Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xan

Re: Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:14

Ha die Ate, wat ben je prachtig.
Heeft het permanentje er te lang ingezeten ?? Clown

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:21

Permanentje + blondeer middelje, hihi.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:23

Goeiemorgen Meelen! Waar speel jij het spelletje Bookworm? Daar waar ik het speelde mag het nu niet meer. Moet het spelletje eerst kopen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:23

Tja, en Xandra is inderdaad een beetje zielig.
Ze had drie open plekken op haar tong. En ik maar denken tijdens het rijden, wat is er toch, waarom gooit ze haar tong eruit. Nou dat was duidelijk. De foto's volgen dus nog.
Dit is waarschijnlijk gebeurt door het bit wat gebruikt wordt met het mennen. Daar wordt nu eerst goed naar gekeken, want dit kan de bedoeling niet zijn. Ook arme Tilly, die was er wel heel erg van geschrokken. Daan liet het ons zien en gaf goede en duidelijke uitleg, met daarbij ook dat wij ons dit niet moeten verwijten. Wij wisten uiteraard niet dat dit kon gebeuren. Ik ben erg te spreken over Daan hoor. Hij was helder en duidelijk in zijn uitleg en suggesties over hoe hier mee om te gaan.
In ieder geval komt er een week lang geen bit in die mond, daarna moeten we kijken hoe het er mee staat. (ik moet vaak die tong nakijken en eventueel schoonmaken). Hij liet ook zien hoe scherp die haken zijn in het gebit van een paard. En dat komt bij bijna alle paarden voor. Nou ik heb het gevoeld hoor, je schrikt je een hoedje zo scherp !. Dat was ook een leuke ervaring hoor, ringen af en met je hand en arm (tot bijna de elleboog) die paardenmond in. Ik vond het een leerzame ochtend.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:23

Hihi....ben toch al stiekem een beetje verslaaft aan het worden.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:24

Hé Liquita, moeten jullie niet dadelijk de paarden oppimpen ??? En jullie zelf !

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:27

LIQUITA schreef:

Dat idee kwam ook net bij mij op.
Volgens mij moest je een ander gevoel vasthouden hoor (hihihi)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:30

xan schreef:
Ze had drie open plekken op haar tong. En ik maar denken tijdens het rijden, wat is er toch, waarom gooit ze haar tong eruit. Nou dat was duidelijk. De foto's volgen dus nog.
Dit is waarschijnlijk gebeurt door het bit wat gebruikt wordt met het mennen. Daar wordt nu eerst goed naar gekeken, want dit kan de bedoeling niet zijn. Ook arme Tilly, die was er wel heel erg van geschrokken. Daan liet het ons zien en gaf goede en duidelijke uitleg, met daarbij ook dat wij ons dit niet moeten verwijten. Wij wisten uiteraard niet dat dit kon gebeuren. Ik ben erg te spreken over Daan hoor. Hij was helder en duidelijk in zijn uitleg en suggesties over hoe hier mee om te gaan.
In ieder geval komt er een week lang geen bit in die mond, daarna moeten we kijken hoe het er mee staat. (ik moet vaak die tong nakijken en eventueel schoonmaken). Hij liet ook zien hoe scherp die haken zijn in het gebit van een paard. En dat komt bij bijna alle paarden voor. Nou ik heb het gevoeld hoor, je schrikt je een hoedje zo scherp !. Dat was ook een leuke ervaring hoor, ringen af en met je hand en arm (tot bijna de elleboog) die paardenmond in. Ik vond het een leerzame ochtend.

Och Jee...wat erg! Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig zijn jullie er snel achter gekomen. Niet zo vreemd ook dat Xandra van de week niet zo lekker liep...toch?

Het is inderdaad heel erg leerzaam...dan kom je er achter hoe belangrijk het is om je paard naar een goeie tandarts te laten gaan.

Ik hoop dat het snel geneest Ach gut !!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:31

xan schreef:
Hé Liquita, moeten jullie niet dadelijk de paarden oppimpen ??? En jullie zelf !

Ja, we gaan NU de deur uit!!!

LATERS!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:33

Het heeft gewoon zo moeten zijn dat we nu die afspraak hadden met Daan.
Het verklaard zo'n beetje alles over dat slechte lopen. Als ik een volgende keer weer zo'n gevoel heb, ga ik eerst Xandra goed nakijken op van alles en nogwat voordat ik verder ga rijden.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:34

LIQUITA schreef:
xan schreef:

LATERS!

Veel plezier, misschien kom ik nog even langs. Ik ben er vanmiddag, dan hoor ik de verhalen wel.

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:42

xan schreef:

Wat akelig Xan. Hoop dat alles gauw weer beter is. Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:43

xan schreef:
LIQUITA schreef:

Wat gaan jullie doen???????

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:02

LIQUITA schreef:

Ik speel het via www.zylom.com

Een hele leuke site met nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer spelletjes.
Maar voorlopig heb ik nog geen genoeg van Bookworm.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:08

smuidra schreef:
xan schreef:

Wat gaan jullie doen???????

Hoi Smuidra,
We heben een bruidspaar op de manege, namelijk Hannie en René (van TARA)
Die gaan rond een uur of half 1 foto's maken op de Zaanse Schans.
De verrassing staat daar voor ze klaar, tenminste...dat is de bedoeling.
Petra, Sanne en ik geloof dat ze Joyce heet en nog een paar andere gaan in wedstrijdkledij
en getoiletteerde paarden (goh wat zeg ik dat weer mooi hahaha) daar heen.
Hannie's eigen paard doet ook mee. Oh ja, misschien dat Eus ook mee ging.
Ik ben er ook, en ga proberen wat foto's te maken.
Anders kom je ook even kijken, is leuk.

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:25

Ja hartstikke leuk. Ik kan helaas niet, maar jullie zetten de foto's toch op bokt hoop ik????? Kan ik toch een beetje mee genieten.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:32

Laatst bijgewerkt door meelen op 07-09-07 13:08, in het totaal 3 keer bewerkt

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:38

Afbeelding
Verrek, da's ONS eigen paard en andere Bokkers, wat zien ze er mooi uit. Ik moet er helemaal van huilen.
Afbeelding
Afbeelding
Dag TARA, wat ben je mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Het begin van een mooie dag.
Afbeelding
Afbeelding

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:54

Waarschijlijk zullen er wel meer foto's geplaatst worden want Eric was ook aanwezig, en die maakt natuurlijk veel mooiere foto's dan deze onervaren fotografe.
Wel heb ik er een paar uitgeprint, zodat het bruidspaar vanavond al van de eerste foto's kan genieten.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:39

Leuke foto's hoor.
Wie is de volgende die gaat trouwen ????
Dan doe ik graag mee.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:55

xan schreef:
Leuke foto's hoor.
Wie is de volgende die gaat trouwen ????
Dan doe ik graag mee.

ha, ha, wat een leuk idee. Wij gaan vanavond naar het bruidsfeest. Ik lees het nu allemaal pas, anders was ik zeker wezen kijken bij de Schans.
Wat zielig voor Xan!! Doe je nu wel mee 16 sept? Je kan nu niet oefenen zeker?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:27

meelen schreef:
Afbeelding
Verrek, da's ONS eigen paard en andere Bokkers, wat zien ze er mooi uit. Ik moet er helemaal van huilen.
Afbeelding
Afbeelding
Dag TARA, wat ben je mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Het begin van een mooie dag.
Afbeelding
Afbeelding

Wat ontzettend leuk zeg. Heel veel plezier vanavond voor degene die feest vieren..

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:33

Heb het hoofdstel van Xandra mee genomen naar les. Volgens instructeur: Bit hangt goed in het hoofdstel. Misschien dat de bakstukken te strak zitten (alleen te bekkijken als ze het hoofdstel in heeft). Kan alleen als ze weer een bit in kan als de mond genezen is (na je wedstrijd Xan). Of het bit heeft niet goed gelegen op de lagen maar op een kies(de lagen en de tong waren toch stuk Xan?).
Laatst bijgewerkt door winnitou op 07-09-07 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:35

Tytje schreef:
Wat zielig voor Xan!! Doe je nu wel mee 16 sept? Je kan nu niet oefenen zeker?

Ik moet even kijken hoe snel het geneest. Ik hoop volgende week donderdag toch weer te gaan oefenen. En dan gaat het gewoon door hoor. Anders blijf ik maar tegen die 1e keer aanhikken Haha!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:38

winnitou schreef:
Heb het hoofdstel van Xandra mee genomen naar les. Volgens instructeur: Bit hangt goed in het hoofdstel. Misschien dat de bakstukken te strak zitten (alleen te bekkijken als ze het hoofdstel in heeft). Kan alleen als ze weer een bit in kan als de mond genezen is (na je wedstrijd Xan). Of het bit heeft niet goed gelegen op de lagen maar op een kies(de lagen en de tong waren toch stuk Xan?).

Volgens mij waren die kiezen niet stuk, maar waren de bovenste kiezen te lang en de onderste daardoor te kort, zodat er alleen druk staat op de bovenkaak. Daan heeft dit nu verholpen.
Ik hoorde vandaag dat er ook spul bestaat dat je om de stang kunt "plakken" zodat alles minder scherp is. Misschien is dat een idee om uit te proberen.