komt een heel lang stukje tekst denk ik, bedenk van te voren of je daar zin in hebt 
Vandaag eindelijk weer les gehad met Mazzel en het is toch wel weer allemaal lastig hoor. Die les kreeg ik naar aanleiding van een mailtje van mezelf. Mazzel was namelijk de laatste keer dat ik erop zat niet meer te rijden. Zodra ik in draf ging: Gallop. Dat werd steeds erger en de laatste keer ben ik uiteindelijk zelfs boos afgestapt. Ik vroeg op stal om hulp en hoewel niemad hem wilde rijden kon er wel iemand helpen met longeren, dus deed ik dat toen maar. Maar goed, met rijden liep het dus even NIET. Gelukkig had Kristien vanavond tijd om les te komen geven. Om kwart over negen, en de stal gaat om tien uur dicht. Het uitstappen zou wat problematisch worden, maar jammer dan. Ook had ik geen vervoer, maar ik wilde les.
Ik ben dus vanavond in de regen naar stal gereden. Paardje opgezadeld terwijl iedereen de stal verliet en een bijna lege bak in. Kristien kwam wat vroeg, maar kon nog even praten met mijn andere bakgenoot die aan het uitstappen was. Daarna begon mijn 'les'. In eerste instantie even gepraat over hoe en wat met Mazzel en over wat er nu met hem gedaan wordt: Niets. Echt hoor de eigenaresse rijd hem met de kar op zondag en doet verder doet ze niets met hem (waarom ze een paard heeft is mij een raadsel). Verder kon ik Kristien niet echt vertellen wat er nu met hem gedaan werd, maar daar heb ik net nog naar gevraagd. Ze doet dus echt niets
Dan rijd er nog één op zaterdag, die doet er iets mee, maar kan niet altijd. Wat Kristien hier zo mooi op zei: Hoe minder hij doet, hoe vervelender hij wordt. Toen gingen we lessen. Eerst lekker stappen, dat doe ie tegenwoordig steeds leuker. Hij was ook best braaf en Kristien vertelde alvast het trucje dat ik kon toe gaan passen als zijn stuur zoek raakte. Het is vast banketstaaf, maar mijn binnenhand heel hoog zetten zodat ik streng inwerkte was het trucje.
Toen ik ging draven deed Mazzel zijn trucje weer en ik moest hem naar binnen sturen. Met alle op en aanmerkingen kwam hij eindelijk naar binnen en viel hij terug
Weer op de hoefslag ging hij weer rennen, maar dat maakt niet uit. Heb hem wel duizend keer van de hoefslag gestuurd, en dan weer volte en op de hoefslag. Klinkt zo simpel, maar ik ben nu nog aan het nadenken hoe het ook alweer moet.
Maar goed, wat er eigenlijk het meest lastig is, wat Kristien ook al opmerkte. Als de eigenaresse zelf niet meer met haar pony gaat doen dan wordt die pony in principe ook niet leuker. Die moet eens gaan verzinnen wat ze wil. Want eigenlijk is het nu zo dat ik Mazzel door de weeks ongeveer voor mezelf heb (oké, heb dagen afgesproken, maar als ik wil wisselen is dat eigenlijk gewoon goed) en dat als in De zaterdagamazone of Margret het Te slecht weer vind/Wat anders te doen heeft of wat dan ook die net zo makkelijk afbellen. Arm beest
Zo, even van me afgeschreven. Geen flauw idee wat jullie ermee moeten, maar het staat nu in elk geval wat meer op een rijtje. Morgen weer naar Mazzel (hopelijk nu niet in de regen) en kijken of ik nog wat kan met die les als Kristien niet in het midden staat.