Balen splinter,ik heb ze ook allleen maar rustig zien staan.
Enne rijden viel gisteren wel mee hoor wat temperatuur betreft.
Splinter
Geplaatst: 06-07-09 10:52
ik lag gister de hele dag voor pampus, dus had geen idee van het weer
wonderworst_
Geplaatst: 06-07-09 15:20
jahoeeeeee het regent... jeetje mina nog nooit zo blij mee geweest..... stond net nog in een té heet postkantoor en der stond toch een rij jeetje.... en het onweert... hihi andante staat buiten, hoop dat ze de onweer niet erg vind, maar ik kan begrijpen, dat ze een koude bui ook erg lekker vind...
Splinter
Geplaatst: 06-07-09 15:34
hoe is het met de zadelperikelen?
Kimbaie
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-09 15:37
laat het nu maar regenen, hoop alleen dat het vanavond weer voorbij is.
en het is al weer droog idd.. het ruikt wel lekker hier... besloten toch wel dat zadel te nemen, met de afspraak bij minste last van het zadel gelijk de keuze voor een nieuwe...
Splinter
Geplaatst: 06-07-09 16:04
oke, ik zou alleen heel goed opletten! Ik blijf het raar vinden dat dat zadel eerst niet goed ligt en daarna wel.....
ik hoop voor je hoor dat het goed gaat, begrijp me niet verkeerd!!
ja, dat was wel vreemd, ze dacht dat ie niet goed aansloot, maar na andere zadels toch nog een keer gekeken.. maar we houden die bolle goed in de gaten, en zodra ze iets aangeeft...
Kimbaie
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-09 16:43
@ ww: ik sluit me even aan bij lindsey. En je verhaal klinkt mij nogal bekend in de oren, zo zat bij Venga eerst een Anky heel slecht en later bleek hij ineens goed te liggen. Terwijl zijn vel boven het zadel uitkwam zo strak lag hij. Venga heeft zich toen ook goed gedragen, ondanks dat het zadel K** lag. Dus kijk alsjeblieft uit, dadelijk heeft je paardje zo veel last van je rug dat het onherstelbaar of een lange herstelperiode gaat kennen.
vond het alleen een beetje raar dat dat meisje die je kwam helpen een winkelverkoopster is, die geen opleiding in de zadelmakerij/passen heeft gehad :S
bailey vandaag beetje koliekerig geweest, maar gaat nu weer goed
Jammer voor Omie die niet op het landje mag nu, maar voor de rest wel super En de temperatuur is goed te doen, fijn rijweer! (stel dat je zou moeten rijden ofzo )
Splinter
Geplaatst: 07-07-09 09:00
jaaaa lekker joh die regen!!
nikkielvis
Geplaatst: 07-07-09 09:29
Ik ben ook blij met de regen. Maar zou het zeer op prijs stellen als het vanmiddag wel weer droog is. Ik hou niet zo van regen op mijn hoofd. En dan vanavond weer een bui dan komt het allemaal goed.
Het regent hier pijpenstelen niet normaal. Het is ook super donker. Gister weer lekekr gereden op mijn mannetje. Was lekker te doen met die wind. Niet te warm super en zeker met mijn nieuwe zadel.
Daar ben ik zo blij mee....
Cer
Geplaatst: 07-07-09 09:36
Ik vond de regen van vannacht ook wel heel okee... Dit is weer een tikje over de top, met onweer en alles..
Redlich
Geplaatst: 07-07-09 09:48
Morguh!
Ik ga voor een nieuw zadel. Zojuist Van Rijs gebeld maar die heeft het druk druk druk druk! Ik weet nog niet wanneer ze tijd hebben? Wordt teruggebeld. Intussen kijk ik verder. Heeft iemand nog een goede tip? Vroegop, Divoza, Hypoplaza is niet zo mijn ding.
O ja die Ria doet niet aan andere zadels,alleen opvullen
Kimbaie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-09 12:52
ik heb ook gehoord dat Best fit goed is of mr. Ed. Splinter heeft ander ook nog wel een nummer van Arie de Boer (zeg ik het goed).
edit: zie dat mr. Ed al genoemd is.
Redlich
Geplaatst: 07-07-09 13:53
Alvast bedankt al voor de reacties! Het maakt het er niet gemakkelijker op. Het zal fijn zijn als de "zadelboer" ook mijn gebruikte zadel wil inruilen? Ik heb een 2 jaar oud Euroriding Diamant VZH zadel in te ruilen. Bij Van Rijs krijg ik daar een mooi bedrag voor terug. Via website heb ik al enkele vragen op de andere "zadelboeren" afgevuurd. Ben benieuwd!?
Splinter
Geplaatst: 07-07-09 14:00
ik denk dat je bij vanrijs de hoogste inruilwaarde krijgt, zeker voor euroriding
Bij arie weet ik niet zeker of hij nog wolzadels verkoopt. hij past ze nog wel aan,
Wat zijn er veel van jullie bezig met zadels . Als ik in de winter begin met Noah wil ik ook een goed zadel hebben, dus ben al druk aan het sparen. Toch twijfel ik wat ik moet doen, een goedkoper (kunststof?) zadel of een duurder leren zadel. Ik wil best wat geld uitgeven, maar is dat het waard. Het gaat erom wat goed ligt en past, ik wil absoluut zijn rug niet naar de knoppen rijden. Wat zullen jullie doen?
nikkielvis
Geplaatst: 08-07-09 08:17
Ik had in eerste instantie een kunststof zadel. Maar elvis was te breed voor dat zadel. Dus dat ging uiteindelijk niet op.
Ik zou in iedergeval er voor zorgen dat ie goed op je paardje ligt. Maar ook zeker lekker is voor jou. Als je daar niet op let dan heb je nog steeds een probleem. Ik spreek uit ervaring.
Heb nu mijn vierde zadel en daar ben ik super blij mee. Succes allemaal die met zadels bezig zijn.