Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:47

9,2 Bloos! Goed zeg Haha! (Die Bloos! was eigenlijk omdat ik nu gemiddeld een 5,1 sta voor Engels Nagelbijten / Gniffelen )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:27

Woeh, wat een goed cijfer!
Ik heb gister ook een tentamen teruggekregen waarvan ik dacht dat het een 4 ging worden.. het werd een 6,2 + 8,4 dus bij elkaar een 7,3 Go jij! Go jij! woehoe! Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 16:56

Whooee, jij ook gefeliciteerd Tessel! Haha!
Ik heb vandaag een varkenshart geopereerd bij biologie. Het was meer gewoon aan alle kanten opensnijden, want wij waren in de war met links en rechts Nagelbijten / Gniffelen
Maar het was echt super leuk! Alles was echt heel goed te zien enzo Lachen

En Fenn, mocht je eens hulp nodig hebben met Engels roep je maar hoor! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:04

Oeh, dus je hebt je lekker uitgeleefd met de ventrikels en de aorta en de kransslagader enzo. Of kon je die niet vinden, dat heb ik ook zo vaak gehad *LOL*
Dat je het plaatje in je boek bekijkt, waarop alles heel duidelijk aangegeven staat.. en dan kijk je voor je en dan zie je slechts een hoopje vlezige prut Huilen van het lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:11

Inderdaad Huilen van het lachen
De krans(slag)ader heeft mijn leraar voor ons gezocht.
Wij hadden 'm uiteindelijk vergenoeg open zodat we ook de halvemaanvormige kleppen konden zien, pakt 'ie een metalen staafje en steekt 'm in een van de vele gaten die dat ding heeft en tadaaa een krans(slag)ader Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:15

Hahaha.. ontdek je plekje Clown
Bij dat koeienoog-practicum van mij schijnt een docent eens een lens uit zo'n oog opgegeten te hebben. Maar dat kan ook een indianenverhaal zijn. Hoewel die gast niet helemaal spoorde.. hij at ook eens een keer een paar rauwe eieren achter elkaar op en toen hij mij weer zag 5 jaar nadat ik mijn diploma gehaald had (ik had nooit niet eens les van 'm gehad) begroette hij me met: 'oh, jij was dat meisje met die bril he? Een beetje stilletjes was je vroeger. Je bent wel dikker geworden zeg!" Huilen van het lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:18

Whahaha vreemde gast! Clown
Koeienogen gaan wij ook nog doen, kijk er nu al naar uit. Ja Lachen
Een jongen bij mij uit de klas (die ook niet helemaal spoort) wilde een poging doen om het hart op te eten (of deed alsof) maargoed dat mocht niet en toen nam hij 'm maar mee naar huis voor z'n hond. Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:20

He getsie Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop dat z'n hond morgen nog leeft, formaline/formaldehyde (waar die organen meestal in geconserveerd worden, dat is ook die lucht die je ruikt) is niet echt gezond lijkt me Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:25

Volgens mijn docent was het voor een hond/kat nog eetbaar Lachen
Ik heb geen idee waar die dingen in geconserveerd werden, volgens mij nergens in...
En ze waren 'een dag te oud' dus ze stonken Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:27

Ow da's helemaal bah Clown

Nou, ik ga naar 't vriendje toe! Morgen weer een huisje kijken (jeeeeeh) en daarna lekker een weekendje Schier! Lekker uitwaaien, vliegeren, wandelen, eten etc. Hoewel ik ook moet leren voor tentamen maar dat mag de pret niet drukken Knipoog

Doegie! Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:27

Oooh, heerlijk! Ruilen? Haha!
Veel plezier! Doei!

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:18

bij ons op school lopen er ook alweer allemaal weddenschappen. Er zijn ook nog mensen die voor geld serieus een varkensoog gaan opgeten

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:04

Oh bah zeg Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 17:03

En dan zit je met je paardrijkleren aan thuis achter de computer... bak te nat. Scheve mond
Janette belde net op tijd, ik ging net m'n laarzen aantrekken..
Nouja, nu zit ik in een gat.
En volgende week nog een x paardrijden.. en dan mss wel weer heel lang niet..

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:29

echt te nat Boos! wilde je niet in rijden, met de kleintjes heb ik een rondje vijver gedaan en voor jullie had ik de keus, als het door was gegaan was je echt niet blij.

oja , de operatie van je arm, heb je al een datum? Ach gut

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 20:41

Vond het stiekem ook niet zo erg hoor, had al een vijver verwacht Nagelbijten / Gniffelen
Nee, nog geen datum, die hoop ik woensdag te krijgen (laatste controle) en dan horen jullie het. Moet nog even wat met Janette afspreken want ik weet niet hoelang ik niet kan rijden, de wond moet eerst goed geheeld zijn en weer wat kunnen hebben. Maargoed, hopelijk duurt dat niet te lang

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:18

Het is overal kleddernat. Helemaal niks aan. Wordt je gewoon somber van, van dit weer.
Gelukkig wordt het vanaf nu wat droger volgens de voorspellingen. (maar wel een heel stuk kouder)

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:16

ik heb het ook liever iets kouder en droog, daar kun je je tenminste op kleden en je hebt geen last van blub Haha!

nou annemarie, spannende tijden dus voor je arm, hopelijk zit het je allemaal mee en ben je niet zo lang uit de running, ook wbt school want het is natuurlijk een belangrijk jaar voor je.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:37

Waah, ik had gister een spannende dag. Eerst voor het allereerst skieën, vooral lachen dus, met een groep vrienden en daarna een onderlingwedstrijdje op de manege.
Dat skieën ging aan het begin rampzalig (Fenn suisde van de berg af en kon alleen roepen: 'Waar zit de rem? Waar zit de rem?') Maar Uiteindelijk na heel veel oefenen van babybergjes, de grotere deed ik toch maar even niet na de eerste keer tegen de achterwand geknald te zijn, ben ik met een skilift helemaal omhoog gegaan Haha! en dus ook weer naar beneden. Ik vond het doodseng, maar ben overgehaald (en ach waarom ook niet) door mensen die wel al langer skieden. En dat vond ik toch wel even kicken.
Gisteravond dat wedstrijdje zat ik op Paco en lieve Paco is een beetje een stresskipje en door het weer vond hij alles eng.Ik schoot er vandoor omdat de voorleester opstond zeg maar Knipoog en het juryhokje was ook even eng, achter in de bak had hij neiging om uit te wijken/terug te vallen en op het einde te gaan sprinten en ach, arm paard Ach gut Met het klappen was het helemaal doodseng en stond hij uiteraard aan de andere kant van de bak in toptempo. Toen ik hem terughad klapte Aad vrolijk verder: 'tja hij moet er toch aan wennen Knipoog ' Oh, arm peerd was gestressd, maar goed. Wel een derde plaats Vork

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 21:16

Nou, das lang niet slecht toch? Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:35

Ik was ook helemaal verbaasd. Toch wel blij mee hoor Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:47

komt een heel lang stukje tekst denk ik, bedenk van te voren of je daar zin in hebt Clown

Vandaag eindelijk weer les gehad met Mazzel en het is toch wel weer allemaal lastig hoor. Die les kreeg ik naar aanleiding van een mailtje van mezelf. Mazzel was namelijk de laatste keer dat ik erop zat niet meer te rijden. Zodra ik in draf ging: Gallop. Dat werd steeds erger en de laatste keer ben ik uiteindelijk zelfs boos afgestapt. Ik vroeg op stal om hulp en hoewel niemad hem wilde rijden kon er wel iemand helpen met longeren, dus deed ik dat toen maar. Maar goed, met rijden liep het dus even NIET. Gelukkig had Kristien vanavond tijd om les te komen geven. Om kwart over negen, en de stal gaat om tien uur dicht. Het uitstappen zou wat problematisch worden, maar jammer dan. Ook had ik geen vervoer, maar ik wilde les.
Ik ben dus vanavond in de regen naar stal gereden. Paardje opgezadeld terwijl iedereen de stal verliet en een bijna lege bak in. Kristien kwam wat vroeg, maar kon nog even praten met mijn andere bakgenoot die aan het uitstappen was. Daarna begon mijn 'les'. In eerste instantie even gepraat over hoe en wat met Mazzel en over wat er nu met hem gedaan wordt: Niets. Echt hoor de eigenaresse rijd hem met de kar op zondag en doet verder doet ze niets met hem (waarom ze een paard heeft is mij een raadsel). Verder kon ik Kristien niet echt vertellen wat er nu met hem gedaan werd, maar daar heb ik net nog naar gevraagd. Ze doet dus echt niets Nagelbijten / Gniffelen Dan rijd er nog één op zaterdag, die doet er iets mee, maar kan niet altijd. Wat Kristien hier zo mooi op zei: Hoe minder hij doet, hoe vervelender hij wordt. Toen gingen we lessen. Eerst lekker stappen, dat doe ie tegenwoordig steeds leuker. Hij was ook best braaf en Kristien vertelde alvast het trucje dat ik kon toe gaan passen als zijn stuur zoek raakte. Het is vast banketstaaf, maar mijn binnenhand heel hoog zetten zodat ik streng inwerkte was het trucje.
Toen ik ging draven deed Mazzel zijn trucje weer en ik moest hem naar binnen sturen. Met alle op en aanmerkingen kwam hij eindelijk naar binnen en viel hij terug Haha! Weer op de hoefslag ging hij weer rennen, maar dat maakt niet uit. Heb hem wel duizend keer van de hoefslag gestuurd, en dan weer volte en op de hoefslag. Klinkt zo simpel, maar ik ben nu nog aan het nadenken hoe het ook alweer moet. Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, wat er eigenlijk het meest lastig is, wat Kristien ook al opmerkte. Als de eigenaresse zelf niet meer met haar pony gaat doen dan wordt die pony in principe ook niet leuker. Die moet eens gaan verzinnen wat ze wil. Want eigenlijk is het nu zo dat ik Mazzel door de weeks ongeveer voor mezelf heb (oké, heb dagen afgesproken, maar als ik wil wisselen is dat eigenlijk gewoon goed) en dat als in De zaterdagamazone of Margret het Te slecht weer vind/Wat anders te doen heeft of wat dan ook die net zo makkelijk afbellen. Arm beest Bloos

Zo, even van me afgeschreven. Geen flauw idee wat jullie ermee moeten, maar het staat nu in elk geval wat meer op een rijtje. Morgen weer naar Mazzel (hopelijk nu niet in de regen) en kijken of ik nog wat kan met die les als Kristien niet in het midden staat. Knipoog Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:35

Ik heb even niet bijgelezen, maar ik wil even melden.. dat op 20 december ik weer onder het mes ga. Vrijdag dus de laatste keer paardrijden voor onbepaalde tijd..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:05

Ik zal voor je duimen Annemarie Ach gut Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:10

Dank Lachen
Net 1 dag voor gala.. hopelijk kan ik er nog even heen Nagelbijten / Gniffelen