Haha ik kreeg ook complimenten. M dacht dat ik sommige hindernissen niet eens zou springen, sommige heb ik ook niet gedaan, maar dan hoefde ik ook niet van w.. Met mijn dikkerd
Joyce jouw dikkertje heeft het goed gedaan en het is gezien haar dracht toch ook begrijpelijk dat ze niet alles mee kan doen. Je hebt toch bijna alles meegedaan.
Ja inderdaad jammer, hij heeft vorig jaar toen hij in de hindernis viel een grote klap op gelopen. Had voor haar gehoopt dat het over was maar daar gaat nog heel veel werk in zitten ben ik bang. gelukkig is het ook een fijn dressuurpaard. Maar goed Joyce, wij hebben het toch maar mooi gedaan
Weer een winstpuntje erbij dus! Zag er goed uit Joyce . Sommige paarden in de B kregen best de zenuwen tijdens de proef, en Barcardi komt heel droog binnen en loopt doodleuk haar proefje
Leuk om CQ trouwens eens te zien Amarie, en dikke respect voor de amazone dat die al zo snel weer in het zadel zit zeg . Dat is dan ook een turboherstel geweest of niet soms. Als je zelf nog eens met A-tje gaat springen moet je het maar eens laten weten, ik zou graag eens komen kijken naar jullie lefgozers
Ik doe vrijdag waarschijnlijk ook mee in de 50 cm zodat ik er in draf over kan :p Ja baco was erg braaf, wat stug in de mond, maar als ik dan niks vraag loopt ze toch wel.. Fijn hoor zon paard, die kan ik overal mee naar toe nemen en loopt toch braaf rond
Och Djoontje dat ik nu net je bericht gemist heb. Ik heb vandaag voor het eerst een oefenparcours gereden in Schijndel. het ging super maar het waren wel erg veel hindernissen (2 manches van 10 sprongen, dus 20 in een tijd van twee minuten of zo). Misschien dat ik vrijdag mee doe met het oefen springen in Vught, ik wil proberen om met de 70/80 mee te doen. Het was spannend maar ik heb genoten (ben nu wel kapot
Heb besloten niet mee te doen vanavond. Barst van de spierpijn (al vanaf woensdag). Zit dus samen met E en Joyce op het secretariaat
PeeWij
Geplaatst: 21-01-11 09:08
Amarie schreef:
Heb besloten niet mee te doen vanavond. Barst van de spierpijn (al vanaf woensdag). Zit dus samen met E en Joyce op het secretariaat
Zou jij vanochtend niet eerst een beetje uitslapen?
djoontje
Geplaatst: 21-01-11 12:28
Amarie schreef:
Dat is jammer Amarie maar wel heel begrijpelijk. Dan kom ik gewoon een andere keer kijken! Warmwordende zalfjes voor de spieren in de aanslag dan maar, hoop dat je snel van je spierpijn af bent.
Momenteel niet echt iets bijzonders te melden, maar ik zal even een rijverslagje neerzetten. Eergisteren na een toeristische route door Vught (dat krijg je met 2 totaal onduidelijke omleidingen) wat later dan gepland aangekomen op de manege. Eerst maar eens opgewarmd in de kantine en op de lijst gekeken waarop stond dat ik op Raffinee was ingedeeld. Gelijk tevreden want ik rij graag op hem en hij zit de laatste tijd ook nog eens erg goed in zijn vel, dus dat beloofde weer een fijn lesje te worden. Vorige week had ik ook op Raff gereden was een fijne les en toen had ik ook met hem gesprongen. Nu stond er weer een hindernis in de bak, dus samen met lesgenootje Shoofie gaan vragen of we misschien niet nog een hindernis bij mocht. Geen extra staanders maar wel 4 extra balken mochten erbij gelegd worden, dus zo gezegd zo gedaan. Daarna gaan kletsen bij Liek, die op Unzipped mocht want niemand hoefde verder te zadelen. Toen het tijd was Raff overgenomen en eens lekker los gaan rijden,. Meneer had al snel door dat het relaxen voorbij was en toen ging de versnelling zoals altijd in standje turbo. Normaal rij ik dan zoveel figuren achter elkaar dat hij vanzelf opgeeft om te rennen maar vandaag ging ik voor het langzaam-lichtrijden principe. Erg fijn om vol tegen zijn beweging in te gaan lichtrijden , maar hij had het al snel begrepen en toen was het probleem zo opgelost. Toen begonnen om hem recht te krijgen en meer in balans. Op een gegeven moment gingen we met heel de les draf-halthouden-achterwaarts-aandraven oefenen en Raffinee zet dan in het halthouden iedere keer een pasje bij en ook ging meneer niet recht achterwaarts. Op een gegeven moment was ik het zó zat dat ik hem een keer voor op zijn schouder bijtikte, waarop meneer opeens met vier benen de lucht insprong, neerkwam en kaarsrecht achteruit ging . Vanaf dat moment was mijn paard recht, had ik een zit-rem én stond hij netjes stil met halthouden . Zo een tijdje lekker gereden totdat opeens onze beugels op maat voor de verlichte zit moesten ( ) , én we een knoop in de teugels moesen leggen...ehmmm...oké . Eerst wat drafbalken gedaan met je handen op je rug en daarna werd er een hindernis na de balken gezet. Nou ben ik niet zo'n held met springen en nou moest het ook nog eens met mijn handen op mijn rug . Ik zag sommige lesgenootjes ook even bedenkelijk kijken maar wij stelletje helden toch huppatee op die hindernis af. En het was nog leuk ook , hardstikke goede oefening voor je balans, en die van mij was nog niet eens zo slecht . Toen we tenslotte een in-uitje moesten doen gaf Raf het in eerste instantie op waardoor ik tot 2 keer toe uit stilstand beide hindernissen over moest (niet echt bevordelijk voor je rug, ik voel het nu nog ) maar daarna ging ook deze goed. Kortom erg leuke les gehad, volgende week weer!
Ow leuk Yoni.. Wij hadden vorige week dinsdag ook les van Loes omdat H weg moest.. Ging ze dat ook doen. Ik mocht (gelukkig ) niet mee springen met mijn dikkerd. ook knoop in de teugels (ik niet dan) handen op de rug en gaan. We hadden er zelfs iemand bij die van hindernis tot hindernis zo bleef zitten haha, die had nog eens vertrouwen in ungaro haha
kennen jullie beckham nog? het veulen van odelin? Heb foto's van hem gevonden http://www.bk-horses.nl/verkocht.php?pagnr=3 ik herken der niks meer van hahaha hij is wel mooi geworden