Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:54

Mooi zo..
Veulen van G stond in de kliniek hoorde ik? Iets van koliekerig en dan iets met de dunne darm.. Denk je dat met de bevalling alles goed is gegaan, krijg je na 8 dagen nog de schrik van je leven..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:58

Afbeelding

Uier (bloed is van de mugjes die haar gepikt hebben)
Afbeelding

En Bar zelf:
Afbeelding

Bar vandaag 318 dagen.. Als ze het doet als vorig jaar staat er over 10 dagen een veulen langs :D
Vandaag kwam ik met wortels aan, ze doet niet eens moeite om als 1e te komen.. Blijft gewoon stappen, ze is t een beetje zat denk ik :(:)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:00

Het zal toch niet dat hij alweer pech heeft met een veulen.
Hopelijk valt het mee.
Jij succes het lijk niet zo lang meer te duren.:)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:15

moet nog 2 weken blijven zitten.. vrijdag de 15e laatste werkdag, en dan ook nog late dienst.. Dus vanaf de 15e na 11 uur mag t komen :)
Al denk ik dat mijn vakantie verkeerd gepland is :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:49

Hoorde het inderdaad van het veulen van G.. maar kreeg bericht dat het veulen gisteren avond weer stond en dronk, maar het mocht nog niet naar huis...

Fabje ook nog steeds niks en ondertussen 345 dagen :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:20

Ja ik was vrijdag bij G thuis en hij was er ook (ik poets bij G in zijn gewone huis) Toen hoorde ik savonds van de moeder van D (is t te volgen :P ) dat hij idd alweer stond en dronk.
Je krijgt toch ook de schrik van je leven dan pff

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:07

Gelukkig, zou jammer zijn als het mis gaat.
Dames succes met het veulen wachten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:22

Ja is de bevalling enzo goed gegaan.. krijg je nog even een klap na... Arm ding...

Ik word ook echt moe van fabbels... trek dat veulen er dadelijk eigenhandig uit :P maja zit gelukkig heel stuk langer als het vorige van 2 jaar terug...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:30

Geduld, geduld, geduld :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:35

Zo nog even een kort rijverslagje. Gisteren erg veel last van mijn schouderblessure die er al bijna 2 jaar zit aangezien ik de afgelopen dagen nogal had lopen sjouwen op mijn werk. Dus ik kon met geen mogelijkheid kracht of druk op mijn linkerschouder/arm/hand hebben. Ik hoopte dus op een paard wat van zichzelf al wat lichter in de hand is maar ik stond weer ingedeeld op Raffinee. Nou is dat een grote schat, maar ook wel een hangerige, vasthoudende schat de eerste 20 minuten van je les. Dus gelukkig kunnen ruilen met een lief lesgenootje die hem wel eens wilde proberen en toen zat ik op Patou. Die heeft een los bekkie, dus dat was een stuk fijner voor mijn schouder. Eerst nog even de nieuwe aanwinst bekeken, en gelijk helemaal verkocht. Wat een lief schatje, die nieuwe merrie :). Toen ik tegen H. zei dat ik het een leuk dier vond, zei ze "mooi dan zit jij er volgende week op". Hihi erg fijn, want dat paard heeft nog geen conditie, dus die zal veel moeten uitrusten tussendoor, en dan geef ik tenminste mijn schouder ook voldoende rust :D.
Toen de les begon gewoon maar gaan rijden, maar als snel bleek dat voorwaarts-neerwaarts uitschuiven toch niet helemaal lukte met die schouder, iets wat mevrouw Patou natuurlijk gelijk doorhad. Tsja en als je niet op 2 teugels kunt rijden krijg je je paard nooit helemaal lekker voor elkaar. Dus alleen maar op 2 benen gewerkt, wat opzich niet tegenviel maarja in mijn ogen is een les dan toch al niet meer helemaal geslaagd.
Volgende week benieuwd of ik echt op die nieuwe mag, zou het in ieder geval erg leuk vinden :)

Voor iedereen die nog op veulens wacht: veel succes en geduld toegewenst!! Het lijkt mij echt zenuwslopend om zoveel geduld op te moeten brengen :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:04

Ik mocht afgelopen maandag weer een keer op Paris. Bevalt iedere keer erg goed en helemaal als je op de manege aankomt met een pesthumeur, dan zit je er wel op te wachten om een uur lekker te rijden.
Moet ook zeggen dat het wel lekker ging. Na de les stond ik in de kantine en kwam ik helaas tot de ontdekking dat mijn laars kapot was. Eigenlijk net een maandje te vroeg, dus flink balen. Maar goed, nu toch maar kijken voor nieuwe. Twijfel alleen of ik wel een rits wil of niet, die kan alleen maar kapot gaan. Wil sowieso naar Drunen gaan om aan te laten meten. Heb daar wel goede verhalen over gehoord.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:30

Denk dat er ook een groot verschil in zit dat jouw oude laarzen verkeerd zijn aangemeten en er náderhand nog eens een rits ingezet. als je ze gelijk met rits laat aanmeten, en ze worden dan ook nog eens goed aangemeten, dan maakt dat denk ik al een heel verschil.Je kunt er ook voor kiezen om je rits niet aan de achterkant te laten zetten, maar bijvoorbeeld schuinvoor, of aan de voorkant. Denk dat de druk op de rits dan ook anders is of zit ik nu maar wat te zwetsen?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:52

He Sjalique, je moet ook eens bij het Gareel gaan kijken, daar heb ik een paar maanden terug een paar donkerbruine leren laarzen met rits gekocht.
Lijken op mijn zwarte De Niro laarzen maar kosten minder dan de helft en ik moet zeggen een superfijne laars, kan zo even niet op het merk komen.
Ze hebben ze ook in het zwart en in diverse voet - kuit - en hoogte maten, echt een fijne laars voor een leuk bedrag (in Drunen hebben ze deze niet)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:52

Ik heb 2 jaar geleden ook een rits in mijn laars laten zetten (ik heb de gewone petrie perfect) Nu heb ik ze (nog) niet extreem veel aan, maar ik heb ze toch al 8 jaar en ze zijn nog steeds niet kapot.. Oke inmiddels wel een x een nieuwe hak en de stiksel bij de ballijn laten maken, maar voor een paar euro had ik weer een 'nieuwe' laars

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:24

Ja de laarzen die ik nu heb, heb ik ook een rits in laten zetten, voelde op een gegeven moment mijn benen niet meer. Maar door de rits is de balein eruit gegaan en mis toch die stevigheid. Met aan en uitdoen trap je dan als het ware je laars kapot, hoe voorzichtig je ook doet. Denk dat deze een jaar of 6 zijn.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:38

Daarom heb ik toen de stiksels van de ballijnen laten maken, omdat ik die anders ook zou verliezen..
Ik heb , nu je het zegt, ook wel heel mijn hak van binnen kapot getrapt, soms verga ik van de pijn als ik ze uit moet doen.. Dan stroopt de hak mee op
Misschien is het dan voor mij ook wel nieuwe laarzen tijd ;)
Na dit veulen word Bar niet meer gedekt dus dan kan ik weer wedstrijden gaan rijden en dan zijn nieuwe laarzen misschien wel fijn ja. Sjips je brengt me op een idee :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:09

Annemarie: Bedoel je die laarzen van hkm met die veter van rond de 175,- ? ik heb die nu 1 jaartje en bevallen super moet ik zeggen.. en natuurlijk bruin aangezien al mijn tuig enzo bruin is.
Fab nog steeds geen veulie, maar wel slappe banden en geen hars puntjes maar wel steeds op haar benen hars(plakt)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:54

Inderdaad die bedoel ik , echt een super fijne laars voor dat geld.
De nachten zijn nog wat koud maar met de zon overdag zal het wel niet zo lang meer duren.
Succes met wachten :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:19

Dankjewel :) er komt nu uit beide spenen geel hars dus hoop dat het dit weekend nog is... Zitten niet echt puntjes op, maar op haar benen wel plakkerig... :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:45

Spannend al dat wachten. Staat Fab ver van huis R.?

Nou vandaag nieuwe laarzen aangeschaft, dat was weer een rib uit mijn lijf. Het zijn DeNiro's geworden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:47

Ja helaas wel.. Staat in boxtel ongeveer 10/15 km Dus als ik echt melk enzo zie of ze is onrustig dan blijf ik slapen in men auto :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:55

Dat zijn ook hele fijne laarzen hoor DeNiro's, ik zorg ervoor dat de mijne netjes blijven voor de wedstrijd.

Spannend weekend denk ik in Boxtel

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:58

Ja zuinig zal ik er zeker ook op zijn. Het scheelt tegenwoordig dat ik gewoon met de auto ben, een flinke tijd terug moest ik iedere keer van en naar de bushalte lopen en dat merkte je toch wel aan mijn andere laarzen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:54

Hier een merrie veulen voor Upona:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:01

Ze is echt leuk joyce :) hier nog niks.. maar haar kling staat nu open en staart de gehele tijd op zij dus vanavond wel waken.. moet helaas wel gewoon werken dus hoop dat ze voor 10 uur ofzo aangeeft dat ze wel gaat dan zou ik nog iets kunnen regelen misschien..