Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:40

Ah welke winkel op het gouden kruispunt?

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:57

Trendy's Clown
Waar woon jij eigenlijk?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:03

EUhhm.. in Heultje een stukje van Westerlo Tong uitsteken
Ik ga in Aarschot naar school Vork

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:34

magli schreef:
Ik doe kampen in Groenhove en in de Rhille. De Rhille is idd een goed manege, maar de paarden moeten wel veel werken.

die hebben het gemiddeld niet zwaar vind ik. Ik ken paarden die heel wat meer uren draaien per week. Tenslotte moeten die tijdens het jaar niet veel doen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:36

Wadi_Jamin schreef:
In Halen bij mijn mama
In Diest bij mijn papa
en mijn mama heeft ook nog een winkel in Diest en Sint-Joris-Winge(gouden kruispunt) Clown

Ik kwam vroeger wel eens in het Zavelhof.. 1 of 2x dressuur en springles gevolgd, en verder geholpen met de show op het einde van ponykampen. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:36

SOET schreef:
Iemand die rijd in Snippenhof ?
De loof ?
Groenhove ?
De rhille ?
En idd sommige manege's verdienen een slechte reputatie.. heb ook al heel wat mee gemaakt, dan kom je van een manege.. En als je je neus snuit is je snot zwart.. Euh? wat minder stof is ook welkom. De rhille vond ik dan weer een erg goede manege héél mooi verzorgt. vond ik idd een heel groot voordeel.

Stof vind ik eerlijk gezegd een heel rare factor om een manege op te beoordelen. ze kunnen maar moeilijk de piste gaan stofzuigen. Als paarden door de bak lopen waait er altijd wel stof op. Daarbij je neus dient nu eenmaal om stof op te nemen. Haha!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 22:37

iemand interesse om misschien een pony te kopen..

ik ga wss mijn pony verkopen Scheve mond
eerst wou ik half pension,maar heb toch besloten om hem ineens te verkopen.
Ik ben er te groot voor geworden, heb geen doel meer en ook geen tijd meer ...
ik hoop er een goed thuis voor te vinden Verdrietig

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:39

poes schreef:
Echt e Lachen En dan wordt je zo verwaand en kieskeurig e Lachen

En er is er eentje bijgekomen die mn goedkeuring verdiend heeft. Crisil in Spiere, in een woord waaw, ik heb net een priveles vnl zitcorrectie gekregen. Super echt enorm veel in die ene les bijgeleerd. Paarden, stallen, cafetaria, alles in orde. Proberen waard als je terug komt uit italie. Is van bij ons een goeie 40min rijden.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:30

Dito schreef:
Wadi_Jamin schreef:
In Halen bij mijn mama
In Diest bij mijn papa
en mijn mama heeft ook nog een winkel in Diest en Sint-Joris-Winge(gouden kruispunt) Clown

Ik kwam vroeger wel eens in het Zavelhof.. 1 of 2x dressuur en springles gevolgd, en verder geholpen met de show op het einde van ponykampen. Lachen

Ow,dan ken je mij misschien Clown Haha Vork Ik heb al vel kampen meegedaan Tong uitsteken

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:56

zitake schreef:
magli schreef:
Ik doe kampen in Groenhove en in de Rhille. De Rhille is idd een goed manege, maar de paarden moeten wel veel werken.

die hebben het gemiddeld niet zwaar vind ik. Ik ken paarden die heel wat meer uren draaien per week. Tenslotte moeten die tijdens het jaar niet veel doen.

Tijdens het jaar worden er ook veel lessenreeksen gehouden en scholen die komen enz. Maar de paarden worden er goed verzorgd en het zijn goed paarden en toffe kampen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:37

zitake schreef:
poes schreef:
Echt e Lachen En dan wordt je zo verwaand en kieskeurig e Lachen

En er is er eentje bijgekomen die mn goedkeuring verdiend heeft. Crisil in Spiere, in een woord waaw, ik heb net een priveles vnl zitcorrectie gekregen. Super echt enorm veel in die ene les bijgeleerd. Paarden, stallen, cafetaria, alles in orde. Proberen waard als je terug komt uit italie. Is van bij ons een goeie 40min rijden.

Was dat dat in Kortrijk? Was vrij duur die maar als het echt goed is, heb ik het er wel voor over. Ik moet zeggen dat ik het paardrijden echt verschrikkelijk mis hier, das een van de eerste dingen die ik ga doen eens terug in Belgie (+ een week frieten eten, mijn lief zien, veel bier drinken, .... Haha!)

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:41

gaat er iemand trouwens naar jumping mechelen??

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:44

wie kan mij helpen
ik zoek een manege richting turnhout
als je via de turnhoutsebaan gaat heb je een tankstation .. de Q8 het is toch wel een eind voorbij schilde , wijnegem , ... en een straat daarne moet je in rijden in de bossen , heel verlaten , over deze manege ligt een weiland en de rest alleen nog bos .. de maenge had een mooie naam
meer weet ik niet meer
ik heb mijn pony daar 6 jaar geleden gekocht
nu wil ik weten hoe deze manege noemde , deze vraag ergert mij al tijden !!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:50

Blitzelover schreef:
EUhhm.. in Heultje een stukje van Westerlo Tong uitsteken
Ik ga in Aarschot naar school Vork

Oh, ik ga ook in Aarschot naar school, waar ga je? Tong uitsteken

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 21:52

flippieh schreef:
wie kan mij helpen
ik zoek een manege richting turnhout
als je via de turnhoutsebaan gaat heb je een tankstation .. de Q8 het is toch wel een eind voorbij schilde , wijnegem , ... en een straat daarne moet je in rijden in de bossen , heel verlaten , over deze manege ligt een weiland en de rest alleen nog bos .. de maenge had een mooie naam
meer weet ik niet meer
ik heb mijn pony daar 6 jaar geleden gekocht
nu wil ik weten hoe deze manege noemde , deze vraag ergert mij al tijden !!

't groenhof Nagelbijten / Gniffelen ??

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:38

nee een langere naam Verdrietig het heeft een hele grote binnepiste vol met sprongen
toen ik mijn pony er ging uitproberen reden we met heeeeel erg veel in de piste er waren 2 groupslessen van totaal iets van een 15 man , en een paar losse paarden , de bakrand is heel greed en gezellig om op te zitten , de cafataria kijkt uit op de piste langt de korte zeide , er zijn een paar houten stallen appart ik dachtniets van een 5 ( daar stond bonte )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:12

poes schreef:
zitake schreef:

Was dat dat in Kortrijk? Was vrij duur die maar als het echt goed is, heb ik het er wel voor over. Ik moet zeggen dat ik het paardrijden echt verschrikkelijk mis hier, das een van de eerste dingen die ik ga doen eens terug in Belgie (+ een week frieten eten, mijn lief zien, veel bier drinken, .... Haha!)

Ja in die buurt, spiere-helkijn. Qua duur zijn valt mee, zolang het maar goed is, heb in dat half uurtje ontzettend veel bijgeleerd (+ handige oefeningen en tips meegekregen), ik heb voor dat half uur 22 betaald. En dat is dan priveles specifiek zitcorrectie, maar er worden ook gewone dressuurlessen gegeven, prijs daarvan weet ik niet maar dat zal wel binnen de gewone prijsklasse liggen denk ik. Een zeer nette manege, boxen waren proper, paarden (ook manege paarden) staan onder een dekentje, tuig was in orde (was niet sjiek ofzo, maar alles was zonder brokken of stukken). Paarden glansden mooi. Heel vriendelijke mensen, met een andere kijk op het rijden dan de gemiddelde manege-eigenaars. Zoiets zoek ik dus in een manege. Ook vriendelijke mensen die er rondliepen, ...
voor meer info www.crisil.be of www.zitcorrectie.be
Kan me voorstellen dat je de frietjes en het bier mist, en je lief en de paarden. Hoe lang zit je er nu nog? nog een goeie maand zeker?

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:42

Vrienden van me hebben met twee paarden bij Crisil gestaan. Spijtig dat de paarden daar nooit op de weide mochten. En de eigenaars waren niet altijd de meest gemakkelijke mensen om mee om te gaan. Was ook één van de redenen dat ze daar vertrokken zijn met hun twee paarden. Over de lessen waren ze zeker te spreken en ook voor kinderen zijn er hele leuke lessen.

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:22

poes schreef:
Bke4 schreef:

Weet je, als jij niet veel van die manege afweet (kattevenia) moet jij daar niet over oordelen!!

Als jij daar bent geweest in juli en augustus, spreek jij hier over de blosopaarden en laat ik het u even duidelijk maken dat kattevenia hier helemaal NIETS mee te maken heeft met deze paarden, maar wel bloso.. Enkel ruiters die op kamp komen mogen deze paarden poetsen en rijden, en als deze ruiters namelijk niet goed poetsen, is dat hun fout, en jammer voor de paarden...

Over de manegepaarden op kattevenia, ze zijn helemaal niet slecht verzorgd! Ze zien er rond en gezond uit, soms enkel vuil, maar welk paard is niet eens vuil ??? Wat moet een manegepaard meer hebben dan elke dag vers stro, elke dag hooi, elke dag goed eten, elke dag stallen uitmesten, vaak op weide mogen of in de piste uitlaten, max 2 uurtjes per dag lopen, hoefsmid komt optijd..

Vraag me af wat jij dan een verzorgd manegepaard vind hoor ...

Een vriendin van mij is er een paar keer gaan rijden en haast elke pony had een pessoabit in, dat vind ik toch knap fout voor een manege...

Er zijn 2 pony's met een passoabit, wat op de middelste ring hangt, en dus niet op het zwaarste.. En ze worden zelfs gereden door somige ruiters op de normale ring.. Wat een gewoon bit dan is en geen passoa meer.. Op veel andere manege's hebben ze het slechter dan op Kattevenia hoor, zijt daar maar zeker van! Zie mijn vorige tekst!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:13

flippieh schreef:
nee een langere naam Verdrietig het heeft een hele grote binnepiste vol met sprongen
toen ik mijn pony er ging uitproberen reden we met heeeeel erg veel in de piste er waren 2 groupslessen van totaal iets van een 15 man , en een paar losse paarden , de bakrand is heel greed en gezellig om op te zitten , de cafataria kijkt uit op de piste langt de korte zeide , er zijn een paar houten stallen appart ik dachtniets van een 5 ( daar stond bonte )

mhh ik denk niet dat ik een andere manege in turnhout ken Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:13

zitake schreef:
[
Kan me voorstellen dat je de frietjes en het bier mist, en je lief en de paarden. Hoe lang zit je er nu nog? nog een goeie maand zeker?

Nog tot 19 januari, soms zit ik toch een beetje af te tellen Lachen
Maar het is ook echt cool wi, ik ga ver alle grote steden gedaan hebben Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:15

Citaat:

Ow,dan ken je mij misschien Clown Haha Vork Ik heb al vel kampen meegedaan Tong uitsteken

Geen idee, herinner mij er niet al teveel van, buiten de personen die ik hielp. Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:55

PaulineDP schreef:
Vrienden van me hebben met twee paarden bij Crisil gestaan. Spijtig dat de paarden daar nooit op de weide mochten. En de eigenaars waren niet altijd de meest gemakkelijke mensen om mee om te gaan. Was ook één van de redenen dat ze daar vertrokken zijn met hun twee paarden. Over de lessen waren ze zeker te spreken en ook voor kinderen zijn er hele leuke lessen.

Dat van de weides weet ik niet, maar over het algemeen binnen enzo zag het er goed uit. Trouwens zie je vaak hoor dat de paarden bijna niet buiten kunnen, logisch soms ook, als een manege gemiddeld 50 paarden heeft dan heb je al behoorlijk wat weide nodig om ze allemaal erop te krijgen, zonder alles kapot te maken of je weides zo weinig mogelijk te besmetten qua wormen enzo. Ik denk dat als je je paarden veel op de weide wilt dat je beter geen pension of manege uitkiest maar dan gewoon bij een boer ofzo of een weide huurt. Mijn pony komt iig waarschijnlijk nooit op een manege, maar gewoon een weitje.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:48

poes schreef:
Anna01 schreef:
ja daar ben ik nog gaan rijden. met de paarden van mijn toenmalige vriend. die manegepaarden kwamen maar 2maal per week buiten ofzo dus het waren altijd super drukke lessen (lees: drie of vier mensen per les van hun paard). wel een heel mooie manege. Nu is dit een privé western stal geworden. vriendin van mij staat daar en het is echt in orde!

Ja als er maar 2 afvielen hadden we een goede les Lachen Nja wat wil je, beesten kwamen nooit buiten, en dan snel met soms wel 20 paarden achter elkaar waarvan meeste ruiters niet eens konden lichtrijden... Dat is om problemen vragen e. Ik heb er genoeg gekke toeren meegemaakt, was echt bang geworden. Ben toen privelessen gaan nemen op mijn manege weer en ik was verbaasd als mijn paard een hele les er niet vandoor ging! Ik heb er niet zo heel lang gereden, maar heb zat spectaculaire verhalen genoeg...

Kent iemand Fulcain vandaar? Hele leuke vos, die had ik graag eens teruggezien.

Dat waren tijden hé. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Dat moet je gewoon gezien hebben om het je voor te kunnen stellen! Mijn les met Atan zal ik nooit vergeten, haha. Ik ben toen 5 keer of zo opgestapt in die les om te stoppen en ik stap nooit van mijn paard om vroeger te stoppen. Gelukkig was er nog oma Forever...

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:56

Een vriendin van mij is er een paar keer gaan rijden en haast elke pony had een pessoabit in, dat vind ik toch knap fout voor een manege...
[/quote]

Er zijn 2 pony's met een passoabit, wat op de middelste ring hangt, en dus niet op het zwaarste.. En ze worden zelfs gereden door somige ruiters op de normale ring.. Wat een gewoon bit dan is en geen passoa meer.. Op veel andere manege's hebben ze het slechter dan op Kattevenia hoor, zijt daar maar zeker van! Zie mijn vorige tekst!
[/quote]
De manegepaarden zijn er goed verzorgd. Staan dus mooi rond. Stallen altijd netjes uitgemest. Dankzij de inzet van enkele ruiters komen de paarden eens op de weide. Ze mogen veel buitenritten doen.
Maar die pessoabitten, dat is gewoon een feit. Heb 2 weken geleden nog een beginner gezien die leuk aan het pessoabit van zijn pony aan het snokken was ( niet heel hard, hij was maar 5 jaar of zo) gewoon voor de fun terwijl ze aan het stappen waren.
2 pony's....???
Pony's: Femke, Maya, Sabine, Boke en Vodka
Paarden: Isaura, Jago, Sam
Soms wordt het wel eens lager/hoger gehangen. Maar dat varieert toch wel altijd...