Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:13

Tja, ik vind dat je nu opeens wel heel negatief bent geworden. Ben het zelf ook niet meer eens met de manier van lesgeven, al een tijd niet en heb er zelfs al eens wat van gezegd tegen Aad, maar goed, laat maar Knipoog

en Sas, Televizierring vind ik een beetje uhm.. Ik ben voor niemand Haha! Ik vind de radioprijzen leuk Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:14

Nou toen ik zag dat Nicolette van Dam een van de genomineerde was voor televisievrouw van het jaar dacht ik wel: Waar gaat dit heen Clown Maar goed, verder heb ik me er eerlijk gezegd ook nooit in verdiept.
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 24-10-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:15

Valt toch wel mee? Ik heb over vorige les niets negatiefs gezegd, nu alleen 1 opmerking dat ik het niet zo erg vind dat Aad er 3 weken niet is. Ik heb die opmerkingen wel eens meer gemaakt. En ik vind het ook gezellig als hun weg zijn en Jolanda achter de bar staat.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:16

Sas, nicolette van Dam? Oké, dan ben ik voor Sophie Hillbrand, BNN Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:01

Je kent Nicolette van Dam niet, dat mens wat zo belabberd praat Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:21

Vroeg thuis vandaag. Ik zat op Ragna, rijdt wel oké. Alleen moet je geen voltes maken in galop, want dan is de liefde om naar Prins te duiken opeens erg groot Scheve mond Nouja, ik heb wel weer gelachen (vooral om/met Leonie Nagelbijten / Gniffelen)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:11

Ik zat op mijn kleine, grote vriend. In stap en draf was hij best braaf, tot we hals gestrekt hadden, toen moest hij achter in de bak af en toe maar wegschieten. En de galop? Dat was meer hobbelen en proberen de rest te ontwijken (en de rest om Bowie te ontwijken Bloos).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:20

Jij trok zoveel aandacht dat ik niet eens opviel met Ragna Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:31

Bowie trok de aandacht Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:06

Oja, sorry ik was even vergeten dat altijd alles aan de paarden lag Vork

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:30

Ik zat op Ginger, waarvan ik dacht dat ik het leuk zou vinden... Zelfs met Omar kon ik meer bereiken! Die liep aan het eind op zijn eigen benen en was aan het been, dat heb ik met Ginger niet kunnen bereiken. Want tja hoeveel been ik ook gaf het had geen zin, verder zat er geen rem op en was het stuur ook ver te zoeken! Hopelijk heb ik volgende week een leuk paardje (maar dan moeten ze die eerst aanschaffen).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:35

Es, op Bowie zat een stuur en een vooruit en een rem, wat wil je nog meer?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:33

Uhmmmmm iets minder rodeo Tong uitsteken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:56

Dan moet je de galop overslaan Bloos

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:50

evdpanne schreef:
Ik zat op Ginger, waarvan ik dacht dat ik het leuk zou vinden... Zelfs met Omar kon ik meer bereiken! Die liep aan het eind op zijn eigen benen en was aan het been, dat heb ik met Ginger niet kunnen bereiken. Want tja hoeveel been ik ook gaf het had geen zin, verder zat er geen rem op en was het stuur ook ver te zoeken! Hopelijk heb ik volgende week een leuk paardje (maar dan moeten ze die eerst aanschaffen).

Of jij moet wat harder je best doen Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:59

Goed nou mensen ik ben er dus weer (zoals jullie hierboven kunnen zien). Mijn zusje was er vorige week (samen met Major 1 van de vele excuses waarom ik alles wat met internet te maken heeft een beetje (veel) verwaarloosd heb! Mijn zusje heeft wat kiekjes van Major en mij gemaakt en nu kunnen jullie ook eindelijk de sokloze Clydesdale aanschouwen.... kijk en huiver!

Afbeelding

We hebben zo onze goede momenten maar 9 van de 10 keer gaat het zoals het bij jullie in de les ging.... niet!!! En dat ligt niet aan het paard maar aan mij, dooroefenen dus....

Afbeelding

Afbeelding

Jock krijgt ook al paardrijles
Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn favoriete foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Het 'Major' probleem dat we nu hebben is dat Mjaor aan het 'kleuteren' is. ook al is hij al 9, hij heeft nog maar net de basis van de dressuur een beetje onder de knie en trekt dan ook een hele trukendoos open om onder bijvoorbeeld stelling naar links in draf en galop uit te komen. Omdat hij beresterk is en het ook gebruikt heb ik daar nu heel erg moeite mee maar we komen er wel. Morgen gaan we weer lekker een buitenritje maken dat ligt ons allebei zowieso meer!

En dan nog een foto van mijn engeltje

Afbeelding

Owwwwww en nog meer nieuws van het front!!! Ik heb een nieuwe baan!!!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:03

antoinetje schreef:
evdpanne schreef:

Of jij moet wat harder je best doen Knipoog

Hahaha nog harder mijn best Lachen. Ik krijg altijd van mijn instructrice op mijn kop als ik bij Sjaan dr vooruit probeer te duwen met mijn benen. Dan krijg ik te horen: Het is wel de bedoeling dat het paard harder werkt dan jij. Ik geloof dat ik dat bij Ginger dan ook zou horen Tong uitsteken. Misschien de volgende keer een zweepje dr bij, dat dat wel wat effectiever is. Maar ik denk dat ze dan weer te hard gaat.... (vind ik niet erg want ik heb liever dat ze hard gaat maar dat ze wel op mijn benen reageerd dan dat ik helemaal geen reactie krijg. Maar denk dat Aad dat niet zo leuk vind Tong uitsteken). Maar ja dat is gewoon het probleem met manegepaarden. Je kan niks oefenen en ze dingen aanleren... Want al zou je al elke week op hetzelfde paard zitten dan issie al de les van de vorige keer vergeten Knipoog.

Bij Atlas maakte ik toen echt vorderingen. Eerst ging hij de kanten op waar hij naartoe wilde. Toen ging ik leren de baas te zijn en deed hij wat ik wilde. Daarna gingen we werken aan de stelling, en de hoeken begonnen rond te worden in plaats van vierkant. Naderhand ging hij zelfs nageefelijk lopen en drukte hij zijn rug niet meer weg. En in mijn laatste les heb ik hem zelfs zover gekregen om achterwaarts te gaan (vier hele stappen). Normaal kreeg ik als ik dat vroeg een spaanse pas of hij ging gewoon naar voren. Dus dat ik echt achterwaarts ging was voor mij weer een hele overwinning. En het vierkant halthouden wat er aan vooraf ging was ook een overwinning Lachen, normaal stond ie in een soort van plashouding Tong uitsteken. Maar ja helaas rijd ik nu niet meer met m... Ik ga maar hard sparen voor mijn eigen paardje, dan kan ik daarmee lessen gaan volgen (of hopen op een leuk bijrijd/verzorgpaardje).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:42

Major ziet er sokloos ook nog leuk uit hoor Lachen. Maar toch vind ik met sokken leuker Tong uitsteken. Maar ja daar gaat wel altijd veel troep in zitten (merk ik al bij Atlas...).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:40

Ik vind de kale benen Major ook niet misstaan. De foto van Jock is echt leuk Ja

Het rijden ziet er fijn uit (en dan beweer jij dat het niet gaat, of laat je ons alleen de goede foto's zien? Clown)

@ Es, soms is het op een manegepaard de kunst op het niet te doen zoals het hoort, simpelweg omdat ze gewoon totaal afgestompt zijn. Nu werkt dat bij Guus dus totaal niet, zoals iedereen vorige week heeft kunnen zien. En bij Ragna was het stuur ook even kwijt. Nu had ik zelf ook wel door dat dat eraan lag dat ze niet echt lekker aan mijn been was. Dat was ze de hele les al niet. Ze ging wel voorwaarts als ik been gaf, maar boog er niet lekker omheen. Tja en dat ging dus even niet goed. Eigenlijk had ik een zweep gewild, want ik heb nog steeds een beetje het idee alsof we haar zin gedaan hebben. Uiteindelijk heeft ze wel braaf gegaloppeerd, maar niet meer op een volte, dus dat vind ik wel jammer. Volgende week dus weer Ragna Duivel

Als je elke week op hetzelfde paard rijdt, vind ik zeker wel dat je daar vooruitgang in kan zien. En dat hoeft niet groot te zijn. Al is het maar dat je Jack voorwaarts kunt rijden, Oxana aan je been krijgt, Alex netjes zijn rondjes loopt, Ragna ontzag krijgt voor je been, en Guus eens afleert om druk te gaan doen als hij een keer been krijgt. Dat zijn dingen waar je best aan kunt werken Ja

Zo wat een verhaal van mij, zo vroeg op de ochtend Vork

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:17

Ja Sas het is voor jou idd vroeg op de ochtend Tong uitsteken. Op Manda merkte ik idd wel vooruitgang toen ik dr elke week op reed Lachen. Dan leer je dr trucjes kennen (dat is het meer denk ik Tong uitsteken). Toen wist ik gewoon waar ik op moest letten, en zo kwam de vooruitgang. Maar eigenlijk pas je je dan meer aan het paard aan... Je doet het anders omdat het paard het dan nu eenmaal wel doet. Je leert ze het niet echt goed te doen zeg maar... Maar ja dat heb je nu eenmaal met manegepaarden Tong uitsteken. En soms kom je een manegepaard tegen waar je gewoon een klik mee hebt, zoals ik had met Gerald. Die kon ik super rijden, maar de rest dan nog steeds niet Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:19

Owww en Antoinet, gefeliciteerd met je baan (was ik helemaal vergeten te zeggen Tong uitsteken). Waar werk je nu? En wat voor werk doe je daar?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:21

O, ik heb dat zinnetje helemaal over het hoofd gezien Antoinette, toevallig zag ik het wel net op hyves!

Maar van harte gefeliciteerd! Ben je er blij mee? Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:22

Wat kan op de bank hangen toch saaai zijn Tong uitsteken. Maar altijd beter als nog naar buiten moeten... Wat ik straks toch echt moet Boos!. Heb Eline van de week belooft At vandaag te doen (zij had vast het weerbericht al gezien en ik nog niet Tong uitsteken).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:27

Ik ben vanochtend naar Lune geweest, en ik heb nog in de buitenbak gereden ook Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:41

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat voor baan en waar? Dus eindelijk gelukt om wat te vinden Haha!
De foto's van Major zijn echt leuk, al vond ik zijn sokken wel mooi, maar ja, nu heeft hij geen jeuk meer, das het belangrijkst.
Ooit komen jullie er wel met dressuur, met heel veel geduld en veel buitenritjes tussendoor. En die laatste foto van Jock, echt leuk Haha!

Ik mag dan niet klagen over Bowie, in een les kan je met hem best wat bereiken, hij is aan het been, stuurbaar en dat alles vooral in stap en draf, de galop hebben we meer moeite mee, maar de rest doet hij goed. En ik merkte ook dat die schijnovergangen goed hielpen om hem lekker actief en aan de hulpen te krijgen (eerst traag en dan in middendraf proberen weg te rijden).

Vanochtend Mazje even gepest. Aangezien het weer niet denderend was en M er niet was, heb ik hem onder het zadel gedaan. En ik moet afkloppen, maar het ging redelijk. Hij had toch door dat been been was en dat hij anders een mep met de zweep kreeg en dan was het bok - tik enz. Tot hij doorkreeg dat hij vooruit moest. En het stuur zat er best redelijk op, ondanks dat het redelijk druk was. Maar niet veel gedraafd, niet gegaloppeerd, vooral gestapt, omdat hij nog op het land moest. Gewoon lekker gehobbeld, niet te veel gedaan, beetje veel bochtjes gemaakt (echt figuren kan je het niet meer noemen, gewoon bochten maken en de rest ontwijken).