Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Fieke schreef:JoNew schreef:Leuk!! Het wordt vosjes avond![]()
![]()
Oooooooooooit zal ik een grote vos met 4 witte benen en een mooie bles kopen![]()
![]()
Uitslag van dap bodegraven:
Uit de longspoeling is niks gekomen buiten inademing van wat stof en schimmel, maar verder niet ernstig.
Nu waren er 3 opties.
1. Of gewoon weer opbouwen en dan kijken hoe ze het doet.
2. Of weer terug, een meting voor het rijden doen en na het rijden.
3. Een scopie tijdens arbeid(maar hier weet ik het fijne nog niet vanaf)
Optie 1 hebben we al iedere keer gedaan nadat ze weer stond te hoesten en iedere keer komt het weer terug.
Dus ja dan staan we over 4 maanden weer stil.
Optie 2 gaan we doen, 12 april moeten we naar bodegraven terug.
Wat het is bij yara, aan energie en fitheid ontbreekt het niet. Maar als ik dan ga rijden, ruim 10 minuten losstoppen,
en dan gewoon mijn losrijden doen. En als ik dan tussendoor een stap rondje doe staat ze al helemaal te pompen.
En aan het einde van mijn rit, staat ze nog steeds te pompen en als ik dan ruim een kwartier uitstap nog steeds.
Het duurt zo onwijs lang voordat ze op adem is. Eerst dacht ik conditie opbouwen, maar die hadden we tot voorkort toch echt wel opgebouwd.
Maar dat is toch niet goed als een paard nog zolang staat na te pompen? en dan is het nog niet eens warm en vochtig weer.
Rijkie, ik weet niet of jij dit herkent met Romina? al is het bij ieder paard natuurlijk allemaal anders, dat snap ik.
Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van het is natuurlijk ook niet mijn paard dus kan moeilijk zeggen ja hop gewoon dit en dat doen![]()
optie 3 kunnen we ook nog doen als er na de metingen niks te zien is.
Aan de ene kant denk ik, gewoon een irritatie op dr luchtwegen en daar zal ze altijd gevoelig voor blijven.
Maar aan de andere kant, van ja dat kan niet goed zijn als een paard dat zovaak heeft en moet dus echt wel uitgezocht worden.
Van de DA moeten we nu wel weer opbouwen(ze stond niet helemaal stil hoor) dus dat is wel fijn.
dusssssss wordt vervolgt.
sorry voor mijn lange verhaal.

Die was bijna nooit buiten adem...