Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:19

Zozo wat een beauty is dat geworden Marleen! Je ziet het alleen op die portret foto van hem ,en dan de veulen-foto op de site van Edward ernaast houden maar dat is dan ook alleen puur omdat je weet dat hij het is denk ik :P

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:06

ja ik zou hem zo echt niet herkennen nee... Hij is verkocht aan nynke frankes..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:47

Oke, heb jij nog veulenfoto's van Beckham?

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:25

ja vast wel ergens... maar de moeder van jos zoiezo die heeft ook die foto die bij edward op de site staat gemaakt.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:15

owww :) zag op hyves dat je vrienden met haar geworden was :) hoe wist je dat hij van haar was?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:49

Niemand meer iets te vertellen?
Barcardi staat sinds woensdag met zwangerschaps verlof, ik moest tijdens het rijden 2x mijn zadel goed leggen, dus dat ging hem niet meer worden
B. heeft een 3 jarige Jazz naar huis gehaald die ik nu ga rijden (is een nakomeling van de merrie die vorig jaar een dood veulen had)Hij is zadelmak en 1,75 hoog, dus een flinke klim, morgen ga ik hem rijden dus ben benieuwd

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:16

Leuk Joyce dat je nu een ander paard te rijden hebt. Inderdaad wel een flinke klim.
Ik heb niet veel te melden. Hobbel iedere maandag een uurtje en nou afgelopen vrijdag ook gereden. Alleen dat ging bijna niet door in verband met een stroomstoring. Gelukkig was het snel opgelost.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:47

Idd leuk J dat je een ander paard hebt om te rijden! Als het van de eigenaar mag moet je maar eens een foto plaatsen want ben altijd wel benieuwd naar 'nieuwe' paarden. Hier ook niet heel veel nieuws. Ook elke maandag lekker aan de hobbel, de laatste tijd veel op Raffinee wat erg fijn gaat op afgelopen maandag na maar het kan niet elke week feest zijn natuurlijk. Vorige week vrijdag een extra les op Bontfire gereden wat echt superfijn ging. En eergisteren gezellig samen met Liek ook weer een inhaalles gereden. Mocht weer op Bonte, die deze week niet echt zin had. Maar na even aandringen liep hij weer goed zijn best te doen, dus ik dacht: ik zal hem niet een uur lang achter zijn broek aanzitten want hij had al niet veel zin en hij doet nu tóch zijn best voor mij. Dus na 30 minuten het zadel eraf gehaald en zonder zadel verder gehobbeld. En M natuurlijk gelijk: ja en nu ook in galop. Maarja ik zat rechtsom dus dat vond ik niet echt een strak plan omdat hij zijn kont nog wel eens de lucht in wilt gooien, en zonder zadel lig ik er dan echt gelijk naast :P. Maar linksom toch een keer diep adem gehaald, teugels en een dikke pluk manen in 1 hand, en huppa daar gingen we hoor 8)7 :D . Bleek dat Bonte en ik dat allebei leuk vonden om te doen, dus dat hebben we nog een paar keer herhaald. Echt lol met je knol, en dat moet af en toe ook kunnen :j

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:12

Ja idd moet ook kunnen, anders word het zo saai..
Hij is nog erg schraal Dazzle (zo heet hij) en is geopereerd aan chipjes, dus we doen t rustig aan, en ik ben t ook nog niet gewend dus eerst is F er even opgegaan en toen ik.. Maar voor een Jazz is hij erg braaf, schrikt alleen als zijn eigen staart tussen zijn achterbenen komt en dan trekt ie zijn kont er ff onder, maar we komen er wel ;)

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:10

Ik zal ook weer eens wat van me laten horen haha! Hoewel ik niet meer zo vaak op de VH kom, maar mijn 'paardrij-virus' is daar toch wel begonnen dus blijft altijd een 2e thuis!

Wat leuk Joyce dat je een Jazz gaat rijden, leuke naam Dazzle! Met de D, betekent dat hij dit jaar 3 wordt? Echt een jonkie dus! Ik hoor nooit zo'n goeie verhalen over het gedrag van die Jazz-jes, ze kunnen goed lopen maar of ze daar ook zin in hebben is een tweede :D ben benieuwd! Heb je fotos?

Mijn kleuterpaardje gaat erg goed, we leren elkaar meer kennen en krijg nu echt een band met dr. De basisknoppen zitten er nu op, maar ze begint goed te worden in het oost-indisch-doof-syndroom: "huh, vroeg je wat baas? ik dacht echt dat je linksaf zei hoor!". Hihi, wel leuk zo'n paard met humor, word ik zelf ook lekker geoefend in het consequent zijn. Één keer onoplettend wel toegeven en het is feest :j

We hebben nu 2 onderlinge wedstrijden gehad! 171 en 158 punten. De eerste keer was ze met inrijden zo nerveus dat we eerst een kwartier in rengalop door de bak zijn gegaan (tot groot genoegen van de andere ruiters.. ahum). Daardoor was ze in de ring zo uitgeput dat ze braaf deed wat ik vroeg. De tweede keer, afgelopen zaterdag, was ze erg op haar gemak, voelde zich juist iets teveel thuis, en begon daardoor de trucjes uit te halen die ze thuis ook doet. Thuis geef ik haar wel op dr kop, maar door mijn eigen spanning kon ik me niet bedenken om dat in de ring ook te doen (oops :o ), vandaar de slechte proef. Protocol: "brengt spanning over op paard". 19 maart: 3 maal scheepsrecht hoop ik!

Heb ik verder nog iets gemist op VH? Nieuwe paarden, oude paarden weg, spannende gebeurtenissen? Wordt weer bijna tijd voor de buitenritten denk ik zo!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:37

Amigo een pony is nieuw, als t goed is is maikel vandaag weggegaan die had atrose..
Ja een D dus is officieel al 3.. Voor een jazz is hij erg braaf, degene die hem zadelmak heeft gemaakt zei t ook, en die vond dat ik hem wel kon rijden, en ik ben ook niet zon held dus dat zegt wel wat.. Misschien heeft ie t karakter van zijn moeder, dat is in elk geval heel braaf..

Succes met je verdere wedstrijden, fijn dat t onderlinge zijn kan je mooi oefenen..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:15

Er is alweer 2 weken niet gereageerd in dit topic. We moeten toch eens proberen het een beetje bij te houden. Zeker met de drachtige merries is een beetje nieuws altijd welkom :) . En hoe gaat het eigenlijk met Amarie? Nog steeds aan het springen?
Even mijn eigen rijverslagje. Ik zal met vorige week beginnen. Ik was ingedeeld op Paloma (Liek mocht op 'good old' Raff ;) ) wat natuurlijk niet echt was waar ik op gehoopt had, maargoed het was ook wel weer leuk om voor een keertje op Paloom te rijden. Toen we naar beneden wilden gaan om te gaan zadelen meldde W. dat de eigenaresse van Paljas niet kon komen, en of ik dan op Paljas wilde. En tegen zo'n leuk aanbod zeg ik geen nee natuurlijk *\o/*. Paljas uitgebreid gepoetst en opgezadeld en op naar de bak en maar eens kijken of dat zou klikken. Beetje losgereden en ik begon al een gigantische glimlach te ontwikkelen; wat een leuk dier is dat zeg! Heel de les met een grote smile rondgereden, lekker de sb en traversoefeneningen meegedaan en het was echt superleuk om dat met een 'nieuwe' pony te proberen. Kortom, ik was helemaal verkocht :D .
Afgelopen maandag was ik weer ingedeeld op Paloma, maar deze keer had ik daar al wel rekening mee gehouden, dus alleen maar leuk voor een keertje. Lekker een uurtje alleen maar aan de ontspanning gewerkt en lekker naar een lange, lage lijn toegewerkt. Toen kreeg ik te horen van M: als je d'r met haar neus door het zand krijgt gereden dan krijg je een cola'tje van me :+ . En binnen 5 minuten was die cola in the pocket :'). Lekker relaxed gereden en haar daarna lekker op stal naverzorgd en toen in de kantine gaan genieten van mijn cola :Y) .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:09

Ja idd zeg dat wel, niet veel te vertellen alleen dat ik alleen nog maar BUIK zie haha..
Vandaag gemaakt:
Afbeelding
Upona 311 dagen en Bar 309 dagen :D En DIK, heul dik :P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:00

Dik is goed, dan kan komt er een lekker stevig veulen uit :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:30

Haha, of veel vruchtwater :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:52

Ze zien er goed uit hoor Joyce.. Fab is morgen echt uitgerekent, maja die zal wel 1 april kiezen ofzo :P ze is vandaag 339 dagen en flink dik :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:51

Joyceee86 schreef:
Haha, of veel vruchtwater :P

Ja en dan komt er een NMPRS veulen uit :'), nee hoor ik maak maar een grapje. Ben wel benieuwd naar de kleur en aftekeningen enzo :)

Gisteren met de meiden uit mijn les naar Indoor Brabant geweest. Genoten van het springen, al zaten we af en toe ons adem in te houden van spanning :=. En eindelijk dit jaar toch maar eens de knoop doorgehakt en de (felbegeerde :') ) knalroze dressuurzweep toch maar eens mee naar huis genomen :D :D . Daarna lekker naar de Markt gefietst en daar op het terras onder het genot van een prosecco en een lekkere maaltijd de gezellige dag afgesloten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:28

ook ik zal eens reageren. Heb het de laatste weken ontzettend druk gehad.
Nieuwe badkamer en toilet het gaat super worden maar hoop toch dat met een week alles klaar is dan kan ik aan het poetsen, overal en dan ook echt overal ligt stof.
met rijden heb ik het een beetje rustig aan gedaan, heb een ontsteking in mijn beide bovenarmen (hoe kom je eraan en hoe kom je eraf).
Vrijdag naar indoor geweest, moet zeggen het viel me ontzettend tegen, de gemoedelijkheid en Brabantse gezelligheid was niet meer wat het geweest is, echt jammer.
de derby zaterdagavond thuis gekeken met een paar man, heel gezellig.
Ben vandaag weer gestart met Aatje op te pakken zodat we lekker in vorm zijn voor het zomerseizoen.
Nog even een nieuwtje L. heeft haar paardje (ovb van keuring) verkocht, haar nieuwe huisje is eind van het jaar klaar en ze heeft het zo druk met haar werk dat ze te weinig tijd heeft.
Zo dat was het weer, geniet ze allemaal van het rijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:33

L van zygote?
Sneu voor der, ze had net iets gevonden wat helemaal bij haar paste.. Maar een te druk leven past er dan ook niet bij

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:35

Yep, had het niet verwacht maar ik hoor dat er meerdere paarden te koop staan, zal de tijd van het jaar wel zijn.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:38

Ja was vanmiddag even bij miek en toen hoorde ik t ja..

Woejj vandaag gewoon nog maar 3 weken voor de uitgerekende datum van Bar..En als ze t doet als vorig jaar (week te vroeg) Gewoon nog maar 2 weken.... Gaat mega hard nu

De hengst is gister goedgekeurd bij kwpn dus veulen krijgt een vol kwpn papier..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:50

Spannende tijden J. Maar wel leuk om straks weer veulens in de wei te hebben dartelen.

Ik mocht afgelopen maandag weer een privépaard uitproberen, voor 1 keertje omdat de eigenaresse afgebeld had. Mocht op Charlie. Was op zich wel leuk, maar nog een best moeilijk paard. Had halverwege het idee dat ik enorm voorschut reed. Op een gegeven moment iets meer aan gaan rijden en dat hielp wel, maar mocht er een volgende keer zijn zou ik het anders aanpakken. Ben bij een nieuw paard altijd te afwachtend.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:18

Ja lekker binnenkort weer beschuit met muisje van Joyce :)

Och Angelique ik heb liever dat iemand wat afwachtend is op mijn paard dan dat ze denken er een hoop aan te kunnen verbeteren (dat werkt vaak averechts)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:19

En namen verzinnen is ook leuk :D
naam voor merrie staat wel vast.. Voor een hengst kreeg ik gister van de buurvrouw weer een leuke nieuwe naam die wel erg leuk is en ook past bij een hengstveulen ;) (jaja dat weet ik nu al :P)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:35

Net terug van een clinic op stal door Jose van Haren, het ging super (bij iedereen eigenlijk) heb genoten.
Ben nog aan het bijkomen.