Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
magli schreef:Ik doe kampen in Groenhove en in de Rhille. De Rhille is idd een goed manege, maar de paarden moeten wel veel werken.
Wadi_Jamin schreef:In Halen bij mijn mama
In Diest bij mijn papa
en mijn mama heeft ook nog een winkel in Diest en Sint-Joris-Winge(gouden kruispunt)
SOET schreef:Iemand die rijd in Snippenhof ?
De loof ?
Groenhove ?
De rhille ?
En idd sommige manege's verdienen een slechte reputatie.. heb ook al heel wat mee gemaakt, dan kom je van een manege.. En als je je neus snuit is je snot zwart.. Euh? wat minder stof is ook welkom. De rhille vond ik dan weer een erg goede manege héél mooi verzorgt. vond ik idd een heel groot voordeel.
poes schreef:Echt eEn dan wordt je zo verwaand en kieskeurig e
Dito schreef:Wadi_Jamin schreef:In Halen bij mijn mama
In Diest bij mijn papa
en mijn mama heeft ook nog een winkel in Diest en Sint-Joris-Winge(gouden kruispunt)
Ik kwam vroeger wel eens in het Zavelhof.. 1 of 2x dressuur en springles gevolgd, en verder geholpen met de show op het einde van ponykampen.
zitake schreef:magli schreef:Ik doe kampen in Groenhove en in de Rhille. De Rhille is idd een goed manege, maar de paarden moeten wel veel werken.
die hebben het gemiddeld niet zwaar vind ik. Ik ken paarden die heel wat meer uren draaien per week. Tenslotte moeten die tijdens het jaar niet veel doen.
zitake schreef:poes schreef:Echt eEn dan wordt je zo verwaand en kieskeurig e
En er is er eentje bijgekomen die mn goedkeuring verdiend heeft. Crisil in Spiere, in een woord waaw, ik heb net een priveles vnl zitcorrectie gekregen. Super echt enorm veel in die ene les bijgeleerd. Paarden, stallen, cafetaria, alles in orde. Proberen waard als je terug komt uit italie. Is van bij ons een goeie 40min rijden.
Blitzelover schreef:EUhhm.. in Heultje een stukje van Westerlo
Ik ga in Aarschot naar school
flippieh schreef:wie kan mij helpen
ik zoek een manege richting turnhout
als je via de turnhoutsebaan gaat heb je een tankstation .. de Q8 het is toch wel een eind voorbij schilde , wijnegem , ... en een straat daarne moet je in rijden in de bossen , heel verlaten , over deze manege ligt een weiland en de rest alleen nog bos .. de maenge had een mooie naam
meer weet ik niet meer
ik heb mijn pony daar 6 jaar geleden gekocht
nu wil ik weten hoe deze manege noemde , deze vraag ergert mij al tijden !!
poes schreef:zitake schreef:En er is er eentje bijgekomen die mn goedkeuring verdiend heeft. Crisil in Spiere, in een woord waaw, ik heb net een priveles vnl zitcorrectie gekregen. Super echt enorm veel in die ene les bijgeleerd. Paarden, stallen, cafetaria, alles in orde. Proberen waard als je terug komt uit italie. Is van bij ons een goeie 40min rijden.
Was dat dat in Kortrijk? Was vrij duur die maar als het echt goed is, heb ik het er wel voor over. Ik moet zeggen dat ik het paardrijden echt verschrikkelijk mis hier, das een van de eerste dingen die ik ga doen eens terug in Belgie (+ een week frieten eten, mijn lief zien, veel bier drinken, ....)
poes schreef:Bke4 schreef:
Weet je, als jij niet veel van die manege afweet (kattevenia) moet jij daar niet over oordelen!!
Als jij daar bent geweest in juli en augustus, spreek jij hier over de blosopaarden en laat ik het u even duidelijk maken dat kattevenia hier helemaal NIETS mee te maken heeft met deze paarden, maar wel bloso.. Enkel ruiters die op kamp komen mogen deze paarden poetsen en rijden, en als deze ruiters namelijk niet goed poetsen, is dat hun fout, en jammer voor de paarden...
Over de manegepaarden op kattevenia, ze zijn helemaal niet slecht verzorgd! Ze zien er rond en gezond uit, soms enkel vuil, maar welk paard is niet eens vuil ??? Wat moet een manegepaard meer hebben dan elke dag vers stro, elke dag hooi, elke dag goed eten, elke dag stallen uitmesten, vaak op weide mogen of in de piste uitlaten, max 2 uurtjes per dag lopen, hoefsmid komt optijd..
Vraag me af wat jij dan een verzorgd manegepaard vind hoor ...
Een vriendin van mij is er een paar keer gaan rijden en haast elke pony had een pessoabit in, dat vind ik toch knap fout voor een manege...
flippieh schreef:nee een langere naamhet heeft een hele grote binnepiste vol met sprongen
toen ik mijn pony er ging uitproberen reden we met heeeeel erg veel in de piste er waren 2 groupslessen van totaal iets van een 15 man , en een paar losse paarden , de bakrand is heel greed en gezellig om op te zitten , de cafataria kijkt uit op de piste langt de korte zeide , er zijn een paar houten stallen appart ik dachtniets van een 5 ( daar stond bonte )
zitake schreef:[
Kan me voorstellen dat je de frietjes en het bier mist, en je lief en de paarden. Hoe lang zit je er nu nog? nog een goeie maand zeker?
Citaat:
Ow,dan ken je mij misschienHaha
Ik heb al vel kampen meegedaan
PaulineDP schreef:Vrienden van me hebben met twee paarden bij Crisil gestaan. Spijtig dat de paarden daar nooit op de weide mochten. En de eigenaars waren niet altijd de meest gemakkelijke mensen om mee om te gaan. Was ook één van de redenen dat ze daar vertrokken zijn met hun twee paarden. Over de lessen waren ze zeker te spreken en ook voor kinderen zijn er hele leuke lessen.
poes schreef:Anna01 schreef:ja daar ben ik nog gaan rijden. met de paarden van mijn toenmalige vriend. die manegepaarden kwamen maar 2maal per week buiten ofzo dus het waren altijd super drukke lessen (lees: drie of vier mensen per les van hun paard). wel een heel mooie manege. Nu is dit een privé western stal geworden. vriendin van mij staat daar en het is echt in orde!
Ja als er maar 2 afvielen hadden we een goede lesNja wat wil je, beesten kwamen nooit buiten, en dan snel met soms wel 20 paarden achter elkaar waarvan meeste ruiters niet eens konden lichtrijden... Dat is om problemen vragen e. Ik heb er genoeg gekke toeren meegemaakt, was echt bang geworden. Ben toen privelessen gaan nemen op mijn manege weer en ik was verbaasd als mijn paard een hele les er niet vandoor ging! Ik heb er niet zo heel lang gereden, maar heb zat spectaculaire verhalen genoeg...
Kent iemand Fulcain vandaar? Hele leuke vos, die had ik graag eens teruggezien.