Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:14

Fen, mijn vakken zijn ook gezellig deze periode Ja Twee keer per week dus paraveterinair met woensdag een docent die heel helder en prettig lesgeeft, en vrijdags dus deze docent, die wat verstrooid is maar wel met leuke verhalen uit de praktijk komt. Vaak zijn dat dan verhalen van dingen die hij per ongeluk fout had gedaan.. volgens mij is hij dus in de praktijk al net zo verstrooid als in de klas, maar 't levert wel leuke verhalen op Nagelbijten / Gniffelen
En verder heb ik maandags en donderdags colleges over ecologie, gedragsecologie, populatiedynamica etc. Ook heel leuk allemaal.

Annemarie, heb je op Punky gereden? Lovers Is de bak nog enigszins begaanbaar? En hoe staat het eigenlijk met Dennis zijn plannen om een overkapping over de bak te bouwen Clown Oh en hebben ze al een nieuwe hond, weet je dat?
Super cijfers zeg, daar kan ik dus echt niet tegenop Bloos!

Vriendje en ik gaan idd samenwonen! Hihi.. ik vind het allemaal nog wel spannend enzo, maar we zijn nu bijna 4 jaar samen en hebben al een half jaartje proef samengewoond toen ik nog geen eigen kamer in Leeuwarden had en dat was superleuk! Ik heb ook al een tijdje last van nesteldrang hoor, vandaag heb ik Jeroen nog meegesleept naar de woonafdeling in de V&D en als leesvoer op de wc ligt de IKEA gids Clown
Het is alleen geduld hebben want we staan telkens tweede, derde, zesde, achtste, enzovoort. Nu ook weer tweede voor twee huisjes. Als degenen die eerste staan dus nee zeggen, staan wij eerste en mogen we gaan kijken. Ik hoop dat we gauw kunnen verhuizen want ik heb er wel zin in Ja

We gaan trouwens in Groningen wonen, Jeroen heeft hier werk namelijk en Groningen is toch leuker dan Leeuwarden en bovendien hebben we al heel wat vrienden gemaakt hier dus dat is wel tof. Oh en ik ben nu in een knaagdierenperiode Nagelbijten / Gniffelen Heb niet zo heel veel ermee, eigenlijk, maar het lijkt me supertof om zo'n groot aquarium met zand en speeldingetjes te hebben waar zo'n stel kleurmuizen dan gangetjes in graaft, daar zou ik echt lang naar kunnen kijken! En we willen een kat, en vandaag begon Jeroen ineens erover dat we ons maar eens moesten inschrijven bij een rottweilerfokker voor een pup...ach nou ja Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 11:12

Tessel! Bloos! Als het zo ver is hebben wij nog een gigantisch aquarium staan! Ik heb er ooit gerbils in gehad, vrij om over te nemen vind ik Ja
Ik ben weer helemaal in mijn ik-wil-een-hamster-periode.. maar helaas Clown

Heb inderdaad op Punky gereden, en het ging best goed al zeg ik het zelf. Pauline heeft het me niet makkelijk gemaakt, maar dat was wel tof! Toen ze schoudervoor riep in galop had ik zoiets van Rolleyes Wow!
Maargoed, inderdaad Punky weer na een lange tijd Joey, en ik moet zeggen dat dat toch wel een verademing was Bloos

Net mijn twee-weeks-zusje weer naar huis gebracht, wat een rust ineens! Het was echt gezellig twee weken een zusje, ze ging gewoon lekker zelf d'r gang enzo dus ik hoefde d'r niet de hele tijd te vermaken enzo, lekker! Ja
Maar je wordt er vreeeselijk moe van als je het niet gewend bent Gaaaap

Oh, en Pauline, mijn stem is nu nog baggerder dan gisteren, kan nu helemaaal niet meer zingen Knipoog

En nog een keer oh, we gaan donderdag met biologie varkenshart snijden, jeeeh! Go jij! Go jij!

En oh oh oh, volgens mij vergeet ik een heleboel, maar dat komt dan nog wel!

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:32

cooll! wij gaan over 2 weken in een varkensoog snijden... lijkt me een varkenshart toch een heel stuk leuker.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:58

Grappig dat hart Ja
Ik weet niet of je ooit eerder met biologie iets hebt ontleed, maar bereid je voor op een hoop gegil en 'ieeeeuw'-geroep van je klasgenoten Haha!
Ik heb ooit een koeienoog ontleed en dat ging niet zonder een hoop rumoer in de klas.. ik vond het zelf ook een beetje vies, maar wel superinteressant. In 't eerste en tweede jaar van m'n opleiding heb ik ook het een en ander aan orgaantjes voorbij zien komen!
Oog is ook leuk hoor Iris!

Annemarie, gaaf dat het zo goed ging! Punky is een toppertje! En dat aquarium zou echt tof zijn, maar voor het zover is zijn we vast alweer een paar maandjes verder Knipoog
Wat zijn de afmetingen ongeveer, weet je dat?

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:16

Jup, ik heb vorige week dinsdag nog een varkensoog ontleed. De helft van de klas begon te gillen enz. En in mijn groepje was niemand die durfde te snijden, dus was ik de gelukkige Clown Als je hem helemaal hebt opengesneden, dan stinkt het ontzettend naar kattenvoer Vork
Mijn broer heeft geloof ik wel eens op de opendag een varkenshart opengesneden, vond hij erg leuk.
Tessel: Wat een interessante vakken allemaal. Klinkt iniedergeval wel zo. Weet niet of ik erover heen heb gelezen, maar welke studie doe je?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:26

Diermanagement in Leeuwarden Ja
Zoals bij jou ging het bij ons dus ook (10 jaar geleden), alleen kreeg je per tweetal een oog. Ik vond het openknippen maar vies maar als je eenmaal niet zo goed meer zag wat het was, vond ik het super interessant. Die lens enzo, retina, etc.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:32

Ik ga 'm zo even voor je opmeten Tessel Ja
Wij gaan ook nog koeienogen doen, daar zie ik toch wat meer tegen op.. het zal je maar aan liggen staren Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, zoals je al zei, wanneer het eenmaal open is Knipoog
En ik zal er toch aan moeten wennen Clown
*gaat meetlintje halen en neemt fototoestel mee

Edit:
Aquarium is 80 breed, 40 hoog en 40 diep (cm natuurlijk).
http://img142.imageshack.us/img142/9417/img0006wq7.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/6384/img0011rt4.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/8476/img0012iu2.jpg
Als je je hoofd draait, kan je op de laatste zien wat we er als 'deksel' op gefabriceerd hebben: 3 rechthoeken van hout met gaas erover. Ze zijn er alle drie apart af te halen.
Wel zijn de zwarte randen die in de hoeken zaten (verf oid?) er half afgekrabd maar verder nog in goede staat Ja

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:23

Wij hebben net zaterdag een enorme kooi en twee hamsters gekocht. Zijn echt superschatjes. Dus nu heb ik geen kooi meer nodig, of ze moeten enorm ruzie gaan maken.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:25

Wat leuk! En Marianne, mochten ze ruzie krijgen, ik heb voor nood ook nog een hamsterkooi van 'gewone' grootte op zolder staan Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:00

Wat leuk Tessel allemaal Haha! Ik hoop voor je dat de mensjes van dat huis het toch maar niet willen kopen.
Het enige wat ik ooit ontleed heb is een mossel, Nagelbijten / Gniffelen Maar opzich was dat best oké hoor. Die dingen hebben darmen een maag, een verteringshupseflups en een hart als je goed zoekt.

Hihi, en al die beesten die je wilt. Wordt gezellig Pling

Ik heb weinig te oh'en geloof ik. Oja! Ik was Zwarte piet vandaag op m'n werk. Ontzettend vermoeiend, maar ook wel heel leuk hoor. Al die kleine kindjes blij gemaakt, veel sinterklaasliedjes geblerd en pepernoten uitgedeeld. En vanavond hier sinterklaasvieren met familie enzo Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:09

Hihi weer Pietje gespeeld? Grappig, lijkt me wel vrolijk hoor, als je al die blije gezichtjes ziet?

Annemarie dat is echt een grote bak! Zoiets bedoelde ik ja Ja
Nu heb ik er nog meer zin in Nagelbijten / Gniffelen maar eerst een huisje. Houden jullie 'm nog of was je van plan hem te verkopen/wegdoen? Die deksel ziet er prima uit verder.

Marianne, wat cool dat je hamsters hebt gekocht Haha! maar ik dacht dat dat solitaire diertjes waren? Kan het verkeerd hebben hoor, ik heb eigenlijk nooit hamsters gehad.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:10

Ach, we zijn al jaren van plan om 'm weg te geven/te verkopen. Maar hij staat nogsteeds op zolder en alle gegadigden die ik viavia opdoe haken af. Knipoog
Dus hij zal voorlopig er nog wel staan Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:10

Oh, en wat ik begrepen heb over hamsters zijn het inderdaad solitaire dieren, maar het kan goed goed gaan Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:26

Tessel, is ook grappig en die kindjes zijn heel lief. Vooral degene die eigenlijk bang zijn, maar dan opeens toch maar een pepernoot komen halen en een handje even Ach gut En er was gister een jongetje die wilde zwarte piet een kusje geven, ik was zo bang dat hij schmink op z'n mondje zou krijgen. Maar nergens last van Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:24

Ons is ook verteld dat het goed kan gaan. Ze komen uit hetzelfde nest, dus we hopen dat ze elkaar blijven verdragen. Als het echt niet gaat, moet er of een tweede kooi komen, of er moet een hamster weg. Als het zo ver is horen jullie het nog wel.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:07

AfbeeldingAfbeelding
twee erg slechte foto's van mijzelf in m'n galajurk voor dit jaar Lachen Donderdagavond gekocht.

Vandaag had ik zo'n rare discussie in onze klas. Of nouja, we zitten alleen nog met engels en nederlands bij elkaar, maar het ging erom dat een meisje uit onze klas wil met die vakken. Ze voelt zich namelijk gediscrimineerd. Nou mag dat natuurlijk, alleen wordt ze niet gediscrimineerd en noemt ze de raarste redenen waarom dat wel zo is en werden wij er in de klas een beetje moe van. Een voorbeeldje: iemand keek haar arrogant aan Verward Er werd een keer tijdens een grapje van twee mensen gezegd dat Marokanen achterlijk zijn omdat ze alleen schapenvlees eten en dat vind ze vreselijk. Dat meisje ligt niet zo heel goed in de klas verder, maar we hebben haar met z'n allen nog nooit gediscrimineerd. Maar goed Nagelbijten / Gniffelen We zien wel wat het wordt met haar...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:15

Wauw, heeele mooie jurk Fenn! Lovers
Nu ik nog Knipoog
Maargoed, dat komt waarschijnlijk zaterdag, en anders die van vorig jaar toch maar weer aan Nagelbijten / Gniffelen

Wel vreemd van dat meisje.. daar zullen wij nooit last van hebben met onze twee allochtonen in heel V6. Of nouja, allochtoon.. de een is geboren in Turkije, de ander volgens mij wel hier maar heeft ouders ergens uit Iran/Irak daarzo Nagelbijten / Gniffelen (Oh, mijn topografie is vreselijk)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

Mooi Fenna, maar kijk eens achter je, Matthijs zit naar je te loeren Bloos! Haha!

Vreemd inderdaad van dat meisje. Is ze zelf ook Marokkaans? Dat van die schapenvlees-uitspraak zit natuurlijk een kern van waarheid in Knipoog
Bedenk je wel dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat iemand zich gepest/gediscrimineerd/buitengesloten kan voelen zonder dat men die bedoeling heeft. Dat is voor de zogenaamd discriminerende partij heel vreemd, want die heeft geen kwaaie bedoelingen, maar het probleem in kwestie moet er niet minder serieus om behandeld worden. Ik heb het zelf meegemaakt; ik voelde me in de tweede en derde klas altijd erg buitengesloten en heel vaak niet op mijn gemak. Ik had soms het gevoel dat de hele klas tegen me samenspande. Nu, achteraf, weet ik dat misschien een of twee mensen af en toe een geintje met me uithaalden, zonder hele kwaaie bedoelingen, en de rest helemaal niet negatief over me dacht Haha! Rolleyes
Wat je je allemaal niet in je hoofd kan halen op die leeftijd Knipoog

Maar als jullie geen van allen discrimineren (en dat geloof ik zo van je) dan moet dat meisje zich nog eens achter haar oren krabben Knipoog

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:11

Mooie jurk Fenna!

Ach, je zult mensen die iets anders opvatten als dat de mensen het bedoelen, altijd hebben. Ik zelf schaar mij ook onder de groep allochtonen, maar ik kan het bv. wel hebben als mijn vriendin mij goedbedoeld uitscheld voor vuile canadees, gewoon omdat ik weet dat zij het niet zo bedoeld. Andere dingen, die mensen helemaal niet gemeen bedoelen, vat ik dan wel zo op.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:45

Tja, ze is af en toe een sensatiezoekster. Vorig jaar had ze zich bijvoorbeeld in haar hoofd gehaald dat de jongen die zie leuk vond ook leuk werd gevonden door ongeveer alle andere meisjes uit de klas. Dat klinkt zo ontzettend stom, maar het eindigde in mailtjes waarin ze zichzelf nogal voor gek kon zetten... (En niet alleen zichzelf Knipoog Die jongen was er ook totaal niet blij mee)
Ze reageert nu overal ook heel fel in. We zeiden op een gegeven moment: 'Het was nooit onze bedoeling jouw te discrimineren of te kwetsen, als het toch gebeurd is sorry.' Toen was het volgens haar toch wel een beetje onze schuld, want zeiden we dat niet alleen omdat er een leraar bij was? Ach tja, dan sluit je jezelf ookwel een beetje buiten. . .

En trouwens Annemarie, Iran/Irak . . . Lijkt allemaal op elkaar Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:56

Ik heb een mailtje terug gehad Pling , of ik meer gegevens wil mailen/sturen, wat zou ze willen weten aan dingen Bloos ? Ze heeft volgend jaar nog wel leiding nodig, dus misschien ben ik er volgend jaar wel!
Ik lees even snel bij, want vind het ook zo wat om zo een topic binnen te vallen Vork

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:06

Geeft niet hoor Knipoog
Geen idee eigenlijk wat voor info ze wilt. Ik weet ook niet wat je al verteld hebt, maar misschien ervaring met kinderen, paarden ervaring, de rede dat je bij het lamoen wilt. Of gewoon simpelweg je leeftijd enzo?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:07

Ik vind jouw jurk iig érg gaaf Vork !

Ik heb mijn leeftijd gemaild, dat ik examen doe en daarom een lange zomervakantie heb, en mijn rij-ervaring enzo..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:53

Leuk Ezumii Lachen
Misschien zien we je volgend jaar in de zomer dan wel of natuurlijk tijdens het leidingweekend al. Als je trouwens zin hebt om mee te gaan op 3 januari naar het Lamoen op buitenrit (Fen, jij organiseert dat? Knipoog ) dan mag dat vast ook wel! Moet je Fenna even heel lief aankijken Haha!

Her en der in dit topic staan ponykamp- en trektochtverslagjes en foto's, dus als je even zoekt krijg je een redelijke impressie van hoe het eraan toe gaat bij ons op kamp.
Verder vinden we het helemaal niet erg dat je binnen komt vallen, hoe meer zielen.. Ja

Djoni, oja jij bent Canadees he? Of had je nu familie in/uit Canada? Merk je daar ook weleens wat van dan, op school ofzo, dat ze daar opmerkingen over maken? Je ziet er natuurlijk niet buitenlands uit Lachen

Waar is Pauline eigenlijk, en Kirsten? Allebei alweer een tijdje niet gezien hier geloof ik Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:02

Djoni, je ziet er inderdaad niet buitenlands uit, had daarom ook echt niet gegokt dat je Canadees zou zijn! Maar wat leuk! Lachen
Nog een week en dan hoor ik wss wanneer ik geopereerd ga worden.. Nagelbijten / Gniffelen
Verder had ik een 9,2 voor mijn Engels herkansing (brief schrijven), dat wilde ik toch even met jullie delen! Go jij! Go jij!