Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:28

Goedemorgen!
Maandag het land op joh? :?
Ik was voorbereid vanaf donderdag, dan kan ik wat uurtjes vrij nemen, maar voor mij dan dinsdag, ik ga maar even hard mijn best doen op mijn werk...

Ik zit overigens nog steeds in dubio hoor... ik durf het gewoon niet om gelijk dag en nacht te zetten, maar er gaan er zoveel altijd wel direct en dat gaat altijd goed... Ik ben zo bang dat het dus niet goed gaat en ze bevangen wordt of koliek (en mogelijk daarbij darmdraaing) krijgt... zijn jullie daar niet bang voor dan?

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:31

jarrah schreef:
Goedemorgen!
Ik was voorbereid vanaf donderdag, dan kan ik wat uurtjes vrij nemen, maar voor mij dan dinsdag, ik ga maar even hard mijn best doen op mijn werk...

Ik zit overigens nog steeds in dubio hoor... ik durf het gewoon niet om gelijk dag en nacht te zetten, maar er gaan er zoveel altijd wel direct en dat gaat altijd goed... Ik ben zo bang dat het dus niet goed gaat en ze bevangen wordt of koliek (en mogelijk daarbij darmdraaing) krijgt... zijn jullie daar niet bang voor dan?

Nu wel!!!!

Nee hoor Lisette daar ben ik niet bang voor.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:32

jarrah schreef:
Goedemorgen!

Goedemorgen,

Ik heb er met Vival en Venga echt nooit last mee gehad. ;) En... Vival is echt aardig wat jaartjes achter elkaar dag en nacht gegaan. ;)

Ik ga gewoon op de fiets naar sstal. Ik laat de auto staan. Dat is voor mij een hele prestaties. :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:32

Goeiemorgen allemaal. :wave:

Annette gefeliciteerd met King.

Wat een verhaal Lisanne..... :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:34

taverno schreef:
Goedemorgen.

Perioden met zon en warm. later op de dag kans op een enkele bui.

De dag begint met veel zon, maar geleidelijk neemt de bewolking van het zuidwesten uit toe en in de namiddag en avond neemt daarbij ook de kans op een enkele regen- of onweersbui toe. De middagtemperatuur loopt op naar waarden van 19 graden in het Waddengebied tot 25 graden plaatselijk in het oosten van het land. De wind is zuidoostelijk, zwak tot matig en draait in de namiddag aan de kust naar west, waarmee er geleidelijk wat koelere lucht het land binnenstroomt

^)

Ik zie net pas dit bericht. Ik ga even naar plaatselijk weerbericht bekijken. :7

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:37

jarrah schreef:

Ik ben er niet bang voor en ik sta al heel wat jaartjes op stal,het wordt altijd zo gedaan.

Ik vind dat je ze beter gelijk met de groep mee kan laten gaan,het geeft altijd wel wat onrust als er later een nieuw paard bij gezet wordt.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:41

Ooow ik zie ook nu dat weerbericht pas!
Wij gaan lekker bbq'en vanavond, dus hopen maar dat het weer mooi blijft :D
Gisteravond nog tot half 11 buiten gezeten ofzo, was echt heerlijk!!

Dat is inderdaad de andere kant Tav!
Maar ook dat doe ik al 2 jaar en gaat hardstikke goed... hmm ik weet het niet... vind het echt moeilijk...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:51

Ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt Jarrah.
Volgende maand kan ze net zo goed koliek krijgen of wat voor enge ziektes meer.
Paarden in het land is altijd een risico maar ik ga me daar niet druk om maken.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:50

Er is altijd een risico, maar ze krijgen goed hooi ed dat maakt de overgang kleiner.
Ik heb er zin in iig! Nog ff een keer m'n oproep

heeft iemand springschoenen te leen??? Of te koop

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:13

Ik kan je er niet mee helpen Splinter.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:22

hii ,
ja ikzelf doe king neit dag en nacht, geen fijn iedee.
Voor de hoefbevangenheid heb ik in ieder geval geen angst.
vertrouw zeker wat er gebeurd hier op stal
nikkelvis: dank je wel :D

Splinter: ik heb wel spingschoenen, zijn niet helemaal meer op en top hoor, veel mee gesprongen kan helaas nu niet meer springen dus ze liggen er voor niks.
misschien kan je er wat mee? kopen mag je ook! ze zijn van BR

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:48

Weer terug!

Lekker naar buiten geweest met Ward en Marijke. Was heerlijk weer, jammer genoeg veel fietsers. Maar eentje hebben we even vast gereden. Hij deed echt te aggressief. Ik snap die mensen niet als ze nergens last van willen hebben waarom gaan ze dan door reacreatiegebieden heen fietsen. Maar ja..........

Morgen paardjes naar buiten. Wiehieeeeeeeeeeeee.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:51

Fietsers,grrrr.Ik snap gewoon niet waarom ze agressief gaan doen.Ze denken dat ze het alleenrecht op de fietspaden hebben volgens mij.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:54

taverno schreef:
Fietsers,grrrr.Ik snap gewoon niet waarom ze agressief gaan doen.Ze denken dat ze het alleenrecht op de fietspaden hebben volgens mij.

Hij zat gewoon bij Venga in zijn reed. Dan heeft hij geluk dat Venga er echt niet op reageert, want anders had het verkeerd met hem afgelopen. Ik snap het ook niet doe even relaxed.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:05

lekker bijdehand weer die fietsers :7 wielrenners? of 'gewone' ?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:34

Splinter schreef:
lekker bijdehand weer die fietsers :7 wielrenners? of 'gewone' ?

Uiteraard een wielrenner. }:0

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:56

Verschrikkelijk die wielrenners heb een keer een aanvaring gehad met een hele grote groep ze hadden geen geduld om even te wachten met de brug overgaan jaa dan springt me paard er midden in zullen ze niet snel weer doen :P

Maar wel lekker dat jullie naar buiten zijn geweest :D Zag nog meer mensen die terug kwamen lekker hoor :)
Wij hebben braaf in de bak gereden met de nadruk op braaf :):) geen bok geen trap geen gesteiger Wauw <3

Lekker hoor dat ze het land op gaan wordt vroeg opstaan voor mij dinsdag op me vrije dag.

Vraagje ik heb woensdag ochtend altijd vroeg les dus hou haar dan altijd binnen nou kan ze woensdag daarna meteen om half 12 terug naar haar groepje maar er staat me iets bij van vorig jaar dat dit af werd geraden?

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:40

tot 1 uur mag je ze erbij zetten.
Dus om half 12 zit je nog goed. Ik heb het vorig jaar ook heel vaak met Tif gedaan dat ze pas eind van de ochtend erbij ging. Nooit een probleem.
Wel was tif altijd beter als ik haar 's morgens even een half uurtje mee het land op liet en dan haar eruit haalde. Anders wilde ze nooit opletten op het werk en was ze alleen met het land bezig!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:55

Tja.. lijkt me geen probleem als ze niet gestresst wordt als al die paarden naar buiten gaan en zij niet. Eerste paar dagen zijn ze toch wat enthousiaster. Wellicht een week later zijn ze het land weer helemaal gewend. En daarbij zijn ze de eerste paar dagen nog heel erg de rangen en standen aan het bepalen. Maar goed... jij kent je paard het best ;)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:28

Het is altijd beter om de eerste dagen je paard gewoon in de groep te laten staan,gewoon om de rust in de groep te bewaren en de eerste dagen vreten ze zich ook nog vol en om ze dan ook nog eens aan het werk te zetten is niet prettig voor ze.

Ik zou als ik jou was woensdag niet gaan lessen Jennifer.
Laatst bijgewerkt door taverno op 25-04-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:30

Het was rustig op stal na 16.00u.Had de baan helemaal voor mezelf.
Tence heeft een nieuw weidehalster om,zonder schuifgesp,dat is niet handig als hij in de sloot terecht mocht komen. :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:00

Vanochtend ook op stal geweest, heerlijk weer en even gereden en Noah knoflook gegeven tegen de vliegen. So far so good ;).
Heb er zin in morgen, ben er vroeg wil niks missen!
Het lijkt wel of het elk jaar meer fietsers worden, vervelende lui. Die dagjesmensen gaan ook zo midden op het pad fietsen, alsof ze alleen op de wereld zijn pfft..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:43

Goedemorgen!

Ben benieuwd hoe het met de weidegangers gegaan is :j

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:55

En naar de foto's van de eerste keer op de wei! Er zullen toch wel mensen met camera zijn geweest??

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:34

Goedenmorgen...

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is en naar de foto's en filmpjes...

Ik kon er helaas niet bij zijn dus van mij dit jaar geen foto's ;(