas begonnen aan mooie overgangen. Doordat ze nu goed aan mijn benen en zit stond, kon ik haar veel beter blijven ondersteunen in de overgangen en bleef ze daarin ook mooi gesloten. Heerlijk uurtje gehad, met een vrolijk paard en een mooie afsluiting: laatste kwartier was ze mooi constant in de aanleuning, in een opgerichte houding met neusje mooi voor de loodlijn. En ook met uitschuiven ging haar neus niet meer naar haar knieën, maar zocht de hand mooi naar voren-en-beneden op. Was helemaal trots op haar, hadden we toch maar mooi even samen uitgedokterd :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:48

Lekker he paardrijden :)

Ik ben sinds t weekend Bar weer aan t rijden :D:D Dat is een lekker gevoel weer, ze is mega hengstig maar blijft fijn te rijden, dat is ook nogal eens per merrie verschillend..
Gicardi werd zaterdag 'gekeurd' en de 'keurmeester' vond het een goed veulen :)