Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:33

Ja sfeer is fijn op stal Ja Haha!. Al krijg ik niet echt veel mee Huilen van het lachen hihi. druk druk druk elke keer. maargoed volgens mij 275,- voor binnen box. met luik komt er wat bij ja het is eigenlijk niet echt veranderd voor solarium is er een muntjes systeem en dat snap ik ook wel. Als je nou kijkt naar andere stallen komen die prijzen ook wel die richting op als ze niet hoger zijn. Sprak laatst iemand ok dat was wat bij randstad in het zuiden die betaalde gewoon 400 euro Bloos! *was echt shocked*

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:21

400,- per maand?!

Dan hebben we het hier nog ''goedkoop''.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:45

Mn appartementje in binnenstad Leeuwarden was nog goedkoper Gestoord

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:13

Hahaha, nou ja. Moet je je dan voorstellen hoe duur een flatje in Amsterdam zal zijn.. Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:41

Of een kamer in Utrecht :S :S Boy o boy...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:10

Haha idd lydia, daar kan ik een paard in Friesland drie keer voor stallen Knipoog

Maaruh, eerlijk gezegd, zal het me niets verbazen als de prijs uiteindelijk nog omhoog gaat bij WBstables voor stalling. Want zo als bijv. de stroprijzen afgelopen jaar, benzinekosten stijging enz. tikt allemaal aan.

Maar goed dat het gezellig is. Ik vind het nog wat te prestatiegericht. Heb op een vergelijkbare stal gewerkt en daar was de sfeer stukken anders.
Schandalig trouwens dat de leasepaarden in de containers buiten in een hoekje staan..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:40

Dát vind ik nou ook echt jammer, dat de leasepaarden buiten in de containers staan.. er is niet genoeg plek en zo staan de leasepaarden allemaal bij elkaar? oke..
Ik ben inmiddels wel aan het idee gewend en in de zomer vind ik het ook niet erg, ze staan nu gelukkig een heeeeel mooi groot stuk weiland en hebben daar het gelukkig naar hun zin Knipoog, zoals ik heb begrepen staan er nu 2 zieke friezen in de containers Lachen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:41

Da's jammer van die paarden, ze hadden toch zoveel stallen? Althans ben er een hele tijd terug weze kijken.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:55

Hebben ze ook.. alleen dr zijn de laatste tijd veel friezen bijgekomen he Lachen, ze zijn ermee bezig om een gebouw voor de friezen te bouwen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:58

Iemand die weet of de pensioenpaarden ook terug komen? Die was toch ook een loopstal beloofd?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:45

Geen idee, er stond laatst wel een stukje in de krant over dat ze een groter weiland nodig hebben, dat ze dus geld of sponsors nodig hebben Lachen.
Verder weet ik er niks van Tong uitsteken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:47

Geld nodig? Mijn god, ze hebben meer dan 3 miljoen gekregen!
Bizar..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:57

Hmm, zoals ik het toen had begrepen, is dat de de pensioenpaarden niet meer van Wilfred zijn, toch? Of wel? Ik weet het niet meer...

Ik baalde ook óntzettend toen ik er achter kwam dat de lease paarden tijdelijk in de containers moesten. Maar goed, nu is het niet erg Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:18

Owh Lydia, hoe ging je wedstrijd op de Solley? En op wie mocht je?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:22

Misschien maar beter ook dat die pensioenpaarden daar weg zijn toch? Het is nu veel meer gericht op handel etc.. denk dat ze daar ook niet zo goed tussen passen Lachen

@Rianne: Ben weer 1e geworden Haha! Haha! Nu mag ik in september weer meedoen met het kampioenschap!!! Haha! Ik reed in de voorronde op Birr.. zoo lieefffff... Een klein friesje Haha! In de halve finale reed ik op Nocturne en die vond het juryhok eng.. had ik hem erlangs.. volgende keer gewoon weer schrikken Tong uitsteken En in de finale mocht ik op Billy Haha! De schouwhengst die je vast wel kent Knipoog Was ook heel leuk Lachen

Was de les van marisca trouwens nog leuk ? Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:28

Wow klinkt gaaf! Mocht je zomaar op de hengst, netjes!
Bir is gaaf, wat een kereltje he. Wij moesten er eens mee voordraven aan de hand, hij sleurde al die meiden achter zich aan.
Van Nocturne hoor ik wel vaker zulkde verhalen ja Tong uitsteken
En goed zeg! Heel knap hoor, ben je niet vreselijk zenuwachtig? Foto's?

Les was natuurlijk leuk. Grondwerk gedaan met melissa. En margo had haar eerste les met Jutta, vond ze ook erg leuk.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:44

Billy was echt leuk hoor! En gedroeg zich netjes Haha! Er kwam alleen een heleboel lawaai uit als er een merrie voorbij kwam Tong uitsteken

Birr is idd supergaaf! Echt zon fries! En hij springt in de galop niet vooruit, maar omhoog! Net een kangeroe.. ik moest middengalop.. nou dat was echt bok bok bok Knipoog Maar wel leuk!

En die Nocturne was echt geweldig, maar werd ontzettend gespannen van dat juryhok.. zo stom.. had je haar er rustig voorbij, schrok ze de volgende keer weer.. Beetje raar Tong uitsteken

Normaal ben ik wel zenuwachtig.. maar deze keer viel het mee eigenlijk Lachen Het ging gewoon wel lekker.. en ik wilde niet eens echt 1e worden, want dan moest ik door naar een niveau hoger (wat ik nu dus moet Tong uitsteken ) haha.. Er staan wel een paar fotos op mn hyves trouwens!!

Grondwerk ging goed dus?? En hoe vond Margo het? Heeft ze met bitloos hoofdstel gereden??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:48

Ja grondwerk ging geweldig. Was helemaal kapot erna maar ontzettend tevreden. Heb echt het gevoel dat ik weer wat bereikt heb met haar Haha!

Margo gaat goed, kon wel zien dat ze even geen les meer had gehad, maar ze pakte het goed op. En idd met het bitloze hoofdstel gereden, was nog wel even wennen Tong uitsteken

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:08

Denk niet dat het perse om handel gaat . Grrotdeel is pension. En tuurlijk ook handel staat er het is voor een groot deel o sport gericht in mijn ogen en ik vind het best Ja. Er zijn veel friese paarden keuringen, IBOP's ect ect dus tsjah wel logisch. Pesioen paarden passen er heus wel tussen hoor. Ze kunnen toch heerlijk eventueel in het land of lekker wandelen in de omgeving?
Boxen genoeg ja maar i.v.m. het grote aanta friezen volgens mij staat de lease paarden buiten ach ze staan nu toch in het land en als ze op box staan kunnen ze naar buiten gluren en lekkere frisse lucht. Ze staan tenminste niet op stand.
Zover ik nog weet komt er als het goed is een gebouw bij voor de friezen. misschien dat ze dan weer naar binnen gaan.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:14

Niet dat het alleen om de handel gaat, maar wel duidelijk om sportgericht, keuringen etc.. en dan heb je de pensioenpaarden daar tussen staan.. denk eerlijk gezegt dat ze daar geen plek voor hebben (of willen hebben).. Niet dat het daar slecht is ofzo.. dat heb je me niet horen zeggen Tong uitsteken

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:01

Zover ik weet komen de pensioenpaarden niet meer terug, ze zijn nu volgens mij ook officieel van de stichting. Ze staan in Beetgumermolen en Ineke wil heel graag een of ander pensioen-paarden-paradijs stichten. Ze is hier voor op zoek naar een weiland (maar ik heb een beetje mijn twijfels bij hoe ze dat allemaal voor zich ziet op het gebied van verzorging, inloopstalllen e.d.)

Stalling kost bij WB Stables 275,-, met buitenluik is het 290,- Ik heb een box zonder buitenluik en betaal 20,- extra voor de uitlaatservice. Dit houdt in dat je paard zomers van maandag t/m vrijdag elke dag in het land wordt gezet en er weer uitgehaald. In de winter komen ze dan de doordeweekse dagen in de paddock.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:29

Er komt een nieuw gebouw voor de Friezen ja, en dan komen de lease paarden binnen. Want waar de Friezen nu staan, is eigenlijk de plek van de lease paarden. Maar goed, omdat het gebouw er nog niet is...

Maar ben benieuwd hoelang het gaat duren. Eerst was het juni, en nu vast weer september Clown

Maar nu staan ze heerlijk op het land!

In het gebouw van de Friezen komen hun eigen boxen, zadelkamer, ''kantoortje'' als het goed is, en slaapplek voor mensen uit Deurne. Volgensmij ook eigen plek voor stro opslag, als ik het goed heb begrepen!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:19

Pf het was vandaag maar weer druk met de Friezen, er waren weer keuringen Tong uitsteken.
Haha Dironja weer helemaal stressig natuurlijk.. al die veulentjes zijn ook zo eng Nerd.. maar goed het rijden ging daardoor ook niet helemaal zoals het hoort dat is wel balen Boos! volgende keer (hoop ik) weer beter Haha!.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:06

Sandra, dinsdag ze even verwennen hé?! Haha! Kunnen misschien ook wel leuk wat foto's maken.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:00

Jaaa dinsdag gaan we de hopjes weer even lekker verwennen Haha! haha ik heb er wel zinin Cool!
Maar ik kan me camera wel even meenemen Lachen kunnen we even leuke plaatjes schieten haha.. pf Kai was vandaag trouwens ook behoorlijk gestrest door al die friezen en veulens, maar ik zie je maandag sowiesoooo dus dan praten we het nog wel even af Knipoog!