Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonador

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:33

Zo ben net terug van de Haerst! Was erg leuke les, wat een leuke foto's van de pas de deux zeg. Jammer dat ik toen niet kon komen kijken. Ik was bij mijn verzorgpaard!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:49

Donderdag WEER (hihi) met Guardian gereden, hij was echt goed bezig...Na een kwartiertje begon die zich al over te geven en een gigantisch lekkere gallop gemaakt, Karin stond er echt van te kijken...
Op de middenlijn aangalloperen vond die eerst wat moeilijk maar na een tijdje had meneertje de smaak te pakken.
Ging dus lekker:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:30

heyhey!
Hier weer een berichtje! Zo te horen zijn er leuke manegepony's/paarden bij gekomen! Haha! Kan ik woensdag ook eens zien om welke het hier gaan Vork .
Dinsdag (oefenparcour) en woensdag (springles) weer gesprongen met Utopie, de Haarlem van een stalruiter. Had ik al wat over verteld, over het dier, als ik het goed heb. Springen ging goed! Hebben netjes een B-parcour (100 cm) (was weer oefenparcour op de manege) kunnen afleggen, en dat is voor mij toch al wel weer een prestatie (aangezien ik hiervoor 1 keer in de week lesde en we niet aan springen deden). Met springles stonden er 2 hindernissen op de middellijn, in de lengte, dus op de a-clijn. Bedoeling ervan was dat je in de grote volte de 2 hindernissen sprong. Hierdoor leer je goed kijken naar de hindernis die komen gaat, aangezien je in een wending zit. Moesten ook weer galopsprongen tellen met balkjes, en 10 meter na het laatste balkje halthouden. Klinkt toch best simpel zo hè Vork maar paasei, dat valt echt zwaar tegen. We zijn nu ook bezig met galopwissels, want in het parcour moet hij ook gewoon de wissels kunnen springen.
Met het arabiertje waar ik op rij gaat het ook goed! Mocht van mn stagebegeleidster als ik wou een keertje mee rijden in een les, ipv dat ik alleen zelf met haar aan de slag ga. Aanbod heb ik natuurlijk niet afgeslagen, want een lesje kan geen kwaad! Mèn o mèn, wat was ze druk. Aan het dribbelen, klooie met haar hoofd, blèh. Dat is dan ook weer een puntje van strijd, want ik kan me zo daar aan irriteren dat ik boos wordt. (wat natuurlijk alleen maar weer averechts werkt). Wat ik zelf altijd doe als ik alleen met haar aan de slag ben, is haar eerst lekker laten rondgaloperen, gewoon even alle spanning eraf, en dan kunnen we geconcentreerd verder. In de les was dit echter wat moeilijk, maar we mochten toch nog terwijl de rest nog aan het instappen was even galoperen.

Poeee, stage zit er al weer bijna op! Man, wat heb ik hier véél geleerd zeg. Hier geld voor alle paarden: geen gesodemieter maar luisteren. Is een paard aan het kloten, nou, dan laat je zelf toch zien dat je net zo hard terug kan kloten. Is een paard echter braaf, dan laat je dat ook uitbundig merken.
Met rijden heb ik hier geleerd met stille hand te rijden. Heb 1 keer in de week drs.les, en zodra ik ook maar even met mn handen begin te "spelen" krijg ik een klap op mn handen. Volgens mn drs.instructeur is "spelen met de teugels" geboren uit noodzaak wanneer een paard niet fijn naar beneden te rijden is. Bij hem hoor je met stille hand te rijden, voorwaarts, en dan komt het nagevelijke vanzelf. Ook heb ik hier geleerd een paard rechtgericht te laten lopen. Een paard wat niet rechtgericht is, zal nooit correct nagevelijk te rijden zijn. Het kan op de linkerhand dan o zo mooi nagevelijk lopen, op de rechterhand bak je er echter niks van.
Wat ik hier ook geleerd heb is om zelf te kunnen aanvoelen of ik met hoge gesloten hand of met lage brede hand te rijden.
Ik heb me dan ook een klein beetje zitten opfokken toen ik laatst op de manege was. 1 meisje was maar aan het brullen van: moet je kijken hoe goed mn pony loopt! Maar ze liep te zagen, het paard boog gigantisch naar links, op beide handen. BRRRRRRR
Met lesgeven heb ik ook heel wat geleerd. Heb nu vaste lesuren dat ik lesgeef, en val in wanneer dat nodig is. Help nu ook een meisje met springen. Meisje zelf is ZZspringen, en ik pas B, maar dat maakt voor haar geen ene moer uit. Ze kwam er zelf mee of ik haar wilde lesgeven en helpen, en zij zelf helpt mij weer zodra ik wat hulp nodig heb.

Wat een verhaal, maar ik moest het toch even kwijt! Ik weet van een meisje hier dat ze ook graag een paardensportopleiding wil gaan doen. Als je dat echt wilt, en je gaat er echt voor, dan zal je zo veel dingen erbij leren! Ik had nooit van mezelf gedacht dit te kunnen, maar het is echt echt echt mogelijk! Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:33

zooo heel verhaal Clown

ik ehm, ben moe Clown

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:38

Vanavond weer les, ben heel benieuwd wat ik vanavond onder mn bips krijg.
We hebben deze geen les van Karin omdat die lekker met dr bips op het strand ligt te zonnen hihi...Weet iemand wat voor iemand dat meisje/die vrouw is waar we nu les van krijgen?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:20

Jolien87 schreef:
Vanavond weer les, ben heel benieuwd wat ik vanavond onder mn bips krijg.
We hebben deze geen les van Karin omdat die lekker met dr bips op het strand ligt te zonnen hihi...Weet iemand wat voor iemand dat meisje/die vrouw is waar we nu les van krijgen?

Jah karen zit in bali geloof ik, als zij er niet is krijgen we les van Arnold. Maar volgens mij geeft hij alleen les op de vrijdag! Veel plezier vanavond ....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:15

We kregen les van Herman himself, was wel lachen we reden met zn 10en en hij moest ook best hard werken om iedereen bezig te houden maar t is hem gelukt hoor haha.
Heb gewoon weer op Guardian gereden maar hij was flink vervelend in de draf, achteraf liep die toch nog lekker en Herman was tevreden.
Ook de gallop gaat nu super, komt lekker met t koppie neer maar soms wil die er nog wel even onderuit schieten, gaan we aan werken:)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:10

Jolien87 schreef:
We kregen les van Herman himself, was wel lachen we reden met zn 10en en hij moest ook best hard werken om iedereen bezig te houden maar t is hem gelukt hoor haha.
Heb gewoon weer op Guardian gereden maar hij was flink vervelend in de draf, achteraf liep die toch nog lekker en Herman was tevreden.
Ook de gallop gaat nu super, komt lekker met t koppie neer maar soms wil die er nog wel even onderuit schieten, gaan we aan werken:)

Herman kan goed lesgeven he .... Ik heb ook weleens les van hem gehad, hij weet alles goed te verwoorden! Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:38

Echt wel, was wel flink werken maar hij kan dr wel wat van:)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:05

Jolien87 schreef:
Echt wel, was wel flink werken maar hij kan dr wel wat van:)

Ja hij laat je altijd erg zweten voor je lesgeld Clown Ik heb vanavond weer les daar, eerst naarmijn vz paard en dan naar de manege Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:33

Hey trouwens ff vraagje tussendoor aan jou Sonador: heb jij laatst niet een korte tijd een paard bij Bredewold verzorgd? Chico?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:46

Jolien87 schreef:
Hey trouwens ff vraagje tussendoor aan jou Sonador: heb jij laatst niet een korte tijd een paard bij Bredewold verzorgd? Chico?

Ja dat klopt, heb hem een korte tijd verzorgt. Maar omdat ik nog herstellende was van mijn gebroken rug en hielbeen, zat ik erg slecht op het paard (weinig balans etc)! En daar kon chico niet goed tegen, en begon hij daartegen te protesteren, wat heel logisch is! Ben toen verder gegaan met mijn huidige verzorgpaard, wat heel erg goed gaat! Ik ziit weer goed en kan eindelijk weer op een aardig niveau paardrijden! Heb jij mij daar gezien dan? Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:43

Het paardje van een vriendin staat daar ook en ik zorg daar ook voor samen met haar, paardje heet Fleur.
Ik bekeek je profiel en zag je echte naam en dat je ook een verzorgpaard hebt en zoveel rijdt in de week, toen dacht ik dat jij het nog weleens kon zijn, vandaar hahaha

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:47

Jolien87 schreef:
Het paardje van een vriendin staat daar ook en ik zorg daar ook voor samen met haar, paardje heet Fleur.
Ik bekeek je profiel en zag je echte naam en dat je ook een verzorgpaard hebt en zoveel rijdt in de week, toen dacht ik dat jij het nog weleens kon zijn, vandaar hahaha

Volgens mij heb ik Fleur nog eens uitgebreid staan aaien afgelopen zomer! Ik heb Chico daar 5 of 6 weken verzorgd, maar het klikte niet. Dat kwam voornamelijk door mijn lichamelijke beperkingen toen!
Ik heb nu een enorm leuk vzpaard vlakbij Apeldoorn! Ik ben daar 3x per week ...

De les van vandaag ging wel redelijk, beetje gespannen! Ik kreeg Charity niet echt goed op de achterhand, maar er zaten ook echt goede stukken bij ..... daarna nog ff gezellig wat gedronken. Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:13

hehe jolien, ik neem 21 januari zelf een 'groom' mee Haha! Clown maar is nog niet zeker of k op lady kan, anders wil ik op target of op my lady Haha! die zijn leuk Lachen chessley is ook leuk maar die wil niet galloperen Tong uitsteken iig niet makkelijk Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:07

21 januari? Oh dus dan ben ik vrij hahaha nee ik ga dan lekker Linnepin groomen, heb ik dan alle tijd voor:P Hoezo kan je dan misschien niet op Lady?

Ja laatst met Chess zei Karin ook dat die een gigantische aanloop nodig heeft dus eerst heeeeel hard draven hihi...

Sonador: Fleurtje is idd een echte knuffelbips de lieverd.
Van wie krijg jij les dan?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:12

Ik heb les van Arnold, target was erg kwaad gisteravond. Maar daar maakte zijn amazone het ook naar eigenlijk!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:18

wat deed ze dan? Tong uitsteken

target bokt bij mij wel eens uit protest, maar kzal nooit gemeen tegen m doen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:24

Hihi Target kan idd stampen hihi
*stamp stamp* "Goh waar zou Annelotte nu rijden?" Hihi

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:24

ja idd Tong uitsteken zo grappig altijd Tong uitsteken moet ie maar luisteren Tong uitsteken ik ben heu sniet gemeen, ik weet gewoon wat ik wil Clown

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:15

hoooooooooooiiiii

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:27

hej Haha!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:50

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiii

Target was gewoon erg nijdig, en was behoorlijk aan het stampen en aan het bokken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:31

Target stampt wel vaker, wat wil je met die hoeven;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:33

hee jo ga je nog meedoen met wedstrijd? Lachen