De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:19

Oeh Jo, dat klinkt niet goed. :P

Suus, daar zit opzich wat in maar ik hou het toch graag zo. :)

Dit is het uiteindelijk geworden! :D
En ja, Valentino is even mijn logo tester. :P

Afbeelding

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:12

Bij deze foto vind ik de lensflare wel heel leuk. :j

Balen dat de crossles niet goed ging, Jolanda.
Ben benieuwd naar het verslagje.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:26

:D
Afbeelding
Hij wilde steeds aandacht, heb hem maar op de tafel gelegd. :P En nu ligt hij dus tevreden te slapen.

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:07

:wave:

Het begon toen we in de auto zaten dat er hele donkeren wolken boven ons hingen. Dus wij dacht oohh nee.. Maar helaas.. Daar kwam het met bakken uit de lucht zetten.
Zo droog alles s'middags daar was (gingen we vast verkenen) zo nat en blubberig was het toen we daar weer waren s'avonds!
Goed eerst een tijde gewacht wat ze gingen doen of het door ging ja of nee en er belde al veel mensen op om aftemelden.
Maar al met al toch gezegt we gaan het doen!
Nummers gehaalt en in de zeik regen kalkoenen ingedraaid en opgezadeld!
En die lieve gekke Sanne heeft al die tijd bij ons gestaan om te helpen <3 terwijl me pa michel en irene lekker droog in de auto zaten.
Nou wij der op toen begon het met losrijden al dat wel alle kante opstuiterde... (wij hadden weer de drukste paarden)
Goed even losgereden toen zei ik: ik ben er klaar voor ik wil wel starten.
Goed ik van start gegaan meteen op de 1ste al een weigering en daarna uiteindelijk vanuit bijna stilstand nog gesprongen toen na 2 zonder moeite genomen.
Daarna na 3 het heksenoog lag een plas door de 3x voor stil gestaan en daarna toch gesprongen.
Goed toen was mijn humeur helemaal niet goed meer ik vergaat te ademen dus ik door gereden naar 4 en wat lag daar nog veel meer water... Dus meneer ging mooi niet.
Ik er voorbij en toen zei ik ik stop! Ik kon bijna niet meer ademen moest echt weer even rustig worden! (ik heb heel veel aan me hoofd de laaste tijd dus dat speelt ook wel mee)
Uiteindelijk toch met me instructeur gepraat die zei probeer het gaat het echt niet meer stop je!
Goed ik verder gereden uiteindelijk nog 2x een weigering gehad en de laatste x meteen door het water gestapt dus goed afgesloten.
Volgende keer gaat beter heb ik vast minder aan me hoofd!

Jolanda verteld zelf haar verhaaltje wel ;)

:wow: wat een verhaal :P

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:12

Jeetje ashley wat balen van het weer zeg!! Het was erg wisselend overal. Jammer dat het niet zo goed ging, maar knap dat je hebt doorgezet! Ook belangrijk dat je goed hebt afgesloten. Volgende keer beter. :D

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:15

Heel erg balen van het weer ja!
Maar volgende keer zeker beter :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:16

Verslagje dan
Vanmiddag parcour verkend, we kregen er echt nog meer zin in, gaaf parcour!!
Ook zaten onze instructeur en een andere daar wat te drinken, onze instructeur had al gezegd dat ik een maffe fjord had. Een fjord die super kan springen, maar ook een idioot kan zijn en dan is er niks mee te beginnen... Misschien had hij dit niet moeten zeggen :+

Toen we s'avonds onderweg waren kwam de regen los hoor, niet normaal, zo hard het regende!!! In het bos in Lunteren lagen ook alle paden helemaal blank, gelukkig waren we met de auto van Tonny, dus we konden helemaal naar het terrein doorrijden. Na nog eens 3 keer vragen of het echt wel doorgaat moesten we gaan zadelen in de stromende regen. Lieve Sanne hielp ons en de rest bleef in de auto zitten :+ Het hoosde echt!

Toen moesten we losrijden en op het terrein lopen ook 5 paarden los, normaal geen probleem, maar ze kwamen nu langs gegaloppeerd en Ziack ging erachter aan..... Gelukkig kon ik hem om trekken, dus ik had hem wel weer bij me. Losrijden was echt een ramp, Ziack was zo opgefokt! Dodge ook, dus we bleven bewust ver van elkaar vandaan, anders werd het nog erger.

Toen mocht Ashley starten en ik moest erna, dus moest nog even wachten. Ziack hield Dodge de hele tijd in de gaten (je kon Dodge in de verte zien rijden) en lette helemaal niet meer op mij natuurlijk :(
10...9...8 Er werd voor me afgeteld en ik moest rijden. Ik slingerde alle kanten op, Ziack wou alleen maar omdraaien. Al snel waren we bij hindernis 1 en ik stond stil. Uit het niets sprong Ziack 'm toch en ik werd even gelanceerd, maar belandde gelukkig wel weer in het zadel :+

De route naar sprong 2 ging erg hard, Ziack zette zijn super draf in en ik vloog! Op het moment dat hij in galop sprong ging hij ervandoor, langs sprong 2 op en pas daarna kon ik hem weer omgooien en ging terug naar 2 om die te springen. Sprong 3 was het heksenoog, een sprong die nooit een probleem is, nu weigerde Ziack weer :( 2e poging deed hij wel en we gingen weer door. Sprong 4 en 5 waren afgevlagd omdat deze blank stonden en ik ging door naar sprong 6, een simpele afspronge met boomstam, dit was dan ook geen probleem. Sprong 7 was een smalle boomstam en ik kreeg hem er echt niet overheen. Al snel kwamen 2 instucteurs me helpen en uiteindelijk is het gelukt. Sprong 8 was ook weer een stammetje, na 2 pogingen ging ik maar door naar 9, de waterbak. Ook de waterbak is en sprong die we altijd met 2 vingers in onze neus doen, nu lukte het me echt niet om Ziack ernaar toe te krijgen. Uiteindelijk hebben mensen met paraplu's Ziack opgejaagd en toen deed hij het wel. Hierna ben ik gestopt.
Ik moest nog 9 sprongen, dat zag ik niet meer zitten. Ik was alleen maar aan het vechten met de fjord, een gevecht die je niet gaat winnen.
Onze instructeur kwam naar me toe en klopte me op mijn been en zei al dat ik een verstandig besluit heb genomen, Ziack had echt geen zin hierin en dan moeten we niet gaan doordrammen. Het moet wel leuk blijven.

Ik ben dus echt zeiknat, tot mijn onderbroek, natgeregend, eigenlijk voor niets... Grrrr :(
Net voor de start zei onze instructeur nog heel wijs tegen die andere instructeur van vanmiddag: Daar is de fjord, moet je hun eens zien gaan! Maar toen zag hij mijn twijfelende start al en hij wist het al...
Dat vertelde hij me nog, maar hij drukte me nog wel op het hart dat ik een goed besluit heb genomen, hoe zuur het ook aanvoelt.

Ik vind het echt heel erg jammer, hij kan het zo goed, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Een ervaring rijker, dat wel, maar ook een ervaring om weer snel te vergeten ;)

Door het verschrikkelijke weer is er ook bijna niet gefilmd, er zijn geloof ik ook geen foto's gemaakt.
Maar Sanne, super bedankt voor je hulp!! :*

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:17

Ashley, wat balen joh. :(:)
Hier is het de hele avond kurkdroog geweest zover ik weet, echt plaatselijk dus.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:22

Oh hihi Ashley had ook al een verslagje gedaan, nou zoals jullie lezen was het onze avond niet :+

En tjeeee wat had ik het koud!! Net heerlijk gedouched en ik ben weer op temperatuur :)

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:23

Haha jij jou verslag en ik de mijne!

Ik ook hoor heerlijk in me bedje nu heerlijk om weer warm te zijn :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:28

Wat balen dat het niet lekker ging, maar de buien die wij onderweg tegen zijn gekomen waren ook niet mis, kan me voorstellen dat jullie het koud hebben gehad... Hopen dat het de volgende keer beter gaat! :)

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:31

Nou jolan dat is ontzettend balen! Het weer dat niet mee zat en een fjord die zijn eigen plan had... Kan mij goed voorstellen dat je baalt, maar zoals je zelf al zegt een ervaring rijken.
Gelukkig weet je ook dat hij het onder andere omstandig heden super doet net als dodge trouwens! Jij en ashley zijn allebei toppers zo ie zo wat betreft doorzettings vermogen en het nemen van het juiste besluit voor jezelf en je paard!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:35

Afbeelding

Afbeelding

Morgen hebben we heel wat schoon te maken :=

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:36

Het is echt smerig!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:38

EIgenlijk valt het zo op de foto nog wel mee, maar als je ernaast staat dan is het wel erg haha

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:38

Jeetje die zijn smerig, kan mij helemaal voorstelken hoe jullie en de paarden eruit zagen!! :=

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:39

Wij hadden de autp heel asosciaal lekker in het pad naast het losrij terrein geparkeerd, dat was nog wel te doen, maar andere mensen stonden op het fietspad geparkeerd en daar te zadelen, anders stond je in de plassen :+

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:39

Die vielen echt reuze mee!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:45

Ik ga lekker mijn bedje in, truste!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:46

Slaap lekker :*

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:20

Jeetje wat balen van het weer zeg! Knap dat jullie toch gegaan zijn.

Ash: gefeliciteerd!!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:23

Dank je wel Sabrine!

Bij deze wil ik zeggen dat we vanochtend Sam hebben laten inslapen!
Hij had heel veel vocht in zijn hoeven en ontzettend veel bot woekeringen en nog een aantal dingen!
Sam had zo veel pijn dat het niet eerlijk was om nog verder te gaan dokteren!
Vandaar dat me hoofd totaal met andere dingen bezig is en ik ook al 2 nachten niet geslapen heb!
Sanne heeft afgelopen woensdag nog een paar leuke foto's van mij en Sam gemaakt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus het is een dubbel dagje voor mij!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:34

Ashley, wat erg.. Heel veel sterkte. :(:) Maar Sam heeft nu rust, denk zeker de juiste beslissing! :j

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:54

Ash: heel veel sterkte gewenst, jullie hebben de juiste beslissing gemaakt :(:)

Ben net terug van het 2e paard, wat een ongelofelijk leuk paard was het! Helemaal mijn smaak en super te rijden.. :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:57

Was dat die schimmel? :)