Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:01

Ik vind je als ik het allemaal zo lees heel sterk hoor San.Weet niet maar ik vond het zo`n mooi gedicht misschien iets om bij herrinneringen oplinnen op doek te zetten.Maar aan de andere kant lees je het dan ook steeds weer,aan de andere kant heel mooi om hem zo bij je te hebben.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:20

_sandra schreef:
is ook prettig hoor, de afleiding. ff verstand op nul. maar knaagt wel een enorme zeurende hoofdpijn in mijn koppie.
die komt bij mij altijd om de hoek kijken als ik spanning heb.
ga vanmiddag lekker naar mav toe. ff lekkere poetsbeurt geven! en verwennen!!!!

Helaas is de wortelboer nog niet geweest, wilde hem gisteren al lekker veel wortels geven. Maar hij heeft wel even lekker staan kroelen met First.
Strekte vanmiddag, het zal misschien niet makkelijk zijn.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:24

_sandra schreef:
heb je gedicht weten uit te printen. is toch gelukt meelen!

+:)+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:27

Nicole1995 schreef:
Shenavallie schreef:
Tussen het zeer verdrietige nieuws door, heb ik toch ook nog leuk nieuws: het gaat echt waanzinnig goed bij Maisie! Ze heeft nu een leuk vrienden-groepje en is overduidelijk in die twee dagen veranderd, in de positieve zin! ;) Ze is niet meer zo gespannen en kan nu echt lekker paard zijn! Vanmorgen ben ik de hele ochtend bij haar geweest en ze heeft alleen maar lopen rollen en ravotten, heeeeeeerlijk! :D Ze kwam alleen naar me toe als ik haar riep, verder had ze het "te druk"! :+

Wat leuk om te lezen Shen,dat doet je goed met jouw beslissing om te verhuizen met Maisie.Dan lukt het als ze zo goed in haar vel starks misschien ook wel weer om haar voor de kar te zetten.Hoop het voor jullie.

Het is wel de bedoeling om dat weer een keer te proberen! ;)

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:28

Shenavallie schreef:
Tussen het zeer verdrietige nieuws door, heb ik toch ook nog leuk nieuws: het gaat echt waanzinnig goed bij Maisie! Ze heeft nu een leuk vrienden-groepje en is overduidelijk in die twee dagen veranderd, in de positieve zin! ;) Ze is niet meer zo gespannen en kan nu echt lekker paard zijn! Vanmorgen ben ik de hele ochtend bij haar geweest en ze heeft alleen maar lopen rollen en ravotten, heeeeeeerlijk! :D Ze kwam alleen naar me toe als ik haar riep, verder had ze het "te druk"! :+

wat is het allemaal dubbel zo hé
de één heeft verdriet en de ander is superblij
fijn dat maisie (of jij eigenlijk) een goede plek heeft gevonden

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:28

@ Winnitou: Ik heb van een collega van Dennis nog een stapeltje voetbal-kaarten gekregen. Ze zijn nog dicht, dus geen idee wat erin zit. Misschien wel de bovenkanten voor je benen? ;)

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:38

Ik ben dus al weer lekker klaar met de post, was toen ik bij m'n eigen de post kwam brengen maar even naar binnen gegaan om m'n handschoenen te halen. Het is best koude handjesweer hahaha.
Bij m'n koffie-adres zat het bommetjevol, dus die heb ik ook een keer overgeslagen, dan schiet je ook weer lekker op hihihi.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:38

Sanne heeft trouwens ook nieuws, maar dat laat ik haar zelf wel vertellen.
Shena....je hebt pb

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:56

Het was vanmorgen inderdaad fris, maar ik heb lekker zitten soppen met een emmertje warm water! ;) Er moesten een paar TL-buizen vervangen worden, dus kon ik mooi de kappen ervan een sopje geven. Dat is ook zoiets: er is iets stuk of bijna stuk en het wordt direct gefixt...! :D
Vanmorgen ging ik trouwens het stalletje voor het eerst mesten (ik moest gisteren werken) en wist gewoon niet wat ik weg zou kunnen halen. Het is er zó groot, dan ik echt moest zoeken naar een drol en/of natte plek, ha ha! :+

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:37

zo daar ben ik dan ook even!
ten eerste lieve sandra nogmaals heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
ik denk de hele dag aan niks anders..
dit soort dingen grijpen je toch altijd zo erg :(

en dan heb ik idd ook nieuws :)
vanaf 1 maart staat tornado niet meer op veldt maar in zuidoost beemster
op een pensionstal met ongeveer 30 paarden..
lekker rustig dus!
Super mooie binnen en buiten bak (die overigens kurk droog is)
en een longeerbak
Er word elke dag heerlijk voor me uit gemest (wat een luxe :P)

Het geeft mij natuurlijk een dubbel gevoel want ik kom nou al zooooolang op veldt dat t me toch wel pijn doet als de dag eenmaal is aangekomen.
maar ik moet natuurlijk ook aan nado denken en ik denk toch dat dit de beste beslissing voor hem is!

zo dat was het dan ff :P

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:25

Nah, lekker dan.........kunnen we geen Veldtschatjes meer zijn :+
en Shena ook niet hahaha

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:10

Eens een veldtschatje altijd een schatje hoor mam :p

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:37

Hé Sannie: Wat een goed nieuws! Hopelijk geeft het jou en Tornado meer rust! ;)

Kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor, om weg te gaan: heb zelf zo'n 24 jaar over het terrein van Veldt gelopen, dus het was even een knop omzetten. Jammer, maar ook ik kies voor het welzijn van mijn beestje. Ik betaal nu ook stukken minder en heb alle vrijheid (of eigenlijk: Maisie heeft nu alle vrijheid). En ik hoef ook niet elke dag te komen, want ze wordt gewoon gedaan als ik er niet ben. Net als bij jou: zonder extra kosten! Dus nu kan ik zonder buikpijn naar mijn werk, heerlijk! ;)

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:05

Sanniiy16 schreef:

lekker rustig dus!
en een longeerbak

Het geeft mij natuurlijk een dubbel gevoel want ik kom nou al zooooolang op veldt dat t me toch wel pijn doet als de dag eenmaal is aangekomen.
maar ik moet natuurlijk ook aan nado denken en ik denk toch dat dit de beste beslissing voor hem is!
hoi sanniiy, is ook wat zitten we net samen aan de bar, lees ik nu je nieuws . ik was in druk gesprek met mntj.
fijn voor nado en jou. minder druk betekent vast ook meer ruimte om te rijden en los te zetten. heerlijk hoor.
snap dat de stap moeilijk is als je al zo lang veldt schatje bent, maar idd is het welzijn van je paardje het allerbelangrijkste!
veel paarde plezier bij je nieuwe stal!
en je komt gewoon nog lekker vaak ff in de kantine bijkletsen, en anders hier op bokt!!!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:10

LIQUITA schreef:
_sandra schreef:
is ook prettig hoor, de afleiding. ff verstand op nul. maar knaagt wel een enorme zeurende hoofdpijn in mijn koppie.
die komt bij mij altijd om de hoek kijken als ik spanning heb.
ga vanmiddag lekker naar mav toe. ff lekkere poetsbeurt geven! en verwennen!!!!

Helaas is de wortelboer nog niet geweest, wilde hem gisteren al lekker veel wortels geven. Maar hij heeft wel even lekker staan kroelen met First.
Strekte vanmiddag, het zal misschien niet makkelijk zijn.

wortel boer is inmiddels geweest dus onze schatjes hebben al lekker lopen knabbelen.
ik heb mav even heerlijk in de buitenbak losgezet. hij vond het heerlijk!!! 10 x rollen en briesen. ging lekker uit zijn bol, maar toch bleef hij heel erg op een plek!
na 4enhalve maand mocht hij eindelijk weer even paard zijn!!!!
ik heb er echt van genoten, en hijzelf volgens mij ook!!!
hij zag er niet uit! heb hem daarna ff heerlijk gepoetst. wel raar hoor, voelde zo fijn en vertrouwd aan, alsof er niks aan de hand was.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:11

_sandra schreef:
Sanniiy16 schreef:

lekker rustig dus!
en een longeerbak

hoi sanniiy, is ook wat zitten we net samen aan de bar, lees ik nu je nieuws . ik was in druk gesprek met mntj.
fijn voor nado en jou. minder druk betekent vast ook meer ruimte om te rijden en los te zetten. heerlijk hoor.
snap dat de stap moeilijk is als je al zo lang veldt schatje bent, maar idd is het welzijn van je paardje het allerbelangrijkste!
veel paarde plezier bij je nieuwe stal!
en je komt gewoon nog lekker vaak ff in de kantine bijkletsen, en anders hier op bokt!!!

hahahaha, is niet helemaal goed gegaan, jullie moeten mijn tekst maar ff opzoeken!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:11

Sanniiy16 schreef:
Eens een veldtschatje altijd een schatje hoor mam :p

zo is het!!!!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:13

een prachtig gedicht en mooi gemaakt op de foto van mav
san hoop dat je daar het leuk gaat krijgen
en je gevoel volgen is altijd goed
ik ga schoenen ff pakken en dan naar werk tot latersss
p.s hoe laat gaan we zaterdag naar beppie

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:17

san heb ff naar je gezwaait en toen kwam nadine die wou naar huis dus heb je niet echt ff gesproken gelukkig heb ik je al ff gebeld gister

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:08

winnitou schreef:
_sandra schreef:
even een gedicht wat mij sterkt in mijn beslissing!!!!!
DE REGENBOOG BRUG Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug. Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig. Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan... De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten. Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven. En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.

Zit met kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat mooi!. Heel veel sterkte San!

Wat verdrietig allemaal....gelukkig weten dieren niet wat er gaat gebeuren, maar wij mensen des te meer....Huil met je mee...sterkte

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:11

@Sanniie16: tja zal ook wel weer ff raar zijn, maar als jij daar een goed gevoel bij hebt, moet je
het zeker doen.
Mogen we vragen waar je heen gaat ?? (mag ook via pb hoor)
Ik wens jullie daar heel veel succes en vooral veel plezier.

En uiteraard blijven jullie gewoon veldtschatjes hoor, wij willen wel graag over alles op de hoogte blijven.
Ook al staan jullie paardjes dan ergens anders.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:11

ATE schreef:
p.s hoe laat gaan we zaterdag naar beppie

Moeten we ff kortsluiten.

Smuidra: hoe laat verwacht je ons ?????

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:15

jippie. *\o/*
gisteren toppie geholpen.
eindelijk mijn zadel goed. zat geen lucht in mn kussens. _-:( heb uiteindelijk een ander boom erin en nieuwe kussens eronder. andere vorm en een maat groter. ze legde alles erg goed uit en was niet snel tevreden. +:)+ gevolg dat we pas om half 12 thuis waren haha. maar dat is niet erg. :O
rekening volgt nog. weet niet of ik dan nog blij ben haha. :D nee, ben erg bij dat zadel nu goed is en erg goed geholpen ben. zeker een aanrader. :j :j +:)+ +:)+

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:16

We gaan naar zuidoost beemster :)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:16

hoi xan..
sannie had je al gesproken. veel goeds op je nieuwe stal.
hoop dat het je bevalt en gewoon af en toe veldt komen snuiven haha.