Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 06:57

Goede morgen!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:56

Blegh we mOeten voor school een supersaaie film kijken in het theater...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:59

Goedemorgen! :)

Noortje, ook namens deze weg; wat jou niet aanzint in het topic is prima, maar ga mij daar niet mee met de sms lastig vallen. ;)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:07

goedemorgen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:10

Goedemorgen! :D

Even een ego bericht.. :D Schimmel deed het gisteren echt super goed! De galop was nog een beetje een moeilijk punt, maar ook gisteren liep die mooi aan de teugel met de galop... Whoehoe topper!! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:10

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:11

Romana01 schreef:
Snap ik hoor :) Ben allang blij dat ik hem mag lenen, voel me nu zo kaal _O-

Zonder mobiel is echt niks aan! -O-

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:12

@ Gina, stoere fotos!
@ Melis, balen dat je niet lekker hebt gereden, heb je zondag wedstrijd? :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:22

@Melanie, en wanneer krijgen we weer nieuwe foto's? :D

Blegh. Derde dag op rij dat ik ziek in bed lig.. Ik zou bijna zegen dat ik naar school wil :=

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:33

Ik hoop volgend weekend!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:15

Bedankt Mel (mag ik je Mel noemen, typt wat makkelijker :') )

Ik ben heel benieuwd naar foto's!

@Melissa & Jiska: hoe gaan we het doen als er slecht weer is zondag ochtend?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:17

Haha ja hoor, je mag me gewoon Mel noemen :P (doet bijna iedereen :P)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:25

Pfff.... verveel me op school! := Nog 3 kwartier :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:27

Melanie_B schreef:

Even een ego bericht.. :D Schimmel deed het gisteren echt super goed! De galop was nog een beetje een moeilijk punt, maar ook gisteren liep die mooi aan de teugel met de galop... Whoehoe topper!! :D

Aaaaw sweet! :D Longeer jij trouwens ook veel met je jonge paarden? Ik merk dat het bij Zam erg goed helpt namelijk!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:28

Maarre Mel, ging je nou springen of dressuren op de ruiterdagen? :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:35

Broccoli schreef:
Melanie_B schreef:

Aaaaw sweet! :D Longeer jij trouwens ook veel met je jonge paarden? Ik merk dat het bij Zam erg goed helpt namelijk!

Ja ik longeer regelmatig. :j komt ook omdat ik niet altijd de tijd heb om er 3 op 'n dag te rijden.. Ik heb voor mezelf een beetje een schema:

Maandag; ben ik vroeg uit (12.15) wat betekend dat ik vrijwel altijd probeer om ze alle 3 te rijden. :j
Dinsdag: moet ik tot 5 uur naar school.. daarna ben ik vaak ''moe'' en longeer ze daarom allemaal. Komt nog wel eens voor dat WB dan ''de banketstaaf is'' en hij in de molen moet en de andere 2 aan de longe.
Woensdag: ben ik 14.45 uit, omdat WB gisteren ''niks'' heeft gedaan MOET hij sowieso of gereden of gelongeerd worden. 9 vd 10 keer rij ik hem :D ook de andere 2 rij ik dan vaak :j
Donderdag: ben ik vroeg uit (12.45) maar heb ik werk tot 4 uur/ half 5, dus vaak rij ik er dan maar 1 (soms 2) en gaat een ander aan de longe :j
Vrijdag; vroeg uit (12.15) vaak rij ik ze dan alle 3
Zaterdag vrij, dus probeer ze dan alle 3 te rijden :j
Zondag; wb en schimmel worden gereden/gelongeerd. En schimmel komt in de wei :D

Dit is zo ongeveer mijn schema, over het algemeen. Soms komt het ook wel voor dat ik ze 2 dagen achter elkaar longeer en/of 2 dagen achter elkaar rij, ligt maar net aan mijn schema, heb 't erg druk wel met de paarden dus moet elke dag even goed inplannen wat ik ga doen en wat ik de volgende dag allemaal te doen heb.. Ik longeer wel regelmatig, ook aan de bijzet kunnen ze lekker aan het werk. Schimmel ben ik net mee begonnen met de bijzet, doet 't goed maar ga er nog niet teveel mee aan het werk, de zwarte kent het al ff en die kan 't goed hebben *D WB probeer ik zo min mogelijk te longeren want dit is niet zo goed voor hem (wegens zijn blessures etc, en met longeren is niet zo goed) dus die probeer ik zoveel mogelijk te rijden... want hij kan helaas niet in de wei -O-

Schimmel en zwarte komen wel bijna dagelijks in de wei/bak :j
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 20-04-12 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:35

Broccoli schreef:
Maarre Mel, ging je nou springen of dressuren op de ruiterdagen? :D

Met WB springen.. en heel misschien met schimmel dresuren, maar weet nog niet :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:40

Jeetje meis wat heb jij het druk met die paarden. Ik word al moe als ik ernaar kijk!
Longeren met bijzet verricht echt wonderen vind ik. Zam is zoveel verbeterd!

Springen met WB! Wat goed, dat betekent dus dat het ook goed met hem gaat! En dressuur met de schimmel? Doen! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:43

Broccoli schreef:
Jeetje meis wat heb jij het druk met die paarden. Ik word al moe als ik ernaar kijk!
Longeren met bijzet verricht echt wonderen vind ik. Zam is zoveel verbeterd!

Springen met WB! Wat goed, dat betekent dus dat het ook goed met hem gaat! En dressuur met de schimmel? Doen! :D

Ja het is echt wel druk.. :o Maar ik heb het er graag voor over. :D Mijn dagen duren soms erg lang, maar goed.. Ik heb wat ik wil.. en ik hoef niet perse om 8 uur op de bank te zitten :P Gelukkig heb ik een vriendje die daar mee kan leven en me nooit eens zegt dat het wat minder moet :P

Ja duurt nog 2 maanden dus dan hoop ik WB weer goed te hebben. Even afkloppen, hij loopt nu weer +/- een week écht weer goed, en heb hem ook weer 'aan het werk' gezet afgelopen dagen en hij blijft 'heel'. Ga nog niet teveel doen en niet te zwaar werk (geen kleine volte's en dergelijke) maar geef hem wel weer werk te doen. Dus over 2 maanden moet ie 't weer doen :D Kom je dan kijken? :P Kun je wel bij mij blijven pitten :))

Ja, moet ff kijken hoe 't met de schimmel gaat :o Gisteren echt heel erg goed en hij heeft zo'n nuchter karakter, zooo fijn.. Was laatst aan 't rijden tijdens dat er een pony werd gelongeerd en die ging helemaal uit zn dak en hij deed NIETS :D Zo fijn! Die zwarte had ik toen niet moeten hebben :=

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:46

Weet je dat ik ook eraan dacht te komen kijken? Maar ik werk zaterdags..
Die schimmel klinkt echt als een leuke!
En Wb'tje is toch nog spannend dus. Fingers crossed!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:33

Gewoon komen :))

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:41

Melanie_B schreef:

Dat mag!
Leuk om te horen, is een fijn gevoel als je iets bereikt ,ook al is het maar iets kleins!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:44

Ringo is zielig :(:) gingen vanmorgen naar de kliniek voor de hardnekkige schimmel in de voorhoeven. Is weer helemaal uitgefreest, tot bloedend toe. Ene kant ingetapt en de andere kant helemaal met verband,tape en een hoefzak. Nu twee weken wachten en niet rijden en daarna weer kijken of het ingedroogd is. Die arme man!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:14

Pff whaha ik schrok al.. Viel een enorm dikke envelop op de mat van school 'aan de verzorgers van Esmée Reusink'.. Ik dacht al wat ik heb nou weer gedaan _O- Maar 't gaat over de buitenlandse reis van volgend schooljaar. :D

@Kirsten, awh arme Ringo :(:)
@Melanie, leuk dat je mee gaat doen, duimen dat WB er dan helemaal klaar voor is! :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:59

Kirsten_S schreef:
Ringo is zielig :(:) gingen vanmorgen naar de kliniek voor de hardnekkige schimmel in de voorhoeven. Is weer helemaal uitgefreest, tot bloedend toe. Ene kant ingetapt en de andere kant helemaal met verband,tape en een hoefzak. Nu twee weken wachten en niet rijden en daarna weer kijken of het ingedroogd is. Die arme man!

Aaaaw arme Ringo!