Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:14

Citaat:
Huurweek betekend dat je iedere dag 1 keer mag rijden op de door jezelf aangegeven paarden) Volgende week is er een kamp (ga zelf niet mee) en de laatste week van de schoolvakantie is er weer een huurweek.

Hoi Robin,

Weet jij toevallig of je op hcb ook een pony of paard kan huren in zo'n huurweek als je geen 'lid' bent van de manege? Ik was altijd gek op Kajash en zou nog weleens een lesje op hem willen (liefst van Philip). Ik heb een verzorgpony en rijd al in geen jaren meer op maneges, (ben teveel vrijheid gewend en kies graag zelf op wat voor paard ik rijd, daarom lijkt zo'n huurweek me ideaal :P ) maar ik zou sowieso ook graag weer eens een les willen...

Leuk dat er weer nieuw leven is in het topic, heb het een tijdje gevolgd en ook gereageerd maar het werd uiteindelijk erg rustig :D Ik reed hier meer dan 12 jaar geleden, van m'n 6e t/m m'n 12e. Erg goede tijd gehad, maar vooral toen Philip er nog was.

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:24

Kajash is ingeslapen ...

En zover dat ik weet kan je niet huren als je geen lid bent van de manege!

Groetjes!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:49

AlexDertien schreef:
Kajash is ingeslapen ...

En zover dat ik weet kan je niet huren als je geen lid bent van de manege!

Groetjes!

Ochjeetje meen je dat nou! Dat is treurig zeg, Kayash is altijd echt mijn favo geweest, toen ik nog op de manege liep.. Enorm zwak had ik voor dat dier..

AlexDertien

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:06

Ja kajash was inderdaad altijd echt een schatje !
Het is wel echt beter voor hem , hij zat natuurlijk ook al aan de medicijnen!

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:15

Kayash is helaas 3 weken geleden ingeslapen. Voor zover ik weet had hij teveel pijn van de tumoren in zijn lichaam. De manege had hem nog naar een kliniek gebracht maar behandeling was niet meer mogelijk. Kajash was ook een van mijn lievelings pony's. Morgen heb ik weer les van Filip dros en zal dan gelijk vragen of er regels zijn wat betreft huurweek. Vrijdag zijn er weer 2 pony's en een paard bijgekomen. Ik kan helaas niet via de iPad foto's plaatsen. Paard heet Herman de B? En schof hoogte is ongeveer 175.

Groetjes

Robin.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:29

Citaat:
Kayash is helaas 3 weken geleden ingeslapen. Voor zover ik weet had hij teveel pijn van de tumoren in zijn lichaam. De manege had hem nog naar een kliniek gebracht maar behandeling was niet meer mogelijk. Kajash was ook een van mijn lievelings pony's. Morgen heb ik weer les van Filip dros en zal dan gelijk vragen of er regels zijn wat betreft huurweek. Vrijdag zijn er weer 2 pony's en een paard bijgekomen. Ik kan helaas niet via de iPad foto's plaatsen. Paard heet Herman de B? En schof hoogte is ongeveer 175.

Groetjes

Robin.

Oh nee...echt waar |( Ik wist wel dat Kajash inmiddels al oud was, en ik wist ook dat hij er een aantal weken geleden nog stond maar had steeds geen puf ivm met drukte op m'n werk e.d om nog een keer bij hem langs te gaan... Vind dit wel rot om te horen, maar het is voor hem zo te lezen wel een betere beslissing geweest. Had ook al 'verhalen' gehoord dat hij iets onder de leden had maar wist nooit zeker wat waar was en wat niet. Wel zuur dit, ben ik precies te laat om nog ns langs te komen bij hem. Heb nog wel lieve foto's van ons 2en.

Maar bedankt dat je het wil vragen, al lees ik net dat het waarschijnlijk niet mogelijk is (ook wel logisch, bij onbekenden) maar het zou leuk zijn als... ;) Denk dat ik iig zelf ook nog even bel. Keertje weer op een groter paard rijden zou ook niet verkeerd zijn voor me, erg lang geleden :)

Bedankt voor je info!

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:29

RobindeGoeij schreef:
Ik rij 2 x per week op de manage. 1 x les van Maike (Dressuur) en 1 x van Filip Dross (Carousel). Filip Dros en zijn vrouw geven op hoog niveau les en de lessen zijn zeer pittig. Ik ben zelf 10 jaar (rij al sinds mijn 5e jaar op de manege). Filip is een aantal weken geleden gestart met Carousel lessen en moet zeggen dat dit zeer leuk is en vooral erg leerzaam (16 pony's in 1 les) De paarden en pony's die er nu staan, staan onder streng toezicht (het zelf meenemen van snoepjes, wortels etc) voor de paarden/pony's is niet meer toegestaan. Paarden/pony's staan op krachtvoer. Er is een schema opgesteld door de manege zodat de paarden/pony's iedere dag lopen. Paarden/Pony's gaan ook iedere dag een aantal uur naar buiten of lopen lekker los in de bak. Wat betreft de sfeer kan ik alleen maar zeggen dat deze prima is. Wat er gebeurde naast het paardrijden bij de vorige eigenaren kan ik niets over melden omdat ik eigelijk nooit in de kantine kwam. Ik ben zelf een recreative rijder. (vooral voorzichting). Verleden jaar ben ik van Ginger afgevalen en bij het vallen heeft Ginger op mijn heup gestaan en had ik een breuk in mijn heup. Na 6 weken direct weer gaan paardenrijden maar ben nog wel anstig als paarden/pony's door de bak racen. Op Ginger ga ik iig voorlopig niet meer. Deze week is er een huurweek op de manege aangezien er veel mensen op vakantie zijn en de paarden/pony's toch moeten lopen. Huurweek betekend dat je iedere dag 1 keer mag rijden op de door jezelf aangegeven paarden) Volgende week is er een kamp (ga zelf niet mee) en de laatste week van de schoolvakantie is er weer een huurweek. De manege zelf is opgeknapt en stallen worden goed bijgehouden. De bedoeling is dat de kleine stallen groter worden gemaakt en tzt komen er ook nog stallen buiten bij. Het park om de manage heen (achter en voor) heeft de gemeente afgestaan aan de manage.

Groetjes

Robin.

Kijk dat klinkt goed! Ik stuur je wel even een prive bericht!

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:05

Ik heb zojuist gebeld, en ga donderdagmiddag eens een kijkje nemen! Heel vriendelijk meisje aan de telefoon (esther) En zij loopt dan even met mij door de stallen etc. Uitgelegd dat ik een beetje angstig ben en zij gaf mij advies om op maandagavond bij haar in de les te starten. Dit is een speciale les voor mensen die al lange ervaring hebben maar het vertrouwen een beetje kwijt zijn! Ik ben benieuwd, en heb er superveel zin in!

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:59

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:02

Kan iemand mij ook iets vertellen of dat er voor de lessen ook mensen van buitenaf worden toegelaten, en of dat er spring faciliteiten zijn of komen?

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:55

Gisteren op de manege geweest, sfeer is ten goede veranderd! :) Staan veel nieuwe ponnies, paarden wat minder maar ze zien er allemaal supergoed uit! Ella begroette me met een vrolijke bries, hihi.. Wat ik begreep zijn er ook springlessen.. Zelf ga ik vandeweek een priveles nemen bij Armanda :) ben benieuwd!

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:17

Springlessen worden ook gegeven. Op zondag na de carousel worden deze gegeven en ik geloof doordeweeks 1 x. Carousel is op zondag tussen 1400 en 1500 uur. Springles word gegeven door Filip Dros.

fox_kenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:56

hey,
ik wilde even zeggen dat onze lieve fox op de manege mag blijven! ik heb het aan amanda gevraagd en zij heeft gezegd dat fox blijft!

wilde dit zeggen voor degene die het misschien nog niet wisten :)

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:23

Mooi zo!!! Met dank aan Maaike Molkenboer vermoed ik zo :)
Hopelijk gaat alles ook goed met Kenny?

fox_kenny schreef:
hey,
ik wilde even zeggen dat onze lieve fox op de manege mag blijven! ik heb het aan amanda gevraagd en zij heeft gezegd dat fox blijft!

wilde dit zeggen voor degene die het misschien nog niet wisten :)

fox_kenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:55

ja met kenny gaat ook alles nog goed! ik heb zondag nog op kenny gereden! hij rijd super en is nog steeds zichzelf :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:53

Is er ook al een manier waarop we contact kunnen nemen met deze eigenaren? Of duurt dit nog een?
website? Telefoonnummer?

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:07

xDenies schreef:
Is er ook al een manier waarop we contact kunnen nemen met deze eigenaren? Of duurt dit nog een?
website? Telefoonnummer?

xDennies op pagina 24 staat een telf nummer misschien heb je daar wat aan

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:13

010-4193188

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:57

Vandaag voor het eerst weer rijden.. Best spannend!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:08

Laat maar weten hoe het was :)

Sequnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:12

Uiteraard!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:00

MA -> MHK

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:07

doen ze nog aan pensionstalling op barendrecht???

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:13

Ik heb zojuist Filip aan de telefoon gehad, deze meneer klonk ontiegelijk aardig aan de telefoon. Ik ga zometeen even naar Hypodrama spulletjes kijken, en op de terug weg rijd ik even langs de manege :)

Ondanks dat je er een 'bom kon afschieten', zoals Filip zei, ga ik toch even kijken. En dan na mijn vakantie zal ik een blik werpen op de springlessen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:49

Ik ben ook wel benieuwd naar evt pensionstalling..