We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:47

ah eefje maar dat kan jij! morgen ben je weer beter!
ik ga ook gewoon naar school morgen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:51

Het is ook wel gelukt met de kleuters alleen loopt het dan niet zo gesmeerd als ik zou willen.... heb ze morgen iig niet... want dan was er een andere juf en waarschijnlijk is donderdag de vaste leerkracht weer terug, maar dat hoor ik woensdag eind van de middag.

Nu maar weer eens proberen te slapen. Welterusten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:59

ik ben echt heeel erg verkouden maar ik kan geen school missen!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:28

Ik ben echt niet verkouden. Tis echt een wonder.
Had eigenlijk sportdag vandaag. MAar ben niet gegaan.
Komt omdat ik gister in kleermakerszit van bed ben gepleurd en nu doet mijn been echt verrekte zeer :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:40

Ooh egt heerlijk dit! Wakker worden om 7.35 en weten dat je je nog zo vaak om kunt draaien als je wil! Ik ga nu alleen even me bed uit om een flesje water te pakken en dan ga ik even verder wakker worden met een aflevering glee.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:57

Ik heb ook een lekker dagje vrij :) Hij is alleen wel helemaal gevuld met de kapper; op mn buurmeisje passen; met haar naar de manege en Ruby doen en vanavond vergadering ! Ach morgen nog een dagje vrij!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:00

Ik heb vandaag ook onverwacht een dagje vrij :) Daar kwam ik alleen pas achter toen ik al aan t opmaken was om de deur uit te gaan. Zou eigenlijk bij me mogelijk volgende stage gaan kijken. Maar kreeg een sms van die meneer dat ie met longontsteking op bed lag dus hij zou me bellen voor een nieuwe afspraak. Toen heb ik me make-up weer dr af gehaald en ben ik heeeeeerlijk uitgebreid gaan douche :) Nu nog even McLeods kijken en dan zo me hele kast eens uitpluizen en ordenen :)
Vanmiddag denk ik nog eventjes naar me afgelopen stage :) Even gezellig doen daar Ohja en daarvoor eerst nog even nieuwe lampjes op me fiets zetten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:01

Nou ik ben blij dat ik thuis ben... vanochtend voelde ik me wel goed... maar net weer misselijk en overgegeven. Dus het ontbijt van vanochtend is er nu ook weer uit.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:30

Owh gadsie Eefje, lekker uitzieken dus!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:51

Ja... maar ik had bedacht dat ik lekker met Kafka kon gaan klooien. Even aanzien hoe ik me over twee uurtjes voel. Eens kijken of een kopje thee wel goed is.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:55

Kopje thee met honing erbij en lekker even onder een dekentje hangen. En dan kan je hopelijk vanmiddag gewoon even nr Kafka! Is ook wel zo gezellig

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:20

zoo nou ik heb heel nuttig gebruik gemaakt (jaja nu al) van mijn vrije dagje :) Me hele kamer is weer geordend(was wel al netjes maar gewoon ongeordend) hele badkamer en wc schoongemaakt, inclusief gedweild. De keuken helemaal gesopt, zo als de vloeren droog zijn nog even alle gemeenschappelijke ruimte stofzuigen en wie weet als ik nog de moed heb de keuken ook dweilen :) En als ik dan nog zin heb mijn kamer nog ff extra afstoffen, anders dan word dat morgen :)

Pffff naar Eefje, hopelijk helpt n kopje thee en kun je zo idd nog lekker naar Kafka :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:36

Goed bezig Lous!!! Ze zullen blij met je zijn :P

Linda ook al een heerlijk dagje vrij :)!

Beterschap Eefje, hopelijk knap je snel weer op!

Ik ben ook uit school, had herkansingsdag maar de school had bedacht dat we dan de rest van de dag gewoon lessen moeten volgen... Gelukkig viel mijn 8e uur uit en heb normaal 6e en 7e tussenuur dus ik ben al lekker thuis :)!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:19

Afbeelding

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:22

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:33

Leuke foto's Marieke en Danielle!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:20

Ik heb me rooster eindelijk. Maar heb meteen een mail naar me mentrix gestuurd omdat ik wil weten op welke dag ik nou stage heb. Er staat nu namelijk op maandag stage, op dinsdag van het 5e t/m het 8e, op woensdag 2e t/m 9e, op donderdag 1e t/m 6e en op vrijdag is doorstroom. Maar ik heb geen doorstroom. En ik had eerder begrepen dat we op maandag vrij zouden zijn omdat dan bhv was en dat hebben we al gehad. En omdat ik geen doorstroom heb moest ik op vrijdag stage lopen. Maar nu weet ik dat dus niet meer....dus ik hoop dat me mentrix snel terug mailt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:28

Ik ben even een test aan het doen bij Ferro, maandag had ik enorme ruzie met om hem 'normaal' de wei uit te krijgen. Suuuuper druk, álles was eng en weer zoals toen ik hem net had het touw uit je handen rukken. Had handschoenen aan dus kon hem gewoon houden maar hij liep na een tijdje kei hard snuivend in de piaffe naast me. Hij heeft maandag en dinsdag geen biks/muesli gehad en vandaag kon ik hem al wat normaler mee krijgen, hij liep wel weer te snurken en enorm gespannen toen we door de bak naar de stallen liepen, maar niet zo extreem als maandag. Nou kijk ik morgen even of hij weer zo druk doet of hetzelfde als vandaag, wil namelijk weten of het door het weer komt of door zijn voer. Vind het namelijk best vreemd dat hij zo doet sinds ze weer de hele dag in de wei staan...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:33

mag ik vragen waarom je hem biks/muesli geeft?
je zal er van wel een reden voor hebben, maar ben even benieuwd :P
omdat hij niet werkt (op longeren etc na, maar niks waarvoor hij veel extra energie voor nodig heeft toch?)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:36

Ben ik met Lucy eens. In principe doet die niks dus dan zou die al helemaal geen muesli nodig hebben. Een beetje biks kan geen kwaad. Hoeveel geef je hem als ik vragen mag?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:38

Nou ze hebben zeker wel biks of muesli nodig, niet alle benodigde vitaminen zitten in het gras/hooi dat ze krijgen. Het gras/hooi is te eentoning, wij halen ook neit al onze voedingsstoffen uit een boterham, daar heb je meer voor nodig.

Hij krijgt nog geen kwart biks en als hij geweest heeft een handje muesli, verder 'leeft' hij van hooi en nu ook weer lekker grasjes eten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:43

Hij krijgt trouwens wel een sobere basis brok en muesli zonder haver en melasse.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:00

kwart biks per dag of per voer beurt?
Is niet echt heel veel maar dat hij drukker wordt van weer in de wei lopen vind ik niet heel vreemd. Het ritme is weer anders. Daar zijn ze hier op stal ook super gevoelig op... als er iets anders gaat dan anders is het bal... de ene meer dan de ander. Kafka kan het meestal wel redelijk hebben maar Jamstone kan echt helemaal uit zijn plaat gaan.
Daarnaast worden veel paarden suffer van op stal staan omdat het heel eentonig is. Net of het lichtje uit gaat. Als je ze dan regelmatig op wei houdt zijn het hele andere dieren.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:22

Hij krijgt een kwart per dag 's middags. Eerst gaf ik het samen met een kwart muesli maar daar ben ik al een hele tijd terug mee gestopt. Alle paarden zijn weer lekker vrolijk en enthousiast nu ze buiten mogen maar er is geen enkele ineens enorm angstig als ze eenmaal in de bak komen, behalve Ferro. Vooral in 1 hoek van de bak is het echt heeeeeeel eng! Je ziet ook echt dat er maar een vogel op dat moment weg hoeft te vliegen of hij ontploft helemaal...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:56