stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:57

Ik weet dat Daan iig gaat springen en ik denk Mayo ook en Kim?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:57

okee ik ga ook en bobbie ook! Wanneer ga jij weer=

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:40

Ik ben ook weer thuis! Was niet zo heel druk op stal dus ik heb Bella en Raisa lekker een uur in de paddock gehad Tong uitsteken Haha! Haha!
Het gaat goed met Bell d'r rug volgens mij, dus als Marjan het oké vind ga ik er morgen weer op! hihi

Bobby gaat met Mistral springen he? Leukkk! Ik wacht nog even hoor, misschien over een paar weken dat ik eens mee ga doen. Maar dan vraag ik het eerst wel even van te voren of het goed is aan Alex.

Ik zou trouwens ook geen cap 2e hands kopen, maar gelukkig zijn er wel mensen die dat doen!! Anders zou ik die 'pot' nooit kwijtgeraakt zijn! hahaha

Allano2502

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:06

Yeah men vanavond weer ff 1meter springe met me topper die het wel kan Haha!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:12

leuk kim Haha! Met Larm spring ik nog niet zo hoog ik wil eerst dat hij ze vertrouwen erin heeft aangezien dit pas de 4e springles is en hij al 13 is! Dan vind ik het vertrouwen en het goed erop aanrijden veel belangrijker dan de hoogte Haha! Maar Allano springt het makkelijk Haha!

Allano2502

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:42

Azzaro schreef:
leuk kim Haha! Met Larm spring ik nog niet zo hoog ik wil eerst dat hij ze vertrouwen erin heeft aangezien dit pas de 4e springles is en hij al 13 is! Dan vind ik het vertrouwen en het goed erop aanrijden veel belangrijker dan de hoogte Haha! Maar Allano springt het makkelijk Haha!

ja daarom hijs er voor gefokt om te spriinge dus dan neem ik het er maar van kan ie goed oefenen voor over tijdje waneer die spring wedstrijde mag doen

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:58

Lamry is ook springgefokt hij is van farmer van voltaire Bloos

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:26

danifur schreef:
shir: ik had dat topic gezien waar je op gereageerd had. Gatver. Echt barbaars hoor.
Ik word er kotsmisselijk van!

En opgeruimd staat netjes hoor wat betreft Saddam!

Bedoel je dat topic van het offerfeest? Kon het niet laten daar ook even op te reageren. Zo barbaars! Vond dat je het netjes had verwoord Shirley. Ben het helemaal met je eens!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:37

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:52

Wat is dat voor topic, van welk offerfeest..? wil iemand mij een linkje sturen? thnx Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:57

Gaat over het ritueel slachten van dieren voor het offerfeest van de Moslims. Een meisje had bij haar buren een dood schaap in de schuur zien hangen, wat aan het uitlekken was... Misselijk

viewtopic.php?f=135&t=703791&p=21442099#p21442099

Shirley heeft haar zegje gedaan in dit topic en ik ook even het mijne. Bloos De mensen die het ritueel slachten in dit topic oke vinden zijn of zelf Moslim of hebben een Marokkaanse, Turkse vriend... Maar ik ben gewoon heel fel op het welzijn van beestjes, dus moest even mijn zegje hierin doen. Ik zal jullie er verder niet mee lastig vallen. Als je de discussie wil volgen kun je op bovenstaande link kijken. Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:08

Ik vind het ook een gruwelijk gebeuren, ik heb een tijdje in tegen de wijk Poelenburg gewoond, in de Brandaris en wij hebben daar een aantal jaar, elk jaar weer gekken gehad die een schaap op het balkon gingen slachten en dan even lieten hangen, een keer droop het bloed zo langs het raam bij ons! Boos! , wij hebben toen de politie gebeld en die is daarna geregeld langegeweest, nu is het gelukkig tot ze doorgedrongen dat ze dit bij een prof slagerij moeten doen, dan krijgen die schapen eerst een soort pijnstiller, maar het blijft een gruwelijke gewoonte.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:17

Wie weet er een goede winterdeken die echt waterdicht is?
Abel is vanavond met deken en al in de blurrie smurrie gaan liggen en je raad het al die is doorweekt, ik heb hem nu maar een zweetdeken met daaroverheen zijn regendeken omgedaan, maar dat is natuurlijk een tijdelijk oplossing.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:29

Ohh ZO herkenbaar Cindy! Geen een deken blijft droog als je paard er in gaat LIGGEN!! (heb dus nu ook een reserve dikke deken in me auto liggen.) Wat je dus moet doen: Nog 1 deken aanschaffen Knipoog Tong uitsteken
Neijmeyer heeft opruiming denk ik. Die blauwe die Bella nu op heeft was maar 60euro. Haha!

Thnx voor de link Esther, maar heb niet het hele topic doorgelezen, en ga er ook NIET op reageren. Stelletje mafkezen zijn het... Verdrietig Jullie (Eshter en Shirley) hebben GOED gesproken, UCH! Haha! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:32

Gieltje2002 schreef:
danifur schreef:
shir: ik had dat topic gezien waar je op gereageerd had. Gatver. Echt barbaars hoor.
Ik word er kotsmisselijk van!

En opgeruimd staat netjes hoor wat betreft Saddam!

Bedoel je dat topic van het offerfeest? Kon het niet laten daar ook even op te reageren. Zo barbaars! Vond dat je het netjes had verwoord Shirley. Ben het helemaal met je eens!

Dank je Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:34

Dabo schreef:
Neijmeyer heeft opruiming denk ik. Die blauwe die Bella nu op heeft was maar 60euro. Haha!

Hoeveel grams is dat en is die waterdicht?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:37

sjorsie schreef:
Ik vind het ook een gruwelijk gebeuren, ik heb een tijdje in tegen de wijk Poelenburg gewoond, in de Brandaris en wij hebben daar een aantal jaar, elk jaar weer gekken gehad die een schaap op het balkon gingen slachten en dan even lieten hangen, een keer droop het bloed zo langs het raam bij ons! Boos! , wij hebben toen de politie gebeld en die is daarna geregeld langegeweest, nu is het gelukkig tot ze doorgedrongen dat ze dit bij een prof slagerij moeten doen, dan krijgen die schapen eerst een soort pijnstiller, maar het blijft een gruwelijke gewoonte.

Het probleem Sjorsie, met halal vlees is dus dat de dieren inverdoofd zijn als ze worden geslacht. Ze krijgen dus echt geen pijnstiller! hewoon dood gesneden!
barbaars en zo niet v deze tijd en zeker niet horend in een land waar we proberen goed voor de dieren te zotgen en waar wetten zijn om t slachten zo snel en pijnloos mogenlijk te doen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:43

@ShirleyA: het blijft gruwelijk maar ikzelf ben al blij dat ze het niet meer gewoon op hun balkonnetje doen, zit je in de huiskamer thee te drinken komt er bloed langs de ramen, het leek wel zo'n horrorfilm gatver, maar ze moeten er idd regels over opstellen en boetes en straffen vaststellen als iemand zich er niet aan houd

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:53

sjorsie schreef:
Dabo schreef:

Hoeveel grams is dat en is die waterdicht?
200grams en jaaaah waterdicht! (maar dat geldt natuurlijk alleen voor water wat uit de lucht valt he, niet voor water wat al in plasvorm in de paddock ligt! Knipoog Haha! haha)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:05

Ik heb het nog ao gezegd DUIKPAKJES dames.die zijn van neopreen.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:06

sjorsie schreef:
Wie weet er een goede winterdeken die echt waterdicht is?
Abel is vanavond met deken en al in de blurrie smurrie gaan liggen en je raad het al die is doorweekt, ik heb hem nu maar een zweetdeken met daaroverheen zijn regendeken omgedaan, maar dat is natuurlijk een tijdelijk oplossing.

Ik zelf zweer bij Dominick dekens. Die hebben een perfect pasvorm, waardoor schuurplekken verleden tijd zijn. Ik heb de sport combi voor Gilles. Een 360 gram waterdichte winterdeken. Het is de enige deken die goed ligt bij Gilles en ook goed op zijn plek blijft tijdens het rollen... Knipoog Friezen zijn natuurlijk behoorlijk breed, net als veel haflingers. Ik heb echt heel wat dekens geprobeerd, maar wil alleen nog maar Dominick dekens. Heb ook een waterdichte van 200 gram. De koninklijke stallen gebruiken deze dekens ook voor hun paarden. Ze waren een tijdje terug in de aanbieding bij Piaffe ruitersport. Weet niet of ze die nog hebben. Toen kostten ze geloof ik Euro 89,95. Abel groeit natuurlijk nog wel, dus als je dat voor nu te veel geld vindt, kun je het altijd in je achterhoofd houden voor als hij is uitgegroeid Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:19

sjorsie schreef:
@ShirleyA: het blijft gruwelijk maar ikzelf ben al blij dat ze het niet meer gewoon op hun balkonnetje doen, zit je in de huiskamer thee te drinken komt er bloed langs de ramen, het leek wel zo'n horrorfilm gatver, maar ze moeten er idd regels over opstellen en boetes en straffen vaststellen als iemand zich er niet aan houd

Getver wat onderontwikkeld ook he

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:32

Welterusten allemaal het weervrouwtje gaar haar bed in.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:58

Zirano schreef:
Ik heb het nog ao gezegd DUIKPAKJES dames.die zijn van neopreen.
hahha jaaaahhh ALS ze er voor paarden waren.... had ik ze nog niet gekocht! hahahah veel te veel gedoe, al dat deken-gewissel Tong uitsteken
Bella heeft nu 2 dagen achtereen buiten gestaan in die natte paddock, en NIET in de plassen gerold! yeahh!! Haha! (ff afkloppen) Knipoog

Hoelaat ga jij morgen naar stal, Marjan? (of 'vandaag' eigenlijk, als je dit leest is het al 'morgen' denk ik) Knipoog Haha!
Trusteh!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:58

ShirleyA schreef:
sjorsie schreef:

Getver wat onderontwikkeld ook he

Echt wel, WAL-GE-LIJK gewoon Verdrietig Boos!