Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:05

Kirsten_S schreef:
Ik kan het fout hebben hoor , maar meestal leer je paarden op eigen benen lopen door je teugels gewoon op maat te hebben en ze zo door te vragen naar de ontspanning. Als ik nu namelijk rij, gaat ze protesteren omdat ik de teugels kort neem, maar gewoon op maat. Natuurlijk ontspant ze in het begin niet, maar dat je ook niet met lange teugel, op een gegeven moment krijgt ze die ontspanning wel en dat voel je meteen, en dat is geen schijn. Als de teugels lang zijn kan ze wel ontspannen, maar er hoeft maar iets te gebeuren, en weg kop omhoog en je bent der kwijt...

Ik trek haar niet in de krul, maar soms moet je effe doordrukken omdat ze anders 10 rondjes nog steeds hetzelfde loopt. Het is een pittige pony en die moet je wat pittigr rijden...

No offence hoor, maar ik leg alleen uit hoe ik daarna kijk..

Pittig rijden in de mond dat resulteert naar ontspanning? Die is nieuw..

Kirsten_S

Re: Met gelach en gegrien, gaan de RSVA bokkers naar topic 13 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:27

neee niet in de mond, dat bedoel ik niet. Pittig rijden heb ik over het aanpakken van haarzelf omdat ze je gauw in de maling neemt, ze kan super lopen echt super maar dat wilt ze niet altijd en dan loopt ze gewoon als een giraf. voor er misverstanden komen, tuurlijk bouw ik het op, dat je niet denkt eerste rondje huppa . Nee lang laag inrijden maar daarna pak ik der op.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 02:04

likm draai een eimd weg hjoh. Bessen jemefer zit toch wat un haha

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:43

Goede morgen :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:44

Melanie, gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Maak er een leuke dag van en veel plezier met je feest vanavond! *\o/*

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:00

Goedemorgen, ik zie een zonnetje!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:01

Tja en wie moet er nou net werken vandaag :(

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:17

Kirsten_S schreef:
neee niet in de mond, dat bedoel ik niet. Pittig rijden heb ik over het aanpakken van haarzelf omdat ze je gauw in de maling neemt, ze kan super lopen echt super maar dat wilt ze niet altijd en dan loopt ze gewoon als een giraf. voor er misverstanden komen, tuurlijk bouw ik het op, dat je niet denkt eerste rondje huppa . Nee lang laag inrijden maar daarna pak ik der op.

Maar je geeft wel aan dat ze binnen een half uur dat moet doen. Als ze nu eens verkeerd gelegen heeft en wat stijf is of ze is erg uit haar dak gegaan in de wei. Op zo'n moment moet je haar anders rijden. Je moet verschil kunnen voelen tussen iets dat ze, om wat voor reden ook, niet kan of dat ze iets echt niet wil. En zelfs als ze iets niet wil houdt dat niet in dat dit altijd dwarsheid is.

Marjolein.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:21

Dj69 schreef:
Heee Marjolein alle oke??

Heeyy,

Alles gaat goed, beetje rustig zonder paard dus ik ga op zoek naar een paard om bij te rijden.
Mocht iemand iets weten :D

Met Roos en jouw gaat het super heb ik begrepen, hartstikke mooi!

Marjolein.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:47

Melanieeeee van harte gefeliciteerd met je verjaardag meis!!

*\o/* *\o/* *\o/* :# :# :# :):) :):) :):)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:48

Marjolein29 schreef:
Kirsten_S schreef:

Maar je geeft wel aan dat ze binnen een half uur dat moet doen. Als ze nu eens verkeerd gelegen heeft en wat stijf is of ze is erg uit haar dak gegaan in de wei. Op zo'n moment moet je haar anders rijden. Je moet verschil kunnen voelen tussen iets dat ze, om wat voor reden ook, niet kan of dat ze iets echt niet wil. En zelfs als ze iets niet wil houdt dat niet in dat dit altijd dwarsheid is.

Marjolein.
Kan me hier echt volledig bij aansluiten.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:16

@ Melanie, gefeliciteerd met je achtiende verjaardag!! Maak er een leuke dag van!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:52

Gefeliciteerd melanie !

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 14:26

Zeker bij een wat jonger (onervaren) paard zou ik me niet continu richten op het 'aan de teugel moeten lopen' ..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 14:26

*\o/* :# *\o/* MELANIE GEFELICITEERD ! *\o/* :# *\o/*

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:32

Melanie van harte :D *\o/* +:)+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:11

Bedankt voor de felicitaties! :D

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:03

Kirsten_S schreef:

Wat ik denk, is dat jij je teveel druk maakt over de voorkant(dit is een beetje de bijkomst van de manege denk ik..)
Je rijdt een paard vanaf achter naar voren. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik uit ervaring zeker wel, maar het is
wel je basis waarmee je aan de slag moet gaan. Er is een reden waarom ze als een giraf loopt, er mist dan wat in der lichaam.
Je kan der wel 'dwingen' aan de voorkant, maar dan moet heb je nog geen reactie aan de achterkant.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:03

Gefeliciteerd melanie!

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:04

Vandaag weer even gehobbeld op Jastrade! Echt leuk paardje.. :) is zo'n verschil met Venice.. :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:53

Gefeliciteerd Melanie!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:46

Gefeliciteeerd, Melanie! :D Je bent nu vast druk aan het feesten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:53

Gefeliciteerd Mel :)

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:20

Kirsten_D schreef:
Kirsten_S schreef:

Wat ik denk, is dat jij je teveel druk maakt over de voorkant(dit is een beetje de bijkomst van de manege denk ik..)
Je rijdt een paard vanaf achter naar voren. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik uit ervaring zeker wel, maar het is
wel je basis waarmee je aan de slag moet gaan. Er is een reden waarom ze als een giraf loopt, er mist dan wat in der lichaam.
Je kan der wel 'dwingen' aan de voorkant, maar dan moet heb je nog geen reactie aan de achterkant.

Ja klopt dat een paard goed aktief moet lopen.Zo wordt het mij ook geleerd op de manege met Roos.En dat werkt ook zo. Van achter naar voor toe werken.
;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:55

Je zou haar toch echt nagevelijk moeten vragen aan de voorkant om niet alle impuls die je er van achter in rijd niet aan de voorkant er weer uit te laten lopen hoor..