RobindeGoeij schreef:Ik rij 2 x per week op de manage. 1 x les van Maike (Dressuur) en 1 x van Filip Dross (Carousel). Filip Dros en zijn vrouw geven op hoog niveau les en de lessen zijn zeer pittig. Ik ben zelf 10 jaar (rij al sinds mijn 5e jaar op de manege). Filip is een aantal weken geleden gestart met Carousel lessen en moet zeggen dat dit zeer leuk is en vooral erg leerzaam (16 pony's in 1 les) De paarden en pony's die er nu staan, staan onder streng toezicht (het zelf meenemen van snoepjes, wortels etc) voor de paarden/pony's is niet meer toegestaan. Paarden/pony's staan op krachtvoer. Er is een schema opgesteld door de manege zodat de paarden/pony's iedere dag lopen. Paarden/Pony's gaan ook iedere dag een aantal uur naar buiten of lopen lekker los in de bak. Wat betreft de sfeer kan ik alleen maar zeggen dat deze prima is. Wat er gebeurde naast het paardrijden bij de vorige eigenaren kan ik niets over melden omdat ik eigelijk nooit in de kantine kwam. Ik ben zelf een recreative rijder. (vooral voorzichting). Verleden jaar ben ik van Ginger afgevalen en bij het vallen heeft Ginger op mijn heup gestaan en had ik een breuk in mijn heup. Na 6 weken direct weer gaan paardenrijden maar ben nog wel anstig als paarden/pony's door de bak racen. Op Ginger ga ik iig voorlopig niet meer. Deze week is er een huurweek op de manege aangezien er veel mensen op vakantie zijn en de paarden/pony's toch moeten lopen. Huurweek betekend dat je iedere dag 1 keer mag rijden op de door jezelf aangegeven paarden) Volgende week is er een kamp (ga zelf niet mee) en de laatste week van de schoolvakantie is er weer een huurweek. De manege zelf is opgeknapt en stallen worden goed bijgehouden. De bedoeling is dat de kleine stallen groter worden gemaakt en tzt komen er ook nog stallen buiten bij. Het park om de manage heen (achter en voor) heeft de gemeente afgestaan aan de manage.
Groetjes
Robin.
Kijk dat klinkt goed! Ik stuur je wel even een prive bericht!