Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:09

Bij manegepraat zou je een topic kunnen openen, daar zijn al veel topics over ponykampen ;)

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

Welke stallen hebben ze dan omgebouwd tot douches en wc's?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:25

Die containers buiten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:49

Hahaha, klinkt apart. Hadden ze die stallen niet meer nodig dan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:44

Nope

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:57

Carmen gaat er dit jaar ook heen, weet niet of ze er al eerder geweest is.

Nog vier dagen mensen :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:21

Al aan het oefenen met ringen bij elkaar omschuiven? :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:15

Juut schreef:
Wat ik er van meekrijg is dat het erg gezellig is (soms iets té gezellig :P ) Het kamp is nu opgebouwd met tenten in een schuur, is wel handig rekening mee te houden. Kan koud zijn. Douches en wc's zijn in stallen gebouwd, heel leuk met drinkbak nog aan de muur :+ Volgens mij is er altijd zat te doen aan activiteiten. Ik dacht dat er ergens anders op Bokt een forum gericht op ponykampen was, mischien daar eens checken?

Ja echt?! Waar stonden die stallen dan? En waarom hebben ze dat zo opgelost? Ik vond dat kampgebouw altijd heel erg netjes, maar dat is er dus niet meer?
In welke schuur staan de tentjes?

Mijn fiets is gisteren gejat ;( Dus als jullie Witje de fiets ergens zien: Ik mis haar en wil d'r terug!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:59

Is ze gechipt? :+ :(:)

Het oude kampgebouw stond lichtelijk op instorten. Ik heb daar 5 jaar geleden de theorielessen van koetsiersbewijs gedaan, en de vloer was toen al lichtelijk doorgezakt. := De schuur naast de inloopstal, daar staan volgens mij normaal de huifwagens. Daar staan nu de tenten in.
Die container/stallen staan daar buiten. Dr zal wel geen betere oplossing geweest zijn; ruimte boven de manege is weer woonruimte, en ik geloof dat met tenten gewoon buiten toch wel errug koud was geweest.

Ascot liep vandaag niet echt kreupel meer, wel nog 'op eieren'

@ Emy; hoe is het met Mimir?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:12

Tja, die maakt het ons erg moeilijk. Tot gisteravond was hij erg ziek, maar vandaag laat hij soms zien van 'hey, ik ben er nog hoor!' En dan komt hij toch lekker bij je liggen en gaat hij spinnen. Maar het volgende moment kruipt hij weer zielig onder het bed en hij eet heel weinig. Hij eet nu denk ik niet eens 1/3e van wat hij normaal eet en dan hebben wij nog express van die blikjes gourmet gekocht zodat hij misschien geprikkeld zou worden van de geur. Maar daarvan eet hij dus maar 1 blikje op een dag... Drinken doet hij wel genoeg, zingen bijna niet meer en op bed liggen ook niet zoveel meer. Plassen doet ook nog erg pijn. Ik ga dan ook vragen aan de dierenarts morgen hoe lang we hier nog mee door moeten gaan. Het zou zoveel makkelijker zijn als hij steeds zielig in een hoekje zou kruipen, niet wil eten en drinken en niets meer van ons wil weten. Maar dat is deels dus niet zo. Het bewijst maar weer hoe sterk hij wel niet is, maar dat laat ook wel weer zien dat hij nu dus echt ziek is...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:37

Sterkte bij de dierenarts vandaag!
Katten kunnen heel hard zijn voor zichzelf, knap dat je daar toch doorheen kunt kijken

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:54

Als je meer informatie wilt over de ponykampen op Bergemo, kun je beter bij de bergemo-hyves kijken. Die wordt wel veel gebruikt tegenwoordig. Staan ook leuke foto's bij...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:57

Nou iedereen, hard flauw vallen, want Mimir heeft gewoon geen Aids of Leukemie! :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:38

Maar wat nu verder dan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:06

Fijn, dat is tenminste positief!

Was het dan gewoon dat de ene ontsteking Mimir z'n gezondheid verzwakt waardoor de andere ontsteking kans krijgt?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:28

Wat heeft hij dan wel?
Nog twee dagen. Hopelijk zit het weer mee en gaan de paardjes zich lekker gedragen (zie me al met bruidsstoet en al door Gennep vliegen :P )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:54

Spannend Wendy! :))

De Da zei dat hij gewoon oud was en dan krijg je dingetjes.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 01:07

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:24

Tuurlijk is er nog veel onbeantwoord. Het is Lost! :P Dat is gewoon vaak vaag en als kijker moet je ook nadenken over dingen. Ik vind dat dat Lost juist leuk/interessant maakt. Anders krijg je zo'n standaard Amerikaans einde van eind goed al goed en dat zou ik dus echt vreselijk vinden. Voor mij is dit dus wel een bevredigend einde, juist omdat er veel niet uitgelegd word. Een beetje zoals Cloverfield en The Blair Witch. Die films halen hun kracht ook uit dat niet alles uitgelegd word en niet alles word getoond. Dat vind ik dus dat dat het juist echte kunst maakt.

Nog effies een edit over Ben Linus: ik denk dat hij wacht met overgaan totdat Russeau en zijn dochter er ook klaar voor zijn. In de 1 na laatste afgelevering (dacht dat die het was) zei Hugo ook dat Anna Lucia er ook nog niet klaar voor was, dus vandaar dat zij ook niet in de kerk aanwezig is en zo zijn er nog wel meer personages die er niet bij zijn. Maar dit vond ik voor Ben de meest voor de hand liggende verklaring.

Wat betreft het filmpje: goed zeg! :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:42

Leuk fimpje Anne :D
Tja, Lost ben ik ook een beetje lost in...waarschijnlijk omdat ik alleen de eerste paar afleveringen heb gezien, en daarna 'losse' aflereringen. :P

@ Wendy; komt vast goed :j Veel plezier morgen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:28

Ik heb even verlaat de balen van de paardentandarts :(
We hadden een hele goede, maar vorig jaar viel wel op dat hij wel heel snel klaar was met eigenlijk alle paarden (moest groepje van zo'n 7 paarden hebben om meneer te laten komen) Dit jaar bleek een aantal mensen uit dat groepje er de balen van te hebben gehad; zij sloegen een jaartje over. J. overwoog dat ook, paarden lieten ook geen problemen merken. Gelukkig vroeg ze hoefsmid en Roy om te kijken of tandarts nodig was of niet; volgens Roy toch echt wel. Ok, andere tandarts laten komen...had Maicka een haak van 1 cm achter zitten, en waren de ruinentanden van Ascot veel te lang... Het scheelt dat Maicka al lange tijd geen bit in de mond heeft gehad, en dat J toch maar een tandarts had laten komen. Beide paardjes waren anders toch aardig in de problemen gekomen. :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:59

Uhm... Judith wie zegt dat dat door die vorige tandarts komt dan? Misschien is dat wel gewoon in dat jaar gegroeid toch?

Vies moet ook weer, die is nog maar 1x geweest en toen moest er veel gebeuren. Dat zal nu ook wel weer het geval zijn, want hij maakt soms dikke proppen met zijn hooi en wil weer eens achter de teugel kruipen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:45

RB is laatst door de DA gedaan. Gebitje zag er keurig uit en hoefde nauwelijks wat af. Als er te veel moet dan verwijzen ze namelijk door naar de TA.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:52

Wij hebben echt een geweldige tandarts. Ik hoop dat hij komt op een tijd dat ik niet naar school hoef :o
Echt, ik heb nog nooit zo'n lieve en tikkeltje verwijfde kerel in de paardenwereld gezien. Echt geweldig gewoon. Bij hem zijn de paarden meestal ook heel erg rustig en hij neemt er echt de tijd voor, laat de eigenaren zelf voelen en meekijken enz...
Die man is gewoon een atractie an sich! *vraagt zich ineens af waarom ze hem niet eerder heeft gebeld voor een afspraak O:) *

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 01:05

Annetje schreef:
Uhm... Judith wie zegt dat dat door die vorige tandarts komt dan? Misschien is dat wel gewoon in dat jaar gegroeid toch?.

Omdat beide paardjes dan een record snelheid haken/ tandengroei hebben ;) Was toch echt teveel om door te gaan voor 'is binnen een jaar gegroeid'

Is wel heel fijn als je mee mag kijken en voelen. Deze tandarts was eerder bij paard van kennis. Dit paard had ook mega haken, maar dat was omdat ie al een paar jaar geen vijl in de mond had gehad. Zij liet het me toen ook helemaal zien, nu moest ik helaas werken